Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=2427
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Joensuu XM [ 16.09.2009 19:24 ]
Viestin otsikko:  Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?

Morjens kanssaveljet ja -sisaret

Aika ajoin minua on alkanut kiinnostaa XM isommalla koneella ja ilmastoinnilla. Nyt saattaisi nykyiselle XM:lle olla ostaja tiedossa, joten kysymys kuuluu =>

Onko kukaan käynyt katsomassa tuota XM:ää tai tietääkö muuten tapauksen ? Välttämättä ei kehtaisi ihan ex temporo lähteä täältä Joensuusta kyseistä peliä katsomaan, jos se onkin kehuista huolimatta raasku.
http://www.nettiauto.com/citroen/xm/2591563

Ja toki voitte kertoa omia kokemuksia muutenkin tuon ikäisestä V6 lahnasta. Onko tuossa koneessa jotain erityistä kun tuohonkin on laitettu uusi kone vaikka ei pitäisi olla paljoa ajettu... ? :?:

-hannu-

Kirjoittaja:  eskere [ 16.09.2009 20:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?

Lainaa:
Onko tuossa koneessa jotain erityistä kun tuohonkin on laitettu uusi kone vaikka ei pitäisi olla paljoa ajettu... ? :?:


En voi kokemuksesta ko. moottorin kohdalta puhua mitään, mutta tuo Saksan tuonti voi osin selittää moottorin lyhyen elin iän.

Saksassahan on väljempi nopeusvalvonta kuin meillä, lisäksi siellä on osa moottoriteistä vailla nopeusrajoituksia.
Tuollaisella XM.llä on varmaan ilo luukuttaa jopa 200 km/t. Niissä vauhdeissa moottorin liikkuvat osat joutuvat paljon kovemmalle kuin meidän nopeuksissa. Moottorin kiertäessä punaisen rajoilla hihnoja katkeaa ja kuumissa moottoreissa männät ja laakerit helpoimmin "leikkaavat kiinni".

Joskus sitten käy niin että liikkuvat osat muuttuvat kiinteiksi ja kiinteistä osista tulee liikkuvia :mrgreen:

Kirjoittaja:  zX-files [ 16.09.2009 21:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?

Saksalainen auton käyttökulttuuri poikkeaa hyvin paljon meidän vastaavastamme. Menkääpäs kerran ko maahan viikoksi ihan arkiliikenteeseen niin huomaatte kuinka harvoin siellä ihan oikeasti voi luukuttaa sitä kahta deemarkkaa. Ehkä silloin tosiaan kun oli deemarkat, ei enää. Toisaalta siellä pikkutiet ovat hyväpintaisia eli niitä voi ihan oikeasti ajaa sen rajoituksen mukaan. Meillähän laitetaan kinttupolulle 80km/h ja sitä ei aja edes sijaissalonenkaan.
Sen sijaan yksi iso ongelma on öljyt. Nuuka niksmanni käyttää mielellään mineraalikuraa, sitä halvinta joka on Lidlistäkin halvempaa. Ja vaihtoväli silti kympin, kun Abdulin pajakin tahtoo €uroja.
Jos moottori on terve niin kori on priima ja varusteet huippua, ja mittarilukema ihan yhtä oikea kuin Suomessa. Vanhan dieselmersun kohdalla oikeampi, kun Feija ei ole käynyt pakittamassa... Saksalainen vuotuinen keskivertoajosuorite on ihan silleen aikuisten oikeesti alle 15tkm, käytännössä voi sanoa että kun "suomiauton" tyypilliset kilsat puolittaa saa normaalin lukeman.
Tulipahan avauduttua, mutta kun tuo saksalaisalkuperä herättää aina kaiken maailman luuloja. Minkäköhän takia meidän perheessämme on kolme Saksasta käytettyinä tuotua autoa, jollei
niissä olisi sitä jotain? Etenkin kun se ensimmäinen on nyt ollut talossa seitsemisen vuotta.
Maanantaina taas lähdetään tuonne, ei autonhakuun. Mutta toista kertaa tänä vuonna, viikmeksi tuli matkamittariin noin 1.200km.

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 16.09.2009 22:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?

zX-files kirjoitti:
Saksalainen auton käyttökulttuuri poikkeaa hyvin paljon meidän vastaavastamme. Menkääpäs kerran ko maahan viikoksi ihan arkiliikenteeseen niin huomaatte kuinka harvoin siellä ihan oikeasti voi luukuttaa sitä kahta deemarkkaa. Tulipahan avauduttua, mutta kun tuo saksalaisalkuperä herättää aina kaiken maailman luuloja.


Juuri näin - harvinaisen osuvasti todettu.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 17.09.2009 08:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?

Osuvasti sanottu juu ja toisaalta ennemmin 20-vuotias Saksastuonti kuin 20-vuotias Suomiauto. Sitä ei tartte edes perustella.
Mulla on ollut nyt hangattavana kaksi Saksan tuonti XM:ää ja on ne kyllä "helppoja" tapauksia ja ruostetta suorastaan hämmentävän vähän 19-vuotiaissa peleissä.

Niijuu tuo näyttää olevan 12 valve manuaali eli ei se nyt mikään niin tykki ole kuin ilmossa kerrotaan mutta ei sillä jalkoihin jää. Jos kytkin on oikeasti vaihdettu niin se kyllä lisää tuon käyttöarvoa.

Kirjoittaja:  osexm [ 17.09.2009 09:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?

Kävin ajamassa lenkin kyseisellä autolla viime toukokuussa. Takapää oli tosi kova, jos sen jälkeen sinne on vaihdettu pallot tai laitettu diodit keskiventtiilin solenoidiin niin sitä en tiedä. Alunperin auto on ollut automaatilla josta muistona mittariston vaihdenäyttö. Takaspoileri on halki (multa löytyy ehjä). Oikea etulokasuoja ei istunut kunnolla. Muistaakseni hinta oli silloin melkein tonnin kalliimpi joten aletaan lähestyä auton todellista arvoa. Silloin hinta oli mulle liikaa ja en halunnut tarjota mitään joten tarkempi tutkiminen jäi. Mm. Diravi olisi pitänyt katsoa vuotojen osalta.

Minusta Euroopan tuonnit ovat yleisesti ottaen parempia. Mulla on ollut yksi Belgian tuonti ja nyt on Saksan tuonti ajossa. Esimerkiksi pohjassa olevat pultit lähtee auki noin vaan kun eivät ole suolakylvyssä lilluneet.

Kirjoittaja:  Cibx [ 17.09.2009 14:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?

Itse en ostaisi enää suomiautoa, ellei se ole liikkeestä ja uuden karhea tai jotain ihan spesiaalia. Viimeisistä viidestä autosta, neljä on tuontiautoja saksasta ja ovat olleet hintansa väärttejä. Ainahan se ottaa pattiin alkaa asentamaan lohkolämmintä ja talvirenkaita ostelemaan, mutta eipä ruosteet vaivaa.

Kirjoittaja:  Joensuu XM [ 22.09.2009 17:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?

OK, kiitos vinkeistä.

Tällä hetkellä tuntuu etten taida kuitenkaan tuosta yksilöstä innostua vaan enemmän alkaa pikkuhiljaa kiehtoa että josko tuollaisen loppupään (1995-2000), vähän ajetun (max. 200 000 km), hyvin varustellun (ilmastoinnit, ehkä V6, yms...), kohtuuhintaisen (veroineen ~muutama tonni) ja hyväkuntoisen (ei olisi heti remonttia) saisi ulkomailta haalittua (liekö mahdoton yhdistelmä :shock: ). Hintahaarukka ainakin Autoscoutin XM:issä on varsin laaja.

Olisikos teillä tiedossa Suomen niemeltä sellaista Citroen yrittäjää joka tuollaisen XM:n hankkisi jos minua sellainen alkaisi todella kiinnostaa ? Löytyisikös vaikka tältä palstalta :?:

-hannu-

Kirjoittaja:  Palloidiootti [ 22.09.2009 19:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?

Muutama tonnihan on todella epämääräinen käsite, mutta tottakai nuo muut kriteerit täyttävän XM:n voi löytää esim. Ruotsista. Hinta ei tosin sitten varsinkaan veroineen ja kaikkine maahantuontikustannuksineen ole mitenkään halpa. Varsinkin tuo "ei heti remonttia" moninkertaistaa ostohinnan, XM kun kuitenkin on kyseessä...

Toki sen joku palstalainen sinulle tarvittaessa tuo mikäli odotuksesi eivät ole mahdottomat.

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 22.09.2009 19:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?

Ruotsista kannattaa katsoa, kävisikö vaikka tämä:

http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/c ... /xvmdiwbg/

1996 V6-Automaagi, nahat, alut, kattoluukku, 152 tkm. Hintaa alle 2 tonnia. Aika hieno?

Kirjoittaja:  Joensuu XM [ 30.09.2009 18:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Nettiauton XM Helsingissä; onko hyvä ?

Joopa joo,
En taida raaskia autonvaihtohommiin ruveta, kun tänään tuli leima tuohon omaan XM:ään kertarykäisyllä kehujen kera.

-hannu-

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/