Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
"Edulliset" alle viiden sekunnin autot http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=23582 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 09.06.2016 05:30 ] |
Viestin otsikko: | "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Eräänlainen suorituskykyisen katuauton raja tänä päivänä on se, että sataseen kiihdytään alle viidessä sekunnissa. Numero pitää siis alkaa korkeintaan nelosella. Voi kuulostaa pilkunviilaamiselta, mutta tosiasia on se että nykyään löytyy iso nippu perheenäidin perheenkuljetuksessa käyttämiä perheautoja joiden satasen aika on haarukassa 5-6 sekuntia (esimerkiksi Mazda 6 MPS et al.). Ne ovat inflatoineet entisaikojen "superautot" nollaan, noin suorituskykymielessä. Nyt tietysti joku koiranleuka huomauttaa, että onhan niitä alle viiden sekunnin perheautojakin: CLS 55 AMG, uusi Jaguar XJR, Audi RS 6, ja vastaavat. Joo - neliovisia ehkä, mutta pitkästi yli sadantuhannen euron hinnallaan ei niillä nyt ihan joka perheenäiti ajele. Kyllä ne täytyy pitkin hampain laskea oikeiden "urheilu"autojen joukkoon. Miksi sinnikkäästi pidän tässä postissa "urheilu"autoa lainausmerkeissä, muuten, näin sivulta huudettuna välikysymyksenä? No, kun minusta maantielle tarkoitetuilla autoilla ja urheilulla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ehkä joitain kilpa-autoja voisi nimittää urheiluautoiksi tietyin rajoituksin, Porsche 911 ei kuitenkaan ole urheiluauto vaikka sillä urheilullinen hiki päässä joku kehtaisi jotain alastaroa kiertääkin, potta päässä, bokserin päristessä. No niin, asiaan turhien pulinoiden jälkeen: Mitkä siis ovat halvimpia vaihtoehtoja alle viiden sekunnin katuautoihin? Nyt haen nimenomaan autoja jotka jo tehtaalta tullessaan kiihtyvät nelosella (tai kolmosella) alkavalla lukemalla sataseen, en näitä "tunareiden" äheltämiä tuhathevosvoimaisia Audi A4:n pohjalle tehtyjä katiskoja. Esitän itse pari kandidaattia myyntilinkkeineen: MB SLK55 AMG, 4.9 sataseen tehtaan aika, 18.900 euroa: http://www.auto24.ee/used/2242955 Jeep Grand Cherokee SRT, 4.7 sekkaa, 17.000 euroa: http://www.auto24.ee/used/1123923 Audi RS6 loppuuajettu, 4.5 sekkaa, 10.000 euroa: http://www.auto24.ee/used/2172944 Onko halvempia kandidaatteja? Millaisella rahalla halvimmillaan pääsee 4.x -sekunnin autoon kiinni? |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 09.06.2016 08:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
ds-jekkeri kirjoitti: Jeep Grand Cherokee SRT, 4.7 sekkaa, 17.000 euroa: http://www.auto24.ee/used/1123923 Onko halvempia kandidaatteja? Millaisella rahalla halvimmillaan pääsee 4.x -sekunnin autoon kiinni? Toi jeep on aika huikea. On mennyt ohi että tuommoistakin on tehty. Älyttömyydessään kokonaisuus lyö laudalta 35 sarjan renkaat maasturissa. Alkuperäinen käyttötarkoitus lienee aikaa sitten unohtunut. Tommosella varmaan pääsee yllättämään liikennevaloissa pitkän rivin sportteja. |
Kirjoittaja: | Xantippa [ 09.06.2016 08:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Opel Speedster turbo-koneella näyttää menevän vakiona 4,9s 0-100km/h. |
Kirjoittaja: | Japa [ 09.06.2016 10:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
90- luvun Mitsubishi GTO (tai sisarmalli Dodge Stealth) kiihtyy 4,9 sekunnissa nollasta sataan ja noitahan saa Suomessakin 5000 €:lla. http://www.autowiki.fi/index.php/Mitsubishi_GTO |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 09.06.2016 15:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Japa kirjoitti: 90- luvun Mitsubishi GTO (tai sisarmalli Dodge Stealth) kiihtyy 4,9 sekunnissa nollasta sataan ja noitahan saa Suomessakin 5000 €:lla. http://www.autowiki.fi/index.php/Mitsubishi_GTO Ainoa Mitsuista joka sen ehkä - suurin varauksin ja epäilyin - tekee on 1997 ja uudemmat 3000 GT VR-4 -mallit, ja siitäkin löytyy kyseenalaista tietoa. Ei taida irrota viidellä tonnilla sellainen? Moni lähde listaa -97:kin 0-60mph ajan 5.4 sekuntia -luokkaan. Dodge ei niinä vuosina enää myynytkään Stealthia. http://www.top0-60times.com/mitsubishi-0-60-times/ http://www.zeroto60times.com/vehicle-ma ... mph-times/ En äkkiseltään löytänyt tehtaan tietoja tuolla Mitsulle - ovatko koskaan luvanneetkaan alle viiden sekunnin aikaa sataseen itse? Tuolla Wikipedian luvulle en pane mitään arvoa, kuka sen lienee keksinyt ja mistä lähteestä. Kun katsoo vääntö- ja painolukemia noille Mitsuille, alle viiden sekunnin todellinen aika olisi kyllä luokassa "uskomaton". 1600-1800 kiloa omapainoa, 400nm vääntöä (kylläkin varsin alhaalla), ja 280 hevosvoimaa tehoa. Olisi kiinnostava löytää yksikin artikkeli jossa joku olisi todella mitannut 0-100 mitsulle alle viiden sekunnin. Joka tapauksessa, auto on sinänsä mielenkiintoinen ja tutustumisen arvoinen, hieman samaa kaliiberia Subaru SVX:n kanssa teknologisesti. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 09.06.2016 15:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
maasturisti kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Jeep Grand Cherokee SRT, 4.7 sekkaa, 17.000 euroa: http://www.auto24.ee/used/1123923 Onko halvempia kandidaatteja? Millaisella rahalla halvimmillaan pääsee 4.x -sekunnin autoon kiinni? Toi jeep on aika huikea. On mennyt ohi että tuommoistakin on tehty. Älyttömyydessään kokonaisuus lyö laudalta 35 sarjan renkaat maasturissa. Alkuperäinen käyttötarkoitus lienee aikaa sitten unohtunut. Tommosella varmaan pääsee yllättämään liikennevaloissa pitkän rivin sportteja. Olen koeajanut tuommoisen ja olisi ehkä ostanutkin, kunnes selvisi CarFaxista että auto oli pahasti kolaroitu amerikassa liikennepoistukuntoon, ja korjattu Liettuassa. Ei siinä muuten mitään mutta korjauksesta ei löytynyt kunnon dokumentaatiota ja kattopaneeli ei istunut enää ihan kunnolla tarkemmalla tutkimuksella. Joka tapauksessa, se on harvinaisen järkevä järjetön auto. Moottorin ääni on sarjassa "äärimmäisen hieno", se on sellainen periamerikkalainen voima-v8:n jymy joka ei kuitenkaan tasakaasulla häiritse matka-ajoakaan. Ja teho on aivan välitön, kaasupolkimen painaminen tuntuu selkärangassa heti eikä 0.3 sekunnin jälkeen. SRT:llä on omanlaisensa vaihdelaatikko joka on hyvin nopea reagoimaan. Hieno kokonaisuus, helvetin janoinen tosin mutta mitäs väliä tuollaisessa autossa sillä... |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 09.06.2016 15:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
ds-jekkeri kirjoitti: Japa kirjoitti: 90- luvun Mitsubishi GTO (tai sisarmalli Dodge Stealth) kiihtyy 4,9 sekunnissa nollasta sataan ja noitahan saa Suomessakin 5000 €:lla. http://www.autowiki.fi/index.php/Mitsubishi_GTO Ainoa Mitsuista joka sen ehkä - suurin varauksin ja epäilyin - tekee on 1997 ja uudemmat 3000 GT VR-4 -mallit, ja siitäkin löytyy kyseenalaista tietoa. Ei taida irrota viidellä tonnilla sellainen? Moni lähde listaa -97:kin 0-60mph ajan 5.4 sekuntia -luokkaan. Dodge ei niinä vuosina enää myynytkään Stealthia. http://www.top0-60times.com/mitsubishi-0-60-times/ http://www.zeroto60times.com/vehicle-ma ... mph-times/ En äkkiseltään löytänyt tehtaan tietoja tuolla Mitsulle - ovatko koskaan luvanneetkaan alle viiden sekunnin aikaa sataseen itse? Tuolla Wikipedian luvulle en pane mitään arvoa, kuka sen lienee keksinyt ja mistä lähteestä. Kun katsoo vääntö- ja painolukemia noille Mitsuille, alle viiden sekunnin todellinen aika olisi kyllä luokassa "uskomaton". 1600-1800 kiloa omapainoa, 400nm vääntöä (kylläkin varsin alhaalla), ja 280 hevosvoimaa tehoa. Olisi kiinnostava löytää yksikin artikkeli jossa joku olisi todella mitannut 0-100 mitsulle alle viiden sekunnin. Joka tapauksessa, auto on sinänsä mielenkiintoinen ja tutustumisen arvoinen, hieman samaa kaliiberia Subaru SVX:n kanssa teknologisesti. Jatkan vielä Mitsusta, tässä erittäin mielekiintoinen käytännön vertailu 3000 GT:n ja Subaru SVX:n kaarreominaisuuksista: https://www.youtube.com/watch?v=iKtjDzX ... u.be&t=196 Samalta videolta minuutin myöhemmin löytyy myös liukkaalla kiihdytys, jossa SVX:n neliveto pesee ja huuhtelee tuon 3000 GT:N nelivedon aika kivuttomasti. "Subaru SVX demonstrated significant superiority here". Voin allekirjoittaa tuon väitteen SVX:n omistajana. Suorituskyky pitävällä pinnalla on luokkaa "mopo" eli korkeita seiskoja sataseen, mutta tuo liukkaan kelin - ja kaarrekäytös on jotain uskomatonta. |
Kirjoittaja: | Puhi [ 09.06.2016 19:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Aikanaan oli vetoautona tommoinen Grandi SRT. Perässä painava lavetti, jossa Jeepin Wrangler offipeli kyydissä. Valoissa jätti tollakin yhdistelmällä kaikki... Tosin aina kun polkasi, niin jäävuori suli Islannissa... ![]() Keskikulutus yhdistelmällä oli retee 24L satkulla. Ja ei yksikään viivallelähtijä tosiaan arvannut potentiaalia... Vielä hulppeampi oli koeajossa ollut Tesla, mutta siihen ei ihan takatasku taviksella riitä. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 09.06.2016 19:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Ensin pitäisi speksata mitä tuloksia hyväksytään, sama autokaan ei kahtena eri kertana (samankaan kuskin ajamana) ei tee aina samoja aikoa. Tai esimerkkina edellä mainittu Jeeppi http://www.top0-60times.com/jeep-0-60-times/ Jeep Grand Cherokee SRT 4.80 sec 2012 Jeep Grand Cherokee SRT8 5.30 sec 2007 Jeep Grand Cherokee SRT8 5.20 sec 2006 Jeep Grand Cherokee SRT8 5.20 sec ja nuo siis ilmoitettu 0-60 MPH, eli tuo nopeinkin aika jäisi todennäköisesti yli 5 sekunnin Eurooppalaisemmassa 0-100km/h (0-62,5 mph) vertailussa (joku kerroin on 1,05, mutta ei tietenkään muu kuin laskennallinen arvio) No entäs sitten Mitsut: GTO nimellä on montaa eri konetta eri markkinoilla, lisäksi Japanin kotimarkkinoilla/USA/Eurooppa oli kaikissa erilaisia tupla turboja, mikä niistä sitten pitäisi valita oikeaksi arvoksi? Lisäksi 280 hevosvoiman ilmoitettu raja oli myös Japanilainen ilmiö, puhuttiin "herrasmiessopimuksesta" että ei ilmoiteta isompia lukemia, (oikeasti taisi liittyä johonkin kilpaluokkaan, jossa oli raja 276 hp?) ja autovalmistajat rikkoivat sitä surutta, ainakin Nissanin Skylinet joskus diskattiin luokasta. Eli jos japanilainen valmistaja ilmoitti -80 luvun lopulta tämän vuosituhannen puolelle "280 hp" se saattoi pitää paikkaansa tai sitten saattoi olla enemmänkin. Ja isommatkin valmistajat "huijaa", eikös Ferrari antanut tehdä testejä LaFerrarilla vain yhteen suuntaan Fiorinolla, alamäkeen ![]() Erilaisilla listoilla on myös virheitä, katselin tuota Imprexan osalta: http://www.top0-60times.com/subaru-0-60-times/ 2014 Subaru Impreza WRX STI 5.60 sec 2011 Subaru Impreza WRX STI 5.00 sec 2009 Subaru Impreza WRX STI 4.70 sec 2008 Subaru Impreza WRX STI 5.10 sec 2006 Subaru Impreza WRX STI 4.90 sec 2003 Subaru Impreza WRX STI 4.60 sec Onkos se nyt alle vai yli ja miksi se noin mpomppii eri vuosina? Imprezojakin saa halvalla, mutta ei varmaan virittämättömiä yleensä nekään. No on matala vitonenkin vaikuttava maasturille, onko muuten yhtään dieseliä ryhmään, Audin 4.2 TDI A8 Quattro menee kohtuu lähelle, joissain lähteissä allekin, muttei taida ainakaan normaalisti päästä listalle? |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 09.06.2016 20:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Cayenne Turbo S (siis ei pelkkä Turbo vaan nimenomaan Turbo S) on kai kellotettukin alle viiden sekunnin: http://www.auto24.ee/used/2108239 Mielenkiintoista miten SRT-Grand Cherokee suhtautuu tuohon satasen kiihdytyksessä. Kympin ja kahdenkympin väliin siis saa jo ajokuntoisia alle viiden sekunnin autoja. Alle kympin ei taida irrota. |
Kirjoittaja: | Xantippa [ 09.06.2016 21:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Pitäiskö spekseihin kuitenkin lisätä vielä että auto pitää saada Virosta ja paino luokkaa panssarivaunu? Ehdottamani Ooppeli ei valitettavasti täytä kumpaakaan em. vaatimuksista. ![]() |
Kirjoittaja: | svc [ 09.06.2016 22:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Lasketaanko nämä edullisiksi? BMW M3 (E46), Tehtaan ilmoittamana 4,8 s Dodge Magnum SRT Mittaajasta riippuen yli tai alle 5 s. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 09.06.2016 22:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Xantippa kirjoitti: Pitäiskö spekseihin kuitenkin lisätä vielä että auto pitää saada Virosta ja paino luokkaa panssarivaunu? Ehdottamani Ooppeli ei valitettavasti täytä kumpaakaan em. vaatimuksista. ![]() Toki opelikin käy, olen täällä nähnyt tuollaisiakin myynnissä, kympin toisella puolella niidenkin pyynnit ovat. Tuon seuraaja Opel GT on enää viiden ja puolen sekunnin auto, mutta muuten monella tapaa sivistyneempi. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 09.06.2016 23:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
ds-jekkeri kirjoitti: Xantippa kirjoitti: Pitäiskö spekseihin kuitenkin lisätä vielä että auto pitää saada Virosta ja paino luokkaa panssarivaunu? Ehdottamani Ooppeli ei valitettavasti täytä kumpaakaan em. vaatimuksista. ![]() Toki opelikin käy, olen täällä nähnyt tuollaisiakin myynnissä, kympin toisella puolella niidenkin pyynnit ovat. Tuon seuraaja Opel GT on enää viiden ja puolen sekunnin auto, mutta muuten monella tapaa sivistyneempi. Tässä vielä se joka oli täälläkin myynnissä, pyynti 15: http://www.auto24.ee/used/1916242 |
Kirjoittaja: | kaseva [ 09.06.2016 23:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Onkohan missään tehty vertailevaa tutkimusta nykyaikaisella (esim. kalibroitu GPS tms. massan liikettävä mittaavalla) kalustolla aikanaan mitattuihin/ilmotettuihin suoritusarvoihin? |
Kirjoittaja: | xanpoke [ 09.06.2016 23:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Aikoinaan minullakin oli muutama tuulennopea kulkine. Ja tosi edullisia olivat, hinta pyöri 100-300mk:n välillä. Ääni oli muista hyvin erottuva, ei kylläkään kumea. Vauhtihirmussa kaikkiaan 5 venttiiliä, nekin huoltovapaita. Kerran asetin mittalaitteen viitosen kohdalle ja polkaisin kaasua. Nopeus oli ollut jo jonkin aikaa 100km/t kun mittalaite vasta pärähti. Sellainen ohjus se Warre oli munakellolla mitattuna. |
Kirjoittaja: | ealab [ 10.06.2016 07:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Minullakin on vastaavia kokemuksia, vieläpä munakellotta. Mutta vauhtimittari tapissa. ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Xantippa [ 10.06.2016 08:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
ds-jekkeri kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Xantippa kirjoitti: Pitäiskö spekseihin kuitenkin lisätä vielä että auto pitää saada Virosta ja paino luokkaa panssarivaunu? Ehdottamani Ooppeli ei valitettavasti täytä kumpaakaan em. vaatimuksista. ![]() Toki opelikin käy, olen täällä nähnyt tuollaisiakin myynnissä, kympin toisella puolella niidenkin pyynnit ovat. Tuon seuraaja Opel GT on enää viiden ja puolen sekunnin auto, mutta muuten monella tapaa sivistyneempi. Tässä vielä se joka oli täälläkin myynnissä, pyynti 15: http://www.auto24.ee/used/1916242 Toi on 2,2 vapari joka ei mene alle viiteen sekuntiin, tais olla 5,9 tms. ton 0-100 aika. Saksanmaalla turbojen hinnat alkaa 15k€ nurkilta. Speedster olisi kiva ratalelu, aivan liian karu päivittäiseen käyttöön. |
Kirjoittaja: | mph [ 10.06.2016 08:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Kyllä purskahti kaffet padille ja pöydälle ![]() Xanpokelle ISOpeukku päivän parhaalle, Warre ja munakello ![]() |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 11.06.2016 02:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Niin lähellä mutta kuitenkin niin kaukana: http://en.autoplius.lt/ads/jaguar-xj-4- ... 10110.html 5.0 sataseen, viidellä tonnilla. 0.1 sekuntia jää tavoiteajasta... ei voida hyväksyä sarjaan, ei vaan voida. Tällä ei vielä pääse isojen poikien klubin parkkipaikalle jonon ohi. Otetaan vielä loppuun, ettei pieni realismin tynkä unohtuisi, toteamus että käytännössä mikä tahansa tuon hinta/ikäluokan tehoauto ei enää kiihdy tehtaan lukemissa sataseen jos mittaamaan ruvetaan. Tuokin XJR jos kuuteen sekuntiin tosiasiassa menisi, saisi olla tyytyväinen. Purkasta menee maku, autosta menee tehot vaikka se täysin "kunnossa" olisikin. Itse moottorin tehot voivat olla tallessakin, varsinkin jos RVS:ää on käytetty, mutta voimansiirron, vetoakseleiden, laakerien jne häviöt sekä korin "löystyminen", pyöränkulmien eläminen kiihdytyksessä vanhemmiten syövät satasen aikaa ylöspäin kuin lehmä leppää. Muistan elävästi kun jossain brittien TV-showssa mitattiin tosi vähän ajettua ja hienokuntoista Delta HF Integrale EVO:a joka meni uutena (VM:nkin mittausten mukaan) tuonne viiden ja puolen sekunnin pintaan sataseen. Eivät meinanneet saada alle seitsemän sekunnin millään kiihdytettyä edes 60 mailiin sitä Integralea, sitten oliko kolmannella otolla saatiin tauluun lukema 6.5 sekkaa. Yli sekunti jäi kadoksiin satasen ajasta noin 15 vuotta vanhalla autolla. |
Kirjoittaja: | ealab [ 11.06.2016 08:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Ehkä vain vaihtaminen tökkinyt, vanhemmiten, ja uutena uudet renkaat....Tosin, uuteen näkökulmaan tällä perusteella asettuu Warre ja munakello! ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 11.06.2016 11:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Ostaa mopon, löytyy läjäpäin vehkeitä jolla se 5s alittuu alle 5t€ ![]() |
Kirjoittaja: | IJN [ 11.06.2016 12:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Xari kirjoitti: Ostaa mopon, löytyy läjäpäin vehkeitä jolla se 5s alittuu alle 5t€ ![]() Mutkun se perheenäiti ei saa tuotua mopolla juomakoppaa lähimarketista, ainakaan vaaditussa ajassa ![]() |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 11.06.2016 22:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Xari kirjoitti: Ostaa mopon, löytyy läjäpäin vehkeitä jolla se 5s alittuu alle 5t€ ![]() Tästä teemasta mielellään keskustelen sanaliaastikin. Itse olen siinä mielessä mopomiehenä noviisi, että omistettujen listalla on täyskokoisista vain Cagiva Navigator (0-100 3.4 sekuntia) ja Ducati 900 SS (0-100 3.5 sekuntia), puolikokoisista Cagiva Canyon (5.0 sekkaa) jolla aloittelin 2000-luvun alussa uudestaan pyöräilyn, ja kauan-kauan sitten kevari tietysti, 16 vuotiaana. Ai niin, ja olihan minulla bemarin katettu skootteri C1, joka oli muuten ylivoimaisesti eniten ajonautintoa tuottava laite noista moottoripyöristäni - sitä pitäisi kerran jokaisen kokeilla kivalla kesäkelillä, sillähän saa suomessa ajaa laillisesti ilman pottaa päässä. Mutta varsinaiseen asiaan. Ensiksi siteeraan legandaarista sitikkamiestä Tapsaa, jonka tuoreen CX:n useita kertoja kotikylässäni aikoinaan nähtyäni minustakin alkoi kasvaa sitikkamies. CX oli 80-luvun Ascona:ien ja Escorttien keskellä kuin avaruusalus. Tapsalla oli joka tapauksessa selkeä käsitys moottoripyöräilystä ja moottoripyöristä. Hän useinkin firmamme kahvitauolla (firmassa oli useita näitä 1000+ -kuutiosilla tykeillä leventelijöitä, yksi mainitsi että omansa kiihtyy 0-200 7 sekunnissa): "Aina puhutaan kuinka nopeita nuo teidän moponne ovat. Perkele - kun tästä nyt lähdetään ajemaan rantakuppilaan niin minä olen vaikka Puntolla perillä kun te vielä vedätte haalareitanne päälle ja pottaa päähän. Ja entäs perillä? Että edes voi istua kahvipöytään ennen kuin olette repineet pottanne ja ajohanskassa pois päältä ja säilönyt ne jonnekin". Ja näinhän se on - mopojen nopeus on vain teoreettista tosioloissa. Rajoitukset ovat sen sijaan aina läsnä - ei tee mieli mennä klubille hikisenä, tukka syltyssä kypärän alta nostettuna ja nahkapuku päällä. Vitsi se on, ei tyylikästä liikkumista. Automies sen sijaan kävelee tyylikkään viileän hiettömänä suoraan strippiklubille sisään ja heittää setelitukun pöytään. Siteeraan vielä mopoasioissa toista hyvää ystävääni, myös merkittävää keksijää ja nykyistä astrovalokuvaajaa J-P:tä: "Siinä on jotain homoeroottista kun aikuiset miehet haluavat jalkojensa väliin värinäsauvoja jotka sanovat "miauu...miauu" (japsit) tai putputtavat kuin rikkinäinen kuplavolkkari (harlikat). Olisiko lapsuudessa jäänyt leikit liian vähälle, tai aikuusuudessa seksi, että pitää noilla ylikokoisilla perseenpäristimillä leikkiä?" En taida paremmin sitä itsekään sanoa. Kyllä asia on näin, että pelimies autoilee, lämpimällä kelillä avoautoilee, ja saapuu autoillen klubille tyylikkäässä pellavapuvussa ja hymy suupielessä karehtien, kampaus kunnossa. Siksi kysymys alle viiden sekunnin autoista on aivan eri asia kuin moottoripyöräilyä sivuavat jutut. Pidetään miehet miehinä, naiset naisina, ja autot autoina. Mopot erikseen! |
Kirjoittaja: | olli__o [ 11.06.2016 23:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: "Edulliset" alle viiden sekunnin autot |
Top fuel dragsterillakin pääsee nopeasti 0-100 km/h, niitä ei tosin ihan ilmaiseksi myydä, mutta alempien luokkien autoja saa ihan edukkaasti ja ainakin alle 3 s pääsee halvalla. No varmaan on epäkäytännöllinen lähikaupassa käyntiin ja huonot talviominaisuudet ja varmaan kypäräkin vaaditaan radalla ja hidasta on pakata laskuvarjojakin K-kaupan pihalla... Vaikka tuosta, pyynti alle 20 k€ ja noin 2 s 0-100km/h http://www.nettiauto.com/muu-merkki/muu-malli/7656446 Mitenköhän noi ihmiset on tehty ja mihin kallellaan jotka näkee homoeroottisuutta moottoripyöräilyssä, eivät varmaan autossakaan uskalla survoa kakkostakaan sisään (vaihteistossa) tai muuten ajatuksissaan tulee Mieleen. Kokeile kysyä seuraavaksi kaveriltasi "ai, harrastaako pojatkin astrovalokuvausta" Mutta silleen liittyy hyvinkin otsikon asiaan, että käytetyn MP:n saa helposti noin alle tonnillakin joka kykenee tuohon alle 5 s 0-100 km/h. Ja jos vertaillaan ajokamojen pukemista, niin kypärä lienee ainoa pakollinen, eikä sen pukemiseen sen kauempaa mene kuin autossa oven avaaminen ja turvavyön laittaminen, ja jos tarvitsee kaupasta roudata vaikka jouluruoat MP:llä, niin onhan niitä erilaisilla pakaaseilla ja ainakin täällä saa olla vielä peräkärrykin. Ja toki on eri asia autoilla tai moottoripyöräillä, mutta molempia voi tehdä myös ihan huvikseen ja omaksi ilokseen tai sitten pakotettuna tai palkkaa vastaan. Ikävä ihminen sellainen joka ei voi ymmärtää että toinen nauttii tyttärestä vaikka itse pitäisi kurttuisesta äidistä |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |