Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kynkkäheijaa
ViestiLähetetty: 12.07.2015 21:31 

Viestit: 152
Kauan olen sitä pantannut, mutta nyt näköjään tarvii teurastaa tuo aleksei ja hiluttaa se uudelleen. Poikkesin sillä viime viikolla Häslingissä, kerran oobossa, pari kertaa Myniksessä ja kerran Lempäälässä.
Tänään piti lähteä taas Mynämäelle ja jätinkin Xsara Beakin vaimokullalle ja lähdin reissuun -98 Twingolla. Jömaleishön, jos twinklen ajaminen tuntuu nautittavammammalta, kuin Sitikan, niin tarttis vissiin tehdä jottai. Goridni menee suoraan, Sitku tekee outoja hyökkäyksiä suuntaan tai toiseen, sitä joutuu oikeen ajaan. Meinaan sillä silti tehdä Snadin keikan vielä ja sitten haalitaan palikat. Onneksi on tuttu m'sieu Sitikkaspeciale.
Mää haluun cee vitosen tourerin, mutku... :oops:



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kynkkäheijaa
ViestiLähetetty: 13.07.2015 16:39 

Viestit: 472
Milläs nämä laakerien ulkokehät muuten kannattaisi irrottaa tukivarresta? Ainakin CX:ssä ovat pirun tiukassa ja reikä on sen muotoinen ettei vastapuoleltakaan oikein pääse lyömään irti kuin toisen.

Toinen kysymys niille jotka ovat vaihtaneet jousisylintereiden tiivisteitä, että millä sen teflonisen renkaan saa menemään uraansa, jossa sen alla on vielä kumirengas puristamassa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kynkkäheijaa
ViestiLähetetty: 13.07.2015 17:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
miten ois jos käyttäis päätänsä ja hakis erilaisia vaihtoehtoja moisiin operaatioihin .
vaikkapa CX:nlaakerien ulkokoolien ulos saanti = esabin tai kempin ja miksei myös muunkin .liimakoneen rakentama palko siihen ulkokooliin kummasti helpottaa vastapuolelta pitkän tuurnan ja vasaran kanssa heilumista . samalla se myös kuumentaa sitä koolia ja helpottaa kummasti irtisaamista .
ja mitä tulee noihin pösotyyppisiin akseleihin , niin akseliputki toimii sisäkoolina ja on kulunu laakerirullien mukaisesti lisättynä vedellä ja ruosteella . joten pelkkien halpojen laakereitten vaihto on vain tekohengitystä . eli akseli vaihtoon ja RASVANIPAT tukivarsiin ja reilusti vaseliinia pumpaten.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kynkkäheijaa
ViestiLähetetty: 14.07.2015 00:10 

Viestit: 472
En ollut uskaltanut kokeilla hitsaamista ettei alumiininen tukivarsi sulaisi paikallisesti, mutta kun kerran kehotettiin niin kaipa se saattaisi onnistua. Ja johtaahan paksu alumiini hyvin lämpöä. Ei muuta kuin sopivan kokoinen prikka ulkokooliin kiinni pikku hefteillä (mutta ei liian pienillä, ne halkesivat itsekseen, taisi jäähtyä liian äkkiä) ja sitten tanko tukivarren läpi prikkaan kiinni ja vasarointia. Jo lähti.

CX:issä taitaa muuten olla rasvanipat jo vakiona. Mutta kyllä rasvatunkin laakerin pintoihin lopulta tulee kulumajälkiä. Se kai vaikuttaa kun laakeri ei pyöri koko kierroksia vaan enimmäkseen ihan pientä liikettä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kynkkäheijaa
ViestiLähetetty: 14.07.2015 12:41 

Viestit: 152
Koko akselin vaihtokin on poikennut mielessä, on niitä akseleita kuulemma holkitettukin. Maksimoin kurjuutta ja puran sen kuitenkin. Helpommalla pääsisi kun ostaisi muutaman satkun akselin.



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kynkkäheijaa
ViestiLähetetty: 14.07.2015 12:43 

Viestit: 152
Maple kirjoitti:
Koko akselin vaihtokin on poikennut mielessä, on niitä akseleita kuulemma holkitettukin. Maksimoin kurjuutta ja puran sen kuitenkin. Helpommalla pääsisi kun ostaisi muutaman satkun akselin.

Tiedän jo miten tämä päättyy. Patonki on pukeilla, vieressään rikottu akseli ja meikä puhelimessa tilaamassa uutta akselia... :mrgreen:



ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90
ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01
ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02
Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kynkkäheijaa
ViestiLähetetty: 14.07.2015 13:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Joo kyllähän sitä joskus näitä omiakin rojekteja, niin talossa kuin puutarhassakin, tupeltaessa tulee mieleen että printtaan ja laminoin varaston oveen kyltit

TEIN ITSE ENKÄ SÄÄSTÄNYT sekä TEE ENSIN ITSE JA SOITA SITTEN AMMATTIMIES PAIKALLE

t: nimim. "aamuyöllä viimeiset putkiliitokset kiinni turannut"



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kynkkäheijaa
ViestiLähetetty: 14.07.2015 15:40 

Viestit: 472
Ammattihenkilön apuun turvautuminen sen jälkeen kun remontti on tyssännyt, on viimeinen vaihtoehto ihan jo häpeän vuoksi. Kerrankin tipahti nykyauton polttimon kiinnike pahaan paikkaan, ja rupesin sorkkimaan sitä pois henkarista väännellyllä koukulla, joka sekin juuttui siihen pahaan paikkaan ja lujasti. Olisin ollut jo valmis viemään auton korjaamolle, mutta en kehdannut. Olisivat asentajat saaneet liian hyvät naurut siitä konetilassa pystyssä törröttäneestä henkarista.

Kumma juttu sekin. Kun esimerkiksi ajattelee että jos joutuu menemään lääkärille niin ei silloin hävetä tunnustaa että on ensin koettanut josko se kremppa menisi ohi buranalla ja lepäilyllä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: