Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hodarin lastutuksesta
ViestiLähetetty: 03.04.2017 22:33 

Viestit: 51
Hello All...
Heti asiaan.. Onko järkeä, tai onko yleensä mahdollista, jollain softalla tai sirulla nostaa 110 HDI:n tehoa 15-20% mitä mainostetaan?? Kärsiikö kestävyys ja miten kulutus...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hodarin lastutuksesta
ViestiLähetetty: 03.04.2017 23:01 

Viestit: 923
Paikkakunta: Etelä-Savo
Kulutus tippuu ja sehän ei ole viritys, vaan potentiaalin käyttöön otto. Eli ei vaikuta kestävyyteen mitenkään.



Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hodarin lastutuksesta
ViestiLähetetty: 03.04.2017 23:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
TODELLISEN kulutuksen tippuminen ei ole niin varmaa. Käsittääkseni (ja tämä siis EI ole asiantuntijatietoa) lastutuksella ahtopainetta nostetaan, ja ruiskutusta lisätään. Ruiskutuksen kasvattaminen tapahtuu skaalaamalla ruiskutuspaineen sähköinen anturitieto "väärin". Siitä johtuen ECU laskee kulutuksen liian alhaiseksi, ja asiasta tietämätön kuski vain myhäilee tyytyväisenä katsellessaan näytöltä alhaista kulutusta.

Kulutuksen pienentäminen edellyttäisi moottorin hyötysuhteen nostamista, mitä virittäminen harvoin tekee.
Eikös euroopassa ajeta ratakisojakin 2-litraisilla turbodieseleillä, joissa on liki 600 heppaa, eli potentiaali käytössä.

Ampukaa alas, jos meni täysin metsään...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hodarin lastutuksesta
ViestiLähetetty: 04.04.2017 07:34 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Jos softaa ronkitaan niin ei siel mitään anturi tietoja vääristellä, toki nämä johtosarjaan tuupattavat erilliset purkit niin tekevät. Moottorin hyötysuhdetta voi parantaa softalla "helpostikkin" kun mennää stoikiometrisen seoksen rikkaalle puolen, tämä toki vaikuttaa negatiivisesti päästöihin. Lastuttajan kun ei tarvitse jostain tyyppihyväksynnän pussitesteistä välittää kuten autovalmistajan...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hodarin lastutuksesta
ViestiLähetetty: 04.04.2017 08:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Olen ymmärtänyt, että emissiorajoihin päästäkseen valmistajat ovat useassa tapauksessa mielummin säätäneet moottorin parametreja (esim. ruiskutusennakko) kuin alkaneet lisätä jälkikäsittelyä pakoputkistoon. Tämä tapahtuu jossain määrin hyötysuhteen ja tehon kustannuksella. Jos päästörajoista ei tarvitse välittää, voidaan palotapahtuma säätää "terveemmäksi" jolloin juurikin saadaan enemmän tehoa samasta määrästä polttoainetta.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hodarin lastutuksesta
ViestiLähetetty: 04.04.2017 09:02 

Viestit: 367
Paikkakunta: Paimio
Korkeapainepumppu kiittää kun paineet nousevat.



2001 Citroën C5 2.0i SX Break
2003 Citroen C5 2,0i SX Berline
1999 Peugeot Partner Van
1999 Peugeot 306 HDI
1998 Peugeot 605 ST V6 Aut
1994 Peugeot 405 1,6 GLi
1990 Citroen BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hodarin lastutuksesta
ViestiLähetetty: 04.04.2017 09:38 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
SamiT kirjoitti:
Korkeapainepumppu kiittää kun paineet nousevat.


Siksi kannattaakin vain jatkaa ruiskutusaikaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hodarin lastutuksesta
ViestiLähetetty: 04.04.2017 10:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Jatkaa loppupäästä eli SOI:hin ei kosketa, vai?



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hodarin lastutuksesta
ViestiLähetetty: 04.04.2017 10:15 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Hessu kirjoitti:
Jatkaa loppupäästä eli SOI:hin ei kosketa, vai?


Niinhän se käytännössä menee, aika harva jaksaa hipistellä soi:n kanssa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hodarin lastutuksesta
ViestiLähetetty: 04.04.2017 19:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Ammuttu alas... :oops:
Teho siis nousee, ja polttoainetta säästyy roppakaupalla, Melkein tynnyreittäin, lastuttaja voi aloittaa oman polttoainemyynnin ylijäämästään. :lol:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: