| Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
| Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=26080 |
Sivu 1/1 |
| Kirjoittaja: | jukkanen [ 02.08.2017 11:56 ] |
| Viestin otsikko: | Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/henkiloautojen_vuosittaiset_merkki-_ja_mallitilastot/2017/henkiloautojen_ensirekisteroinnit_merkeittain_1-6_2017 Sitikan rekisteröinnit alkupuolivuotisen aikana romahtivat edellisen vuoden vastaavaan aikaan verrattuna. 2016 1-6 1 028 CITROEN 2017 1-6 578 -43,8 % DS ei paljon paranna tilastoa: DS 18 28 -35,7 % Aika synkältä näyttää tässä vaiheessa PSA:n kannalta. Pösöölläkin samana aikana laskua -15,4 %, 1 382:sta 1 169:een. PSA:n uusi merkki Opel pärjäsi vähän paremmin, pudotus vain -0,9 %, ja määrätkin ihan kunnioitettavat 3 739:sta 3 705:een. Saapa nähdä että näkyykö Suomen teillä tulevaisuudessa vain tojotia, skoodia, volkkareita ja volvoja...? |
|
| Kirjoittaja: | Wesa [ 02.08.2017 12:00 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
Pitikö mennä luopumaan palkoista? |
|
| Kirjoittaja: | jukkanen [ 02.08.2017 12:30 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
Minua ainakin syletti kun n. viikon palkka nykäistiin tulemasta meikäläisenkin tilille... Ei se nyt omassa tapauksessa automerkin valintaan vaikuttanut mutta lomasuunnitelmiin kyllä. Ei kai sitä tarvitse lomalla mihinkään muutenkaan lähteä, paras pysyä kotona ja syödä vihannesmaan antimia. Paitsi että loma meni jo ja vihanneksetkaan eivät ehtineet kypsyä, oli se semmoinen kesä. Vai mitä palkkoja Wesa tarkoitit? |
|
| Kirjoittaja: | HiTec [ 02.08.2017 12:51 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
jukkanen kirjoitti: Saapa nähdä että näkyykö Suomen teillä tulevaisuudessa vain tojotia, skoodia, volkkareita ja volvoja...? Äläppäs unohda Renault-Nissan alliansin tuotoksia, taitaa olla tuolla kotimaisessa myyntikärjessä ollut jo aika monta vuotta (Qashqai) ja konsernin myynti ei kun vaan yhä kasvaa kohisten https://www.kauppalehti.fi/uutiset/rena ... i/EV3aTcKt |
|
| Kirjoittaja: | jukkanen [ 02.08.2017 14:36 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
Suomessa ensimmäiset 6 kuukautta: Nissan 2016: 3 980 2017: 3 791 (-4,7 %) Renault 2016: 1 538 2017: 1 634 (+6,2 %) Yhteensä 2016: 5518 2017: 5425 (-1,6%) Eli ei se Nissanrenaultti nyt kokonaisuutena niin hyvin Suomessa mene... Ai niin, Dacia unohtui kokonaisuudesta, viime vuonna 615, tänä vuonna 614, ensimmäisinä 6 kuukautena siis, eli ei hirveästi heilauta. Vai oliko siinä konserniryppäässä vielä muitakin merkkejä? --- Edit: Mitsubishi ja Infiniti siis vielä tuon firman merkkejä: Mitsubishi 2016 1-6: 739 2017 1-6: 501 (-32,2 %) Infinitiä ei näkynyt Suomen tilastossa... |
|
| Kirjoittaja: | Wesa [ 03.08.2017 10:07 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
jukkanen kirjoitti: Vai mitä palkkoja Wesa tarkoitit? Lumian oikoluku vähän itsepäinen.., palloja tarkoitin! |
|
| Kirjoittaja: | jukkanen [ 03.08.2017 10:22 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
Wesa kirjoitti: jukkanen kirjoitti: Vai mitä palkkoja Wesa tarkoitit? Lumian oikoluku vähän itsepäinen.., palloja tarkoitin! Niinpä, sekä palloista että palkoista luopuminen harmittaa kyllä! Kyllähän sitikan pitäisi tietysti tuntua merkittävästi mukavammalta kuin kilpailijansa jotta ostamiskynnys ylittyisi. Nythän tulikin juuri hyviä uutisia tuon suhteen että tuleviin uusiin sitikoihin olisi tulossa mehumukavuuden korvikkeeksi jotain uutta iskaritekniikkaa. Vai onko se sitten kuitenkin huono uutinen kun se tavallaan sinetöi hydrauliikan lopun? |
|
| Kirjoittaja: | yason [ 03.08.2017 10:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
Wesa kirjoitti: jukkanen kirjoitti: Vai mitä palkkoja Wesa tarkoitit? Lumian oikoluku vähän itsepäinen.., palloja tarkoitin! Valitettavasti en usko, että hydejousitus olisi houkutellut tuhansia uusia ostajia joka vuosi. Niin hienoa herkkua kuin se onkin. Eihän niitä ollut kuin C5:ssa, jonka senkin myynti oli pidemmän aikaa ollut lähinnä marginaalista. C5-III:stahan myytiin hurjan monta vuotta, vaikka varsinainen myyntipiikki (tai "piikki") osui sen 1-2 ensimmäiselle vuodelle joskus talouslaman aikaan. |
|
| Kirjoittaja: | HiTec [ 03.08.2017 10:35 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
jukkanen kirjoitti: Kyllähän sitikan pitäisi tietysti tuntua merkittävästi mukavammalta kuin kilpailijansa jotta ostamiskynnys ylittyisi. No ei se taida kyllä pelkästään siitä olla kiinni jos nyt katselet noita mehujousisiakin kautta aikain, niin aikalailla myyntitilastojen alapäätä ne ovat edustaneet aina vaikka kuinka mukavan lupsakoita ovat ajossa olleetkin |
|
| Kirjoittaja: | yason [ 03.08.2017 11:00 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
jukkanen kirjoitti: Kyllähän sitikan pitäisi tietysti tuntua merkittävästi mukavammalta kuin kilpailijansa jotta ostamiskynnys ylittyisi. Nythän tulikin juuri hyviä uutisia tuon suhteen että tuleviin uusiin sitikoihin olisi tulossa mehumukavuuden korvikkeeksi jotain uutta iskaritekniikkaa. Vai onko se sitten kuitenkin huono uutinen kun se tavallaan sinetöi hydrauliikan lopun? Kyllä jousitus on viime kädessä enemmän kiinni sen parametreista kuin itse tekniikasta. Ei rättärissäkään ole hydejousia eikä kai kukaan ole valittanut, että rättärissä on kivikova autobahn-jousitus Korkeudensäätö on toki asia, joka on mahdollista vain hyde- tai ilmajousien kanssa (ja jossain määrin matkia automaattisen tasonsäädön toteuttavan iskunvaimentimien avulla). Jos edes iskareita voi dynaamisesti säätää, auto voi jo sillä kompensoida kuorman määrää ja ajotyyliä. Tämmöistähän nykyautoissa alkaa usein olla jo, ihan perusvarustelutasoa lukuunottamatta. Mutta takaisin aiheeseen: minusta nykyiset Citroënit eivät näytä Citroëneilta. Tykkään Cactuksen ja uuden C3:n muotoilusta, sopii pikkuautoon. Ja vanhempi C4 on sentään hieman puikulamainen. Mutta suunnittelijoiden tarvis katsoa vaikka DS:n linjoja ja tuoda ne takaisin nykyisiin malleihin. Uus-DS:ssä tällaista on varmaan yritettykin, mutta C6:kin näyttää 10x enemmän Citroënilta kuin mikään noista uus-DS:istä. Tai mikään tämän vuosituhannen malli muutenkaan. Noh, rakastamani C5-I on oikeastaan vielä aika citroënmainen, pyöreäksi muotoiltu mulkoileva puikula. Itselleni bx-ajan nuoruudesta silmiin parhaiten palanut Citroën-tyyli noudattelee suunnilleen CX:n muotoja. XM:kin on siihen verrattuna pikkuisen liian kulmikas. Nykyiset Citroënit voi tyylin osalta tiivistää näin: jättimäiset leluautopyörät, kylkilinja ja konepelti nousevat 2/3 koko auton korkeudesta ja ylhäälle on sitten hädissään laitettu sellainen matala tähystysikkuna, kun on tajuttu, että uloskin pitää nähdä. Sopii Cactuksen ja uuden C3:n tyylisiin pikkuautoihin, mutta vähintään C4-kokoluokassa ja ylöspäin pitäisi näkyä ranskalainen eleganssi. Eli pitkä, virtaviivainen ja puikulamainen muoto, ja hieman mulkoileva "Citroën-katse". Perslinko tosin on ihan nätti pikkupaku, mutta pakustahan nyt ei varsinaisesti nättiä saa muutenkaan. Tosin täytyy sanoa, että siinä ovat onnistuneet, että nyky-Citroënit sentään erottaa katukuvasta, toisin kuin muut merkit. Mutta en usko, että ulkonäkökään olisi yksin suuri myynninedistäjä tämän autoveron riivaaman corolla-kansan keskuudessa. Hyvin voisi kysyä, että miksi hitossa Citroën myi (suhteellisesti puhuen) kuin häkä 90-00 -luvuilla? |
|
| Kirjoittaja: | Lauri [ 03.08.2017 14:56 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
Citroënin CEO Linda Jackson lupasi vastikään eräässä haastattelussa, ettei Citroënilta tulla enää näkemään mitään tavanomaista ( kuten nyt poistuva C4). Hän lupasi, että jatkossa mallit ovat jotain skaalalla "different and bizarre". Mielenkiinnolla odotan onko rouvan puheissa perää. |
|
| Kirjoittaja: | Xari [ 04.08.2017 13:55 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
Lainaa: Kyllähän sitikan pitäisi tietysti tuntua merkittävästi mukavammalta kuin kilpailijansa jotta ostamiskynnys ylittyisi. Kyllähän ranskalaisen auton pitäisi tuntua ranskalaiselta autolta eikä miltään natsihetekalta, tai noi ratsunit, viime kesänä oli pari päivää alla Note, kaikkien pomppulinnojen äiti, kyllähän moisella ajaa töihin ja kauppaan mut jos pitäis lähteä vaikka Varsovaan niin ennen puoltaväliä potkis varmaan vittuuntuaan lommoille koko kiesin |
|
| Kirjoittaja: | AlpoKieppi [ 04.08.2017 23:36 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
Onhan Citroen aina ollut enemmän ja vähemmän marginaalimerkki Suomessa ja jäänyt ehkä sisarensa Pösön varjoon viime vuosina. Minusta ne suurimmat puutteet ovat viime vuosina olleet C4 farmarin puuttuminen mallistosta, hyvät bensamoottorit (paitsi Puretech) ja vielä pitäisi kai olla jotain tarjolla hybridirintamallakin sekä jopa kaksoiskytkinlaatikoita. Ja isoissa autoissa saksalaisten asemaa on lähes mahdotonta haastaa. Siellä kun imago ja brändi menee järjen ohitse oikealta. Lisäksi minusta tuo DS:n omaksi merkiksi muuttaminen ei ollut hyvä idea ja väitänpä, että se tullaan vähin äänin kuoppaamaan. Brändin rakentaminen kun on vuosikymmenten työ. Mutta samalla tavalla hiukan hukassa on myös Renu, joka takavuosina menestyi aika mukavasti 19- ja Megane-malleillaan sekä I- ja II-sarjan Lagunallaan. Nyt niitä uusia Relluja hädin tuskin enää edes myydään, vaikka minusta ihan kelpo laitteita ovat. Montako Talismania Suomeen on rekisteröity? Varmaankin aika harvoja. |
|
| Kirjoittaja: | Xari [ 05.08.2017 11:42 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sitikan myynti romahti ja muuta kummallista |
AlpoKieppi kirjoitti: Mutta samalla tavalla hiukan hukassa on myös Renu, joka takavuosina menestyi aika mukavasti 19- ja Megane-malleillaan sekä I- ja II-sarjan Lagunallaan. Nyt niitä uusia Relluja hädin tuskin enää edes myydään, vaikka minusta ihan kelpo laitteita ovat. Montako Talismania Suomeen on rekisteröity? Varmaankin aika harvoja. Renaulthan on hyvässä nousussa, tuossa meni pari vuotta ettei uutta rellua nähnyt edes joka kuussa, laatu on vissiin pohjanoteerauksen jälkeen vähän noussut ja myynti on hyvin aktiivista. Pikkuautoissahan näkyy PSA-vehkeet kohentaneen sijoituksia vikatilastoissa aika hyvin, isommat onkin sitten viimeisinä. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|