Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ajoneuvokohtaiset nopeusrajoitukset pois (-ko?)
ViestiLähetetty: 17.02.2017 11:39 

Nyt uutisoidaan vaihteeksi jotain peukutettavaa:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/uusi-tieliikennelaki-rikesakko-ja-ajoneuvokohtaiset-nopeusrajoitukset-historiaan-1.178812
Etenkin tuo ajoneuvokohtainen nopeusarjoitus joka on vähän kuin "kateusrajoitus"... silloin kun noita farkkujakin sai rekata pakuksi piti niihin sitten kateuden (verohyöty) takia lättäistä 80 km/h rajoitus... Prkl.
Toivottavasti tämä menee läpi.
Todennäköisesti ei kuitenkaan poista linja-autoksi rekisteröidyiltä 100 km/h rajoitusta...

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

Viestin otsikko: Re: Ajoneuvokohtaiset nopeusrajoitukset pois (-ko?)
ViestiLähetetty: 17.02.2017 13:30 
Käyttäjän avatar

Kami kirjoitti:
Nyt uutisoidaan vaihteeksi jotain peukutettavaa:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/uusi-tieliikennelaki-rikesakko-ja-ajoneuvokohtaiset-nopeusrajoitukset-historiaan-1.178812
Etenkin tuo ajoneuvokohtainen nopeusarjoitus joka on vähän kuin "kateusrajoitus"... silloin kun noita farkkujakin sai rekata pakuksi piti niihin sitten kateuden (verohyöty) takia lättäistä 80 km/h rajoitus... Prkl.
Toivottavasti tämä menee läpi.
Todennäköisesti ei kuitenkaan poista linja-autoksi rekisteröidyiltä 100 km/h rajoitusta...
Jos mulla on 10:lle rekisteröity Transporter linja-auto, niin miksipä sillä ei voisi ajaa henkilöauton nopeutta?

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2017 13:56 
Käyttäjän avatar

Aakku kirjoitti:
Jos mulla on 10:lle rekisteröity Transporter linja-auto, niin miksipä sillä ei voisi ajaa henkilöauton nopeutta?

Jos mulla on 5 henkilölle rekisteröity XM-linja-auto, niin miksipä sillä ei voisi ajaa veroitta? :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2017 14:15 
Käyttäjän avatar

Kami kirjoitti:
.

Tuon rajoituksen kritisoiminen on toki inhimillistä.... mutta voiko sen tulkita myös niin, että "maksakoot muut veroja, minä tuijotan vain omaan napaani. Mulla pitää olla samat oikeudet kuin muillakin, mutta ei samoja velvollisuuksia!!!" :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2017 15:42 
Käyttäjän avatar

XM-Hannu kirjoitti:
Aakku kirjoitti:

Jos mulla on 5 henkilölle rekisteröity XM-linja-auto, niin miksipä sillä ei voisi ajaa veroitta? :lol:
No siksi kai, kun se on rekisteröity alle 10:lle. :)
Sillä VW Transporterilla linja-autona saa ajaa verottomana ja sen voi ostaakin verottomana. Voi ajella pitkin bussikaistoja ja pysäköidä vaikka busseille varatuille parkkialueille.
Haittana on vain se, että pitää olla bussikortti ja sittten tietty se 100 lätkä persuksissa. Niin ja ilman ammattipätevyyttä ei saa kyydittää toistaiseksi, kuin oman perheen jäseniä. Sekin toki vapautuu kohta.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 17.02.2017 17:12 

Aakku jo vastasikin, miksi 10 hlö linjabiilillä ei saa ajaa yli satkua.
Minä kurvailin n.10 v sitten tuommoisella verovapaudella ("kuravelli"). Olihan se hienoa, kun sai tuoda Saksasta tilavan auton ja oli vielä pirteämpi Tdi, eikä tarvinnut maksaa penniäkään veroja :-D.
Varustelu linja-autoksi tosin kustansi hieman... suurin pakollinen menoerä oli silloisen katsurin vaatima kattoluukku. Mikään henkilöauton luukku ei kelvannut, vaan piti laittaa neliönmallinen luukku katolle.
Kyllä sillä tulikin sitten parissa vuodessa kilsoja kerättyä. Enkä ajellut linja-autoille varatuilla kaistoilla, en kehdannut.
Linja-autoiksi rekisteröitävissä on kyllä jo yleisen turvallisuuden takia hyvä olla 100 km/h rajoitus, koska se koskee myös noita kaksi kerroksisia busseja.
Se että nykyaikaisilla pakuilla ja matkailu-autoilla ei yli sataa saa ajaa on ihme... Moni paku on nykyään alustaltaan henkilöautomainen.

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ]