|
Kirjoittaja |
Viesti |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 27.04.2015 11:36 |
Viestit: 2666
|
C5 vielä sinnittelee hydraulijousitettuna, vaikka monissa maissa rautajousitettu versio siitä on myydympi.
Nykyteiden epätasaisuudet sivistysmaissa ovat sellaista pientä nypytystä ja poikittaista railoa, jossa pintapehmeys on paljon tärkeämpää kuin laajat, hitaat heilahdukset mahdollistava hydromystiikka.
Citroenin johto Autocarin haastattelussa:
"The C5 is now the only model in Citroën's range to offer the brand’s once-famous fluid suspension." "As long as it meets our comfort benchmark, it doesn’t matter how," he said, implying that Hydractive was a possibility, but not a definite for future luxury cars."
Huomatkaa miten hydromystiikasta käytetään termia "once-famous", eli aikanaan kuuluisa. Ei enää! Ilmajousitukset ja erilaiset aktiiviset iskunvaimennukset ovat edellä... Jagge... Tesla...
Ennakoivaa on myös tämä, että sanovat jotta kun "confort benchmark" saavutetaan (ja siinähän sitikka haluaa jäljitellä saksanseisojia nykyään), ei ole väliä onko siellä alla hydet vai ei.
DS9 on lopullisesti kuopattu joten siitä on turha joikua vääntää. Ei ole, ei tule, jäi protoksi, eikä kukaan ole päässyt varmistamaan oliko edes siinä kiinan markkinoille askarrellussa protossa hydejä.
Tästä voisi kirjoittaa vielä pitkäänkin, mutta sukelletaan keskusteluun kysymyksen muodossa:
Vieläkö joku teistä, ystävät, ihan aikuisten oikeasti uskoo että PSA:lta tulee markkinoille uusi, hydraulijousitettu malli?
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 27.04.2015 12:04 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
Mene Citroën-Foorumille katsomaan, sieltä niitä sokeita fanipoikia löytyy  Ei, en siis todellakaan usko...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 27.04.2015 12:47 |
Viestit: 1940 Paikkakunta: Helsinki
|
No onhan tuo hyde ollut kautta aikain juuri SE nimenomaan Citroëniin liitetty ominaisuus, kuka sitä sitten kirosi ja toinen ylisti, mutta kuitenkin. Tässä puhutaan siis luokkaa BMW:n munuaiset Citroenin keulaan -tyyppisestä pyhäinhäväistyksestä, mikäli tuo hyde nyt ihan täysin kuopataan. Voi olla että toteutus on C5 X7 -tyylinen, mutta ikäänkuin käännettynä. Nythän se karvalakki on teräksin ja kaikki muut hydejä, niin kenties tuo hyde on enää tuolla Exclusivessa ja loppu mallisto teräksin, who knows 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 27.04.2015 14:06 |
Viestit: 5858 Paikkakunta: Lahti
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 27.04.2015 15:46 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Mää olen henkisesti jo valmistautunut tilaamaan käyttökiesiksi pallotetun C5 Tourerin viimeisistä tuotantoeristä keväällä 2016.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 27.04.2015 17:18 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Eihän psa:sta koskaan tiedä xm:nkin piti olla viimenen isokissa mutta niin vain jonkun vuoden päästä puski c6:sta pihalle samalla tavalla voi vielä mehutkin palata.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 27.04.2015 18:13 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Kyllä uskon tähän että 2015/16 C5 tulee olemaan viimeinen. Harmi ettei bensakoneisiin saada päivitystä enää samaan vankkuriin.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 27.04.2015 19:02 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
Meillä museoikäisillä on ollut mahdollisuus kokea se aika, jolloin Citroen TODELLA oli aikaansa edellä mukavuudessa ja ajettavuudessa. Nykysitikat eivät todellisuudessa edes erotu massasta.  Ja myönnettäköön, etten ole vielä C6:sta kokeillut. Tässäkin vanhassa ketjussa useimpien kokemukset ovat jopa vuosikymmenten takaa: viewtopic.php?f=12&t=12860&hilit=paras+sitikkakoke*
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 27.04.2015 19:45 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Olen ajellut viimepäivinä ahkerasti keskustassa ja siellä on paljon töyssyjä ja hidasteita. Harmittaa nuo liikenteenvaarantajat jotka survaisevat vauhdin pois kun mikä tahansa tikkuaskia suurempi kolo sattuu kohdalle. Kun sen töyssyn voisi ottaa tasaista 20-30 vauhtia joka on isolla kirkolla marssivauhti sivukaduilla.
Cx oli eka auto, sitten yksi bx , xantia ja nyt c5 on palvellut jo kahdeksan vuotta. Sen voisi päivittää puolen miljoonan kohdalla uudempaan versioon, vaikka se onkin pienempi. Tai sitten hommata vähempi ajetun Ii koppaisen kun tuosta nykyisestä aika jättää.
En oikein jaksa uskoa että hydet tulevat uusiin autoihin, kun niitä ei ds5 :kaan näkynyt.
Sitten varmaankin wanhojen hydesitikoiden kultakausi alkaa ja patoutunut kysyntä vie hinnat taivaisiin.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 27.04.2015 20:55 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Ranskalaiset ovat päättäneet yrittää sotia sakemanneja vastaan niiden omilla aseilla, eli tiukentamalla jousitusta. Meillä on tällä hetkellä pihassa oikein hyvä esimerkkipari, Pösö 307 ja 308, molemmat SW-malleja, ikäeroa pari vuotta. Arvatkaa, kummassa on jonkinlainen jousitus? Lehdistö antaa taustatukea, juuri selailin pari numeroa vanhaa TM:ää, koeajossa olleen Subarun jousitusmukavuudesta mainittiin ohimennen, mutta loppuosa kyseisen kappaleen palstatilasta kulutettiin valittamalla miten se lisää auton kallistelua kiperissä kaarteissa yms epämääräisyyden tuntua.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Lähetetty: 29.04.2015 14:44 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 29.04.2015 15:00 |
Viestit: 1940 Paikkakunta: Helsinki
|
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
Säxä77
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 01.05.2015 18:47 |
Viestit: 472
|
Asiaa ei varmaan auta se, että mehusitikoidenkin jousitusta on tehty joka sukupolven kohdalla kovemmaksi. Miksi maksaa ekstraa jostain jonka edun huomaaminen on aina vain vaikeampaa? Toisekseen kun autojen kantavuuden suhde omamassaan pienenee, tarve kompensoida kuorman aiheuttama jousituksen painuma pienenee.
Autolehdistä puheenollen, epämukava jousitus löytää aina ymmärrystä. Pikkuautolle se sallitaan koska se on niin kevyt (eli samanpainoinen kuin 1980-luvun keskikokoinen auto). Hybridiversiolle se sallitaan koska jousitusta on pitänyt vahvistaa akkujen massan vuoksi. Katumaastureille se sallitaan koska muuten autosta tulisi kallisteleva. Normaalia tehokkaammalle versiolle sallitaan jotta alusta olisi kasvaneiden tehojen mukainen. Ja ajettavuudeltaan keskivertoa paremmalle se sallitaan hintana urheilullisuudesta.
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 01.05.2015 21:18 |
Viestit: 239
|
Asia taitaa olla vaan niin että hydraulijousitus on enemmistön mielestä liian kallis saavutettuun hyötyyn nähden..Nykyään ihmisiä kiinnostaa autoissa enemmän montako tähteä kolaritesteissä,navigaattorin päivitettävyys ja mp3:ominaisuudet..valitettavasti... 
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 01.05.2015 22:03 |
Viestit: 5124
|
Yksi ongelma lienee myös että PSA tähdännee jatkossa vain kahden "pohjalevyn" (tai pikemminkin Modular platform) käyttöön, eikä kummassakaan niistä ole kaasunestejousitusta. Citroen C6 ja C5 pohjautuivat PF3:een ja tulevat isommat EMP2:een. (Pienemmät autot tehdään kehitettävällä (PF1:n pohjalta osin Kiinassa?) CMP alustalle (+ mahdolliset yhteistyö-autot omille alustoille malliin Aygo/C1/107)) http://www.autocar.co.uk/car-news/motor ... m-strategy
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 02.05.2015 03:06 |
Viestit: 2666
|
HiTec kirjoitti: Tässä olettaisin olevan kyseessä magnetostaattinen järjestelmä, joka suprajohtavaa magneettikelajännitettä 100 miljoonaan volttiin asti säätämällä dynaamisesti maaperän magneettisen materiaalimäärän perusteella kullakin leijumiskohdalla asettaa virran siten että magneettikentän hyljintä kumoaa maan vetovoiman. Näen tämän kiertotienä; uskon että myös gravitaation suora peilaus tai suuntaus on mahdollista simulaatiokentän alkion sisällä. Ystävät; astukaa pois maailmallisista rajoituksista.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 02.05.2015 14:58 |
Viestit: 1496
|
ds-jekkeri kirjoitti: Tässä olettaisin olevan kyseessä magnetostaattinen järjestelmä, joka suprajohtavaa magneettikelajännitettä 100 miljoonaan volttiin asti säätämällä dynaamisesti maaperän magneettisen materiaalimäärän perusteella kullakin leijumiskohdalla asettaa virran siten että magneettikentän hyljintä kumoaa maan vetovoiman. Näen tämän kiertotienä; uskon että myös gravitaation suora peilaus tai suuntaus on mahdollista simulaatiokentän alkion sisällä.
Ystävät; astukaa pois maailmallisista rajoituksista.
Tässä kohtaa kuuluu sanoa: "siinä taas yksi turha varuste ja vikapaikka tavallisen autoilijan maksettavaksi. Herrojen metkuja. Kyllä ennen oli kaikki paremmin ja autoissakin oli renkaat." 
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 02.05.2015 16:41 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
No ei tuu rengasrikkoja ei tarvii 2sia renkuloita.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
jkaija
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 02.05.2015 20:05 |
Viestit: 165 Paikkakunta: Otalampi, Vihti
|
kaselin kirjoitti: No ei tuu rengasrikkoja ei tarvii 2sia renkuloita. Mutta minä haluan sitten talveksi nasta magneettikentän 
Tesla Model 3, vm.-20 Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16 Ex. C6 2.7HDI vm.-08 Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06 Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 02.05.2015 20:16 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Maglev on siitä kiva juttu, että siinä ei pito lopu kesken.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 03.05.2015 01:46 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
En kyllä usko. On tuo >> laadullisestikin tehnyt jo hämmentävän paljon kakkaa että saatan pysyä edelleen poissa merkin parista. Ajan onneksi nytkin 20-vuotiaalla "ranskiksella" joka ei mm sähköistään renaa ja kiukkua.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 03.05.2015 14:49 |
Viestit: 3655
|
Cikatti kirjoitti: En kyllä usko. On tuo >> laadullisestikin tehnyt jo hämmentävän paljon kakkaa että saatan pysyä edelleen poissa merkin parista. Mut merkkifoorumi kiinnostaa... 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 04.05.2015 17:17 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
olen cikatin kanssa samaa mieltä. kun viitsii joskus harrastella niitten sähkövermeitten kanssa , lähinnä paskaisimpien paikkojen liitoksien ja kaapeloitin kanssa , niin eipä juurikaan ongelmia esiinny.
|
|
|
|
 |
Säxä77
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 05.05.2015 22:15 |
Viestit: 472
|
Tekisivät nyt edes sen myönnytyksen että jarrut toimisivat LHM:llä. Juuri avasin melkein 30-vuotiaan CX:n takajarrusylinterin, kun ajattelin vanhasta kokemuksesta että tuonikäisessä on varmasti syöpymiä ja tiivisteet loppu. Mutta kun LHM ei ole vahvasti hydroskooppista niin kuin jarruneste niin ei näkynyt mitään vikaa. Tietysti sekin auttaa että jarrusatula on alumiinia.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 05.05.2015 22:46 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Lemon kirjoitti: Cikatti kirjoitti: En kyllä usko. On tuo >> laadullisestikin tehnyt jo hämmentävän paljon kakkaa että saatan pysyä edelleen poissa merkin parista. Mut merkkifoorumi kiinnostaa...  Juu, väki on niin kivaa ja fiksua, itseäni parempaa seuraa. Ja kyllä, hydemystiikkaa on loputtoman ikävä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
|