citrique kirjoitti:
Jaahas, kevyttä normiprovoilua taas nettikirjoittelussa havaittavissa

mielestäni C6 on harvinaisen lähellä 1998 Lignage-konseptia ulkonäöllisesti kun verrataan moneen muuhun, konsepteja varmaankin tehdään yleisön reaktioiden testaamiseksi eikä ratkaisuja ole kovin pitkälle vielä tuossa vaiheessa mietitty. Muistaakseni C6 Lignagen suunnitteluaika olisi ollut ainoastaan 5kk? Mutta tottakai ymmärrän että Citroenilta odotetaan D-mallin hengessä aina jotain tajunnan räjäyttävää toteutusta, tosin PSAn alaisuudessa tällaisia ei ole nähty ainuttakaan.
Betaromeolta kysyisin onko mielipiteesi c6 surkeudesta muodostunut omakohtaisesta kokemuksesta vai näistä nettipalstojen postauksista?
Ja betaromeohan vastaa citriquen kysymykseen. C6 hankinta ei ole koskaan ollut varteenotettava vaihtoehto. Uutena hankinta aikanaan ei tullut mieleenkään, koska hankinta omilla rahoilla maksettuna, ei ollut mitenkään perusteltavissa taloudellisista syistä arvonalenemisen vuoksi, jos pyrkii vaihtamaan auton vuoden välein. Toiseksi vaikka uuden V6 bensa C6:n auton hinnalla uskoisi saavansa statusarvoa autolleen, eikä irvailua valinnastaan.
Harrasteautonakaan ei C6 tule vielä pitkään aikaan olemaan sitä, että yksi sellainen pitäisi olla tallissa pelkästään erikoisuuden tavoittelun vuoksi. Siihen tarkoitukseen löytyy Citroenilta aivan oiva malli SM, jonka hankinta saattaa toteutua, kun löytyy hieno Eurooppa versio ja mielellään kuulisinkin asiantuntijoilta, mitkä paikat Sm:tä pitää tutkia, välttyäkseen suurilta murheilta?
Eli koskaan en ole C6:tta omistanut ja olettamukseni perustuvat muilta kuultuun. Tietysti kuullun tueksi, olen antanut itseni ymmärtää, että jokin on koko konseptissa mennyt pieleen, jos koko mallin elinikä kesti 6 vuotta ja sinäkään aikana ei ammuttu raketteja taivaalle, sen erinomaisuuden vuoksi.
