Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 laturi renklaa
ViestiLähetetty: 12.01.2016 20:13 

Viestit: 45
Sorry, tämä sama juttu saattaisi löytyä täältä, mutta en jaksa alkaa etsiä....eli c5 1.8 2004 ja laturi lataa ei lataa, lataa...eli ilmeisesti hiilet menneet.

Pystyykö hiilet vaihtamaan ja mikä marssijärjestys ? Valeo-laturi !


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 laturi renklaa
ViestiLähetetty: 13.01.2016 15:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4682
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
pystyy. varaa 7 + 8 +13mm pikkuhylsyjä + räikkä .+ pieni sivuleikkuri + tinakolvi +tinaa ja tietenkin uudet koksit ,

aukase konepeitto ;) ja irrota akusta toinen kaapelikenkä .
ota 13mm hylsy ja aukase se laturin pääkarvan 13mm nylokkimutteri ja irrota magnetointikarvojen pistoke ,
sitten 7mm hylsy ja räikkä ja eti siitä muovikopasta kaks tai kolme syvennystä ja ruuvaa ne pienet pultit irti HUKKAAMATTA ,,,,,,suosittelen jotain magneettista kalua varmistamaan asian. ( löytyy vaikka motonetista kuten ne hiiletkin )
sitten kaksi 8mm mutteria siinä laturin perseen yläosassa .
keinottele muovikoppa pois . tulee kyllä siitä imusarjan välistä.
sitten kolme 7 tai 8 mm hylsyllä avattavaa pientä pulttia . ruuvaa ne hukkaamatta niitä .
sitten vaan keinottelet koko säädin/hiilipaketin pois .
kolvi kuumenemaan ja vaikka puukolla raavit semmoisen kumisen tulpan pois toisen hiilitinauksen päältä .
sitten niillä leikkureilla lyhennät ne kohoumat niistä tinauksista
kolvilla kuumennat kunnes karvat irtoavat
nyt sitten voit kevyesti koputella sellaisen pyöreän holkkimaisen muovikotelon pois paikaltaan . lähtee kyllä ja suunta selviää katsomalla .
sittempä lenteleekin koksit ja jouset kateisiin.
jos onnistut löytämään niin hyvä.
SIIVOA hiilipölyt pois ja eti pieni piikki ja suurenna hieman niitä hiilien karvojen reikiä että jotenkin osuisit niillä kuparikarvoilla joskus niihin reikiin.
sitten vaan uhujutat ensimmäisen hiilen JOUSEN kanssa toiseen koloon ja jätät siitä koksistä noin 10mm näkyville . jos osuit reikään niin keksi kuinka saat pidettyä pituuden ilman että jousi työntäisi hiiltä liian pitkälle . pienet lukkopihdit auttaa kummasti ( löytyy motonetista esim. )
sitten vaan kolvaamaan siten että selvästi tina sulaa . leikkaat liiat kuparilangan pätkät pois. toisen kolon kohdalla voit toimia samoin .
kun oot kaiken tuon tehny , ja varmistanu , niin sitten ujuttamaan palikkaa takaisin laturin perseeseen. ne kolme pientä pulttia on hyvä löytyä ( 8mm)
kun oot sohlannu nuo oikein . niin NYT SITTEN se muoviholkki painetaan nätisti paikoilleen , sen virka on lähinnä kollektorien suojuksena toimiminen ,
loput käänteisesti kasaan .
lähtee lataamaa paremmin jos saat koneen käyniit ja se taas edellyttää että akussa on sähköö ja laitat sen akkukaapelin kiinni kunnolla .
jos paiskaat konepeiton kiinni , niin homma menee uusiksi , mutta kun jätät sen auki ja starttaat niin kaikki toimii ,,,,,mitä nyt radio on hukannu kaikki kanavansa ja päivämäärät kelloineen on viturallaan .
nyt sitten voit sulkea sen konepeiton . ja alkaa räpäläämään noita näytön astuksia rokkikoneineen,
jos sellainen ylellisyys kuin yleismittari löytyy , niin oikean puolen kyynärpään kohdalta löytyy tulppa jasen alta tupakin sytkärin reikä . mittri päälle ja 20 VDC asetukseksi . toinen karva pohjaan ja toinen siihen kuoren metalliin. lukema näkyy näytöstä . pitäis olla siinä 14.25 V . kaikki kunnossa , toisin tuon mittauksen olis voinu tehdä akun navoistakin koneen käydessä .
siitä vaan kokeilemaan kykyjä . :P


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: