Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Tauti nimeltä autokuume http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=22261 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | Cittis [ 21.11.2015 12:53 ] |
Viestin otsikko: | Tauti nimeltä autokuume |
Jokavuotuinen autokuume iski. Nyt siis alla C5 3,0 V6 2003 Berline. Ongelmaksi muodustuu; 1. Autosta tarjotaan vaihdossa noin romutuspalkkion verran rahaa.Tai sitten sitä ei haluta ottaa ollenkaan 2. Ajettavuus.Paljon autoja on minulla ollut,niin halpoja kuin kalliita,isoja ja pieniä.Uusia ja vanhoja. Tuo vaan hakkaa kaikki.W140 korista S-mersua kasin koneella kokeilin juuri,sikikka vei voiton 100-0 Kysynpä siis,mitä tilalle? C6? C5 X7 kutosen koneella? Millä autolla tulee enää "wow factor" tuon jälkeen? |
Kirjoittaja: | citrique [ 21.11.2015 17:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Eiköhän aika hyvät vastaukset tuossa jo tullutkin ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 21.11.2015 17:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
sama tauti iski tuossa elokuussa baikka yritin kaikin voimin tapella vastaan. hienosti pelannu xantia 1.8 vm 1999 ja kolmesataa tonnia ajettu alkoi oirehtia vaihtohaluja , joten ei auttanut kuin kierrellä tarjouksia kattelemassa . siinä oli Saab ja Opel , Chrysler sun muita . no vaatimuksena oli että enemmän kuin 1.6. litranen ja AUTOMAATTI+farkku . no ooppeli oli oikein mukava 2.2 ja au-tomaatti suapit olivat manuaaleja . ooppelin ongelma oli konttiperä ja halusin farkun . viimeisen' kattelin sitikan C5 mallia joka oli vieläpä edullisin. mutt kun oli AL4 laatikolla , niin hieman arvelutti . no pitihän se kuitenkin koeajaa ja totesin lootan toimivan kuten automatin kuuluukin. ja kone kakslitranen , joten ooppelin kivireki konttiperseineen sai jäädä muille. nimittäin koeajon jälkeen C5 oli jo tutumpi alustaltaan . hyvä vertailu oli juuri tuo opel joka kaikilta osislaan olis miellyttäny , mutta se kontti ja alusta +hinta . joten vitonen alle . santtu viihtyi vaihdokkina puodissa kolme vuorokautta kun joku haki sen pois. oon tyytyväinen vaikka kaipaankin CX:n alustaa ja jousitusta. ![]() |
Kirjoittaja: | Lemon [ 21.11.2015 17:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
höh, autokuume... mikä se on? Niin paitsi jos tulee myyntiin joku sopiva ZX Volcane tai SP3... ![]() |
Kirjoittaja: | xs2jammu [ 21.11.2015 20:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Mulla on semmoinen tunne että mä olen elänyt koko elämäni enemmän tai vähemmän autokuumeessa. No onhan noita menopelejä ollut jo kohta viitisenkymmentä tai yli ja jos laskee prätkät mukaan niin taidetaan mennä tuolla 70 kappaleen lukemissa. Hetken maltan olla tyytyväinen ja sitten tekee mieli taas uutta tai lisää. Joku kun kertois lääkkeen tähän niin säästyis aika monta euroa ![]() No itse asiaan ja aloittajan pulmaan. Ylivieskassa on C5 X7 farkku V6 Exclusive johon lupasivat mulle ainakin hyvin omaan C5 V6 -06:seen, mutta menin puihin kun tuli just työpaikan vaihto eteen ja neljän kuukauden koeaika. Kun koskaan ei tiedä ja tässä iässä ei oikein uskalla enään ottaa riskiä työmarkkinoilla. http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7591182 Toisaalta vaihtoehto on myös että pidät C-femmasi ja ostat vaikkapa XM V-kutosen siihen rinnalle. Se on oma tavoitteeni tällä hetkellä heti kun löytyy sopiva XM. Pena |
Kirjoittaja: | Huikko [ 21.11.2015 21:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Lemon kirjoitti: höh, autokuume... mikä se on? Niin paitsi jos tulee myyntiin joku sopiva ZX Volcane tai SP3... ![]() Se Mikon SP3 on myynnissä. |
Kirjoittaja: | Lemon [ 21.11.2015 21:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Huikko kirjoitti: Se Mikon SP3 on myynnissä. Mikä Mikon SP3? En taida tietääkään. Ei kai se, mikä on tuhottu Tampereella jossain kadun varressa ja on nyt jossain romuvarikolla? Huoh, onneksi en tiedä... |
Kirjoittaja: | Huikko [ 21.11.2015 21:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Lemon kirjoitti: Huikko kirjoitti: Se Mikon SP3 on myynnissä. Mikä Mikon SP3? En taida tietääkään. Ei kai se, mikä on tuhottu Tampereella jossain kadun varressa ja on nyt jossain romuvarikolla? Huoh, onneksi en tiedä... Mikko Pöyhönen, kirjoittelee nimimerkillä ninjamikko. Asustelee Iitissä. Ostettiin sieltä punainen volcane pois kaardianin kanssa pari vuotta sitten. Ainakin silloin se SP3 oli tosi siisti. Ilmastointi puuttui, muuten oli kaikki herkut. http://www.nettiauto.com/citroen/zx/7376223 Löytyi vielä vanha ilmoituskin. Kaupaksi se ei mennyt tuolloin. |
Kirjoittaja: | jasu [ 21.11.2015 21:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
xs2jammu kirjoitti: Toisaalta vaihtoehto on myös että pidät C-femmasi ja ostat vaikkapa XM V-kutosen siihen rinnalle. Se on oma tavoitteeni tällä hetkellä heti kun löytyy sopiva XM. Äläkä vaan erehdy ajamaan hyvässä kunnossa olevaa Cx:ää, jotenkin tuo kivassa kunnossa oleva V6 Xm ei enää tunnu miltään sen kokemuksen jälkeen. Eihän Xm nyt huono ole, mutta iso on ero Cx:ään... Vielä on sentään pystynyt taistelemaan tunnetta vastaan, jotta "nouda se TRI Break joka myynnissä on", mutta saas nähdä kauanko pystyy... ![]() |
Kirjoittaja: | Lemon [ 21.11.2015 22:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Huikko kirjoitti: http://www.nettiauto.com/citroen/zx/7376223 Löytyi vielä vanha ilmoituskin. Kaupaksi se ei mennyt tuolloin. "Ei myynnissä". |
Kirjoittaja: | Huikko [ 21.11.2015 22:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Lemon kirjoitti: Huikko kirjoitti: http://www.nettiauto.com/citroen/zx/7376223 Löytyi vielä vanha ilmoituskin. Kaupaksi se ei mennyt tuolloin. "Ei myynnissä". Se menee tuohon tilaan jos kukaan ei osta. Nettiauto pyytää rahaa jos haluaa pitää ilmoitusta hengissä. Jos ei maksa niin se menee tilaan ei myynnissä. On se myynnissä edelleen. |
Kirjoittaja: | P51 [ 22.11.2015 01:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Aika vaikea paikka ![]() |
Kirjoittaja: | xs2jammu [ 22.11.2015 09:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
jasu kirjoitti: xs2jammu kirjoitti: Toisaalta vaihtoehto on myös että pidät C-femmasi ja ostat vaikkapa XM V-kutosen siihen rinnalle. Se on oma tavoitteeni tällä hetkellä heti kun löytyy sopiva XM. Äläkä vaan erehdy ajamaan hyvässä kunnossa olevaa Cx:ää, jotenkin tuo kivassa kunnossa oleva V6 Xm ei enää tunnu miltään sen kokemuksen jälkeen. Eihän Xm nyt huono ole, mutta iso on ero Cx:ään... Vielä on sentään pystynyt taistelemaan tunnetta vastaan, jotta "nouda se TRI Break joka myynnissä on", mutta saas nähdä kauanko pystyy... ![]() Mä tiedän että CX olis jotain, mutta löytää sellainen ehjä kohtuu hinnalla tai paremminkin mun budjettiin sopiva on lottovoitto. XM:t ovat vielä tänä päivänä suht kohtuu hinnoissa vaikkakin kaikki tuntuu olevan aika paljon maantietä nähneitä. Mullakun on se tilanne että oikein mitään projektia ei hommata kun ei ole paikkaa missä tehdä, taivasalla aika ikävää touhuta. |
Kirjoittaja: | HiTec [ 22.11.2015 10:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
P51 kirjoitti: Minäkin haaveilin vielä joku aika sitten omani päivittämisestä X7:aan kutoskoneella,mutta niitä niin vähän tarjolla,ja uusikoriset osoittautuneet niin surkeiksi laadultaan,että päätin vaihtaa merkkiä kun omasta aika jättää. Erilaista pientä (?) ongelmaahan tuossa on itselläkin ollut. Ostaisinko uudelleen? Tuskin. Tosin tässä on jo muutenkin suunnitteilla paluu tila-autoluokkaan, niin ehkä ihan puolueeton tuo mielipiteeni ei ole. Tosin poikkeuksellisen ahdas tuo on kyllä sisäänkulultaan ja konttikin enempi muodollisuus kuin aidosti tilava, joten ehkä nuokin lisävaivat on näitä ajatuksia muodostamassa, dunno ![]() |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 22.11.2015 11:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Ei kait tuohon ole vielä mitään lopullista parantavaa lääkitystä keksitty? ![]() Ymmärrän, että tällä saitilla pitää hiukan katsoa vaaleanpunaisten lasien läpi, sitä Citroenia, mutta ei se W140 korinenkaan aikanaan niin huono ollut. 90 luvun alkupuolella S 600 L ja S 500 CL omistajana, en niissä perustuvaa laatua olevaa vikaa todennut. Myönnän hakeutuneeni siitä 600:ta eroon jo 47tkm ajettuna, moottoreiden selvittämättömien totaali tuhoutumisien vuoksi. Painaviakin olivat esim. tupla sivulasiensa vuoksi, mutta miellyttävä ääni maailma korvan korkeudella ja tunne siitä jos sillä johonkin osuisi, niin ensinmäinen kova ei olisi omat polvilumpiot. ![]() Vertailu kohteeksi olisin, ehkä viisaanpi ollut ottaa esim. XM V6, tai tältä vuosituhannelta vaikka Airmatic S-sarjalainen? Itselläni se XM ei silloin taas ollut vaihtoehtona. Ehkä asiaan vaikutti se, kun kuulin vierestä vakuutustarkastajan tulikiven katkuisen soiton Auto-Boniin tivaten tuotevastuuta, kun oli lunastanut samana päivänä 3 XM:ää mootoripalon vuoksi. On siis niitä laatu ongelmia aina kaikilla ollut. Mikä sitten aiheuttaa sen WOW efektin? Syitä varmasti monia ja itselleni ainakin Citroenit aiheuttanut ne usein. Teininä, kun en vielä omannut ajokorttia ja edesmennyt vaarini, oli henkeen ja vereen Sitikka mies. Niin kauan kun jaksan muistaa, oli ollut D-malli. Koitti vuosi -75 ja pihaan ilmestyi CX 2200, siinä nuorimies totesi WOW. No sitä iloa kesti viikon, kun moisessa ei ollut ohjaustehostajaa ja siihen päättyi yhden Citroenistin tarina. Niitähän tuli tehostajalla jo -76, mutta tilanne oli menetetty. Oliko todella niin, että ensinmäiset autot olivat kaikki ilman, vai suomeen tulevat joitakin Biafran vientimalleja? Toinen WOW tuli jo kortin omistaneelle, kun rekka tiputti pihalle ensinmäisen BX 16 TRS:n. Koekilvet kiinni ja sillä kotiin, olihan erikoinen Sputnikki. ![]() Jotta kuitenkaan ei jäisi käsitys, että olen aivan menetetty sielu "Tähti merkille", niin tämän vuosituhannen autoista huonoin on ollut ehdottomasti W211 korinen 320cdi farm. kun se kanssa ei ollut ilon päivää, vaikka uusi olikin. S 400 cdi jo toimi, mutta laatikot ei kestänyt koneen upeaa vääntöä ja kävihän se kylmänä, kuin Chevy Van diesel ja siitä kyllä kuittailtiin ![]() Siinä romaania tälle aamulle ![]() |
Kirjoittaja: | HiTec [ 22.11.2015 12:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
betaromeo kirjoitti: Mikä sitten aiheuttaa sen WOW efektin? Siinäpä kysymys johon ei varmasti helppoa vastausta ole ![]() Omaa historiaa kun kelaan, niin eka WOW tuli aikanaan Fiat Tempra SW 2.0ie -92 kanssa. Siinä oli jotain erikoista silleen sopivasti, valtavirrasta poikkeavaa. No tuosta sitten maksettiinkin siinä vaiheessa kun tuli aika päästä siitä eroon, erikoisuus tarttee toisen samalla tavalla vinksahtaneen ennen kuin kaupat syntyy ![]() Tuota ennen ja sen jälkeenkin on ollut useita autoja ja se seuraava WOW tuli vasta Renault Megane II 1.6 -04 kanssa. Ja ihan samalla tavalla tuon auton särmikäs muotoilu ja korttiavain olivat ne "naulat" jotka vetivät. Ja tuo auto olikin talossa lopulta yllättävän monta vuotta, kunnes korjattavaa vaan tuli liikaa yhteen rupeamaan ja niin se lähti "kiertoon" ![]() Seuraavana olikin vuorossa aito erikoisuus, Peugeot 1007 1.6 -05. Autolla ei oltu ajettu kuin 20tkm kun se meille tuli ja siksi olikin kuin vasta pakasta vedetty! Sähköiset liukkarit tietty oli se pointti, johon tuon auton 2Tronic-vaihteist oli kuin piste i:n päälle. Myös tämä viihtyi talossa vuosia, kunnes tuli aika luopua 2. autosta ![]() Tästä ai kauaa kestänyt kun tuli Renault Grand Scenic II 2.0dCi -08. tuossa oli kaikenlaista varustetta vähintäänkin riittävästi, alkaen avaimettomasta toiminnasta aina avattavaan lasikattoon saakka. Todella muikea pakkaus, mutta jossain vaiheessa oli ihan "pakko" saada automaattia alle ja niin tämä yksilö lopulta lähti talosta jo 2v jälkeen ![]() No nyt on automaattia ja hydeä alla Citroen C5 III 2.0hdi -09 muodossa, mutta jostain syystä tästä sen ekan viikon ihastelun jälkeen on tuo WOW jäänyt uupumaan about tyystin. Vaikka tuosta hydestäkin on haaveiltu lähes 20v ajan ennen kuin sen lopulta uskalsin hankkia, mutta ei. Ei vaan ole sellaista Wauzi! -fiilistä, ei niin pienintäkään ![]() Tulevista uusikorinen Citroen C4 Picasso herätti tuon WOW:in taas pitkästä aikaa ulkomuodoillaan, mutta parit kylmätyypit autolla ja... No siihen ne sitten taas laimenikin. Nuin isoksi autoksi tuossa on kuitenkin melko pienet sisätilat, säilytyslokeroita voisi olla enemmänkin, jne. Kaikki tekijöitä jotka laimistavat fiilistä jo kummasti, vaikka avaimettomuutta, isoa LCD-mittaristoa jne. olisikin tarjolla. Tuota voimakkaampi mieltymys olisi uuteen Berlingoon, mutta ei tuossakaan silleen WOW-efektiä ole, pikemminkin puhdas järkivalinta. Toki Feel-tason varusteet ovat näpsiä, mutta ei niistäkään sellaista WOW:ia tule, käytännöllisiä toki, lokeroa siellä ja täällä, tutkat molemmissa päissä, LCD-konsoli, jne. Onko sitä sitten vaan tullut wanhaksi eikä autot enää kykene silleen säväyttämään. Jos on näköä, ei ole käytännöllisyyttä ja päinvastoin, dunno ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 22.11.2015 14:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Jos nyt vielä pari vuotta Xantialla laskis, kun 11 omistusvuosi vasta menossa ![]() Mitä sit sen jälkeen, C5 ll saa jo nyt naurettavaan hintaan ja ilmeisesti suurimman osan tyyppivioista saa itse korjailtua aika halvallakin, X7 ei vaan oikein iske, ainakaan jos pitäis maksaa 10.000€ enemmän että saa enemmän ja kalliimpia vikoja ![]() |
Kirjoittaja: | xs2jammu [ 22.11.2015 16:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Xari kirjoitti: Mitä sit sen jälkeen, C5 ll saa jo nyt naurettavaan hintaan ja ilmeisesti suurimman osan tyyppivioista saa itse korjailtua aika halvallakin, X7 ei vaan oikein iske, ainakaan jos pitäis maksaa 10.000€ enemmän että saa enemmän ja kalliimpia vikoja ![]() Tohon se munkin kuumeeni vähän laski kun ajattelin että jos vaihtaisin nykyisen -06 mallisen V-kutosen -08 malliseen ja pitäis laittaa yhdeksän tonnia väliin. Jotenkin se tuntui kornilta , pari vuotta ja kolkyttonnia enempi ajettu olis ollut vielä. Siksipä taitaa olla pare pysyä tässä ja hommata vielä yksi rinnalle ![]() |
Kirjoittaja: | Cittis [ 22.11.2015 16:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
C5 X7 Sedanina V6 bensa,näitä on tullut lähinnä mobile.de:stä kuolattua kun suomessa tarjonta olematonta. Farmarina jonkin verran mutta taloudessa on jo farkku. Paljon on tullut haukkuja X7 laadusta,mutta mikä niitä oikeastaan riivaa? Ei ole osunut mitään tyyppivikalistoja silmään netin syövereissä. W220 S-mersua ehdotettiin,pari vuotta sitten katselin niitä melkeenpä tosissaan,mutta synkeät w220 omistajien kauhunovellit auton vioista sai perääntymään.Siksi nyt käänsiin katseet W140 joka pitää sisällään wanhaa tekniikkaa,mutta niitä alkaa wanhuus painamaan ja halvalla ei hyvää saa. Mihin tahansa päätyykin niin rahaa saa käyttää väliin runsaasti,johtuen sitikan markkina-arvosta. Eiköhän se tästä ![]() |
Kirjoittaja: | Pete H [ 22.11.2015 17:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Lemon kirjoitti: höh, autokuume... mikä se on? Niin paitsi jos tulee myyntiin joku sopiva ZX Volcane tai SP3... ![]() Hae pois. Voit myös tarjota vaihdossa jotain. |
Kirjoittaja: | Xari [ 22.11.2015 18:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Cittis kirjoitti: Mihin tahansa päätyykin niin rahaa saa käyttää väliin runsaasti,johtuen sitikan markkina-arvosta. Loppukäyttöä varten nämä ostetaan, saman 1500€ saa joka vehkeestä jos uuteen kääpiöautoon vaihtaa ![]() |
Kirjoittaja: | HiTec [ 22.11.2015 18:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Cittis kirjoitti: Paljon on tullut haukkuja X7 laadusta,mutta mikä niitä oikeastaan riivaa? Ei ole osunut mitään tyyppivikalistoja silmään netin syövereissä. No ihan suoranaisia vikoja: - etupampuissa on vieläkin ongelmallisia yksilöitä - etuovien ikkunamekanismeihin pääsee vettä => ikkunat jäätyy herkästi, mekanismi ruostuu ja lopulta rikkoutuu - webaston putki sisäkennolle on metallia ja kiertää moottorin alta => kerää paskaa itseensä ja lopulta ruostuu herkästi puhki - tuulihaan vapautin joku ihmeen vaijeri-viritelmä, kokonainen metri vaijeria kätketty tuonne 20cm matkalle ja tietysti se jäätyy, ruostuu ja katkeaa - etusiipien alakulmat renkaan heittämälle pashalle alttiina, heikko maalipinta kuluu puhki ja siiven kulma ruostuu. Edes alkup. roiskarit eivät suojaa noita kulmia - peräkontin johdotukset sekä takalasin pissapojan letku tusinatavaraa, taittuu aikansa ja lopulta katkeaa - alkup. webastossa on usein ongelmia, savuttelee - ovien saranat paukkuu - päivävalojen polttimoiden vaihtamiseen pitä olla kätilön kädet, sen verran ahtaaseen aikkaan nuo on tungettu - moottorin öljynvaihto vaatii moottorin alustasuojien irroittamisen, iso kpl syylarilta etujakkaroiden alle asti - renkaiden laakerivikoja Varmasti noita on vielä lisääkin, mutta tuossa nyt ensialkuun kuumeen karkoittajaa ![]() |
Kirjoittaja: | Hegario [ 23.11.2015 04:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Kyllähän X7:n onnistuu valojen vaihto kohtuu helposti verrattuna moneenkin muuhun aikalaiseen. Oma käteni muistuttaa enimmäkseen täyteen ilmaa puhallettua lääkärin hanskaa, mutta Citroeniin vaihtui Night Breakerit 10 minuutissa kun edelliseen konsernin tuotteeseen siihen kesti melkein tunti, ja sormetkin sai verille. Muista vioista en kyllä tiedä mitään. |
Kirjoittaja: | HiTec [ 23.11.2015 10:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
Hegario kirjoitti: Oma käteni muistuttaa enimmäkseen täyteen ilmaa puhallettua lääkärin hanskaa, mutta Citroeniin vaihtui Night Breakerit 10 minuutissa Ei taida NightBreaker tehdä PÄIVÄvaloja (DRL) tuohon X7:aan ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 23.11.2015 13:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tauti nimeltä autokuume |
X7 eniten tökkii tuo suuret ulkomitat yhdistettynä olemattomiin sisätiloihin, osa malleista vielä ilman tavaratilaa, ei toki luokassaan ole ainoa, pienempiäkin löytyy, monesta Golf-luokan autosta löytyy enemmän käyttökelpoista sisätilaa. Tai sit pitäis ostaa joku torikassi toiseksi, tosin onhan noita autoja nytkin kolme, eikä niillä ajaa juuri muut kuin minä ![]() Tuon harraste-BX:n vois vaihtaa oikein hyvää Xantiaan, tai...... |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |