Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/4 [ 90 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 30.06.2017 00:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Koska ketään ei kiinnosta, niin kerron kokemuksia Niron omistusajastani tähän.
Hankittu tänään 29.6.2017.

Ensimmäinen 300km taivallettu. Alustavaa tuomiota:

- Meluisa, rengasmelua lähinnä. Kokoluokassaan toki varmaan normaalin äänekäs. Koeajamani yksilö 18" renkailla oli hiljaisempi kuin tämä 16" renkailla. Ekorenkaat ilmeisesti kovat ja paskat, vaikka ovatkin Michelinit -> korjataan Senotec+CrossClimate+ -yhdistelmällä.

- Parkkitutkat ei pysy päällä tai en osaa jotain. En muutenkaan tajua logiikkaa, että ne täytyy laittaa erikseen päälle joka käynnistyskerta.

- Cruise pitää runkata käsin päälle joka käynnistyskerran jälkeen. Welcome to the 80's...

- Äänentoisto pienellä äänenpaineella perseestä vaikka kuinka olisi JBL-hifipaketti subbarilla.

- 120km/h ylöspäin kiihtyy kuin Trabant. Tämä toki oli tiedossa.

Plussaakin löytyy:

+ Vinkuintialaiseksi hyvä ohjaus ja alusta. Enpä olisi uskonut kun kävin ajamassa Rion kolmisen vuotta sitten itkusekaisin fiiliksin, että oppivat tekemään ohjauksen autoon.

+ Penkit erinomaiset. Pääntuen säätövaroista voisi esim. Volvo ottaa oppia ihan muistiinpanovälineiden kanssa. Ajoasento muutenkin hyvä kaikinpuolin. Positiivinen yllätys.

+ Navi ja muu mediatoisto hyvälaatuinen ja selkeä. Tom Tomin osaaminen näkyy ja kuuluu. 128GB tikku tunnistuu, 160GB iPOD toimii, BT-streming antaa selailla kansioitakin. Eri lähteiden audiotasot laajasti säädettävissä ja toimivat. Live traffic säästi jo tänään 30min.

+ Puheluiden äänenlaatu hyvä. Skype-puhelut toimivat moitteetta. BT:n kautta nettiradio ja webinaarit toimivat hyvin. Asiakkailta tuli kehuja äänenlaadusta ja taustamelun suodatuksesta.

+ Säilytyslokeroita ja juomapullon paikkoja tarpeeksi. Aurinkolasikotelo kattokonsolissa pöllitty Skodalta, mutta toimiva ratkaisu.

+ Kattoluukun melulisä järjellinen 80km/h saakka. Siis avattuna.
Voi olla että heitän tummemman kalvon luukun lasiin.

+ Ilmastoidut penkit ovat loistava idea!

---

Olen tyytyväinen. Sain melkolailla kaikki varusteet mitä kaipasin erittäin järjelliseen hintaan. Ekan kolme vuotta takuu ilman kilometrirajaa. Epäilen ajavani tällä niin kauaa, mutta ei sille välttämättä järjellistä estettä olisi.

Ainakin tällä voi polkea sinne saakka, kunnes Citroenilta tulee järkevä sähköauto.

Summa Summarum. Peukku korealaisille - en olisi uskonut että osaisivat tehdä minullekin auton. Onneksi uskallan kokeilla kaikenlaista. Minua miellyttää myös varusteiden erittäin monipuoliset säätömahdollisuudet.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 30.06.2017 09:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Lähtölaskenta alkakoon. :D 8-) :mrgreen:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 30.06.2017 10:20 

Viestit: 1903
Paikkakunta: JKL
Off topiccina kysyisin mielenkiinnosta että oliko mikään Toyotan hybrideistä mahdollinen vaihtoehto? Eli tuliko vertailtua eri (hybridi)merkkejä?



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 30.06.2017 10:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
C4_robotti kirjoitti:
Off topiccina kysyisin mielenkiinnosta että oliko mikään Toyotan hybrideistä mahdollinen vaihtoehto? Eli tuliko vertailtua eri (hybridi)merkkejä?


Kävin koeajolla uudella Priusilla. Siihen ei saa kattoluukkua ja muutenkin se oli kovempi ja palikampi ajaa. Ohjaus ei hyvä maantieajoon. Ja se oli 12000€ kalliimpi.
Kiaan sai myös parhaan vaihtotarjouksen 2010 C5:sta jolla ajeltu 194000km. Toyotat 6000-6400€, Kiaan 7300€.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 30.06.2017 11:10 

Viestit: 1163
Paikkakunta: Jyväskylä
Huikko kirjoitti:
Koska ketään ei kiinnosta...


No kyllä taatusti kiinnostaa, anna palaa!



Honda fr-v 2.2d -07, Peugeot 307 sw 1.6 -08, Chrysler New Yorker -73, Peugeot 106 gti -98, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 30.06.2017 17:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Itse olisin erittäin kiinnostunut lukemaan tarkennusta tähän, ja vertailua esimerkiksi C5-sitikkaan, niin
a) ohjauksen keveyden
b) ohjauksen tarkkuuden
c) ohjauksen keskialueen nopeuden ja vasteen
d) rattiakselin tärinän moottorista
e) rattiakselin tärinän tiestä
f) jousituksen heilahdusvakion
g) aktiivijousituksen toimintaperiaatteen ja tuntuman
h) pintapehmeyden

osalta. Lisäksi totean tekstin ollessa hieman tulkinnanvaraista ("+ Ilmastoidut penkit ovat loistava idea!"), että erillisillä propelleilla läpituuletetut ja perforoidut penkit ovat varsin vanha keksintö, Mersulla esimerkiksi on ollut niitä pitkään ja minunkin 2005-mahtisonnissani ne on niin edessä kuin takana. Jos taas tarkoitetaan todella erillisellä jäähdytinkennolla jäähdytettyjä penkkejä, se on jotain uutta josta en ole kuullut - onko tässä sellaiset?

Aurinkolasikotelo katossa on Jaguarin ja Rolls-Roycen jo kymmeniä vuosia vanha hyvä idea, tuskin 80-luvun Skodissa sitä oli.

Mielenkiintoisin tieto raportissa minulle oli HF/Bluetooth/Skype-äänenlaatu, se on aina kurantti vertailukohta. Kuten on jo tullut mainittua, itse pyrin pitämään kaikki puhelinpalaverini Citroen C6:ssa jossa erillinen ulkoantenni ja oma sim-korttinsa. Voittaa minkä tahansa pöytä-handsfreen 2-0.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 30.06.2017 22:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Tekstiä tulee samaa tahtia kuin näppäimistö toimii. Siksi ehkä vaikeaselkoista.
Luurissa kiinni nyt. Kommentoin vain, että penkit viilenevät. Olettaisin että sinne ajetaan ilmastoinnin ilmaa.

Ihan nyt tänä vuonna oikeastaan on puheluiden äänenlaatu parantunut selvästi. Jopa parjaamassani V90 Volvossa se puoli oli kunnossa. Osassa uusista autoista se puoli on edelleen käyttökelvoton.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 30.06.2017 22:40 

Viestit: 1142
Paikkakunta: Turku
ds-jekkeri kirjoitti:
g) aktiivijousituksen toimintaperiaatteen ja tuntuman


Pitikös siinä Kiassa muka olla aktiivijousitus?

ds-jekkeri kirjoitti:
h) pintapehmeyden


Tässä meni jo monta viestiä eikä kukaan kysynyt. Ehdit ennen minua. Onko Nirossa jousitus?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 30.06.2017 22:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Pitää muistaa verrata perunoita perunoihin, eli Niroa esim. Cactukseen.
C5:een verrattuna Nirossa ei ole jousitusta. Priusiin verrattuna on.
Tähän hintaluokkaan uusia autoja tässä on hyvä paketti varusteita ja toimivaa ajettavuutta ja jopa mukavuutta. Etenkin tuo media/hf/bt -puoli on uusinta uutta ja äänenlaadultaan hyvä.

Soittelin aina samoille ihmisille koeajoilla, jotka pyrin suorittamaan samoilla teillä ja nopeuksilla.
Niron äänenlaatua kehuttiin harvojen joukossa ja kehut ovat jatkuneet oston jälkeen.
Yllättäen yksi kehutuista oli Fiat Tipo. Kaikki Toyotat ja Subarut kommentoitiin, että rasittava, pistävä ja vittumainen...ilmeisesti puhuttiin äänenlaadusta.

Huono HF on show stopper minun autossani.
Olen tallettanut muutamia Beckerin SIM-korttipaikallisia radioita. Niihin kun laittaa kattoantennin ja kunnon mikrofonin, niin saa vanhaankin autoon laatua.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 30.06.2017 23:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Niitä käyttökokemuksia lisää. Otsikon mukaan.

Tänään oli kovaa puuskittaista tuulta. Ei paras auto näihin olosuhteisiin.
Adaptiivinen cruise jarruttaa jos penkalla ajelee joku polkupyörällä.
Ohjaustunto pysyy hyvänä erilaisilla pinnoilla ja nopeuksilla.
Jekkerin mainitsemaa tien pinnasta tulevaa värinää rattiakseliin on olemassa.
Moottori taas on kapseloitu aika huomaamattomaksi, eikä aiheuta rattiin tuntemuksia.

Pintapehmeys on cactuksen tasoa, ei C5:n. Kuormalla selvästi takapää pohjaa isoissa heitoissa.
Pesukadun läpi tuuppasin harjattoman pesun. Takapäässä on selvästi lisä-äänieristyksen paikka.
Etumatkustajien oltaviin on panostettu enemmän.

Takana istuvat kehuivat kuitenkin penkkiä ja tilaa, sekä ilmastoinnin suuttimia ja penkinlämmittimiä takana.

Ratinlämmitintä kokeilin. Toimii. Aiheutti liimankäryä kabiiniin.
Peilit ovat hyvät ja riittävän isot, samalla susirumat nykytrendin mukaan.

Penkin pakeneminen taaksepäin kun avaa oven on tuulahdus vanhoista jenkeistä, mutta helpottaahan se uloskäyntiä. Testasin matkalaukulla tajuaako penkki esteen. Esim. Matkustajan kengät tai polvet. Tajusi. Pysähtyi ja palasi muistiasentoon. Tämä on hyvä piirre.

Nykyautojen tyyliin keskikyynärnoja on liian takana näin lyhyelle kuljettajalle. 173cm. On juuri ja juuri käyttökelpoinen.

Latauspistokkeissa löytyy. Kolme 12v lähtöä, USB-latauspistoke ja invertterillä 230V.

Automaattisen kaistavilkutuksen saa joko pois, vilkuttamaan kolme kertaa tai viisi kertaa.
Mikrofonille on tasonsäätö, joka vaikuttaa myös kohinanvaimennuksen leikkausherkkyyteen.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 01.07.2017 11:07 

Viestit: 1491
Huikko kirjoitti:
Niron äänenlaatua kehuttiin harvojen joukossa ja kehut ovat jatkuneet oston jälkeen.
Yllättäen yksi kehutuista oli Fiat Tipo. Kaikki Toyotat ja Subarut kommentoitiin, että rasittava, pistävä ja vittumainen...ilmeisesti puhuttiin äänenlaadusta.

Huono HF on show stopper minun autossani.


Tämä oli lohdullista kuulla neloskorisen Clion omistajana, koska tässä autossa vastapuolen on kuulemma vaikea saada selvää puhelusta. Mukava kuulla, että myös kalliimmissa autoissa ovat asiat yhtä huonosti. :lol:

Ps. Onnittelut uudesta autosta Huikolle. Tämä on mielenkiintoinen ketju luettavaksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 03.07.2017 08:43 

Viestit: 1903
Paikkakunta: JKL
Minä ja varmaan joku muukin on kiinnostunut kulutuslukemista. Niitä odotellessa...



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 03.07.2017 09:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Ensimmäinen tankillinen (45 litraa) 41,4 tankattu ja 855km. Ajotietokone näyttää 5,1l/100km. Todellinen kulutus 4,9l/100km lompakolla mitattuna.
Tosin tässä vasta ensimmäinen tankkaus ja pelkästään se oliko liike tankannut tankin enemmän täyteen kuin minä sain tankattua ratkaisee.
Ajotietokone näyttää kuitenkin melko tarkkaan kulutuksen tai jopa hiukan yläkanttiin. Keskinopeus ekalla tankilla 88km/h. 70% moottoritieajoa cruise naulattuna 127km/h joka on 125 todellista.
Rengastuksena Michelinin ekopallot, paineet 2,8 joka nurkassa. Koko 205/60R16.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 03.07.2017 20:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Tänään kävin Tre-Lahti-Hollola-Nastola-Tre ja kulutus 4,4l/100km



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 05.07.2017 19:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Ensimmäinen 2000km ja viisi päivää takana. Kulutus 4,9l/100km lompakolla mitattuna. Auto näyttää tasan 5.

Bluetooth-äänenlaatu kerää kiitosta edelleen. Viimeksi tänään testasin moottoritienopeuksissa ja kyselin erikseen miltä laatu vaikuttaa. Pelkkää kehua tuli kaikilta sekä Skypen että confcallin osalta.

Vapaaehtoinen 1500km rahastushuolto tehty Kotkan Delta-Autossa. 140€ maksoi. Palvelu oli hämmentävän erinomaista Pirkanmaan liikkeisiin verrattuna. Ei CitiXin tasoa kuitenkaan - lähellekään.
Mutta odottaessa järjestivät aikaa huollolle ja vastailivat muutamiin kysymyksiin mitkä olivat askarruttaneet.

Etututkia ei saa ohjelmoitua "sitikkatyyppisiksi", eli että olisivat aina päällä. Ne kytkeytyvät joko napista tai kun laittaa pakin päälle. Tutkat katoavat toiminnasta kun nopeus ylittää 20km/h. Eli kun ajaa pidemmän matkan ja saapuu asiakkaalle, niin esteistä teollisuusalueella ei tulekaan piippausta, johon olin jo tottunut. Pari kertaa meinannut käydä "oho". Tutkat saa napista päälle kun nopeus on alle 20km/h.

Toinen ärsyttävä asia on ettei cruise jää päälle. Se pitää aina erikseen laittaa päälle. Tämän saa ohjelmoitua ja se tehdään jossain kohtaa.

Talvivanteet löytyi Kotkasta 180€. Ajamattomat 16" Optiman vanteet. Painetunnistimet tilasin suoraan Koreasta. Tulleineen ja rahteineen loppusumma oli 121,22€ / 4kpl. Sillä olisi saanut MDF-tiskiltä (Kia-kaupassa ei ole marmoria) yhden kappaleen. 205/60R16 nastarenkaat pitää vielä löytää halvalla. Kotkalaisen taksarin kanssa juttelin kun odottelin huoltoa valmiiksi. Oli ostanut Niron taksiksi ja asiakkaat kehuivat takatiloja. Tavaratilakin oli riittänyt toistaiseksi. Kehui kotimaisia pinnoitettuja nastoja joita sai jostain Kotkasta. Oli kuulemma 10 vuotta ajanut ja maksaa 160€ kierros. En tiedä uskallanko kokeilla...

Kaikenkaikkiaan olen ihan tyytyväinen autoon. Ohituskiihtyvyys on jopa hyvä kahdeksankympin vauhdeista. Kattoluukku on yksi parhaista, maantienopeuksissakaan ei meluhaitta tai pyörteily kiusaa. C5/C6 luukku oli yli neljänkympin käyttökelvoton.

Tästä voi tulla suosittu suomessa. Vetokoukunkin saa jos haluaa, samoin Webaston. Täysikokoinen varapyörä sopii tunkin kanssa kyytiin. Eli talvirenkaan voi heittää varapyöräksi. On aika harvinaista nykyään.

Maahantuojalta saa kohtapuolin ostaa pienen koirakalterin, jonka etupuolella on ylhäällä paikka tavaratilan näkösuojalle. Loistava idea ja saa koko tavaratilan käyttöön lattiasta kattoon tarvittaessa. Näkösuoja jää pääntukien yläpuolelle, eikä haittaa takana istujia. Takasivuikkunoiden tummennus on todella tumma, eikä tavaroita näe vaikka näkösuoja puuttuukin. Samaan settiin kuuluu kalvo, joka suojaa takalasin lämmittimen lankoja. Fiksua toimintaa maahantuojalta, teettävät suomessa tämän option, koska palautetta tavaratilan koosta on tullut joka suunnasta.

Maaliskuussa saa tilata plug-in hybridin, jolla pitäisi päästä Suomen olosuhteissa 100km pelkällä sähköllä. Tavaratilan koko ei pienene ja täyskokoinen varapyörä mahtuu edelleen. Hintaeroksi puhuivat aika maltillista noin kolmea tuhatta euroa.

Kotkan Delta oli ennen vanhaan Konala ja myivät mm. Ladaa. Vanhempi myyjä sanoikin, että edellinen samanlaista täpinää aiheuttanut malli oli Samara. Ehkä tässä on se uusi Lada sitten, mene ja tiedä.

Maahatuojaan olen luonut jo puhelimitse hyvät välit ja sielläkin seurataan mielenkiinnolla mm. tätä ketjua ja olen luvannut raportoida käytöstä sinnekin, varsinkin ongelmista. Harva näihin tätä tahtia kilometrejä naulaa kuitenkaan.

Jos tällaisen ostoa mietit, niin ei pöllömpi. Perusvarusteinen ksenoneilla on se missä on paras hinta/laatusuhde. Valot ovat hyvät. Lyhyet jopa erittäin hyvät. Tässähän ei ole pesureita ja manuaalinen korkeudensäätö ksenoneissa. Ovat vain 25W, mutta sen vähän mitä on pimeää ollut kesäyönä, niin vakuuttavat. Ajattelin nostaa keilaa hiukan käsin ja sitten säädöstä napata naksauksen alaspäin ohjaamosta. Sillä saa lähivalot näyttämään sataan metriin. Valonsäätölaitteella katsottuna ovat piirun verran alas säädetty tehtaalla.

Lisävalon laitan rekkaritelineellä kilven päälle, kunhan laki jossa sallitaan vain yksi lisävalo menee byrokratian rattaista läpi.

Kävin ajamassa Senotecin äänieristämää Niroa ja en tiedä laitanko rahojani siihen. Ero ei ollut merkittävä. Jos teetän, niin ajelen Tallinnaan tai Riikaan teettämään. Ruostesuojaus on Kia/Hyundai -laitteissa kuulemma huono. Näin kertoivat useat puolitutut suojausyrittäjät. Uudehkoja Sportageja on mennyt lähes paaliin, kun taka-akselin tuennat ruostuvat irti korista. Jos pidän pidempään (jaaniin mää vai? :D ) niin harkitsen suojauksen teettämistä siellä T/R linjalla samalla kuin äänieristyksenkin.

Äänentoisto on raikas, mutta jos haluaa alapäätä autossa pitää olla painetta reilusti. Kaksimieliset, olkaa hyvä. En tiedä voisiko siihen auttaa elementtien vaihto. Toistaiseksi olen huudattanut vähän kovemmalla, jos ajan yksin.

Sadetunnistin toimii "oikein" eli ei unohdu päälle vahingossa ja sulkien jäädyttyä lasiin riko asioita. Takalasinpyyhin toimii automaattisesti pakin kanssa, jos sadetunnistin on aktivoitu - ei muuten.

Kuolleen kulman tunnistin toimii aikalailla hyvin. Merkkivalo on selkeä ja se on peilissä. Jos laittaa vilkun päälle sillä kohtaa, niin alkaa armoton piippaaminen. Sen saa onneksi pois käytöstä ja silloin peilin merkkivalo alkaa vilkkumaan äänimerkin sijasta.

Adaptiivinen cruise on ok, mutta ei yllä Volvon, Jaguarin tai Mercedeksen tasolle jouhevuudessaan. Parempi kuitenkin kuin Toyotassa. Kaistavahti on ärsyttävä, jos sen säätää active-asentoon. Normal-asennossa se on hyvä. Ilman käsiä selviää jopa moottoritien rampeista. Auto siis ohjaa itseään, kuten edesmennyt V90 teki. Aika nopeasti tosin alkaa pimputus ja "hands on steering wheel" ilmoitus lävähtää ruutuun. Vissypullo pohja edellä mittaristoa vasten ja kaula ratin puolan päälle ajelin tänään 20km lahdentietä kädet puuhkassa kuin vanha pihapoliisi. 3/4 vissyä jäljellä nesteen massa ja sen liike riittää huijaamaan järjestelmää. Parin huikan jälkeen massa keveni liikaa ja lopetin leikkimisen.

Minun vanha V90 tuli kangasalan kohdalla sateella vastaan ja siinä paloi vain toinen etuvalo.
...alkoi väkisin hymyilyttämään.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 05.07.2017 21:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Erinomaista tarinaa. Perhana, tuohan pitää käydä kokeilemassa. Olen kiinnostunut tuntemaan kuinka paljon Huikon näkemys "kohtuullisesta" jousituksesta poikkeaa omastani. Samaten tuon automaattiohjauksen toiminta baltialaisessa liikenteessä kiinnostaa.

Missä ajattelit Tallinnassa ruostesuojauttaa autosi, on olemassa huonoja ja todella huonoja paikkoja? Äänieristys tietysti Järve keskuksen Noor Tehnik-firmassa, kohtuujälkeä halvalla, mutta tuo ruostesuojaus... vinkkaappa jos tiedät hyvän paikan... olen etsinyt... en ole löytänyt...

Ai niin. Jätän vielä eriävän mielipiteen C6:n kattoluukun käyttökelvottomuudesta 40n jälkeen. Ei pidä paikkaansa. Se alkaa suhista häiritsevästi vasta 80 jälkeen ja buffeting-ilmiötä ei tule koskaan jos luukku on käyttöohjeen mukaisesti kokonaan auki (tai kiinni).



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 05.07.2017 21:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
ds-jekkeri kirjoitti:
Olen kiinnostunut tuntemaan kuinka paljon Huikon näkemys "kohtuullisesta" jousituksesta poikkeaa omastani.


Todennäköisesti aika lailla. Mielestäni Cactus oli mukava ja sinun mielestäsi se oli kivireki :lol:
http://www.autosound.ee tekee nykyään myös ruostesuojauksia tilauksesta jos ottaa äänieristystyön heiltä.
Ehkä teettävät sen osan muualla, mutta ihan sama. Tässä tiedossa ja kehutussa laadussa olen ihan foorumitiedon varassa tosin.

990 e Comfort Plus-paketti ja 1290 e Premium-paketti. Erona noissa se, että Premiumissa käytetään enemmän materiaalia ja paksumpaa eristemattoa. Ilmeisesti tuollaisen värähtelyä vaimentavan raskasmaton (butyylimatto) päälle laitetaan premiumissa sitten vielä ääntä absorboivaa pehmeää mattoa, comfort plussassa ei ainakaan kauttaaltaan. Comfort-paketti painaa 30 kg ja premium 45 kg. Auton omat koriin liimatut eristematot joko otetaan pois tai jätetään paikalleen, paikasta riippuen. Ruostesuojaus tähän päälle 450 euroa.

Voisinkin soittaa tuonne Noor Tehnikiin ja pyytää Tarjouksen. Tarjoatko yösian yhdeksi yöksi siksi aikaa? Saa olla villisika.


Viimeksi muokannut Huikko päivämäärä 05.07.2017 21:52, muokattu yhteensä 1 kerran


DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 05.07.2017 21:50 

Viestit: 5301
Paikkakunta: Lahti
Lainaa:
Ruostesuojaus on Kia/Hyundai -laitteissa kuulemma huono. Näin kertoivat useat puolitutut suojausyrittäjät. Uudehkoja Sportageja on mennyt lähes paaliin, kun taka-akselin tuennat ruostuvat irti korista.


Rinta-Joupilla oli kerran 10v Sorento kaupan moisella vaivalla, näytti alapuolelta kuvissa aika huimalta ja päältäpäin virheetön, ja nythän oli juttua Sonatasta joista taka-akselisto ruostui poikki, en arvais ostaa suojaamatonta käytettyä.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 05.07.2017 21:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Xari kirjoitti:
Lainaa:
Ruostesuojaus on Kia/Hyundai -laitteissa kuulemma huono. Näin kertoivat useat puolitutut suojausyrittäjät. Uudehkoja Sportageja on mennyt lähes paaliin, kun taka-akselin tuennat ruostuvat irti korista.


Rinta-Joupilla oli kerran 10v Sorento kaupan moisella vaivalla, näytti alapuolelta kuvissa aika huimalta ja päältäpäin virheetön, ja nythän oli juttua Sonatasta joista taka-akselisto ruostui poikki, en arvais ostaa suojaamatonta käytettyä.


Muistankin tämän auton. Se oli siellä niiden huutokaupassa maininnalla "vaatii mittavia ruostekorjaustöitä".



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 06.07.2017 13:18 

Viestit: 1491
KIA/Hyundai-autojen ruostumisnopeus on minulle uutta tietoa. Olen luottanut ruotsalaisen Vi Bilägaren ruostetesteihin. Niissä esim. 2014 ja 2016 Sportaget on arvioitu 3/5 "normalbra". Vähän laski luottamus tuohon testiin tämän viestiketjun perusteella.

Tähän astinen mielikuva korealaisista autoista on minulla ollut, että KIAt ja Hyundait ovat pahin esimerkki automaailman "osta uusi - käytä - heitä pois" kodinkoneista. Lyödään kilpailijoihin nähden kohtuuhintaiseen pakettiin paljon varusteita, koeajolla ihastuttavat ensikokemukset ja tuntemukset (,jotka varisevat käyttökokemusten myötä), nykyajan trendejä mukaileva, mutta nopeasti vanheneva muotoilu (katsokaapa tuleva Hyundai Kona, ei puutu kuin Airbumpit ovista ja väkäset konepellistä). Tuo nopea ruostuminen vain vahvistaa tätä mielikuvaa. Ko. autot eivät ole tarkoitettu pitkäikäiseen käyttöön. Mitoitus taitaa olla se nykyautojen max. 5 vuotta ja 150 000km. Sitten alkavat tekniset ongelmat... :( Autoja halutaan myydä vain uusia ostaville asiakkaille. Käytettyjä haikailevista ei niin väliä.

Huikolle sen sijaan suuri kiitos mielenkiintoisesta ketjusta ja raportoinnista. Ilman tätä ketjua olisin ohittanut tuon Niron "taas uusi Samsung-Iphone-auto" ajatuksella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 06.07.2017 14:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Tuttavan Kia carens kolaroitiin, kun oli pajalla lokasuojissa täynnä pistereikiä oli kuulemma kuin haulikolla ammuttu. Vanhoista kurkkupurkeista ilmeisesti prässätyt noin 10v on ikää. :o



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 06.07.2017 15:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Huikko kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
Olen kiinnostunut tuntemaan kuinka paljon Huikon näkemys "kohtuullisesta" jousituksesta poikkeaa omastani.


Todennäköisesti aika lailla. Mielestäni Cactus oli mukava ja sinun mielestäsi se oli kivireki :lol:
http://www.autosound.ee tekee nykyään myös ruostesuojauksia tilauksesta jos ottaa äänieristystyön heiltä.
Ehkä teettävät sen osan muualla, mutta ihan sama. Tässä tiedossa ja kehutussa laadussa olen ihan foorumitiedon varassa tosin.

990 e Comfort Plus-paketti ja 1290 e Premium-paketti. Erona noissa se, että Premiumissa käytetään enemmän materiaalia ja paksumpaa eristemattoa. Ilmeisesti tuollaisen värähtelyä vaimentavan raskasmaton (butyylimatto) päälle laitetaan premiumissa sitten vielä ääntä absorboivaa pehmeää mattoa, comfort plussassa ei ainakaan kauttaaltaan. Comfort-paketti painaa 30 kg ja premium 45 kg. Auton omat koriin liimatut eristematot joko otetaan pois tai jätetään paikalleen, paikasta riippuen. Ruostesuojaus tähän päälle 450 euroa.

Voisinkin soittaa tuonne Noor Tehnikiin ja pyytää Tarjouksen. Tarjoatko yösian yhdeksi yöksi siksi aikaa? Saa olla villisika.


Ainakin lounaalla käydään jos olen maisemissa, niinkuin ainakin reilun viikon vielä olen. Yöpaikka myös aina löytyy mutta muuten olen tämän ja ensi viikon aika lailla töissä kiinni. Elokuun puolella aikaa varmasti enemmänkin.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 07.07.2017 20:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Kia ei muuten puhu missään autonomisesta ajamisesta vaan pelkästään LKA:sta eli lane keeping assistant (kesy pitokelpoinen perstantta).
Enkä ehdi edes ajattelemaan äänieristystyötä ja Tallinnaa ennen syyskuuta.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 08.07.2017 01:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Ensimmäinen viikko ja 2750km takana. Ei vielä isompaa valittamista. Nyt Itä-Suomen pikkuteitä kolunneena erot oikeaan jousitukseen tulevat selvemmin esille. Routavaurioisilla ja kuoppaisilla teillä alusta ei ole enää kauhean mukava. Silti sanoisin että ei olla kaukana Cactuksen tasosta.

Ajoasento on kyllä hyvä, kun malttaa välillä säätää ristiselänsäätöä eri asentoon, niin jaksaa pitkääkin matkaa.
Äänentoistokin alkaa olemaan ok, kun otin asiakseni säätää ekvalisaattoria auton melusävyjen mukaan.

Tavaratila voisi olla isompi, tosin nytkin oli mukana viisi isohkoa laukkua ja pari kauppakassia olisi sopinut hyvin.
Penkit kaatamalla mahtuu sitten mitä tarvitsee.

Power-asentoa käyttämällä ja käsin vaihtamalla ohittelu onnistuu tosi helposti, mutta nyt pitää ymmärtää mitä autoja olen tässä lähiaikoina omistanut. C5 110HDi, Cactus 82 bensavapari, 90hv dieselfarkkugolf jne jne.

Mielenkiintoisena pointtina, että jos tätä tahtia tulisi metrejä niin autossahan on kolmen vuoden takuu ILMAN kilometrirajaa, se tekisi hiukan yli 420 000km kolmeen vuoteen.
Seitsemän vuoden tehdastakuun aikana ehtisi paahtaa miljoonan...montakohan ehjää osaa tässä olisi siinä kohtaa? Vararenkaan venttilinhattu?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kia Niro - käyttökokemuksia
ViestiLähetetty: 11.07.2017 10:00 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Ihan mielenkiinnosta kysyn, vastataan tai ei, mielen mukaan.

Moiset metrit työajoa, ts firma maksaa kilometrit? Jos näin, niin onko tyrkytetty talon autoa?

Eräässä firmassa vuotuisten kilometrin jäädessä alle kahdenkympin, niin sai ajaa omalla. Kahdenkympin täyttyessä tuli neuvottelu ja kolmenkympin kohdalla määräys ottaa talon auto ajoon.



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/4 [ 90 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: