Tyyppikoodi kelpaa vain jos se on "täydellinen", eli kaikki maat ei kirjoita rekisteriotteeseen viimeisiä variantti-/versiotietoja ja ne voivat vaikuttaa päästötietoihin. Mutta kannattaa katsoa läpi kaikki mukana tulleet paperit, josko se on joissain niissä, ilmeisesti C6:n tyyppikilvessä sitä loppua ei ole (tähti plus loppumerkit, laajennusnumero)?:
"Tarvitseeko auto vaatimustenmukaisuustodistusksen?
Ei, jos rekisteriotteessa on täydellinen merkintä EU-tyyppihyväksynnästä tai auton tyyppikilvessä on täydellinen tyyppihyväksyntänumero.
PÄIVITYS 7.8.2013:
Lisäksi vaaditaan täydelliset variantti- ja versiotiedot, jos auto on otettu käyttöön 1.1.2001( <=2500kg ) tai 1.1.2002( >2500kg ) jälkeen. Tämä johtuu siitä, että noista tiedoista päätellään auton päästöt ja päästöistä taas verot.
Suosittelen tarkistamaan todistuksen tarpeellisuuden tullista tai katsastusasemalta.
Esimerkki ajoneuvon EY-tyyppihyväksyntänumeron rakenteesta: e17*2007/46*0020*02
1. hyväksyntämaa, esim. e17
2. viimeisin muutosdirektiivi, esim. 2007/46
3. hyväksyntänumero, esim. 0020
4. laajennusnumero, esim. 02
"
http://auto-saksasta.org/vaatimustenmukaisuustodistus/Voi tietysti kysyä konttoristakin ensin onko tarvetta, vai onko jo kysytty.
Mistä maasta/maista tuo on peräisin?