Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Avoautoilua ruuhkaliikenteessä http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=23537 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 03.06.2016 17:20 ] |
Viestin otsikko: | Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Jekkeri taas kerran videoraportoi: https://youtu.be/qQfIXh0HIw4 Missä piilee järki näissä asioissa? Miksi mennä seisomaan tuonne umpiperään muiden pakokaasuja haistelemaan, ruuhka-aikaan vielä? |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 03.06.2016 17:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Ainoa missä ei ole mitään järkeä, on tuo sinun kommentointisi!!! Anna hyvä ihminen toisten ajaa katto alhaalla näinä harvoina helle päivinä. ![]() |
Kirjoittaja: | jasu [ 03.06.2016 18:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
ds-jekkeri kirjoitti: Missä piilee järki näissä asioissa? Pitääkö kaikessa aina olla järkeä..? Vuosia sitten sain kuulla erittäin hyvän toteamuksen; kiva ja järkevä, ne vaan ei kuulu samaan yhteyteen... Ennemmin voisi kysyä, mikä pakko on tuonne kaikkien mennä samaan aikaan..? |
Kirjoittaja: | Natero [ 03.06.2016 18:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Voi jeesuskejonen sentään! Tässäpä nerokasta jutunjuurta. Ihan samalla tavalla umpi- ja avoautot liikkuvat ruuhkassa. ps. niitä kolmentonnin kutosia ei ole vieläkään myynnissä. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 03.06.2016 19:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
jasu kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Missä piilee järki näissä asioissa? Pitääkö kaikessa aina olla järkeä..? Vuosia sitten sain kuulla erittäin hyvän toteamuksen; kiva ja järkevä, ne vaan ei kuulu samaan yhteyteen... Ennemmin voisi kysyä, mikä pakko on tuonne kaikkien mennä samaan aikaan..? Tuo voisi olla tarkempi kysymys, tai pikemminkin, kun tuonhintaisen (tänä päivänä arvo 35-45.000 euroa) avoauton omistajalla on varmasti muitakin autoja, miksi lähteä liikenteeseen ruuhka-aikana ja kohti keskustaa? Eikö olisi sopivampaa mennä sillä ilmastoidulla ja aktiivihiilisuodatetulla neliveto-passatilla tuonne pakokaasujen sekaan? Jokainen joka on koskaan joutunut avolla tuollaiseen jonoon tietää miltä tuolla "haisee", jopa nykyisten katalysaattoriautojen aikana. Ihmisten mielenliikkeet ovat tuntemattomat, ja minusta näistä asioista saa ja tuleekin keskustella. Kaikessa ei tarvi olla järkeä missään tapauksessa. Mutta saa kai silti kysyä: missä se nautinto piilee tuossa tilanteessa? Voiko tuosta edes nauttia? Mikä on se nautinnollinen elementti? Ei tuolla autoletkassa pääse edes näkemään jalankulkijoiden tissivakoja? |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 03.06.2016 19:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Natero kirjoitti: Voi jeesuskejonen sentään! Tässäpä nerokasta jutunjuurta. Ihan samalla tavalla umpi- ja avoautot liikkuvat ruuhkassa. ps. niitä kolmentonnin kutosia ei ole vieläkään myynnissä. Näin voi olla, mutta ihan ERI tavalla se pakokaasun ja liikenteen katkuhaju tulee sisään aktiivihiilisuodatettuun passattiin ja valkonahkaiseen avoCaddyyn. Onhan niitä C6:ia myynnissä koko ajan ja kauppa käy, tässä tämän viikon valikko: http://autoplius.lt/skelbimai/citroen-c ... 67776.html http://autoplius.lt/skelbimai/citroen-c ... 76471.html http://autoplius.lt/skelbimai/citroen-c ... 28779.html http://autoplius.lt/skelbimai/citroen-c ... 79827.html Jos Virosta haluat saada vastaavan (<4000) niitä tippuu myyntiin silloin tällöin, tänä vuonna kaksi näyttää menneen. Seuraat aktiivisesti ja soitat heti kun myynti-ilmoitus tulee, halvat menevät nopeasti, kalliit roikkuvat auto24:ssä (kuten ne yli viiden tonnin rovit ovat nyt roikkuneet) loputtomiin. Jos kiire on, niin ei muuta kuin ihmemaa Liettuaan, venäjän sanakirja mukaan! Samanlaisia paskoja nuo kaikki ovat varmasti kuin mikä tahansa yli 200.000 ajettu kuutonen Suomessakin. Ne eivät jakohihnan vaihdolla ne suunnitteluvirheet sieltä korjaannu. Edes jonkinlaisessa ajokunnossa olevia bensa-C6:ia sen sijaan kannattaisi ostaa jopa yli viidellä tonnilla varastoon jos kerran C6:sta himoitsee, ne tulevat loppumaan maailmasta. 2.7:set pääsevät varaosiksi niille. |
Kirjoittaja: | Natero [ 03.06.2016 19:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Mut posetiivia veivas taiteilija Kun sitä huvitti tehdä niin Se tuhlas suuria säveleitä Ja Rion satamassa tuhlaa friidut Seteleitä |
Kirjoittaja: | Natero [ 03.06.2016 19:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Pitää vielä jatkaa. Kaikki varmaaankin tietävät, mitkä asiat kannustavat joitain ihmisiä eteenpäin? Nojoo, ne kaksi koota. Kateus ja kiima, repikää siitä. |
Kirjoittaja: | noever ZX [ 03.06.2016 20:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Mistähän sais jakoon URPO mitaleja?En ymmärrä kumpaakaan,minulla(tosin yritystoimintani vuoksi)vaim on nimessä kolme kpl avoautoja.Itse ajan koprkeintaan 5 reissua/vuosi,vaimo kyllä ajaa kesällä kaikilla.En kyllä itse tunne mitään erikoista jos katto on rullattu pois. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 03.06.2016 20:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Se on myös helppo päivitellä toisia, kun voi itse "päättää" mitä ne tekee ja millä mielellä ja motiiveilla, mutta entäs jos tilanne onkin videossa se että tuon Caddyn omistaja ihmettelee vieressä olevalle rakastajattarelleen, että: "miksi kukaan ihminen voi olla niin kummallinen että asuu tällaisen risteyksen vieressä, nytkin hieman harmittaa madella ruuhkassa, mutta ilmastointilaitteen viilentämä, aktiivihiilisuodattimen hajuista puhdistama hönkäys auttaa kestämään sen 15 minuuttia kun joutuu muutaman kerran vuodessa maalta tulemaan kaupunkiin. Kattoahan ei silti suljeta kuin sateella." "Eihän se aktiivihiilisuodatin mitään saasteita oikeasti juuri suodata, onkohan tuollakin oudolla videokuvaavalla jampalla jotkut happilaitteet, että selviää edes yön yli. On se vaan kivaa asua maaseudulla kartanossa, mutta käydään nyt teatterissa ja syödään hyvin..." No itsellä ei ole paljon kokemusta avoautoista, mutta en ole moottoripyörässäkään huomannut kauhean suurta eroa aktiivihiilisuodatettuun autoon (ei ollut tosin juuri audeja), musta bussin dieselin noki ja haju puhdistuu hyvin, jonkun verran myös sinistä savua lykkäävät., muuten ei isommin huomaa, mutta ei täällä pienehkössä kaupungissa ilmaa haista kuin ehkä päivänä parina vuodessa. Itse tykkään asua ydinkeskustassa, vanhassa kivitalossa ja ymmärrän hyvin että ruuhka-aikaan on ruuhkia, ruuhkia välttelen kun kykenen ja joskus niissä ruuhkissa joutuu matkustamaan. Jos ei ruuhkista pidä niin asumatonta korpeakin piisaisi melkein kaikissa maissa. Jostain syystä ihmiset vaan kaipaa seuraa ja kerääntyvät kyliin ja kaupunkeihin. Mutta loputtomasti tuota saa päivitellä, huomenaamulla taas siis päivittelemään lisää: "Mitä te siellä ruuhkassa ajatte, yöllä kello 3 olisi ollut tyhjät tiet...." |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 03.06.2016 23:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Tässä on ilmeisesti joillain nuoremmilla tai kokemattomammilla Sitruunapatongin jäsenillä tullut mielikuva että olisin jotenkin avoautoilua vastaan sinänsä? Tämähän ei pidä ollenkaan paikkaansa, avoauto oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan on kuin nenä päässä, kuten olen aikaisemmin ihan videoraportin muodossa tuolla Cabrio-GT:llä todistanut: https://youtu.be/hkwvhM0c3cc Tähän tietysti tulee nyt todeta, että juuri tämän videon kuvaama toiminta on sitä järkevää, terveellistä avoautoilua. Miksi mennä pakokaasuja hengittämään avoautossa kun voi käyttää avoautoa siihen mihin se on tarkoitettu - vapaasta, raikkaasta ilmasta nauttimiseen. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 03.06.2016 23:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
olli__o kirjoitti: ..."miksi kukaan ihminen voi olla niin kummallinen että asuu tällaisen risteyksen vieressä, nytkin hieman harmittaa madella ruuhkassa, mutta ilmastointilaitteen viilentämä, aktiivihiilisuodattimen hajuista puhdistama hönkäys auttaa kestämään sen 15 minuuttia kun joutuu muutaman kerran vuodessa maalta tulemaan kaupunkiin. Kattoahan ei silti suljeta kuin sateella." "Eihän se aktiivihiilisuodatin mitään saasteita oikeasti juuri suodata, onkohan tuollakin oudolla videokuvaavalla jampalla jotkut happilaitteet, että selviää edes yön yli. On se vaan kivaa asua maaseudulla kartanossa, mutta käydään nyt teatterissa ja syödään hyvin..." Tästä teemasta mielellään keskustelen. Tästä teki Tallinnan kaupunki takavuosina oikein virkamiesvetoisen tutkimuksen joka julkaistiin mm. Postimees-lehdessä, pitääpä katsoa löydänkö lehden vielä jostain, talletin sen silloin kun artikkeli oli niin mielenkiintoinen. Joka tapauksessa artikkelissa todettiin pitkällisten analyysien, seurantajakson ja tutkimusten tuloksensa, että Tallinnan ilmanalassa vuodenajasta ja ilmasta riippuen "ilmansaasteet" eli hiukkaset ja haitalliset pakokaasut nousevat maksimissaan 15-30 metrin korkeudelle kulloisestakin maanpinnan korkeudesta, eli korkeintaan kymmenenteen kerrokseen (jos puhutaan vanhoista kerrostaloista joissa ei ole ns. keskusilmanvaihtoa). Tämä on aika hyvin tiedossa nykyään täällä ja asuntojen hinnat nousevat moniaan kymmenen prosenttia nimenomaan kerroksesta 11 lähtien. Toisaalta olen nähnyt myös Saksalaisen, oliko se Müncheniläisen tutkimuksen jossa havaittiin pienhiukkassaasteiden nousevan haitallisina pitoisuuksina korkeintaan 20 metrin korkeudelle tienpinnasta kaupunkioloissa, joka korreloi tietysti aika hyvin tuon Tallinnalaisen tutkimuksen kanssa. Tarkka nousukorkeus riippunee kaupungin sokkeloisuudesta, talojen keskimääräisestä korkeudesta ja tuulista, varmaan monista muistakin seikoista. Tuntuisi että järkevintä on asua tornitalossa jonka lähellä ei ole muita korkeita rakennuksia, mutta kukapa tietää. Yli 30 metrin korkeudelle ei nouse edes puiden siitepöly täällä. Tuo noin 45 metrin korkeudella sijaitseva terassi jolta tuo alkuperäinen videokin on kuvailtu pysyy aivan pölyttömänä ja lumi talvella vitivalkoisena, vaikka esimerkiksi saman talon kahdeksannen kerroksen terasseilla mummot luutivat lattioitaan päivittäin. Joten "asuinpaikan terveellisyyteen" pitää ottaa myös kolmas ulottuvuus mukaan - korkeussuunta. Täällä ylhäällä raikkaita merellisiä tuulia hengitellessä ei tule ikävä maaseudun sääskien ininää ja punkkirikkaita vainioita. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 04.06.2016 07:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
ds-jekkeri kirjoitti: Tässä on ilmeisesti joillain nuoremmilla tai kokemattomammilla Sitruunapatongin jäsenillä tullut mielikuva että olisin jotenkin avoautoilua vastaan sinänsä? Tämähän ei pidä ollenkaan paikkaansa, avoauto oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan on kuin nenä päässä, kuten olen aikaisemmin ihan videoraportin muodossa tuolla Cabrio-GT:llä todistanut: https://youtu.be/hkwvhM0c3cc Tähän tietysti tulee nyt todeta, että juuri tämän videon kuvaama toiminta on sitä järkevää, terveellistä avoautoilua. Miksi mennä pakokaasuja hengittämään avoautossa kun voi käyttää avoautoa siihen mihin se on tarkoitettu - vapaasta, raikkaasta ilmasta nauttimiseen. Ainoa mitä minulle kokemattomattomampana Sitruunapatongin jäsenenä on tullut mieleen ds-jekkerin kirjoituksista, on hänen mielipiteensä, kuinka väärin me muut elämmekään? Luullut aina avoautoilun tuottavan mielihyvää rantabulevardilla hitaasti cruisailessa, merituulen raikkautta nuuhkiessa, olevan se juttu. Esim. moottoritielle lähtiessä lähes aina nostanut katon ylös, koska tuntenut ilman pyörteilyn yli 100km/h nopeuksissa epämiellyttäväksi. Se että asiaa pitääkin mielestäsi lähestyä täysin terveydellisistä näkökohdista oli minulle täysin uutta ja varmasti monelle muullekin. Tarkoitus onkin pikku pakkasella karaista kehoa "pöpöiltä" ja jäädyttää otsalohko, jotta se tuottaisi esittämiäsi "aivopieruja"! ![]() Anna kuitenkin meidän kokemattomien nauttia siitä käyttötarkoituksesta, johon me haluamme avoautojamme käyttää, äläkä kyseenalaista sen järkevyyttä, niin mekin annamme sinulle talvi avoautoilun ja mietimme vaan itseksemme, "onko tuossa mitään järkeä" |
Kirjoittaja: | olli__o [ 04.06.2016 09:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
ds-jekkeri kirjoitti: ... Tästä teemasta mielellään keskustelen. Tästä teki Tallinnan kaupunki takavuosina oikein virkamiesvetoisen tutkimuksen joka julkaistiin mm. Postimees-lehdessä, pitääpä katsoa löydänkö lehden vielä jostain, talletin sen silloin kun artikkeli oli niin mielenkiintoinen. Joka tapauksessa artikkelissa todettiin pitkällisten analyysien, seurantajakson ja tutkimusten tuloksensa, että Tallinnan ilmanalassa vuodenajasta ja ilmasta riippuen "ilmansaasteet" eli hiukkaset ja haitalliset pakokaasut nousevat maksimissaan 15-30 metrin korkeudelle kulloisestakin maanpinnan korkeudesta, eli korkeintaan kymmenenteen kerrokseen (jos puhutaan vanhoista kerrostaloista joissa ei ole ns. keskusilmanvaihtoa). Tämä on aika hyvin tiedossa nykyään täällä ja asuntojen hinnat nousevat moniaan kymmenen prosenttia nimenomaan kerroksesta 11 lähtien. Toisaalta olen nähnyt myös Saksalaisen, oliko se Müncheniläisen tutkimuksen jossa havaittiin pienhiukkassaasteiden nousevan haitallisina pitoisuuksina korkeintaan 20 metrin korkeudelle tienpinnasta kaupunkioloissa, joka korreloi tietysti aika hyvin tuon Tallinnalaisen tutkimuksen kanssa. Tarkka nousukorkeus riippunee kaupungin sokkeloisuudesta, talojen keskimääräisestä korkeudesta ja tuulista, varmaan monista muistakin seikoista. Tuntuisi että järkevintä on asua tornitalossa jonka lähellä ei ole muita korkeita rakennuksia, mutta kukapa tietää. Yli 30 metrin korkeudelle ei nouse edes puiden siitepöly täällä. Tuo noin 45 metrin korkeudella sijaitseva terassi jolta tuo alkuperäinen videokin on kuvailtu pysyy aivan pölyttömänä ja lumi talvella vitivalkoisena, vaikka esimerkiksi saman talon kahdeksannen kerroksen terasseilla mummot luutivat lattioitaan päivittäin. Joten "asuinpaikan terveellisyyteen" pitää ottaa myös kolmas ulottuvuus mukaan - korkeussuunta. Täällä ylhäällä raikkaita merellisiä tuulia hengitellessä ei tule ikävä maaseudun sääskien ininää ja punkkirikkaita vainioita. Juu, en uskokaan ettet voisi ainakin itsellesi todistaa että se ilma on kotona niin turkasen puhdasta tai että vallitseva tuulen suunta Tallinnassa on aina mereltä. Mutta jos noita tutkimuksia on niin laita linkittäen, kiinnostaa mitä ovat mitanneet. En yritäkään väittää etteikö pakoputken ja renkaiden tasolla olisi enemmän saasteita kuin korkealla tai kallioilla ja kukkuloilla. Suomessa taas on tutkittu että Helsingissä vilkasliikenteisilläkin alueilla haitallisimmista pienhiukkasista koostuva osa (PM2.5) on (keskimäärin) 50...70 % kaukokulkeumaa ja tietyillä tuulensuunnilla voivat erottaa baltian ja aina Puolan liikenteen päästötkin, mutta useimiten tuulen suunta tuo saasteet Keski-Euroopan suunnasta. http://www.stat.fi/artikkelit/2008/art_ ... 7.html?s=0 No onko asuinpaikan valinnalla sitten mitään väliä - on, koska jos tuolla autossa, vaikka tunkisi pahinpaankin työmatkatuuhkaan, ei vietetä yleensä kuin tunti pari päivässä ja kotona ja työpaikalla loppuaika, eli vartti tuolla ruuhkassa vastaa yhtä vuorokautta kotona, jos saastepitoisuudet on satakertaiset maan pinnalla vs. kotona. Näkyvä pölykin (pienhiukkaset PM10) lienee haitallista ainakin astmaatikoille kuten siitepölykin, mutta ei niin kauhean tappavaa normaalikuntoiselle, erona on myös se että sitä on helppo suodattaa vaikka sillä raitisilmasuodattimella, sen sijaan 0,3 µm partikkelit on varmaan kaikista vaikein suodattaa eikä ihan kaikista paras sisäilman suodatinkaan suodata kuin maksimissaan luokkaa 50 %. Tuohon karkeampaan katupölyyn ja vaikka häkään korkeus varmaan tepsiikin hyvin. (Voi autossa ruuhkissa tietysti viettää enemmänkin, kaupparatsu, taksi-, pizzakuski tai ammattikuski, silloinkin yleensä max 8 h/päivä) Komppaan betaromeota, avoauto hankitaan nautiskelemaan katto auki kesällä, jos sillä on pakko talvella ajaa niin katto edes kiinni, mieluummin talviautot erikseen. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 71610.html Itse en ajele mielelläni edes vesisateessa ilman kattoa pään päällä (eli MP:llä). |
Kirjoittaja: | yason [ 04.06.2016 11:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
ds-jekkeri kirjoitti: Jekkeri taas kerran videoraportoi: https://youtu.be/qQfIXh0HIw4 Missä piilee järki näissä asioissa? Miksi mennä seisomaan tuonne umpiperään muiden pakokaasuja haistelemaan, ruuhka-aikaan vielä? Sitä pitäis varmaan kysyä niiltä itseltään, kun ei niitä avoautoilijoita varmaan aseella kukaan ole sinne Tallinnan ruuhkaan pakottanut. Itsekin aikoinaan ihmettelin paljon muiden ihmisten asioita: juuri niitä juttuja, joita en itse ymmärtänyt yhtään. Sitten hoksasin, että se muiden ihmettely on vain kääntöpuoli sille, että jokin osa minusta vieläkin mietti, mitä ne muut ajattelevat minusta itsestäni. Kun tuo meni kaaliin, lakkasin samalla miettimästä yhtään mitään, että mitä muut tekevät ja miksi, kun ei enää kiinnostakaan niiden muiden touhut. Ja samalla teen itse just niinkuin huvittaa, kun ei kiinnosta, että josko joku pohtii tekemisiäni jossain parvekkeella. Helpompaa on näin, kun sitä ihmettelyä on loputtomiin, jos sitä jaksaa harrastaa. |
Kirjoittaja: | Xari [ 04.06.2016 11:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
ds-jekkeri kirjoitti: Tuo voisi olla tarkempi kysymys, tai pikemminkin, kun tuonhintaisen (tänä päivänä arvo 35-45.000 euroa) avoauton omistajalla on varmasti muitakin autoja, miksi lähteä liikenteeseen ruuhka-aikana ja kohti keskustaa?? Ainakin kotinurkissa näkyy pari tuon hintaluokan avoa ympärivuotisessa liikenteessä, tosin kyseessä on köyhempi suomi kalliinen autoineen joten on ymmärrettävää ettei kaikilla voi olla varaa useampaan autoon, tosin pidän kyllä rättikattoavoauton käyttöä talvella köyhyyden huipentumana ![]() |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 05.06.2016 01:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Xari kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Tuo voisi olla tarkempi kysymys, tai pikemminkin, kun tuonhintaisen (tänä päivänä arvo 35-45.000 euroa) avoauton omistajalla on varmasti muitakin autoja, miksi lähteä liikenteeseen ruuhka-aikana ja kohti keskustaa?? Ainakin kotinurkissa näkyy pari tuon hintaluokan avoa ympärivuotisessa liikenteessä, tosin kyseessä on köyhempi suomi kalliinen autoineen joten on ymmärrettävää ettei kaikilla voi olla varaa useampaan autoon, tosin pidän kyllä rättikattoavoauton käyttöä talvella köyhyyden huipentumana ![]() Kukin tyylillään, sanoi tikka kun itselleen nokalla kotikoloa hakkasi. Alkuperäisen postini hengessä on tietysti oikein kysyä, onko mitään järkeä avoautoilla talvella kun muitakin kulkuvälineitä kinostaa pihassa. Esitän järjellisenä tai pseudojärjellisenä perusteena sen, että "pysyy turhat flunssat poissa". Jotkut juoksevat talvella ylävartalo paljaana kymmenen kilometrin lenkkiä päivittäin, toiset avantouivat. He tietävät että karaisu ehkäisee tehokkaasti pikkunuhia ja yskiä. Minä mieluummin avoautoilen - talvella. Tuonne ruuhkaan seisomaan avolla minua ei sen sijaan saa vähässä kummassa. Mieluummin vinttaan jalankulkijakaistaa sähköpyörällä pikku viisteessä. |
Kirjoittaja: | Plösöilijä [ 05.06.2016 07:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Toiset moottoripyöräilee talvella hollannikkaat tässä muutama talvi sitten ajelivat nordkappiin talvella eikä ollut pakkasta kun -30. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 05.06.2016 08:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Plösöilijä kirjoitti: Toiset moottoripyöräilee talvella hollannikkaat tässä muutama talvi sitten ajelivat nordkappiin talvella eikä ollut pakkasta kun -30. Juurikin näin! Jos joku tuntee sen miellyttäväksi ja mukavaksi, niin miksi julistaisimme sen järjettömäksi, vielä videokuvan kera, kuten ds-jekkeri avoautoilun helteellä keskustassa? Mielestäni on jo kyseenalaista julkaista video, jossa tuomitaan "idiootiksi" kyseisen Caddyn kuljettaja, koska kyseisiä autoja ei kuitenkaan ole pilvinpimein ja helposti tulee yksilöidyksi? No ainahan meistä joku tuntee itsensä täydelliseksi, kuten tämän viestiketjun aloittaja! ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 05.06.2016 11:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Plösöilijä kirjoitti: Toiset moottoripyöräilee talvella hollannikkaat tässä muutama talvi sitten ajelivat nordkappiin talvella eikä ollut pakkasta kun -30. Isoisäkin ajoi avo-volvolla kesät talvet eikä siitä kukaan mitään numeroa tehnyt, oli tosin traktori ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 05.06.2016 12:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
William Conrad joka paremmin tunnetaan roolista Cannon ajeli siiviilissa Eldoradolla, noitui jossain haastattelussa sen sarjan Lincolnin alimpaan helvettiin kun löi aina mennen tullen päänsä kattoon. Tosin se avon pitäisi olla oikeasti Eldorado tai vastaava, kun eihän näissä nykyavoissa ole mitään järkeä kun katon sijasta lyö päänsä tuulilasiin mennen tullen,,,, ja ajatus kuinka paljon köyhää ituhippiä vituttaa se 8 litrasen V8 lotina ![]() |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 05.06.2016 14:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
betaromeo kirjoitti: Plösöilijä kirjoitti: Toiset moottoripyöräilee talvella hollannikkaat tässä muutama talvi sitten ajelivat nordkappiin talvella eikä ollut pakkasta kun -30. Juurikin näin! Jos joku tuntee sen miellyttäväksi ja mukavaksi, niin miksi julistaisimme sen järjettömäksi, vielä videokuvan kera, kuten ds-jekkeri avoautoilun helteellä keskustassa? Mielestäni on jo kyseenalaista julkaista video, jossa tuomitaan "idiootiksi" kyseisen Caddyn kuljettaja, koska kyseisiä autoja ei kuitenkaan ole pilvinpimein ja helposti tulee yksilöidyksi? No ainahan meistä joku tuntee itsensä täydelliseksi, kuten tämän viestiketjun aloittaja! ![]() Piti oikein itse katsoa uudestaan tuo alkuperäinen videoni, että muistanko väärin. En muistanut. Hyvät ystävät ja kylän miehet, minähän nimenomaan KYSYN siinä että mikä järki tuossa on! En millään muotoa julista tai "tuomitse" sitä järjettömäksi, vaan haluan ja yritän ymmärtää. Kukaan ei ole yrittänytkään vastata tähän esittämääni kysymykseen, pahantahtoisimmat ovat tulkinneet että olisin julistanut järjettömäksi tuon toiminnan. Näinhän en ole tehnyt. Ja sitten perinteisesti on turvauduttu henkilökohtaisiin hyökkäyksiin, niinkuin aina kun yritän keskustella kontroversaalisemmasta asiasta. Samalla olen jatkoposteissa itse julkistanut lähes vastaavan "järjettömyyskysymyksen" herättävän toimintani oikein videomuodossa, ja perustellut tarkkaan miksi minusta siinä on järkeä. Vai onko nyt kenties niin ettei tällaisesta asiasta saisi keskustella ja tällaista kysymystä esittää? Pitäisikö mennä kuin tukki koskessa vaan, kyseenalaistamatta mitään? Tällaiseen apatiaan minä en taivu - kysyn ja kyseenalaistan niin kauan kuin henki kulkee. Ylläoleva huomioonottaenkin, haluaisin silti kuulla edes yhden järkevän selityksen siihen mikä tuon alkupostin videon kuvaamassa avoautoilussa on hauskaa tai järkevää? Perkele, jos joku sen tarpeeksi hyvin selittää ja perustelee, ehkäpä minäkin lähden cabrio-GT:llä tuonne ruuhkaan seisomaan! |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 05.06.2016 14:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Parahin ds-jekkeri, jos et ole vielä oivaltanut avoautoilulle muuta tarkoitusta, kuin vastustuskyvyn nostamisen pakkasilla terveydellisistä syistä, niin tuskin me kokemattomammat "patonkilaiset" osaamme sitä sinulle selventää! ![]() Lupaan kuitenkin olla kyselemättä sen järkevyyttä julkisesti videomateriaalin kera ja toisaalta emme ainakaan kuormita toisiamme samaan aikaan avoautoilun moninaisesta tavasta nauttia siitä eri vuodenaikoina. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 05.06.2016 22:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
Loivennus ja liennytystä ajan hengessä: https://youtu.be/7HLk0Ocnlyk |
Kirjoittaja: | olli__o [ 05.06.2016 23:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Avoautoilua ruuhkaliikenteessä |
ds-jekkeri kirjoitti: .... Hyvät ystävät ja kylän miehet, minähän nimenomaan KYSYN siinä että mikä järki tuossa on! En millään muotoa julista tai "tuomitse" sitä järjettömäksi, vaan haluan ja yritän ymmärtää. ... No vastakysymys, onko suomen kieli unohtunut vai miksi luulet että "kysymys" ei voisi sisältää myös väitettä. Eli jos kysyy jotain vaikka ds_jekkerin tekemisistä (esimerkiksi: miksi se kuvaa ohikulkevia autoja ja kommentoi niiden kuskien toimia ) ja perään liittää kysymyksen "nauttiiko", "onko tuossa mitään järkeä"... -> minusta silloin lauseessa väitetään siis että ds_jekkeri tekee järjettömiä -> on siis jollain lailla järjetön. Tai toisena esimerkkina simppeli kyllä/ei kysymys: Aiotko lopettaa sen jatkuvan vaimon hakkaamisen? Ja jos ei esimerkit aukene, niin voit kokeilla huudella noita avoautosta ohikulkijoille, ja jos joku luulee että kyse ei ollut vain viaton tiedonhalua tyydyttämään tehty kysymys, niin sitten kommentoida "no ei siitä kannata suuttua, se oli vaan kysymys... Ruuhkille löytyy myös ihan simppeli selitys: Työaika, eli jos tohtorin leikkaus alkaa kymmeneltä, ei hän ajele autolla töihin kello kolme yöllä vain siksi että tiet olisi tyhjiä. Sama koskee muitakin vakiintuneita aikoja, aamiainen, lounas, illallinen... Toisaalta täälläkin on jonkun verran paikkoja läpi yön auki mutta kyllä niissä on myös vähän asiakkaita. Sama koskee vaikka ravintoloita: miksei sinne voisi mennä maanantai aamuyöstä syömään illallista tai hammaslääkäriin tiistaina 01:00 balettiin kello 10:30..., luulisi jos ihan tasaisessa teiden ja palvelujen/asuntojen käytössä olisi niin suuri etu että joku valtio/kaupunki olisi kokeillut. Oikeissa suurkaupungeissa sitä voisi jo nyt kokeilla kaiken tekemistä epätyypilliseen aikaan (no ei varmaan harvoille tarjottuja palveluita kuten esimerkin balettia). Mutta veikkaan että tuostakin ruuhkia syntyy, esimerkiksi kouluun ei kannattane tehdä niin paljon luokkia että niitä alkaisi kovin moneen eri aikaan, toisaalta lisäisi se kyllä tilojen käyttöä, luokat ja ruokalakin olisi käytössä paljon pidempään. Lentokoneeseenkin yleensä joutuu menemään aamulla jos haluaa päästä jonnekin samana päivänä. Sama ruuhka koskee myös erilaisia muita palveluita data, sähkö, vesi ja viemäri tai mikä vaan: (ennen vanhaan kiersi juttu että Englannissa oli voimalaitoksissa televisio auki ja saippuasarjan viimeisen mainostauon alkaessa ruuvattiin lisää tehoa kun kaikki ryntäsivät napsauttamaan teenkeittimen päälle, tai miksi joulurauha julistetaan tiettyyn aikaan, miksi urheilua vaikka olympialaisia tai formuloita pitäisi katsoa siihen aikaan kun se oikeasti tulee, vaikka olisi veikannut, niin eikö yhtä hyvin voisi jännätä kaikki eri aikoihin). Tai miksi ihmisiä kannattaa pakata nippuihin kaupunkeihin tai teitä rakentaa niiden väliin: hajaajoittamalla ihmiset tasaisesti ja työpaikat myös sekä poistamalla kaikki tiet ruuhkat loppuisivat. Mutta jos olet hyvä keksijä, niin keksipä sellainen utopiayhteiskunta jossa ei ole mitään ruuhkia... |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |