Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Miksi konseptit lantrattiin niin pahasti?
ViestiLähetetty: 27.07.2016 04:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Muistaako joku vielä tämän:

Kuva

Entäs tämän:

Kuva

Molempia odotettiin vesi kielellä vuositolkulla ja miten kävi.

C6:lla ei ole oikeastaan mitään tekemistä tuon konseptin ulkonäön kanssa, kaikki laimennettiin - pahin pettymys on se taaksepäin kaareutuvien linjojen pilaus ja leikkaus - ja tietysti kaappariovien eliminointi - molemmat elementtejä jotka tuosta sivukuvasta konseptissa hienosti näkyvät. Onhan se nyt osoitettu ihan saman hintaluokan autoissakin (Mazda RX8) että kaappariovetkin voidaan toteuttaa kustannustehokkaasti jos halua löytyy.

Vel Satiksesta nyt ei kannattane edes mainita - ja Avantimeä jos joku tarjoaa lääkkeeksi, iskee kirveensä kiveen.

Jotkut valmistajat sentään ovat tehneet suositusta konseptista aika suoraan auton. Miksi sitikka töppäsi näin pahasti? Kyseessä ei voi olla pelkästään valmistustekniset syyt - ettei vain näin tehty että näytettäisiin "tavanomaisemmalta"?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi konseptit lantrattiin niin pahasti?
ViestiLähetetty: 27.07.2016 08:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
Olisiko mitenkään mahdollista että valmistuskustannukset kohoavat liikaa, lopputulos on liian erilainen markkinoilla jo oleviin ja siten riski tuotantoinvestointiin on liian suuri :?



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi konseptit lantrattiin niin pahasti?
ViestiLähetetty: 27.07.2016 09:50 

Viestit: 5125
Konseptiautoja on kovin erilaisia, Citroen GT piti kai myös tulla tuotantoon (tosin aika rajattu erä 6kpl?), mutta ei ole näkynyt, tai muistelen Activa-conseptia johon suunniteltiin ensin lokinsiipi-liukuoviyhdistelmää ja toteutuneessa konseptissa oli sama täysin aukeava sivu takaovikaapparilla -> tästä kaikesta toteutui Xantian koppaan aktiivijousitus ja mallimerkinnän lisämääre.
Kuva

Konseptiautoja ei yleensä ole edes tarkoitettu tuotantoon ja visuaalisesti niissä on helppo kikkailla, vaikka nuo ohuet taaksepäin olevat pilarit: C6:n myyntikään ei ainakaan olisi lisääntynyt jos olisi suunniteltu ikkunat, joita ei saa edes laskettua vaikka muuten näyttävät kaapparit olisikin.

Tuolla on lisää, jos haluaa päivitellä lisää "no hitto, miksei niitä konseptiautoja otettu suoraan sellaisenaan tuotantoon":
https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_concept_cars

Sieltä puuttuu myös jotain, ainakin Citroen BX:n konseptiauto, mutta voi tietysti johtua siitä että se taisi olla alkujaan Volvo Tundra...

Mutta myönnettäköön että olen aika konservatiivi automuotoilun suhteen, en vieläkään osaa pitää kauhean kauniina näitä korimalliltaan "valtavia pikkuautoja" tyyliin porche Cayenne. (tai haasteena: kokeilkaapa venyttää C3 sivuprofiili samoihin mittoihin kuin DS5 ja verratkaa niitä vierekkäin... )


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi konseptit lantrattiin niin pahasti?
ViestiLähetetty: 27.07.2016 10:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Tuo C6:n konseptihan on kuitenkin aivan selvästi tunnistettavissa ja varmasti ainoa tavoite aikanaan, kun tuotu näytille, on ollut tutkia yleisön reaktiota tuolle muotoilusuunnalle?

Lopputulos oli tietysti surullinen, kun koko mallin elinikä oli vain 6 vuotta ja valmistusmäärä jäi varmasti hyvin kauaksi ajatellusta. Näiden merkkien huippumallien on tarkoitus muilla tehdä se kate, mihin ei volyymi malleilla pystytä esim. Mercedes S-sarja ja BMW 7 sarja.

Mikä sitten ollut Ranskan valtiovallan kompensointi C6:n valmistukseen yleensä, jotta saatu oman maan tuote esille valtaapitävien autona? Veikkaan valtion sitoutuneen ostamaan suuren osan valmistettavista C6:ta etukäteen, että valmistus ylipäänsä on voitu aloittaa. Vaikka kuinka yrittäisi katsoa "vaaleanpunaisten lasien" läpi C6:ta, niin onhan se aika surkea, vaikka alusta alimitoitettujen osien vuoksi.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi konseptit lantrattiin niin pahasti?
ViestiLähetetty: 27.07.2016 12:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
betaromeo kirjoitti:
Veikkaan valtion sitoutuneen ostamaan suuren osan valmistettavista C6:ta etukäteen, että valmistus ylipäänsä on voitu aloittaa.

Ja kun valtiovallan autot tuli valmistettua, myös koko mallin valmistus lopetettiin, meinaan kovin pitkähän tuon C6 taru ei ollut :|



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi konseptit lantrattiin niin pahasti?
ViestiLähetetty: 27.07.2016 13:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
Jaahas, kevyttä normiprovoilua taas nettikirjoittelussa havaittavissa ;) mielestäni C6 on harvinaisen lähellä 1998 Lignage-konseptia ulkonäöllisesti kun verrataan moneen muuhun, konsepteja varmaankin tehdään yleisön reaktioiden testaamiseksi eikä ratkaisuja ole kovin pitkälle vielä tuossa vaiheessa mietitty. Muistaakseni C6 Lignagen suunnitteluaika olisi ollut ainoastaan 5kk? Mutta tottakai ymmärrän että Citroenilta odotetaan D-mallin hengessä aina jotain tajunnan räjäyttävää toteutusta, tosin PSAn alaisuudessa tällaisia ei ole nähty ainuttakaan.

Betaromeolta kysyisin onko mielipiteesi c6 surkeudesta muodostunut omakohtaisesta kokemuksesta vai näistä nettipalstojen postauksista?



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi konseptit lantrattiin niin pahasti?
ViestiLähetetty: 27.07.2016 19:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
citrique kirjoitti:
Jaahas, kevyttä normiprovoilua taas nettikirjoittelussa havaittavissa ;) mielestäni C6 on harvinaisen lähellä 1998 Lignage-konseptia ulkonäöllisesti kun verrataan moneen muuhun, konsepteja varmaankin tehdään yleisön reaktioiden testaamiseksi eikä ratkaisuja ole kovin pitkälle vielä tuossa vaiheessa mietitty. Muistaakseni C6 Lignagen suunnitteluaika olisi ollut ainoastaan 5kk? Mutta tottakai ymmärrän että Citroenilta odotetaan D-mallin hengessä aina jotain tajunnan räjäyttävää toteutusta, tosin PSAn alaisuudessa tällaisia ei ole nähty ainuttakaan.

Betaromeolta kysyisin onko mielipiteesi c6 surkeudesta muodostunut omakohtaisesta kokemuksesta vai näistä nettipalstojen postauksista?


Ja betaromeohan vastaa citriquen kysymykseen. C6 hankinta ei ole koskaan ollut varteenotettava vaihtoehto. Uutena hankinta aikanaan ei tullut mieleenkään, koska hankinta omilla rahoilla maksettuna, ei ollut mitenkään perusteltavissa taloudellisista syistä arvonalenemisen vuoksi, jos pyrkii vaihtamaan auton vuoden välein. Toiseksi vaikka uuden V6 bensa C6:n auton hinnalla uskoisi saavansa statusarvoa autolleen, eikä irvailua valinnastaan.

Harrasteautonakaan ei C6 tule vielä pitkään aikaan olemaan sitä, että yksi sellainen pitäisi olla tallissa pelkästään erikoisuuden tavoittelun vuoksi. Siihen tarkoitukseen löytyy Citroenilta aivan oiva malli SM, jonka hankinta saattaa toteutua, kun löytyy hieno Eurooppa versio ja mielellään kuulisinkin asiantuntijoilta, mitkä paikat Sm:tä pitää tutkia, välttyäkseen suurilta murheilta?

Eli koskaan en ole C6:tta omistanut ja olettamukseni perustuvat muilta kuultuun. Tietysti kuullun tueksi, olen antanut itseni ymmärtää, että jokin on koko konseptissa mennyt pieleen, jos koko mallin elinikä kesti 6 vuotta ja sinäkään aikana ei ammuttu raketteja taivaalle, sen erinomaisuuden vuoksi. :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi konseptit lantrattiin niin pahasti?
ViestiLähetetty: 27.07.2016 20:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Kun täällä palstalla Virallisena Ja Ainoana Totuutena julistetaan miten C6 on kolmen tonnin koliseva vikapesäke nin pakkohan se on uskoa :D

Enemmän aiheen puolesta itse olen pettynyt siihen, että Citroenin esitteöymalleissa usein nähtyjä lennokkaita vanteita ei sitten koskaan näykään oikeasti tuotannossa. Tai ainakaan todellisuudessa...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: