Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Minne huoltoon Vaasassa?
ViestiLähetetty: 25.03.2015 15:52 

Tervehdys pitkästä aikaa, toverit :) Omasta patonkikannasta on tullut jo luovuttua, mutta puolisolla olis tuollainen C3 HDi 2004. Määräaikaishuollon aika lähestyy, en nyt muista missä kilsoissa edes ollaan, joten en tiedä mitä kaikkea tuossa on nyt edessä. Sekä auto että sen omistaja on vielä mulle tuoreita tuttavuuksia :D Mutta mistä Vaasan suunnalla edullista ja hellää huolenpitoa patongille?

Poissa

Viestin otsikko: Re: Minne huoltoon Vaasassa?
ViestiLähetetty: 25.03.2015 17:42 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Vähän jos kauemmaksi malttaa ajella niin meille kyllä sopii tulla :)

http://www.automeca.fi/

Poissa

ViestiLähetetty: 25.03.2015 20:15 

Ei huono idea, kyllähän mä teidät takavuosilta muistan, ei vaan heti muistunut itsellekään mieleen että firmahan on Seinäjoella. Mun eka BX BBC-958 on Seinäjoelta hankittu ja oli ennen mulle tuloaan tiheästi viihtynyt teilläkin :) Mutta joo ... matka on pieni ongelma kun päivät töissä ja autoa oikeastaan useimmiten tarvitsee sielläkin. Mutta sinnepäin pitäs tulla teatterissa käymään, täytyy funtsia jos sais tuohon reissuun jotenkin yhdistettyä. Ja puolisolle on ulkomaanmatkakin tulossa, jos vaikka sen ajaksi tois auton sinne. Pohditaan, pohditaan ... :)

Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2015 09:04 

Nonii, vuosimallin muistin väärin ... sehän on 2008. 140tkm mittarissa. Ja konehan siis tuo 1.4 HDi. Jakohihnan vaihdosta ei löydy tietoa huoltokirjasta, ja netti on täynnä mitä erilaisimpia kilometrisuosituksia ... Mitäs mieltä Automecan gurut on, mikä tuossa olis se oikea vaihtoajankohta? Ja paljonko tuo 140tkm huolto teillä kustantaisi, olettaen että lisätöitä ei tule ... jarrupalat on kait ihan loppu mutta ne taidetaan vaihtaa itse. Ja miten paljon aikaisemmin kannattaisi alkaa huoltoaikaa varailemaan? :)

Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2015 10:46 

shamrock kirjoitti:
... ei löydy tietoa huoltokirjasta, ja netti on täynnä mitä erilaisimpia kilometrisuosituksia ... Mitäs mieltä Automecan gurut on...

Tommonenkin netistä löytyy:
http://www.automeca.fi/huolto/jakop/jakop.html

Kuulostaa kummalta ettei jakohihnan vaihtoväliä olisi huoltokirjassa? Nettiohjeissa voi joskus olla erona se, että ne tiedot on toisilta markkina-alueilta ja ilmasto-olosuhteista. Suomen ilmastossa ei yleensä käytetä kaikista pisintä vaihtoehtoa.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2015 12:10 

Tosin on ne kilometrit joskus muuttuneet myös huoltokirjan painamisen jälkeen, joten ei sekään välttämättä faktaa ole.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2015 14:03 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Pistätkö Shamrock sähköpostia info ät automeca.fi Auton rekkari ja lista tarvittavista asioista.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2015 14:05 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Pasis kirjoitti:
Tosin on ne kilometrit joskus muuttuneet myös huoltokirjan painamisen jälkeen, joten ei sekään välttämättä faktaa ole.

Nyrkkisääntönä pidetään sitä mikä on ko. auton huoltokirjassa kuluttajalle annettu. Jos se puuttuu niin sitten tehtaan suosittelun mukaan. Varminta on kysyä juuri sen auton valmistenumerolla merkkikorjaamolta.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2015 14:37 

Siis huoltokirjassahan on kyllä ne siihen aikanaan painetut kilometrit. Tarkoitin siis sitä että mainintaa siitä, että vielä olisi vaihdettu, ei löydy. Mutta kun tietää että noita alunperin suunniteltuja rajoja joskus muutellaan myöhemmin, niin koitin kysellä juuri sitä että mitkä olis ne oikeasti järkevät kilometrin tämän päivän tiedoilla vaihtaa se hihna.

Sitikkapuoskari, pistän mailia kun olen viisaampi. Tuohan on tyttöystävän auto, enkä minäkään tiedä mitä siihen tarttee tehdä ... eikä hänkään :) 20tkm tuossa on kai huoltoväli, ja kovastihan se ilmoittelee että 500 kilsaa huoltoon. Minä itse en ole koskaan käyttänyt autoja merkkihuolloissa, kun tehnyt kaiken itte, mutta tuossa kun on täydellinen huoltokirja niin koitetaan pitää siitä kiinni :) Jos nyt en väärin muista niin HBY-846 on rekkari, se nyt ei mikään salaisuus ole. Tehdä pitäisi se, mitä nyt sitten tuollaiselle autolle pitäisi 140 tkm kohdalla tehdä. Ei me tiedetä :D

Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2015 15:05 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
^ Pistä silti sähköpostia johon voimme vastata. Teemme kustannusarvion mielellään.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ]