Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 30.04.2014 21:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
No niin, nyt kun on jo hieman ajeltu, avaan sanaisen arkkuni Activasta.

Uhrina allani on Activa V6, vm.2000 eli viimeistä vuosimallia. Activa restoration-threadista voi lukea lisää projektin vaiheista. Onneksi kuitenkin ajokokemusta on nyt, ehyellä activa-eculla, jo hieman kertynyt.

Antaa tilannekuvan puhua puolestaan:

Ajelen Activalla omasta mielestäni hissukseen tuolla Keila-Joe-teiden takamaastossa, jossa on asvaltoituja, suhteellisen hyväkuntoisia, mutkaisia pikkuteitä joilla on hyvin vähän liikennettä. Takaa tulee Audi R8 V10-koneella ja räjäyttää putket töristen ohi minusta - tietysti, vanha ruosteinen Xantia... Ohi oli päästävä heti, ettei köyhyys tartu Audi-mieheen jolla on varmasti myös Patek Philippe ranteessaan!

Piru menee minuun. Tämä kuulemma tapahtuu Activan omistajille useamminkin. Rupean ajelemaan Audin perässä, ja huomaan pysyväni aivan helposti kannassa, yhdellä pitemmällä suoralla R8 vetää kaulaa reilusti mutta muutamien mutkien jälkeen olen taas kannassa. Näen että R8-mies painaa lippalakki vinossa niin kovaa kuin pystyy, 30 sentin levyisillä renkailla varustettu R8 nyljyää ja hyppii kuoppaisissa mutkissa. Toivottovasti kaverilla on ESP päällä niin ei aja vitelikkoon! No, minä täysin rauhallisesti ajelen Xantialla perässä. Eturenkaat saattavat satunnaisesti volahtaa jossain mutkassa (molemmat renkaat samanaikaisesti!), mutta pitoa olisi vielä niin paljon että voisi painaa sisäkurvista ohi jos kehtaisi. En kehtaa.

Annan Audi-miehen jatkaa matkaansa kun tie oikenee kymmenen kilometrin ajon jälkeen. Vihastuneena hän näyttää painavan lämiskän tiskiin, neliveto hakee pitoa ja vauhtia on selvästi yli 200, mahdollisesti yli 250 sikäli kun erotan jo jarrutellessani. Päätän kääntyä takaisin tuolle mutkapätkälle.

Ajettelen että ajelen rauhallisesti ja nautiskellen mutkapätkän takaisinpäin. Aurinko paistaa selän takaa, liikennettä ei ole, taloja ei juurikaan ole.

Ei siitä mitään tule. Minulla ei pysy pää kylmänä. Activa pakottaa painamaan kaasua lisää nimenomaan mutkassa mielettömiin nopeuksiin asti. Suorilla saan hillittyä itseni ajelemaan hissukseen, ja ällistyn aina kun Activa muuttuu kuin eri autoksi, pehmeäksi sitikaksi. Joka väittää Activan jousitusta epämukavaksi on tainnut ajella rikkonaisilla Activoilla, kyllä se rauhallisesti ajettaessa on samaa pehmeysluokkaa kuin VSX:n tavallinen Hydractive 2.

Kun mutka tulee, menetän loogisen ajattelukykyni. Pykälä vaihtuu pienempään, talla painuu pohjaan, vauhtia kelautuu mutkan kestäessä aivan tolkuttomasti lisää. Nopeudet ovat sellaisia, että en voi käsittää kuinka pitoa löytyy näin paljon. Ja alla on loppuun kuluneet kitkarenkaat! Ei voi olla, ei voi olla, toistelen itselleni. Mutta on se! Ja vauhtia tulee lisää...

Activan ominaispiirteisiin kuuluu myös se, että renkaiden vinkunasta alkaen on vielä pitkä matka varsinaiseen pidon menetykseen. Tämä villitsee ajamaan aivan reikäpäisesti, auto on erittäin anteeksiantava ja pidon raja on käsittämättömän kaukana. Vaikka mielestäni ajan täysin tolkutonta nopeutta, en kertaakaan tule kokeilleeksi pidon rajaa. Se raja on käsittämättömän kaukana.

Kun tulen lopulta päätien risteykseen, kaikki tavarat peräkontissa ovat sikinsokin kuin hirmumyrskyn jäljiltä ja etuistuimella laittamani hattu on luiskahtanut oven ja penkin väliin. Olen epätodellisessa mielentilassa.

Nyt kun lähden tietoisesti itseni hilliten ajelemaan hissukseen suoraa, mutta kuoppaista päätietä kotiin, ällistelen vielä kuinka auton luonne muuttuu. Kyyti on yhtäkkiä höyhenenpehmeää, mitään tärinäitä tai vapinoita ei esiinny, mennään kuin pilven päällä. Ihan parhaaseen sitikka-tyyliin.

-------------------------

Xantia Activa V6 on paras Citroen mitä on koskaan tehty. Se on parempi kuin SM. Se on parempi kuin CX Turbo 2. Se on parempi kuin BX 4TC. Uudempia sitikoita ei tarvi edes mainita, ne ovat Activaan verrattuna niin alkeellisia virityksiä että ei tiedä itkisikö tai nauraisiko. C6? Heheheheheh....yhyhyhyy....

Xantia Activa on tavallisella maaseudun mutkatiellä ilman muuta nopeampi kuin MB SL 500 ABC, Audi R8 tai Porsche 911 GT3. Ero on selvä, eikä mikään hiuksenhieno vivahde.

Se taitaa olla maailman paras auto, tavallisille teille.

Activan ainoa vika on se että se on liian hyvä. Kestääkö pää ajaa mutkatiet edes jotenkin järjellistä nopeutta? Toivon että minulla kestää, tästä eteenpäin.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 30.04.2014 23:45 

Viestit: 208
Niin... Nyt taisi tulla selvää tekstiä, eikä tämä ole vappupila! Tällaisia positiivisia asioita on todella kiva lukea ja voin yhtyä näihin sanoihin vilpittömästi... vaikka tässä olen viime päivät SM:llä ajanutkin. Tampereen miehetkin sen varmasti tietävät, että Activa on kyllä vaarallisen hyvä kuljin, jolla on lampaan-nahka päällään! Ihmettelen vaan, miksi nykyään tehdään näitä "tankkeja" ajettavaksi, jotka tuntuvat pikku nopeuksissa hyvältä, mutta mutkatiellä tulee fysiikan lait vastaan. Kokeile lyödä "ohi" pikkuvasaralla...tai vaihtoehtoisesti moskalla. Nimimerkillä kokem. on tält viikolt....SM:n pyörännapaa avatessa. Lujaa lyödessä isompi leka tuntuu karkaavan käsistä... näin rautalangasta vääntäen!

Hyvää Vappua kaikille! toivoo moukarimies!... parin oluen jälkeen...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 08:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Kiva ylistys! Onhan tuollainen pari kertaa ollut mielessä hankkia, mutta on jäänyt tekemättä koska yleinen käsitys mukavuudesta on ollut huono verrattuna vakioon. Xantia ei hirveästi autona muutenkaan kiinnosta, eikä sillä varmaan muuta ois tehnyt kuin kaahannut päättömästi juuri esittämälläsi tavalla. Joka mutkassa pitäisi kyykyttää kanssa-autoilijoita :twisted: , - mutta pidetään nyt pikkusormi vielä omassa hallinnassa. Hyvä kuulla jotta on myös mukava :).
Pystyisiköhän sitä Ecua muuten sorkkimaan niin että tekisi hieman vastakallistusta, etkös meinannut sen jo rakentaa muutenkin uusiksi? Muistan Activan proton yhteydessä sanotun että se olisi jätetty pois koska antaa valheellista turvallisuudentunnetta!



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 10:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Tämä 8 sekunttia on selventänyt minulle sen, että oma kanttini tulee vastaan ennenkö Activasta loppuu pito kesken! http://www.youtube.com/watch?v=09-C33SrJi8

Siinä ei takatuupparit pysy perässä:
http://www.youtube.com/watch?v=5rt6383dXyg



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 11:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Voisi jopa sanoa, että Activa on 80-luvun keksintö: http://www.youtube.com/watch?v=4D8UCIPTjRs
Hämmästyttävää minkälaisen harppauksen Sitikka on ottanut BX:n aikakautena ja tuosta protosta ei ole eis kaikki hienoudet päätyneet tuotantomalliin! Jotain kuitenkin tämän mallin tärkeydestä ja panostuksen määrästä kertoo se, että jo -89 on ollut noinkin pitkälle viety proto olemassa, vaikka vasta lähempänä 90-luvun puoliväliä malli tuli kuluttajien saataville. Tuollainen puoli vuosikymmentä on kuitenkin iäisyys autoteollisuudessa mallien lanseeraukselle, sillä kilpailija saattaa tuossa ajassa pyyhkäistä ohi.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 11:41 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Päivität sen konehuoneen vastaamaan tätä:

https://www.youtube.com/watch?v=grz2Z1gNL4s niin alat pysymään sen r8:n perässä suorillakin :lol: :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 13:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Siihen vielä tasauspyörästön lukko niin lopputulos on melko vihainen sleeper. :mrgreen:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 14:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Lisäteho olisi tietysti kiva, mutta millä kustannuksella. Toisekseen, tämä auto ei tule ikinä olemaan suorilla nopein. Activan juttu on juuri se, että TAVALLISELLA kuoppaisella mutkatiellä se on voittamaton, ja silloin aika samantekevää onko siinä 200 vai 400 hevosvoimaa.

Lukkokeula saattaa tehdä temppuja jotka jopa huonontavat tuota kanttauskykyä. Activa on niin erikoinen tapaus, että mitkään tavalliset "lait" eivät päde - esimerkiksi näin korkean painopisteen autoa ei kukaan "asiantuntija" voi uskoa nopeaksi mutkissa. Vaikea sanoa kokeilematta mikä olisi lukon todellinen hyöty.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 14:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Wesa kirjoitti:
Pystyisiköhän sitä Ecua muuten sorkkimaan niin että tekisi hieman vastakallistusta, etkös meinannut sen jo rakentaa muutenkin uusiksi? Muistan Activan proton yhteydessä sanotun että se olisi jätetty pois koska antaa valheellista turvallisuudentunnetta!


Ei ole mahdollista. Sitikka on itse asiassa aika nerokkaasti rakentanut tuon systeemin, pitää joskus kirjoittaa auki miten se tosiasiassa toimii. Dokumentaatiosta ei ole helppo ymmärtää sitä toimintaa kokonaisuutena.

Lyhyesti, ECU ei tee mitään muuta kuin päästää "pehmennyspallon" mukaan noihin kallistuksenvaimentimien sylintereiden hydraulipiireihin, jolloin kall.vaimentimet "joustavat" koska hydraulisylinterit saavat vapaasti purskutella lehmää pehmennyspalloon ja ulos. Tällöin activa vastaa autoa, jossa on hyvin löysä kallistuksenvaimennus.

Heti kun ecu hoksaa että ratin kääntökulma suhteessa nopeuteen on riittävän suuri, se pistää magneettiventtiilillä kiinni tuon pehmennyspallon. Silloinkaan ei vielä mitään "aktiivista" korjausta tapahdu, vaan activa vastaa autoa jossa on erittäin jäykkä kallistuksenvaimennustanko (niin jäykkä että normiliikenteessä sellainen auto olisi käyttökelvoton). Mitään muuta ECU ei activa-systeemin suhteen tee.

Sitten, viimeisenä pykälänä, jos auto kaikesta huolimatta kallistuu, ihan tavallinen korkeudensäätöventtiili joka on vaan kytketty erikoisella tavalla kahden puolen etutukivarsien väliin rupeaa mekaanisesti suoristamaan autoa, ihan hydraulinestettä pumppaamalla niihin kallistuksenvaimennussylintereihin. Tämä on se "aktiivinen" korjaus, siinä ei siis ole mitään sähköistä mukana.

Niinpä yli "vaaterin" korjaava säätö on mahdoton tehdä, koska mekaniikka ei vain salli sitä (koska reaaliaikainen korjaus perustuu nimenomaan kallistuskulmaan, jos se kallistuisi toiseen suuntaan niin mekaaniikka rupeaisi korjaamaan toiseen suuntaan jne, tulee "kehäpäätelmä").

Ainoa säätö mekaniikassa on se, kuinka paljon 0-kulmasta kallistusta sallitaan. Perussäätö on hyvin pieni, noin 0.1 astetta, silloin korjaus alkaa.

Mikä tuossa on niin nerokasta? No, sanoisin että se hydraulipuolen paineenhallinta. Jos tuo toteutettaisiin "tavallisella" hydraulisylinterillä ja väärin, pitäisi siellä autossa olla aivan mahdoton hydraulipumppu ja rantapallon kokoinen varaaja että virtaus riittäisi. Nyt kun se on toteutettu eräänlaisella "paineenpuolitusvastapaine"-systeemillä ja vielä ristiin etu-ja takapäässä, niin kokonaisvirtaus joka pumpulta ja varaajapallolta vaaditaan korjauksissa onkin yllättäen tavallisen hydepumpun rajojen sisällä. Siinä on oikeaa neroutta siinä. Se muistuttaa tavallaan DIRAVIn hammastangon rakennetta, sekinhän perustuu siihen "puolipaineeseen".



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 14:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Wesa, minkä tyyppistä RVS:ää (tai siis Hadoa täällä puolella) suosittelet hydraulijärjestelmään? Diisselimoottorille sopivaa, sitä pienirakeista?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 17:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
ds-jekkeri kirjoitti:
Wesa, minkä tyyppistä RVS:ää (tai siis Hadoa täällä puolella) suosittelet hydraulijärjestelmään? Diisselimoottorille sopivaa, sitä pienirakeista?

Jos suositella pitää niin dieselpumpulle tai ohjaustehostimelle tarkoitettua, mutta vaikutukset olleet aika pieniä tai lyhytaikaisia. Viimeksi jaoin bensakoneen 4l moottorituubin suoraan jousisylintereihin ja säilöön XM:ssä. Vaikuttavan aineen määrä huomattavasti suurempi. Sylinterit on nyt hyvin herkkäliikkeiset, pienelläkin painolla joustaa herkästi ja jäykkyysero venttiilien napsahdettua erittäin selvä. Painevaraajan napsujen väli n. 2 min. Parannusta tapahtui usean kuukauden aikana. En ole vaihtanut hydeöljyjä vielä.

Olenkin miettinyt että kuinka nopea tuo activa systeemi voi olla ilman suurtehoisia pumppuja mutta tuohan selittää paljon. Olen luullut että ecu controlloi kallistusta.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Vaikka kama voi olla hyvääkin niin suomenkieliset sivut vievät kaiken uskottavuuden mennessään...
http://www.xado.fi/shop/bensomoottori-g ... -p-28.html



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 23:22 

Viestit: 725
Sitten vaan activa tuunaajat-sarjaan. Odotan innolla kun Mika Salo kysyy ennen rata-ajoa "Onks täs autossa jotain mitä mun pitäis tietää?"


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 01.05.2014 23:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Toi on hyvä idea. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 02.05.2014 03:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Niin... eiköhän jätetä ne tuunaajat tuunaamaan Salon kanssa. Miksi antaa muiden rikkoa oma autonsa, se on mukavampi rikkoa itse.

Ovatpas Hadon suomenkieliset sivut hassun näköiset, taitaa olla koneella käännetyt. En ole niitä suomeksi paljon lueskellutkaan.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 02.05.2014 10:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Tämä villitsee ajamaan aivan reikäpäisesti, auto on erittäin anteeksiantava ja pidon raja on käsittämättömän kaukana."

Juu, täysin samaa mieltä... Alkaa siinä jo kyllä pelkäämään omaakin asennetta koska tämä auto muuttaa vankankin asenteen reikäpäiseksi.

Joku ehdotti lukkokeulaa. Voin kertoa että olen ajanut lukkokeulaa. Se on todella vaarallinen liikenteessa ja lapasesta lähtö on todella karvan varassa. Kaupungilla taas jos pitää kääntyä kadun kulmasta niin joutuu kesken kääntymisen ottamaan pakkia kun ei taitu sillä liian kova taittaminen helposti rikkoo perän. Koin tämän silloin kun Suomessa kiersi New York Stunt Show.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 02.05.2014 11:03 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Cikatti kirjoitti:
"Tämä villitsee ajamaan aivan reikäpäisesti, auto on erittäin anteeksiantava ja pidon raja on käsittämättömän kaukana."

Juu, täysin samaa mieltä... Alkaa siinä jo kyllä pelkäämään omaakin asennetta koska tämä auto muuttaa vankankin asenteen reikäpäiseksi.

Joku ehdotti lukkokeulaa. Voin kertoa että olen ajanut lukkokeulaa. Se on todella vaarallinen liikenteessa ja lapasesta lähtö on todella karvan varassa. Kaupungilla taas jos pitää kääntyä kadun kulmasta niin joutuu kesken kääntymisen ottamaan pakkia kun ei taitu sillä liian kova taittaminen helposti rikkoo perän. Koin tämän silloin kun Suomessa kiersi New York Stunt Show.


Millanenhjan lukko keula lie ollut kyseessä? (ettei vain 100% kemppi) esim quaifen lukolla höystety auto on normi ajossa ihan tavallinen ajettava, ja kaarteessa taas voidaan ajaa lujempaa koska voimaa ei mene hukkaan sutimiseen.

En muutenkaan usko että lukko activassa heikentäisi kaarre ominaisuuksia koska sehän vain siirtää voimaa lipsuvalta tassulta pitävämmälle. activassa toki tuo ero sisä ja ulkorenkaan välillä on pienempi joten lukosta ei välttämättä ole niin merkittävää etua kuin normi jousituksella varustetussa autossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 02.05.2014 11:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Joku ehdotti lukkokeulaa. Voin kertoa että olen ajanut lukkokeulaa. Se on todella vaarallinen liikenteessa ja lapasesta lähtö on todella karvan varassa. Kaupungilla taas jos pitää kääntyä kadun kulmasta niin joutuu kesken kääntymisen ottamaan pakkia kun ei taitu sillä liian kova taittaminen helposti rikkoo perän. Koin tämän silloin kun Suomessa kiersi New York Stunt Show.

Hitsattu lukko varmasti onkin tuollainen, ja niissä Stunt Show:n autoissa oli juurikin hitsatut perät...

Eikä niitä voi mitenkään verrata esim Quaife:n tuotteisiin, pitävällä alustalla sellaiset käyttäytyy käytännössä lukottoman tavoin, sitten vasta kun pito toiselta pyörältä häviää niin lukko tarttuu peliin mukaan. Eikä edes mitenkään terävästi, vaan varsin sivistyneesti...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 02.05.2014 12:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Onhan noita lukkokeuloja esim. Alfalla ihan tuotantovehkeissä. Lähtee mutkasta ulos ilmeisesti "hieman" paremmin kuin ilman sitä. Eli ei ole todellakaan mikään kiinteä lukko kyseessä.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 02.05.2014 12:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Jep kemppilukko se oli ja se siis ei todella ole kovin kestävä. Sofistikoitunut lukkohan tosiaan nappaa vasta oikeassa tilanteessa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 02.05.2014 12:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
No kokeillaan. Mistä sitä tuohon manuaalilootaan sopivaa Q:n lukkoa saa ja paljonko se maksaa alennuksineen?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 02.05.2014 13:04 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
ds-jekkeri kirjoitti:
No kokeillaan. Mistä sitä tuohon manuaalilootaan sopivaa Q:n lukkoa saa ja paljonko se maksaa alennuksineen?


tuuppasin privaa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 02.05.2014 16:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Jenkkilästä ovat tilanneet kimpassa, toisilla foorumeilla. Hinta oli verottomana(rahteineen) joko korkeita kolmosia tai matalia nelosia, ei just muistu mieleen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 02.05.2014 17:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Lukotetulla Beksterillä olen ajellut jäällä ja ainakin niissä olosuhteissa se oli aivan loistava laitos. 8-)



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Activa-tunnustus
ViestiLähetetty: 02.05.2014 17:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
ds-jekkeri kirjoitti:
No kokeillaan. Mistä sitä tuohon manuaalilootaan sopivaa Q:n lukkoa saa ja paljonko se maksaa alennuksineen?

Mikähän laatikon malli tuosta löytyisi..?

http://www.race.fi/fi/product/31978a/qu ... 85/citroen
Tuossa Quaifen kotimainen edustaja, jotain löytyy hyllystäkin, hinnat näkyy alkavan alle tonnista...

http://www.ds-vitesse.com/en/quaife-differentials
Harry Martensilla on myös edustus, Hollannista löytyy tämä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: