Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=25405 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 11.04.2017 18:41 ] |
Viestin otsikko: | Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Muistaako joku enää, vai ovatko kaikki jo unohtaneet, että diisseleiden piti pelastaa maailma. Eikä tästä ole pitkä aika vaan ihan vuosikymmen sitten. Erityisesti vihreät ja kommunistit olivat sitä mieltä että kolisevia diisseli-räkyttäjiä kaikkien henkilöautojen pitäisi olla. Ovat niin luontoa säästäviä! No mitenkäs kävi: http://www.hs.fi/autot/art-2000005062991.html Tämän päivän sähköautot ovat verottomia kun saastuttavat niin vähän. Joo-joo. Jos joku laskisi paljonko se litiumakkujen tuottaminen louhimisineen kaikkineen saastuttaa tai miten se tosiasiassa kivihiilellä pääosin tuotettava sähkö päästää, tulisi selväksi että täyssähköauto on kaikkein saastuttavin liikkumisen muoto. Niin ne totuudet muuttuvat. Kevytruoat, eläinrasvan haitallisuus, myrkylliset kananmunat, otsonikato, heteroiden AIDS, vähänsaastuttavat diiseliautot, ympäristöystävälliset sähköautot. Valetta kaikki. Noiden viestien laatijat tiesivät takuulla jo silloin aikoinaan että eihän se totta ole. Uskokaa vain perimätietoa ja maalaisjärkeä. V12 biturbo mylläämään ja vihreät kuokkimaan peltoa. |
Kirjoittaja: | Plösöilijä [ 11.04.2017 21:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Juuri näin varsinkin täällä peräpohjolassa sähkö on perseestä ajetaan vanhat loppuun säästyy maailma PS montako kymmentä tuhatta uutta klonksvaakkenia lyövät palasiksi usassa jolleivat pääse sopuun huijauskorjauksesta ei tuu saastetta heheh oliko 39000? |
Kirjoittaja: | maximi [ 11.04.2017 21:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Olisihan se Tesla ihan kiva, mutta missäs kerrostaloasunnossa asuva sellaista "tankkailee"? Ei se 2:n tunnin sähkötolppa 16A-sulakkeella kahdelle töpselille oikein jaksa Teslan akkuja latailla täyteen... |
Kirjoittaja: | avbx [ 11.04.2017 21:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Typenoksidien lisäksi diisseli pöllyttää pienhiukkasia. Vaikka olisikin hiukkasloukut yms. pelissä. Seuraava kiellon kohde olisi poistaa viina bensasta ja R85. Syynä aldehydit joihin katalysaattori ei pysty. Syöpävaarallista tavaraa. Paha olokin tulee, kuten krapulaiset hyvin tietää. Ilmastotavoittellle tekee tietysti huonoa, kun uusiutuvaa ei voisi käyttää enää liikennepolttoaineissa muualla kuin raskaassa liikenteessä. Sähköautoilua taas ei voi harrastaa kuin omakotiasujat, kun taloyhtiöön ei voi toistaiseksi rakentaa latauspaikkoja. |
Kirjoittaja: | rundvik [ 12.04.2017 08:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Viimeeksi kun vihreät populisoivat hallituksessa saatiin lisää ydinvoimaa.Siitähän pidetään, että vihreillä on sitä töpselistä tulevaa kotimaista ydinenergiaa.Sähkön siirtomaksut nousivat.Mummoillekkin tuli pissakielto metsiin.Ruuhkamaksut tulevat nyt Helsinkiin vuorenvarmasti.Kokkareiden Vapaavuori(tosivihreä) pitää huolen ettei yhtään uutta auto-markettia rakenneta. |
Kirjoittaja: | Xantippa [ 12.04.2017 08:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Jekkerin vihreässä autoilussa nyt vaan on semmoinen vika että pellin alla on turboja - vieläpä kaksin kappalein. Luin jostain tutkimuksesta jossa todettiin että perinteinen iso ahtamaton bensa-V8 tuottaa vähemmän epäterveellisiä päästöjä kuin uusi downsizetettu pikkuturbo. Nyt kipinkapin autokauppaan vaihtamaan tuo liikkuva ympäristökatastrofi johonkin 60-luvun jenkkiin kahdeksan litran moottorilla. ![]() |
Kirjoittaja: | Pasi A S [ 12.04.2017 10:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Polttoaineiden tuotanto prosessi on sellainen että jos esim lentobensaa tarvitaan tulee tuotantoprosessista myös x määrä bensaa ja dieseliä. Minne se dieseli sitten tungetaan jos ei henkilöautojen tankkeihin ![]() |
Kirjoittaja: | Wesa [ 12.04.2017 10:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Mitä niitä diisseleitä kieltämään. Palataan vaan 20 vuotta vanhaan tekniikkaan jota esim. DK5ATE edustaa, eikä juurikaan häpeä sen aikaisella moottorinohjausteknologialla nykydiisseleitä. Ja partikkelit on riittävän isoja jotta putoavat putkesta heti tienlaitaan! |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 12.04.2017 10:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
En ilmeisesti ilmaissut itseäni tarpeeksi selvästi. Olennaista asiassa ei ole se, mikä nyt sitten "saastuttaa" eniten ja mikä ei. Meikäläisten henkilöautoilun päästöt ovat joka tapauksessa sellainen pisara meressä ettei niillä ole mitään merkitystä. Suomalaisia kuritetaan päästöveroilla ja samaan aikaan yksi kiinalainen myrkkytehdas turauttaa käynnistysvaiheessaan ilmakehään 10x suomalaisen autoilun vuotuiset päästöt. Olennaista on se, että kaikki nämä "säästä luontoa ja osta tämä" jne kampanjat, oli ne sitten verotuksella tai muin keinoin promotoituja, ovat faktapuolelta puhdasta paskaa. Olen sitä mieltä että niitä ei ole tehty edes liiketaloudellisista lähtökohdista vaan tarkoituksena on kyykyttää kansaa. Vähintään V8 alle ja seokset rikkaalle, periaatteesta! Jos ei soppaa tule raakana putkesta niin ollaan liian laihalla, liian laihialaisella. |
Kirjoittaja: | HiTec [ 12.04.2017 14:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Ja sähköauton akusto kun on melkoinen paitsi investointi, mutta myös ympäristökuormittaja ynnä onhan sillä myös massaakin heikentämässä mm. toimintasädettä, niin... ![]() http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka ... ia-6640791 Professori: sähköistetyt tiet tulevat Tesloja edullisemmiksi - akkuihin sitoutuu liikaa pääomia ![]() |
Kirjoittaja: | retrotuner [ 12.04.2017 15:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Kuitenkin totuus on että dieselistä otetaan voimaa ja bensalla pestään pensselit. ![]() |
Kirjoittaja: | Pasi A S [ 12.04.2017 16:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
EU:kin jupisee ja uhoaa että pistettään diesel autoja pannaan. Alkaakohan hiljalleen kaasuauto buumi? |
Kirjoittaja: | Lauri [ 12.04.2017 17:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Niin ne mielipiteet maailmassa muuttuvat. Minäkin innostuin aikanaan dieselautoilusta ja huristelin Xantia HDi:llä ja Xsara Picassolla muutamia satojatuhansia kilometrejä, mutta niin se vain takki kääntyi tässäkin asiassa ja nyt on bensiinikäyttöisiä autoja pelkästään ajossa, vaikka vuotuisten ajomäärien perusteella diesel saattaisi tulla edullisemmaksi pitää. Jotenkin vain ällöttää nykyiset dieselit niiden monimutkaisten saastelaitteiden ja vikaherkkyyden vuoksi. Luulen ja väitän, ettei nykydiesel peittoa enää bensavastineita kestävyydessä, kuten oli ehkä joskun W123-mersujen aikakaudella. ![]() ![]() Työkoneissa (taksit/tilautot, paketti-, linja-, maasto- ja kuorma-autot) dieselit ovat asia erikseen, mutta minun osalta dieselautoilu on ainakin toistaiseksi taakse jäänyttä (kunnes taas takkiani käännän ![]() |
Kirjoittaja: | Plösöilijä [ 12.04.2017 20:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Montakohan rekkaa kuarkkia veturia laivaa on bentsiini käyttösiä ausseissa 70 luvun lopulla oli muutama bensa kuormuri aika hirmu oli. |
Kirjoittaja: | Pasi A S [ 12.04.2017 20:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Tuossa joku luottaa nykyisiin ätsii bensa autoihin ![]() |
Kirjoittaja: | Lauri [ 12.04.2017 21:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Pasi A S kirjoitti: Tuoss joku luottaa nykyisiin ätsii bensa autoihin ![]() Minen aenakaan luota nykyautojen (= vuosimallit 2010 ja uudemmat) kestävyyteen. 180 000km on mille tahansa nykymoottorille jo kova lukema huolto-ohjelman mukaisilla huolloilla ilman mitään ylimääräisiä korjauksia. 200 000km ajettuna joutavat jo paaliin. ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | citromes [ 12.04.2017 22:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
En tuosta politiikasta mitään tiedä,mutta ilmeisesti kirjoitelman aloittaja tarkoittaa tässä tarinassa "Viherkommunistina" aiempaa pääministeriämme Matti Vanhasta. Ainakin hänen puolueen tunnuksesta tuota vihreätä löytyy. Hän sanoi silloin aikanaan että: "on kansalaisteko ajaa dieselillä" |
Kirjoittaja: | HiTec [ 13.04.2017 08:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
citromes kirjoitti: Hän sanoi silloin aikanaan että: "on kansalaisteko ajaa dieselillä" No onhan se niin, dieseliä kun saa nykyisin ihan pumpultakin, 100% kierrätystavaraa kokonaan ilman fossiilisia komponentteja, Neste My Diesel. Nuo bensa-pelit kun ei oikein sellaisenaan syö 100% etanolia ja kaasuakin niihin on aika hanakalaa ruveta bensatankkiin tunkemaan, niin diesel on tällä hetkellä se ainut vaihtoehto jossa tuo 100% eco-polttoaine on tänä päivänä mahdollinen ihan vain huoltoaseman pumpulla valitsemalla sen oikean tankkauspistoolin ![]() No juu, toki sähkö sitten ihan erikseen, mutta noiden osuus liikenteessä on melko pieni vs. paljonko diesel-käyttöisiä autoja teittemme päällä liikkuu, raskasliikenne mukaanlukien ja joka ainut noista voisi siirtyä tuohon eco-dieseliin heti, täysin ongelmitta ja näin Suomesta tulisi laakista taas askeleen puhtaampi, eiköstä vain. Ikävää tässä on että tuo My Diesel on litrahinnaltaan fossiilista kalliimpaa ja siksi näkisinkin tässä kohdin valtion voimakkaan mukaantulon, jotta tuo hinta saataisiin "mustan" dieselin tasolle ja näin se kynnys siirtyä ecoautoilijaksi olisi autoilijalle olematon => aivan varmasti moni siirtyisi heti ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 13.04.2017 17:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
HiTec kirjoitti: Ikävää tässä on että tuo My Diesel on litrahinnaltaan fossiilista kalliimpaa ja siksi näkisinkin tässä kohdin valtion voimakkaan mukaantulon, jotta tuo hinta saataisiin "mustan" dieselin tasolle ja näin se kynnys siirtyä ecoautoilijaksi olisi autoilijalle olematon => aivan varmasti moni siirtyisi heti ![]() Tämä mua vituttaa joka vihreässä, maailma pitää pelastaa ja lasku siitä pitäisi mennä aina jollekin muulle kun eihän sitä nyt itse voi maksaa vähän kalliimpaa hintaa että luonto säästyy ![]() |
Kirjoittaja: | Ishmael [ 13.04.2017 18:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Xantippa kirjoitti: Jekkerin vihreässä autoilussa nyt vaan on semmoinen vika että pellin alla on turboja - vieläpä kaksin kappalein. Luin jostain tutkimuksesta jossa todettiin että perinteinen iso ahtamaton bensa-V8 tuottaa vähemmän epäterveellisiä päästöjä kuin uusi downsizetettu pikkuturbo. Nyt kipinkapin autokauppaan vaihtamaan tuo liikkuva ympäristökatastrofi johonkin 60-luvun jenkkiin kahdeksan litran moottorilla. ![]() Kannatan ehdottomasti ![]() |
Kirjoittaja: | yason [ 13.04.2017 18:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
HiTec kirjoitti: siksi näkisinkin tässä kohdin valtion voimakkaan mukaantulon, jotta tuo hinta saataisiin "mustan" dieselin tasolle ja näin se kynnys siirtyä ecoautoilijaksi olisi autoilijalle olematon => aivan varmasti moni siirtyisi heti ![]() Turha sitoa tulevaisuuden ratkaisuja kiinni tukiaisilla: jos tuetaan biodieseliä ja joku keksiikin paremman ja halvemman tavan tuottaa uusiutuvaa dieseliä, joka ei kuitenkaan mahdu biodieselin määritelmään, niin edistys voi jumahtaa, kun biodieseliä tuetaan, jolloin kannattaa valmistaa vain sitä. Kaikki tuet voi jättää antamatta ja sen sijaan verottaa maasta nostettua mustaa, oli se sitten kivihiiltä tai öljyä. Verot heijastelevat tällöin fossiilisten polttoaineiden maapallolle aiheuttamia ulkoishaittoja, joille ei tällä hetkellä ole suoraa maksajaa. |
Kirjoittaja: | Säxä77 [ 13.04.2017 19:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Tuo olisi hyvä yhdistelmä, kääntyvät etupyörät ja energia valtakunnanverkosta. Akkutekniikka on vielä kehitysvaiheessa ja kiskoilla kulkeminen taas turhan vikaherkkää, jos yksi rata yhdestä kohtaa tukossa niin koko valtakunta kärsii. Poliitikot vain ovat ihastuneet toisaalta tulevaisuudessa vasta valmiiksi tulevaan akkutekniikkaan ja toisaalta ikivanhaan kiskoilla kulkemiseen. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 13.04.2017 19:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Säxä77 kirjoitti: Tuo olisi hyvä yhdistelmä, kääntyvät etupyörät ja energia valtakunnanverkosta. Akkutekniikka on vielä kehitysvaiheessa ja kiskoilla kulkeminen taas turhan vikaherkkää, jos yksi rata yhdestä kohtaa tukossa niin koko valtakunta kärsii. Poliitikot vain ovat ihastuneet toisaalta tulevaisuudessa vasta valmiiksi tulevaan akkutekniikkaan ja toisaalta ikivanhaan kiskoilla kulkemiseen. Täällä noita on ollut jo 50 vuotta. Hyvin toimii ja ilman akkuja. http://m.delfi.ee/picture.php?url=http% ... 3D73224941 |
Kirjoittaja: | Plösöilijä [ 13.04.2017 21:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Noita oli Tampereellakin ja vielä Valmetilla tehtyjä, nyt ääliöt rakentaa tänne ratikkalinjaa kiskojen hinnalla ois noita saanut jo useamman kipaleen, ei politiivarit oo älyllä siunattu. |
Kirjoittaja: | HiTec [ 14.04.2017 07:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Viherkommunistien hölmöilyt diisseleillä |
Plösöilijä kirjoitti: Noita oli Tampereellakin ja vielä Valmetilla tehtyjä, nyt ääliöt rakentaa tänne ratikkalinjaa kiskojen hinnalla ois noita saanut jo useamman kipaleen, ei politiivarit oo älyllä siunattu. Puhumattakaan kiskojen viemästä tilasta katuverkossa, kiskojen liukkaudesta esim. moottoripyöräilijöille ja onhan noilla vaikutusta myös Tre:lla totuttuihin liikennesääntöihin lisääntyneiden väistämisvelvotteiden muodossa. Lisäksi noita kiskoja pitää myös huoltaa tarkoitukseen rakennetuilla laitteilla mm. syksyn puunlehtiliukkaus ja talviset jäätymisongelmat, vaihteiden tarvitsemaa talvilämmitystä unohtamatta. Em. kuvan kaltainen sähköbussi pyörisi just sillä samalla ratikankin vaatimalla johdinverkolla, mutta se ei sisältäisi noita haittoja lainkaan ![]() |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |