Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 09.09.2009 08:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Taas juttu aiheesta "Mitä auto kertoo kuskistaan"....

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/20 ... 919598/139

"Citroën
Työsuhdeautoilija, jonka verotusluokkaan malli sopi, ei persoonallista suhdetta autoonsa. Käyttää autoa säälittä. Vähemmistönä ranskalaisuus-intoilijat joita on enää häviävän vähän."



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 09.09.2009 08:30 
Ihan päinvastainen kuin Jorma Laakson kirjassa "Millä ajat - sellainen olet", julkaistu -94. Just eilen illalla huvikseni selailin sitä.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 09.09.2009 08:48 

Viestit: 2000
Paikkakunta: JKL
Just luin tuon jutun täällä töissä. Ajattelin laittaa linkin tänne, vaan nopeampi ehti ;) Eikös BX aikoinaan ollut työsuhdeautona hyvinkin suosittu :?:



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 09.09.2009 09:23 

Viestit: 214
Paikkakunta: Kauniainen
Oho, enpä tunnista tuosta itseäni. Mulla oli aikoinaan neljäkin sitikkaa työsuhdeautona ja olen täysin eri mieltä. Vaikka tiesin, että kolmen vuoden päästä joudun luopumaan autosta niin vahasin itse, en käyttänyt harjapesussa jne. Niistä sai seuraava kaveri hyvät autot käyttöön. Minkä takia autoa pitää käsitellä huonosti vaikka se ei ole oma ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 09.09.2009 10:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
C4_robotti kirjoitti:
Just luin tuon jutun täällä töissä. Ajattelin laittaa linkin tänne, vaan nopeampi ehti ;) Eikös BX aikoinaan ollut työsuhdeautona hyvinkin suosittu :?:


Oli, käsittääkseni 16 GTi oli nimenomaan "veroluokka-sportiksi" tehty, eli meni iskutilavuuden mukaan alempaan veroluokkaan.



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 10.09.2009 11:09 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
Lemon kirjoitti:
Ihan päinvastainen kuin Jorma Laakson kirjassa "Millä ajat - sellainen olet", julkaistu -94. Just eilen illalla huvikseni selailin sitä.


Siis jos ajaa sitikalla, ei välttämättä putket vuoda ja ylösnostamisessa ei pitäisi olla hankaluuksia. Toisaalta annettavat kyydit eivät sitten olisikaan ekslusiiviluokkaa ;)

Ota nyt tästä selvää...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 10.09.2009 14:07 
Tane N. kirjoitti:
Siis jos ajaa sitikalla, ei välttämättä putket vuoda ja ylösnostamisessa ei pitäisi olla hankaluuksia.

näinhän se on jos kyseessä on ZX, ei putket vuoda eikä tarvi huolehtia ylösnostamisesta!
-huomaa taidokas ja valikoiva lainaus- :mrgreen:


   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 10.09.2009 17:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Vanhempi määritelmä: http://gamma.nic.fi/~myllma/autokertoo.htm

CITROEN
Sitikalla ajavat ovat nautiskelijoita, ylensyöjiä ja -juojia, vähän tahdottomia mutta muuten harmittomia veikkoja.
Puolet heistä on hienostelevia piilohomoja, toinen puoli muuten pervoja.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 10.09.2009 17:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Mää olen kyllä samaa mieltä tuosta työsuhdeautoilusta. Uutena mallina muutamia vuosia sitten Serié 1 -CeeViitosia otettiin pilvin pimein työautoiksi, koska vähällä rahalla sai paljon ominaisuuksia.

Olen nähnyt läheltäkin useita "ei vois vähempää kiinnostaa"-yksilöitä ja tuolta ajaltahan ne pahimmat viimasuoja- ja öljyruiskuvitsit kumpuavat. 3 vuotta ja 90/120 tkm ja kaikki irti - onhan siinä huoltoliisari...

Myöhemmin liisausfirmat kohottivat rajusti viitosten huoltoliisarihintaa, kun huomattiin jälleenmyyntiarvon olevan alhainen. Samalla markkinaosuudet pienenivät, koska yritykset eivät halunneet maksaa kovaa hintaa Citikasta. Verotusarvo on eri asia kuin liisarikustannus ...



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 10.09.2009 19:48 
Tane N. ja muut:
tässä on Jorma Laakson kirjasta "Millä ajat - sellainen olet" se citroënisteja koskeva kohta:
http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/Le ... 1.jpg.html?


   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 11.09.2009 07:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Lieksa
Olipa hauska määritelmä...sai heti aamusta hymyn huulille! Huhuu...! Huomatkaa...täällä ajaa individualisti ja intellektuelli..! :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 11.09.2009 14:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 294
osexm kirjoitti:
Oho, enpä tunnista tuosta itseäni. Mulla oli aikoinaan neljäkin sitikkaa työsuhdeautona ja olen täysin eri mieltä. Vaikka tiesin, että kolmen vuoden päästä joudun luopumaan autosta niin vahasin itse, en käyttänyt harjapesussa jne. Niistä sai seuraava kaveri hyvät autot käyttöön. Minkä takia autoa pitää käsitellä huonosti vaikka se ei ole oma ?

Meni sitten hiukka överiksi. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 11.09.2009 15:02 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Jallu kirjoitti:
osexm kirjoitti:
Oho, enpä tunnista tuosta itseäni. Mulla oli aikoinaan neljäkin sitikkaa työsuhdeautona ja olen täysin eri mieltä. Vaikka tiesin, että kolmen vuoden päästä joudun luopumaan autosta niin vahasin itse, en käyttänyt harjapesussa jne. Niistä sai seuraava kaveri hyvät autot käyttöön. Minkä takia autoa pitää käsitellä huonosti vaikka se ei ole oma ?

Meni sitten hiukka överiksi. :mrgreen:

Miten niin? Myös vahaan työsuhdeauton itse enkä käytä harjapesussa. Itseasiassa en edes harjattomassa konepesussa. Jos olis vapaa etu johon kuuluisi myös pesut, niin käyttäisin auton käsinpesussa koneiden sijaan. Onhan sillä tietysti eroa josko sen auton omistaa rahoitusyhtiö ja maksat siitä pätkää 5 vuotta tai sen omistaa rahoitusyhtiö jolta työnantaja auton on työtekijälleen liisannut.. Mahdollisesti ts-auton voi 3-5 vuoden kuluttua lunastaa itselleen hyvinkin edullisesti. Riippuu rahoitusyhtiöstä, työnantajasta ja yleisestä taloudellisesta tilanteesta.



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 11.09.2009 15:57 

Viestit: 295
...tässä on Jorma Laakson kirjasta "Millä ajat - sellainen olet" se citroënisteja koskeva kohta:
http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/Le ... 1.jpg.html?

Muistan hyvin kun Laakso kävi meillä "töissä" ja pohti tuota määritelmää. Kyseli siinä miltä kuullostaa, no tuollainen siitä sitten tuli.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 14.09.2009 12:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 294
T.mupez kirjoitti:
Jallu kirjoitti:
osexm kirjoitti:
Oho, enpä tunnista tuosta itseäni. Mulla oli aikoinaan neljäkin sitikkaa työsuhdeautona ja olen täysin eri mieltä. Vaikka tiesin, että kolmen vuoden päästä joudun luopumaan autosta niin vahasin itse, en käyttänyt harjapesussa jne. Niistä sai seuraava kaveri hyvät autot käyttöön. Minkä takia autoa pitää käsitellä huonosti vaikka se ei ole oma ?

Meni sitten hiukka överiksi. :mrgreen:

Miten niin? Myös vahaan työsuhdeauton itse enkä käytä harjapesussa. Itseasiassa en edes harjattomassa konepesussa. Jos olis vapaa etu johon kuuluisi myös pesut, niin käyttäisin auton käsinpesussa koneiden sijaan. Onhan sillä tietysti eroa josko sen auton omistaa rahoitusyhtiö ja maksat siitä pätkää 5 vuotta tai sen omistaa rahoitusyhtiö jolta työnantaja auton on työtekijälleen liisannut.. Mahdollisesti ts-auton voi 3-5 vuoden kuluttua lunastaa itselleen hyvinkin edullisesti. Riippuu rahoitusyhtiöstä, työnantajasta ja yleisestä taloudellisesta tilanteesta.

Lähdin siitä, että pesut yms. kuuluu hintaan. En tiennytkään että muunlaisia soppareita on. :roll: Kustannuksien takia kannattaa pestä muutoin itse, mutta vahalla en lähtisi läträämään, jos 3 vuoden päästä peli menee vaihtoon. Liisaamisen suurin ilohan on HUOLETTOMUUS ja hieman sellainen EVVK asenne autoa kohtaa. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 14.09.2009 16:40 

Viestit: 61
Paikkakunta: Lohja
Menee vähän ohi otsikon mutta pakko on tilittää tuosta työsuhdeautojutusta. Kun on tullut harjoiteltua ja seurattua liisattujen ja firman omien työsuhdekärryjen ajamista viimeiset 20 vuotta.

Työsuhdeautoja pidetään kyllä paremmin kuin esson baarissa kuvitellaan.

Jos peli on liisari niin sitten se on lesingsopimuksen ehtojen mukaan pakko pitää kunnossa. Määräaikaishuollot merkkihuollossa tehtynä, pellit ehjänä, renkaat kunnossa ja niin päin pois. Jos on pientäkään korjattavaa niin jokainen tolkussaan oleva leasingtyösuhdeautoilija kiikuttaa pikana auton niin hyvään huoltoon kuin vaan löytyy. Se huolto ei ole suharin lompakosta pois mutta huollon tekemättä jättäminen, korjaamattomat naarmut tai muu huono hoito alkaa maksaa paperirahaa suharin lompakosta sopimuksen loppuessa. Riippuu tietysti siitä miten älyttömään työsopimukseen on nimensä raapustanut.

'Tätä nyt sitten saa revittää seuraavat kolme vuotta sen kun kerkiää kun ei oma ole' on ihan huuhaata. Kuka helevetin hullu jaksaa polkemalla polkea auton paskaksi kahdessa vuodessa jotta saa sitten kärsiä oikein olan takaa sen viimeisen liisarivuoden tai pari? Varsinkaan jonkun tyypillisen työsuhdesitikan kanssa. Eihän ne kulje vaikka kuinka polkisi...

Sitten tulee vielä päälle nämä ei-liisatut-työsuhdepelit joilla olen itse ajellut viimeisen kymmenisen vuotta. Firma omistaa auton ja ja kuski omistaa firman... Eli autoa pidetään kuin omaa. Kukas sitä nyt omaan pesäänsä kusisi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auto ja sinä
ViestiLähetetty: 15.09.2009 12:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 294
c_5 kirjoitti:
Työsuhdeautoja pidetään kyllä paremmin kuin esson baarissa kuvitellaan.

'Tätä nyt sitten saa revittää seuraavat kolme vuotta sen kun kerkiää kun ei oma ole' on ihan huuhaata. Kuka helevetin hullu jaksaa polkemalla polkea auton paskaksi kahdessa vuodessa jotta saa sitten kärsiä oikein olan takaa sen viimeisen liisarivuoden tai pari? Varsinkaan jonkun tyypillisen työsuhdesitikan kanssa. Eihän ne kulje vaikka kuinka polkisi...

Täsmälleen näin. Harvempi niitä tahallaan rääkkää ja "pahoinpitelee", kun itsehän sillä joutuu ajeleen. Huolettomuus on lähinnä sitä, että ei tarvii ottaa paineita kustannuksista, jos jotain hajoo:

- tuulilasiin kiveniskemä, kuitataan naurulla
- tuulilasiin iso halkeama, kuitataan reipaalla naurulla
- jakohihna katkeaa, tms. täystuho, kuitataan rehvakkaalla sotilasnaurulla

Toisaalta, voi huoletta valittaa joka pikkuviasta korjaamaamossa kustannuksista
välittämättä, jos em. vika ottaa itseä tarpeeksi pattiin.

Huolettomuus on myös:

- ajetaan se peli sinne harjakoneeseen ja sillä siisti
- ei tarvii (käsin) vahata tai vaha(uttaa) ollenkaan, kyllä se sen liisingajan kiiltää.

Ps. Mulla on nyt ollut eka liisari noin 4 kk ja en osaa (vielä) rentoutua. Sitä
kyttää ihan kuin omaansa. :mrgreen:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: INikki ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: