Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 04.08.2009 12:13 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Onneton taipaleeni XM'n kanssa sai eilen alkunsa... Ensimmäinen ongelma ilmaantui 10 km ostotapahtuman jälkeen ja 190 km päässä kotipihasta. Yllättäen pa-säiliö oli lähes tyhjä ostohetkellä ja reilun 25 litran tankkauksen jälkeen tankista alkoi valumaan bensiiniä peukalonpaksuisena norona pitkin huoltoaseman pihaa. Valuminen loppui kun noin 20 litraa (auton oman mittarin mukaan) oli tankissa jäljellä. Tuossa vaiheessa vielä meinasin että josko autoa lähtisi ajamaan hieman lähemmäksi kotia. Hetken matkaa kuljettua takana seuranneesta saattaja-autosta tuli puhelu että bensiiniä valuu melkoisen paljon. Päätös oli tehty ja auto jäi Raisioon korjaamon pihalle. Onneksi korjaamon seinässä olevasta puhelinnumerosta vastattiin vielä puoli yhdeltätoista illalla ja sovittiin omistajan kanssa että hän tarkastaa mistä vuoto on peräisin.

Palautti kyllä maanpinnalle tuollainen onneton tapahtuma. Myyjä ei varsinaisen luotettavalta vaikuttanut, mutta auto oli hinnan ja kunnon puolesta suht asiallinen. Enpä olisi kuitenkaan voinut uskoa että näin suoraan pissitään silmään... :(

Nyt vaan kovasti toivon että auto tulee pian kuntoon ja siirtyy uuteen kotiin jossa siitä pidetään varmasti parempaa huolta kuin edellisessä. Raportoin jatkosta...


- Kiitos Kami! Olet todella hieno ihminen!



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 04.08.2009 13:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 343
Eikö myyjä todellakaan maininnut asiasta mitenkään?!

Täällä päin kävi vastaava juttu wanhan, juuri katsastetun, suomi-Mersun (W123 automaattifarmari) kanssa: kun pääsin kotipihaan (noin 100 km ostopaikasta) ja auto jäi hieman keula ylämäkeen, niin bensa (kyllä, ei ne kaikki ole dieseleitä) alkoi haisemaan takapäässä - ja eikun rähmälleen takapyörän taakse tutkimaan --- täyttömutka bensatankkiin, joka menee takapyörän takaa (eikä ollut roiskeläppiä), oli ruostunut nuppineulareikiä täyteen :cry: no ilmankos oli tankki miltei tyhjä ostohetkellä :idea:

Lievästi kyllä pänni tilanne, kun myyjä ei sanonut asiasta mitään - mutta ostohintakin tippui kertatinkaisulla 25%! Ilmankos...

Loppupeleissä auton ostohinta + vuodon korjaus - altamyydyt W126 aluvanteet renkaineen = juuri katsastettu auto alle 500 euron, jolla ajettiin seuraavina kahtena vuotena yli 22 tkm. Eli ei se ihan p*ska kuitenkaan ollut.

Toivottavasti ei ole sinunkaan XM:si 8-)



"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 04.08.2009 14:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
XM:n tankki on muovia ja sen rikkoo helposti jos auto ei ole kunnolla ylhäällä liikkeellä lähdettäessä + epätasaisessa maastossa.
Minkäs XM:n Mupex ostit?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 04.08.2009 15:13 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Ei, myyjä ei puhunut tästä mitään. Yhden "tappouhkauksen" kylläkin esitti :( noh, yritän unohtaa koko kauppatapahtuman kivaa ei ollut..

Auto on -91 mallinen V6 12v berline automaatti. Mittarissa on 134tkm ja mukana oleva huoltokirja tukee tätä. Väri on vihreä, mutta ei Vega. Varusteita on nahkasisus, aut. Ilmastointi, vakionopeudensäädin. Talvirenkaissa on parjatut kuukan alkuperäiset vanteet :) onneksi.

inssi ajaa just ducaton halliin, palaan myöhemmin :)



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 04.08.2009 21:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Toi on ihan älyttömän hieno löytö koska kilsat saattas olla totta kun kerroit että sisuskin on melko hyvä.
Koita hommata tankki sillä sen paikkaus ei tosiaan ole pitkäikäinen. XMfanilla on takuulla tankkeja tyrkyllä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 04.08.2009 22:56 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Onkos kellään kokemusta millanen homma se tankin vaihto kuukkaan on? Raision korjaaja arveli että pakoputki ja luultavasti hydeputkia joutuu ottaa pois tieltä. Eipä ollu sellaseen valitettavasti nyt aikaa. Onko kaikissa samanlainen tankki?



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 05.08.2009 08:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Tankin kun irrottaa, niin ei joudu hydeputkia poistamaan, pakoputken ja korkeudensäätötangon kylläkin. Ei ole mikään ameriikan temppu, jos nyt yhtään on autojen kanssa puljannut. Tankin päällä kulkee letkua ja johtoa, jota ei oikein pääse näkemään, joten pois pudottaessa (ja toki paikalle laittaessa) kannttaa ottaa rauhallisesti ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 05.08.2009 21:18 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Yleisön kehoituksesta kuukeli siirtyy XMfanin huostaan Loimaalle ehkäpä vielä tämän viikon aikana. Saa paikkausta varmemman ratkaisun eli tankki vaihtoon. XMfani lupasi vielä katsoa auton muutenkin läpi jottei kotimatkalle muita isoja ylläreitä tulisi. Ei voi kun ihmetellä kuinka hyväntahtoista väkeä tälle foorumille kirjoittaa :)

Raision korjaaja kertoi että olisi korjannut tankin jollain korimassalla jota käyttää muoviosienkin korjauksessa. Ei mitään hajua mitä mahtaisi olla, 70e/tuubi on hinta kun sitä kysäisin.

Ducato sentäs meni leimasta hienosti läpi. Savuarvo oli jopa yllättävän siisti, 0,4. Käsijarrua inssi jopa tais kehaista, vaikka olin ihan varma että sieltä seuduin nassahtaa :lol:



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 07.08.2009 15:26 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Auto on nyt jo fanilla nosturilla ja mitään isompaa ei ole onneksi löytynyt, suht pieniä juttuja vain. Josko tämä kohta pääsee kotiin :D

Koitan kuvaraportoida aihetta jos ja kun kuvajaisia saan näpsittyä.



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 00:13 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Käytiin Cikatin kanssa tänään hakemassa Kuikka Loimaalta. Fani tekikin samalla vähän muutakin kuin tankin vaihdon. Takapönttö oli entinen, kuljettajan oven ikkunahissi oli entinen, takaikkunan ikkunamekanismi vaati hiukan säätöä, vaihdevalitsimesta oli koira purrut palan, vaihteistoökä oli mustaa ja LHM't oli vissiin kans unohtunu edellisiltä omistajilta vaihtaa. Varapyörän kannatinhässäkkä oli kovin syöpynyt ja etummaiset tunkin korvakkeet olivat taipuneet mollemin puolin.

Fani kehoitti tuuppaamaan helmakoteloihin öljyn, alustamassan ja bensiinin sekoitusta ruostumisen hillitsemiseksi. Lisäksi suositteli vaihtamaan vaihteistoöljyn muutaman tuhannen kilometrin ajon jälkeen uudelleen, siis sen kolme litraa mitä ulos tulee. Taakse kulkevat pitkät hydeputket kannattaa pitää hyvässä öljyssä.

Matkalla huomattiin että ajotietokone ei saa nopeus/matkatietoa eikä siten osaa näyttää tietoja oikein. Cikatti arveli että nopeudentunnistinanturi nopeusmittarin vaijerissa temppuilisi... Täytyy tsekata.

Ilmastointi ei tietenkään puhaltanut kylmää nesteet vähissä ehkäpä. Kompuralta tulipeltiin menevässä putkessa on kompuran päässä kohdassa jossa metalli vaihtuu kumiksi on pieni pullistuma josta paine saattaa karata. Täytyy tähän vaihtaa letku tai korjuuttaa vanha.

Vahvasti epäilen että nokkaketjun kiristin aiheuttaa rällättävän äänen moteurissa. Joutunee jossain kohtaa siihen palaamaan. Toivottavasti ei heti laukee...

Pitihän hänet heti pestä, kurjat kurat pois. Ekat kuvajaiset näpsästy. Pahoittelen kurjaa laatua. Alkoi ilta hämärtää ja Noksun N95'n kamera ei ole parhaasta päästä. Tjaa, kuvissa näkyy talvipyörissä orggis alupyörät. On vanteista pinta kovin kurjaan kuntoon mennyt. Haluuko joku myydä samanlaiset mutta hienokuntoiset, voin antaa vaihdossa nuo..
Kuva
Kuva
Kuva



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 00:24 

Viestit: 143
Kuvien laatu riittävä :) ja auto erittäin magee :) kun tuollaisen jostain sais meikäläisen budjetilla hankittua.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 00:34 
T.mupezin tarina oli kivaa luettavaa. Onhan tuo XM hieno, mutta ennen kaikkea saamasi avun ja tuen takia. Melkein tekis mieli laittaa ilmoitus Tavis-sanomiin:

PAIKKOJA TARJOLLA
citikoiden korjaustaitoinen, kärsivällinen, avulias henkilö saa paikan yksityisopettajana. Tiedustelut yv:llä.
Palkkaus: pullaa ja kaffetta niin paljon kuin jaksaa, matkakulut korvataan. Nimim. Tääll yksinäni laulelen


   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 00:59 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
piippumies kirjoitti:
... auto erittäin magee :) kun tuollaisen jostain sais meikäläisen budjetilla hankittua.

Kiitos piippumies, kehut merkkaa nyt tosi paljon kun oli niitä vastoinkäymisiäkin alkuun :)

Tämmöisiä voi löytää edullisestikin, pari kuukautta olen näitä nyt kyttäillyt ;) En viitti hintaa tässä julkaista, mutta ei mullakaan isoja rahoja ole, perästä otetun kuvan taustalla näkyvä vaaleansininen projekti ottaa kaiken "ylimääräisen". XM on 30vee lahja itselle, tosin puolitoista kuukautta aikaisessa 8-) (C4 on työsuhdeauto, ei toki oma - ei tommosiin olis muuten varaa :roll: )



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 01:07 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
T.mupez kirjoitti:
Vahvasti epäilen että nokkaketjun kiristin aiheuttaa rällättävän äänen moteurissa. Joutunee jossain kohtaa siihen palaamaan. Toivottavasti ei heti laukee...

Toivottavasti liite aukee, ekaa kertaa Google docsia kokeilen.

Sivulla 7 näkyy nokkaketjulla käyvä akseli kannessa, oliskos se tasapainotusakseli? Mun mielestä se rällättävä ääni kuuluu tolta kohdin. Kuuleeko muut kuukelin omistajat rällä-ääniä etummaisen kannen suunnalta?

http://docs.google.com/fileview?id=0B60-Aajk4HtBYTM3N2JiODUtNzY1MS00YTg0LWIwOTItY2E0NGIwMGE2NmVh&hl=en



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 07:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Hyvä että kuukka pääsi kotiin, onnittelut! Täytyy kyllä jälleen kerran todeta, että on se Y3:n ökysisustus vaan hieno. :)

Pitäisi tästä itse joku päivä vihdoin lähteä pienelle (työmaata on sen verran, että hyvä jos pari viikkoa riittää :mrgreen: ) syysremontille tuon farkun kanssa, kunhan helteet vain vähän hilliintyisivät jotta jotain jaksaisi päivällä tehdäkin.



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 07:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Lieksa
Onneksi olkoon uudelle tulokkaalle myös täältä ja onneksi kaikkien ikävien vaiheiden jälkeen kuljin on kotona.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 08:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
noista orggisvanteista taitaa lähinnä olla se lakka kurjistunut alumiinin päältä, maalatut kohdat kunnossa?

loppujenlopuksi "helpot" siistiä, maalin/tiivisteen irroitusaineella vanha lakka pois, ja sitten vain suoralla pulikalla hiomaan metalli niin kiiltäväksi kuin haluaa, ja vaha päälle... ja pitää varoa roiskimasta sitä maalinpoisto-ainetta niihin osiin, mitä ei halua käsitellä', tuon tummanharmaaksi maalatun osan päällä on samaa lakkaa kuin alumiininkin päällä, ja se siis lähtee kanssa, jos ei suojaa / varo sitä. kiillotin alumiinin muistaakseni karkeuksilla 600->800->1000->1200->2400->3600->4000->6000, joista 2400 ylöspäin olivat hiomakankaita.

ennen ja jälkeen kuvat:


Liitteet:
XM_vanne3.JPG
XM_vanne3.JPG [ 117 KiB | Katsottu 12407 kertaa ]
XM_vanne5.JPG
XM_vanne5.JPG [ 115.53 KiB | Katsottu 12411 kertaa ]

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 09:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Todella Y3:n ökysisus hakkaa mennen tullen kaikki Y4:n sisukset yhteensä.

Mutta kyllä oli muuten paita märkä selästä kun oli tunti ajettu, ei siinä olis paljoo toimiva ilmastointi laittanut steppaamaan.

Siitä rallatuksesta en olis vielä huolissani koska sun autolla ei ole ajettu juurikaan mitään, on liki mahdotonta että reilu 100 000 kilsaa laittas ketjun laulamaan, mutta siinä samassa päädyssä josta rallatus kuuluu on se leveä remmi joka vetää mm laturia ja koska auto on vanha mutta vähän ajettu niin se voi yksinkertaisesti olla kuivunut ohjurinlaakerikin. Koitetaan kuunnella sitä kitinää altapäin kun se sun peli on joku pvä nosturilla.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 11:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Todella Y3:n ökysisus hakkaa mennen tullen kaikki Y4:n sisukset yhteensä.

Mutta kyllä oli muuten paita märkä selästä kun oli tunti ajettu, ei siinä olis paljoo toimiva ilmastointi laittanut steppaamaan.

Kyllä se toimiva ilmastointi auttaa tuollasen sisustan kanssa, kokemuksesta tiedän... Ei paita kastu +30 kelilläkään..!

On hiano, hyvä että kotiin asti pääsi ilman tuon isompia ongelmia...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 13:45 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Kiitos cxtb2 vinkistä. Hurjalta hommalta vaan vaikuttaa tuo noin hienolla hinkuttaminen. 6000 - sehän on jo silkkiä hienompaa :o

Cikatti kirjoitti:
Mutta kyllä oli muuten paita märkä selästä kun oli tunti ajettu, ei siinä olis paljoo toimiva ilmastointi laittanut steppaamaan.

Siitä rallatuksesta en olis vielä huolissani koska sun autolla ei ole ajettu juurikaan mitään, on liki mahdotonta että reilu 100 000 kilsaa laittas ketjun laulamaan, mutta siinä samassa päädyssä josta rallatus kuuluu on se leveä remmi joka vetää mm laturia ja koska auto on vanha mutta vähän ajettu niin se voi yksinkertaisesti olla kuivunut ohjurinlaakerikin. Koitetaan kuunnella sitä kitinää altapäin kun se sun peli on joku pvä nosturilla.

Mul oli paita enempi märkä menomatkalla teikän plyyseillä. Liekö syynä sun ajotyylis :lol: vai suora auringonpaiste.

Kuunnellaan juu joku lähipäivä. Mun korvaan se kuuluu kannen alta, mut toivottavasti korva on taas väärässä :roll:



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 14:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
T.mupez:
jos sen haluaa kiiltämään, niin se on kiillotettava 8-), itte meinaan tehdä talvirenkaiden vaihdon yhteydessä "huollon" noille 8000:lla, sillä saa peilimäisen kiillon jo aikaan.
esim. kun niklautin coltin, niin piti mennä tuohon 8000-karkeuteen asti, että se pinta oikeasti tuli kromimaisenkiiltäväksi/peilimäiseksi...

sinänsä tuo kiillotettu alumiini vahapinnalla on pysynyt ihan hyvän näköisenä huhtikuusta asti, normi autonpesut on tehty, eikä muuta.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 14:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Hei se oli mun KARVALAKKI XM ja siellä kuuluu olla sisällä v**tumaista :lol:
Tolla lyysi V6:lla jossa ilmastointi toimii ei paita kastu.
Millaset ilmastoinnit teillä on kun väitätte että nahkapenkissä ei selkä kastu? Ei siellä ilmavaihdu.

Muuten, väittäsin ettei tunneta tapauksia että 100 000 ajetussa V6:ssa ketju on rällättämässä. Tais sitten sun mittari on kuitenkin ruuvattu ;)



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 23:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Onne tosissaan uudelle XM:lle :)
Itsekkin eilen ajelin oman kuukan kotiin 35 km ja kyllä se vaan niin mahtavaa kyytiä oli että mahdollisimman nopeasti se pitää saada liikenteeseen..



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 23:17 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
cxtb2 kirjoitti:
T.mupez:
jos sen haluaa kiiltämään, niin se on kiillotettava 8-), itte meinaan tehdä talvirenkaiden vaihdon yhteydessä "huollon" noille 8000:lla, sillä saa peilimäisen kiillon jo aikaan.
esim. kun niklautin coltin, niin piti mennä tuohon 8000-karkeuteen asti, että se pinta oikeasti tuli kromimaisenkiiltäväksi/peilimäiseksi...

sinänsä tuo kiillotettu alumiini vahapinnalla on pysynyt ihan hyvän näköisenä huhtikuusta asti, normi autonpesut on tehty, eikä muuta.

Osaatko arvioida kuinka kauan sulla meni aikaa pinnan tasoitukseen ja kiillotukseen?
Hmm... kun olisi iso metallisorvi johon tuon vanteen saisi kiinni. En mä tiedä koneistuksestakaan mitään, mutta eikös se voisi olla mahdollinen tapa saada nuo lakalla olevat pinnat siisteiksi?



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM muutti meille ... melkein
ViestiLähetetty: 11.08.2009 23:34 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Cikatti kirjoitti:
Hei se oli mun KARVALAKKI XM ja siellä kuuluu olla sisällä v**tumaista :lol:
Tolla lyysi V6:lla jossa ilmastointi toimii ei paita kastu.
Millaset ilmastoinnit teillä on kun väitätte että nahkapenkissä ei selkä kastu? Ei siellä ilmavaihdu.

Muuten, väittäsin ettei tunneta tapauksia että 100 000 ajetussa V6:ssa ketju on rällättämässä. Tais sitten sun mittari on kuitenkin ruuvattu ;)

Ei se mitään v**tumaista ollut, märästä selästä huolimatta varsin hyvää kyytiä :D

No ei sitä varmasti kovin paljoa (esm. sataa tonnia) ole ruuvattu jos on. Huoltokirjassa on luotettavan näköisiä leimoja (pitkin matkaa mm. Ritikolta) ja katsastuksessakin on kilsoja ylös otettu. Onhan tohon tietty voitu vaihtaa vaikka koko kone jostain 500tkm ajetusta vessasta?! Mistäs tommosen vois varmistaa? Onko koneen numerot (kai siellä jossain semmonen on) ja auton valmistenumero jotenkin yhteenliitettävissä?

Heh, tänään ei ollut paljoa vapaa aikaa ja sekin vähä kului Kuikan kimpussa. Myllytin katon, sivulasit ja takalasin. Katosta tuli todella hyvä ja lasitkin kiiltää, tosin ovat sisältä vielä mähmässä. Kyllä sieltä sonnan alta taitaa kuoriutua ihan kelpo pinta. Pirkuleen myllyn sieni vaan otti ja laukes liimoistaan. Melkein tuli uutta naarmua kylkeen :oops:



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: