Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Dongfeng C6 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=23333 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | kaseva [ 27.04.2016 10:52 ] |
Viestin otsikko: | Dongfeng C6 |
Joopa joo, ei näköjään riittänyt DS-mallinimen kierrätys... http://www.kauppalehti.fi/uutiset/citro ... n/37pMJ3Um http://europe.autonews.com/article/2016 ... a-flagship |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 27.04.2016 11:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Dongfeng C6 |
Sehän on kuin passat c5 nokkapelleillä ja belaruksen maskilla. Ennen citikat oli persoonallisesti muotoiltuja ja edistyksellistä tai ainakin erilaista tekniikkaa käyttäviä. Nyt ei ole enää jäljellä kuin -ja -tai - Ruma tuokin on mutta tällä kertaa samaan tapaan kuin saksalaiset ja korealaiset. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 27.04.2016 14:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Dongfeng C6 |
Onpa erikoisen ruma ja mielikuvitukseton. Kuin Hugo Bossin (Passatin) epäonnistunut kiina-kopio. Eivät malttaneet jättää C6-nimeä rauhaan. Mitä seuraavaksi. CX joka näyttää Mersun CLS-mallin halvalta kopiolta? Pitäisi kai yrittää kiinnostua tuosta Advanced Comfort -tekniikasta, mutta kun minä pelkään että siellä on muuttumaton jousivakio (ehkä toteutettuna jollain lasikuitujousella mutta sillähän ei ole merkitystä) ja magneettisesti säätyvät iskunvaimentajat, eli halpiskokonaisuus jota sakemannit ja britit ovat käyttäneet jo parikymmentä vuotta. |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 27.04.2016 23:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Dongfeng C6 |
Piti tulla vielä oikein lukemaan että arvioinko tekniikkaa ulkonäön perusteella, mutta en onneksi. Sitä piti vielä sanoa että Citikka on useampaan kertaan onnistunut tuomaan markkinoille automallin, joka on jotain ihan muuta kuin ympäröivä maailma. Usein vie aikansa että siihen tottuu, mutta lopulta se myös kestää aikaa, kun muut tulevat perässä samaan muottiin. Jos vaikka lähdetään vähän tuoreemmasta päästä niin GS oli ufohko taunusten ja kumppaneiden keskellä. Sai toki pian tovereikseen Rover 3500 ja renault 25 ja CX:n mutta kuitenkin. Samoin bx oli markkinoille tullessaan niin ruma, että siitä kehkeytyi lopulta kaunis. C5 oli tullessaan ensimmäisiä korkealla kylkilinjalla varustettuja keskiluokan perheautoja ja sen mittasuhteet näyttivät tuoreeltaan vähintääkin kummallisilta. Nyt kun aikaa on kulunut ja muut ovat tulleet perässä. Noinhan sen pitikin olla. C4 (sr1) molemmat versiot ovat persoonallisia ja omalla tavallaan mukavasti muotoiltuja. Kolmiovinen VTR näyttää paikallaankin ollessaan kulkevan kahtasataa ja perhemalli on kuin maalaus tai piirros, jossa taiteilija on tehnyt laajoja, yhtenäisiä näyttäviä kaaria ja koonnut varmoin vedoin ja kerta laagista upeimman luomuksen. Xantia on muotoilultaan myös omanlaisensa ja edelleenkin aivan upea. sekä farkkuna että sedanina. Ja c6. sisältä ja ulkoa. Se vanha. Mutta että passatin tekivät. |
Kirjoittaja: | citrique [ 28.04.2016 00:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Dongfeng C6 |
Hämmentävä veto PSAlta. Kuten myös tuo jako Citroen ja DS...alkaa oleen jauhot ja vellit sekaisin kohtuu huolella. Cactuksessa sentään on edes jotain pientä yritystä. |
Kirjoittaja: | Igor [ 29.04.2016 14:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Dongfeng C6 |
Oman konsernin tuotettahan siinä näyttäis olevan lainatun... eli eiköhän siellä ole samat rautatangot jousituksen tilalla kuin pökötissäkin. ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | olli__o [ 29.04.2016 20:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Dongfeng C6 |
Noissa molemmissa on ainakin perinteistä ransksalaista muotoitulua oikein reilu etuylitys (vaikka PSA joidenkin autojen osalta on siitä poistunutkin), ainakin minun silmään keula saa ihmettelyn että miksei eturenkaat ole 10 cm edempänä, osin taitaa johtua noista kuvakulmista ja etukulmienkin muodosta. |
Kirjoittaja: | Xantippa [ 08.05.2016 10:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Dongfeng C6 |
En ymmärrä miksi tämä ei ole joku DS vaan piti tuo C6-mallinimi kierrättää näin ihan tuoreeltaan?? |
Kirjoittaja: | Teuski [ 08.05.2016 14:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Dongfeng C6 |
![]() ![]() ![]() Mielestäni typerämpää on esim. käyttää C4 -nimeä samaan aikaan neljästä eri mallista joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä toistensa kanssa... Ei taida picassot olla enää samalla pohjalevyllä perusnelkun kanssa, aircross on mitsu ja kaktus on c3... Mutta loogisesti kaikkien nimi on C4 |
Kirjoittaja: | citrique [ 08.05.2016 16:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Dongfeng C6 |
Mä en puolestani ymmärrä mitä pohjalevy eli pellinpala merkitsee automallien nimeämisessä nykyisin...C6 (se oikea) pitäisi tällä logiikalla olla kai sitten 407 ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 08.05.2016 16:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Dongfeng C6 |
citrique kirjoitti: Mä en puolestani ymmärrä mitä pohjalevy eli pellinpala merkitsee automallien nimeämisessä nykyisin...C6 (se oikea) pitäisi tällä logiikalla olla kai sitten 407 ![]() Ehkä et ole ymmärtänyt mitä sillä pohjalevyllä tarkoitetaan tuossa yhteydessä ![]() Mutta eipä se pohjalevy siihen nimeämiseen mitään vaikuta... |
Kirjoittaja: | citrique [ 08.05.2016 17:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Dongfeng C6 |
äh, pitääkö mun nyt alkaa herätä 70-luvulta tähän päivään... ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |