Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=24080 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 05.09.2016 01:11 ] |
Viestin otsikko: | Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
Tarkistin juuri tilanteen noin pintapuolisesti. Baltian maissa ei ole myynnissä yhtään bensa-c6:sta, Saksassa 1(!), Ranskassa 2(!), Puolassa 1, Suomessa 0. Kaikkien hintapyyntö on tuplaten vastaavaan diisseliin. 2.7:ia diisseleitä ja enenevässä määrin myös 3.0hdi:tä on tarjolla yllin kyllin ja halvalla. Liettuassa myytiin nappikuntoinen satkun ajettu 3.0hdi 2010 hintaan 6500 eur netto pari viikkoa sitten. Nyt joku yrittää siellä pyytää kymppiä vastaavasta mutta eiköhän sekin seiskalla lähde. Mutta bensa-mallit. Ei helkkari, olenko ollut väärässä. Onko tosiaan käymässä niin että bensa-c6:sta on tulossa oikea klassikko jonka hinnat jatkavat nousuaan? Niitä sai vuosi sitten neljään viiteen tonniin valita haluamansa värin ja varustelun mukaan tuosta vaan. Nyt 200tkm+ ajetuista pyydetään kymppiä ja yli! Vitsiksi ostamani 3500:n bifuel ei taidakaan olla aivan puhdas vitsi. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 05.09.2016 08:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
ds-jekkeri kirjoitti: Tarkistin juuri tilanteen noin pintapuolisesti. Baltian maissa ei ole myynnissä yhtään bensa-c6:sta, Saksassa 1(!), Ranskassa 2(!), Puolassa 1, Suomessa 0. Kaikkien hintapyyntö on tuplaten vastaavaan diisseliin. 2.7:ia diisseleitä ja enenevässä määrin myös 3.0hdi:tä on tarjolla yllin kyllin ja halvalla. Liettuassa myytiin nappikuntoinen satkun ajettu 3.0hdi 2010 hintaan 6500 eur netto pari viikkoa sitten. Nyt joku yrittää siellä pyytää kymppiä vastaavasta mutta eiköhän sekin seiskalla lähde. Mutta bensa-mallit. Ei helkkari, olenko ollut väärässä. Onko tosiaan käymässä niin että bensa-c6:sta on tulossa oikea klassikko jonka hinnat jatkavat nousuaan? Niitä sai vuosi sitten neljään viiteen tonniin valita haluamansa värin ja varustelun mukaan tuosta vaan. Nyt 200tkm+ ajetuista pyydetään kymppiä ja yli! Vitsiksi ostamani 3500:n bifuel ei taidakaan olla aivan puhdas vitsi. Eiköhän tuo vastaus löydy lähes vitsiksi muodostuneesta valmistusmäärästä, koko autojen suhteen. Tuon kokoluokan autot ostetaan yleensä ajettavaksi, joten diesel varmasti puolustanut paikkaansa kulutuksen suhteen? Toiseksi diesel ollut C6:ssa saman tehoinen, kuin bensa ja vääntö vielä parempi dieselin eduksi. Bensan hinta varmasti kovempi pienempien kilometrien vuoksi ja varmasti ainakin Suomessa haluttavuus bensalle suurempi, kun taitavat jo mennä harrasteautoiksi ja niillä kilometreillä ei oikein dieselvero innosta. Mikä lienee bensojen kokonais valmistus määrä kaikista? Hollannista näyttäisi jokunen kappale kuitenkin löytyvän (4)! ![]() |
Kirjoittaja: | rundvik [ 05.09.2016 17:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
Millä hakukoneella te oikein tuota paniikkia lietsotte?Minä kun sain pelkästään Hollannista yli 30 bensa XM:ää ja niistä iso osa juuri noita bensa V6:a. |
Kirjoittaja: | jasu [ 05.09.2016 18:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
rundvik kirjoitti: Millä hakukoneella te oikein tuota paniikkia lietsotte?Minä kun sain pelkästään Hollannista yli 30 bensa XM:ää ja niistä iso osa juuri noita bensa V6:a. C6, ei XM. Tosin ei noita V6-XM:iäkään ihan älyttömiä määriä valmistettu... |
Kirjoittaja: | rundvik [ 05.09.2016 19:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
http://www.ooyyo.com/alankomaat/c=CDA31 ... F9D671453/ Sitä se verenpainetauti teettää,piti tietenkin sanoa C6 eikä XM. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 05.09.2016 19:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
XM:iä sentään saatiin kaupaksi kymmenkertainen määrä C6:n verrattuna, joten jokuhan tuotteessa mättää, kun niitä kuitenkin tarjolla koko ajan suhteellisen paljon valmistettuihin nähden. ![]() Aletaanko kohta olla jo siinä pisteessä, että pelkästään C6:n valmistetut osat alkavat olemaan loppu? |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 05.09.2016 19:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
Pienen valmistusmäärän sekä tarjonnan vähäisyyden ja vaihtelun takia ei ole syytä tehdä kovin pitkälle luotaavia johtopäätöksiä arvonnoususta. Väittäisin kuitenkin ajokuntoisten autojen ajokilometrimäärän lisääntyvän ajan kuluessa, ainakin tilastollisesti ja useimmissa yksittäistapauksissakin. |
Kirjoittaja: | powerage [ 05.09.2016 20:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
rundvik kirjoitti: http://www.ooyyo.com/alankomaat/c=CDA31D7114D68575111BFA6F9D671453/ Sitä se verenpainetauti teettää,piti tietenkin sanoa C6 eikä XM. Aika sika hintaisia C6 bensat puukenkämaassa vs. riisselit. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 05.09.2016 22:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
Minä katselin että vähän ajetut C6 dieselitkin ovat pikemminkin kallistumaan päin, eli alle 100000 km tai alle 50 000 km ajetut on sekä mobilessa että vaikka Ranskassa La Centralessa aika arvokkaita. Ja jos vertailee joskus Liettuassa myytyä yksittäisen auton nettohintaa yksityiseltä? nyt netissä löytyvään pyyntihintaan liikkeestä, niin saa ihan mitä tuloksia vaan, esimerkiksi vaikka näin: Bensa C6:t arvottomia, niitä saa 3500 €:lla vaikka on lisänä saman arvoinen kaasulaitteisto, sen sijaan C6 dieseli on vielä arvossaan 149 900 € (Brutto, Saksan ALV) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =213162177 Eli onkos tuon perusteella dieselit 4200 % kalliimpia (43 kertainen hinta.), olisi pitänyt käskeä kaverin käydä Hesseä morjestemassa, tuli juuri Berliinistä. Ei vaan ihan tosissaankin, käykää kurkkaamassa La Centrale C6:s tarjontaa, ne on pääosin oikeita autoliikkeitä, siellä joukossa on ne pari bensa C6:sta, mutta Ranskassa bensa C6:ia ei paljon myyty. http://www.lacentrale.fr/listing_auto.p ... e&allref=1 Eli nuo lienee suht vertailukelpoisia pyyntihintoja? Ja bensat on ainakin siellä samoissa hehtaareissa kuin dieselit kilometrien mukaan tarkasteltuna, vuosimallin mukaan voi olla tilanne toinen, mutta vaikea vertailla kun molemmat bensat on vanhoja, mutta vähän ajettuja. Mutta hinnat ei tietysti ole samat kuin nipuissa autotoreilta ostettuna tai edes yksityiseltä. Mutta minusta dieseleiden hinnat on ihan suhteellisen samoissa tasoissa kuin bensojenkin (kun ne molemmat bensat oli myös liikkeessä) ja jos järjestää vähän ajetut ensin, niin jopa yllättävän kalliita dieselitkin ovat. Ja juu on siellä ylihintaisiakin, mutta on siellä paljon normaali kaupanhintaisiakin, ihan oikeista kauppaa käyvistä autoliikkeistä. (Kauhean paljon siellä ei pitäisi olla alihintaisia nettihuijausta yrittäviä, La Centrale on (ainakin väitteiden mukaan) hanakka käymään huijareihin kiinni, jopa varusteriidoissa, kun ilmoitus ja todellisuus ei kohtaa voivat olla joskus ostajan apuna, näin ainakin ennen). (Toinen missä löytyy Ranskalaisia autokaupan hintoja on Argus.fr) Ihmetyttää vaan mitä ne ranskalaiset noilla dieseleillä oikein tekee kun kaikki ovat niin vähän ajettuja, no en paljon katsellut leboncoin/... muualta kilometrejä, mutta sielläkin halvat resut oli äkkiseltään noin 200 000 km, saksalaisten mittarinruuvaajien mobilessa oli paljon reilumminkin ajettuja. |
Kirjoittaja: | saxmaniac [ 05.09.2016 23:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
betaromeo kirjoitti: Mikä lienee bensojen kokonais valmistus määrä kaikista? Täältä http://www.citroenet.org.uk/passenger-c ... c6-44.html löytyvän tiedon mukaan noin 11,9 % (2783 kpl) kokonaismäärästä 23421 kpl. Harvinaisin versio näyttää kuitenkin olevan 2,2 litran diesel automaattilaatikolla (616 kpl). Kaikkiaan saatiin vuosina 2005-2012 aikaiseksi keskimäärin 2928 autoa/vuosi = noin 10/päivä laskettuna kuusipäiväisen työviikon mukaan. Siis sarjavalmisteisia autoja. Ja vielä: DS/ID:ejä valmistui 20 vuoden aikana n. 1,45 miljoonaa kpl, CX:iä 15 vuodessa runsas miljoona ja XM:iä 11 vuodessa runsaat 330.000. Vieläkö on aihetta ihmetellä miksi isoja sitikoita ei enää valmisteta? |
Kirjoittaja: | powerage [ 06.09.2016 08:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
Citroenin myynti on romahtanut kaikissa kokoluokissa 2000-luvulla. http://www.citroenet.org.uk/passenger-c ... index.html |
Kirjoittaja: | olli__o [ 06.09.2016 20:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
powerage kirjoitti: Citroenin myynti on romahtanut kaikissa kokoluokissa 2000-luvulla. http://www.citroenet.org.uk/passenger-c ... index.html Mutta ei ihan niin paljon kuin tuolla sanotaan. Jotain mäihää noissa joissain luvuissa on. Vaikka uudemmista Citroen C4 kiinnitti huomiota, linkissä on niinkin tarkka luku kuin 2004 ~ 2010: 291 631 kpl, mutta todellisuudessa C4:n myi hyvin ja niihin "törmää" jatkuvasti, Wikin mukaan vuosituotanto pyörii pikemminkin tuossa luokassa ja 2011 mennessä olisi tehty jo 2 512 111 eli melkein kymmenkertainen määrä, siihen mitä tuolla oli? https://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C4 (ja suomenkielisen Wikin mukaan huhtikuuhun 2007 mennessä eli reilussa parissa vuodessa luku olisi jo ollut 530000 kpl) (jotain eroja voi selittää erityisen monet eri mallit saman C4 mallinimen alla, C4 +Picasso, Cactus, Aircross, Triomphe,..., mutta ei niistäkään tuollaista heittoa tule) Vai luinko itse jotenkin päin seiniä tuota? |
Kirjoittaja: | rundvik [ 07.09.2016 10:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
Tietääkseni yhteistyöpaku pro-ace(PSA) myy täälläkin jo melko hyvin.Ainakin katukuvassa. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 07.09.2016 20:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mihin katosivat halvat bensa-C6:t? |
powerage kirjoitti: Citroenin myynti on romahtanut kaikissa kokoluokissa 2000-luvulla. http://www.citroenet.org.uk/passenger-c ... index.html Tarkistin pari muutakin 2000-luvun luvun autojen lukua: Citroenet (väittää 2015 loppuun mennessä) C3: 1127061 C4: 291631 C5: 1296651 (676193+620458, korimallit erikseen) Citroenin oma ilmoitus kumulatiivinen 2013 loppuun mennessä (PSA Memento 3/2014, s. 63), eli jo pari vuotta aiemmat luvut C3: 3633600 C4: 3237700 (ja vain C4 Aircross, eli mitsu on erikseen) C5: 1257300 Memento 3/2014: http://www.psa-peugeot-citroen.com/fr/p ... 293?pid=-1 Eli c4:ssa reilu kymmenkertainen heitto, C3 noin kolminkertainen ja C5 sinnepäin kohdillaan (tosin siis se parin vuoden ero tuotantomäärissä) Eli jos vertaa -80-90-luvun Citikoita ja 2000-luvun citikoita niin pikemminkin noissa perusautoissa on kasvua, mutta onko niidenkään luvut sitten oikein? Osa vanhoista oli ainakin samoihin suuntiin kuin muissa lähteissä. Xsara taisi pitää sisällään myös Xsara Picassot, mutta niistä suuri osa tehtiin jo 2000-luvulla. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |