Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Hodarin lastutuksesta http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=25372 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Jussaxo [ 03.04.2017 22:33 ] |
Viestin otsikko: | Hodarin lastutuksesta |
Hello All... Heti asiaan.. Onko järkeä, tai onko yleensä mahdollista, jollain softalla tai sirulla nostaa 110 HDI:n tehoa 15-20% mitä mainostetaan?? Kärsiikö kestävyys ja miten kulutus... |
Kirjoittaja: | Pete H [ 03.04.2017 23:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hodarin lastutuksesta |
Kulutus tippuu ja sehän ei ole viritys, vaan potentiaalin käyttöön otto. Eli ei vaikuta kestävyyteen mitenkään. |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 03.04.2017 23:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hodarin lastutuksesta |
TODELLISEN kulutuksen tippuminen ei ole niin varmaa. Käsittääkseni (ja tämä siis EI ole asiantuntijatietoa) lastutuksella ahtopainetta nostetaan, ja ruiskutusta lisätään. Ruiskutuksen kasvattaminen tapahtuu skaalaamalla ruiskutuspaineen sähköinen anturitieto "väärin". Siitä johtuen ECU laskee kulutuksen liian alhaiseksi, ja asiasta tietämätön kuski vain myhäilee tyytyväisenä katsellessaan näytöltä alhaista kulutusta. Kulutuksen pienentäminen edellyttäisi moottorin hyötysuhteen nostamista, mitä virittäminen harvoin tekee. Eikös euroopassa ajeta ratakisojakin 2-litraisilla turbodieseleillä, joissa on liki 600 heppaa, eli potentiaali käytössä. Ampukaa alas, jos meni täysin metsään... |
Kirjoittaja: | Plagu [ 04.04.2017 07:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hodarin lastutuksesta |
Jos softaa ronkitaan niin ei siel mitään anturi tietoja vääristellä, toki nämä johtosarjaan tuupattavat erilliset purkit niin tekevät. Moottorin hyötysuhdetta voi parantaa softalla "helpostikkin" kun mennää stoikiometrisen seoksen rikkaalle puolen, tämä toki vaikuttaa negatiivisesti päästöihin. Lastuttajan kun ei tarvitse jostain tyyppihyväksynnän pussitesteistä välittää kuten autovalmistajan... |
Kirjoittaja: | Hessu [ 04.04.2017 08:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hodarin lastutuksesta |
Olen ymmärtänyt, että emissiorajoihin päästäkseen valmistajat ovat useassa tapauksessa mielummin säätäneet moottorin parametreja (esim. ruiskutusennakko) kuin alkaneet lisätä jälkikäsittelyä pakoputkistoon. Tämä tapahtuu jossain määrin hyötysuhteen ja tehon kustannuksella. Jos päästörajoista ei tarvitse välittää, voidaan palotapahtuma säätää "terveemmäksi" jolloin juurikin saadaan enemmän tehoa samasta määrästä polttoainetta. |
Kirjoittaja: | SamiT [ 04.04.2017 09:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hodarin lastutuksesta |
Korkeapainepumppu kiittää kun paineet nousevat. |
Kirjoittaja: | Plagu [ 04.04.2017 09:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hodarin lastutuksesta |
SamiT kirjoitti: Korkeapainepumppu kiittää kun paineet nousevat. Siksi kannattaakin vain jatkaa ruiskutusaikaa. |
Kirjoittaja: | Hessu [ 04.04.2017 10:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hodarin lastutuksesta |
Jatkaa loppupäästä eli SOI:hin ei kosketa, vai? |
Kirjoittaja: | Plagu [ 04.04.2017 10:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hodarin lastutuksesta |
Hessu kirjoitti: Jatkaa loppupäästä eli SOI:hin ei kosketa, vai? Niinhän se käytännössä menee, aika harva jaksaa hipistellä soi:n kanssa... |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 04.04.2017 19:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Hodarin lastutuksesta |
Ammuttu alas... ![]() Teho siis nousee, ja polttoainetta säästyy roppakaupalla, Melkein tynnyreittäin, lastuttaja voi aloittaa oman polttoainemyynnin ylijäämästään. ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |