Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Mitä teen ? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=25361 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | taneaho [ 02.04.2017 16:07 ] |
Viestin otsikko: | Mitä teen ? |
Katsastaja ei hyväksynyt museoautoa koska etupalkkia oli hitsattu. Takuulla parempi kuin alkuperäinen. Uutta palkkia ei ole saatavana ja käytettyjä ei löydy. Mitä teen ? |
Kirjoittaja: | jptcool [ 02.04.2017 16:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mitä teen ? |
Kerro nyt vaikka ensin, mikä on se murheenkryyni, josta puhut. Jospa jonkun patonkilaisen navetan vintillä lojuu juuri kyseinen palkki. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 02.04.2017 18:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mitä teen ? |
Ja tarkemmin: mikä palkki ja miksei hyväksynyt? Joitain ohjauksen/akseliston osia ei katsurit hyväksy muutenkaan korjattavaksi hitsaamalla, mutta riippunee myös hitsaustavasta, onko hitsattu lappuja päällä vai korvattu vaurioitunut kohta uudella? Käsittääkseni museotarkastaja hyväksyy aina kyllä hitsaukset, jos ne ei erotu tai vaaranna liikenneturvallisuutta. (eli antennireikiä saa kyllä paikata, mutta se ei saa olla erottuva heftattu lappu ja/tai kilo lasikuitukittiä, jos se näkyy jostain päin.) Ainakin silleen onnistuu että korjaa sen niin siististi, ettei erotu uudesta, eikä näytä korjatulta (ja tarpeen mukaan vaihtaa tarkastajaa)? |
Kirjoittaja: | wanhustiina [ 02.04.2017 18:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mitä teen ? |
Vaihda konttoria - kyllä apurunkoa saa hitsata, hitsaamalla se on kasattukin. Jossain uusissa on kaikenmaailman liimauksia ja eri metalleja joiden vuoksi asia on niissä tarkempi. |
Kirjoittaja: | citax [ 02.04.2017 20:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mitä teen ? |
Merkki,malli? |
Kirjoittaja: | wanhustiina [ 03.04.2017 10:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mitä teen ? |
Jos katsastaja onkin museoajoneuvotarkastaja, mikä hylkää kulkimen rumasti tehtyjen hitsausten vuoksi museoajoneuvotarkastuksessa, asia onkin täysin eri. Korjausjäljet pitää tällöin pakkeloida tai tinata piiloon. Tarkasti sääntöjä noudattavat eivät hyväksy ylimääräisiä hitsisaumoja edes piilossa alustassa. |
Kirjoittaja: | Plagu [ 03.04.2017 16:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mitä teen ? |
Aloittajan tietäen kyseessä onkin peräkärry ja katsastaja ei kelpuuta vaahterasta tehtyä aisaa. |
Kirjoittaja: | taneaho [ 05.04.2017 13:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mitä teen ? |
Kyseinen menoväline on Renu Twingo jonka etuakselipalkkiin oli ruostunut reiät 2 kpl. Se hitsattiin siististi paksummalla teräslevyllä kuin mitä perusta on. Hiottiin huomaa- mattomaksi ja alustan massauksessa myöskin ko. kohta peittyi huomaamattomaksi. Mutta katsastajalla oli kamera jonka linssianturin hän työnsi palkin yläpuolella olevas- ta aukosta palkin sisään. Anturia kääntelemällä näkyi hitsaukset näyttölaiteelta. Käry kävi ja hylkäys tuli. Nyt on matkahuollossa paketti sisältäen ko. palkin 85 € sis. rahdin. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 05.04.2017 14:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mitä teen ? |
No ei plagu kovin kauas arvannut ![]() En ole koskaan kuullut katsurin käyttävän kameraa, osasikohan kokeneella katsastusmiehen vaistollaan aavistaa jotain erikoisuuksia "museoautossa"? ![]() |
Kirjoittaja: | wanhustiina [ 07.04.2017 21:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mitä teen ? |
Vanha Twingokin on vanha. Korjaamaan voi joutua sitä. Etujalkatilassa kulkee vinottain rakennetta tukevoittava palkki. Sen vierestä se syöpyy puhki, vaikka muovimassaukset sen pitkään peittävätkin. Pelti vain häviää, massa jää. Ja kun rupeaa tuohon liittämään uutta peltiä tuhon palkkiin, ei meinaa tulla mitään. Jotain ihme mössöä on se palkki... mut joten kuten on vielä liimailtu... Mutta ei kai uutta apurunkoa saa alle satasella? |
Kirjoittaja: | svc [ 09.04.2017 09:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mitä teen ? |
Millähän ilveellä Twingon voisi saada museoautoksi? Sehän esiteltiinkin vasta 1992. Kyseessä on tainnut olla ihan tavallinen määräaikaiskatsastus vuoden -98 Twingolle. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 09.04.2017 12:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Mitä teen ? |
wanhustiina kirjoitti: Vaihda konttoria - kyllä apurunkoa saa hitsata, hitsaamalla se on kasattukin. Saa ja ei saa, harkinnanvaraistahan se taitaa aika lailla olla. Erästä beksiä joskus vuosituhannen alussa uusintanäytölle hitsatun etuapurungon kanssa katsuri totesi, että ei periaatteessa saisi hyväksyä. Katseli jonkin aikaa ja kelpuutti sitten kuitenkin.AKE ohje 27.04.2000 kirjoitti: Yleinen lähtökohta on se, ettei tukivarsia, joustintukia tai akselipalkkeja korjata,
vaan vaurioitunut osa vaihdetaan ehjään. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |