Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: CX kriittiset paikat ?
ViestiLähetetty: 28.10.2017 14:19 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Jos ja kun lähtee ostamaan CX:ää niin mitkä on ne "must" paikat ja jutut jotka pitää tutkia kunnolla ? Lisäksi onko näissä tutkittavissa paikoissa eroja peltipuskurimallien ja uudempien välillä ?
On vaan alkanut itää ajatus CX:stä ja en haluaisi iskeä kättäni kovin syvään ....

Pena


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX kriittiset paikat ?
ViestiLähetetty: 28.10.2017 19:02 

Viestit: 113
Paikkakunta: Lempäälä
Niin... Laittelin tossa viime talvena muutamalla tonnilla "hyvin pidetyn" -87 CX:n asianmukaiseen kuntoon ja jotain havaintoja tarttui muistiin.
Ruosteita löytyy todennäköisesti etujalkatiloista, (kolmenkertaista peltiä osittain päällekkäin) helmojen sisäpinnoista, takapenkin selkänojan juuresta, takakelkan kiinnityksen läheltä ( voi ehkä havaita takapyöränkotelosta), etupyörän edestä, muovikotelo peittää altapäin, mutta voi havaita konehuoneen puolelta.
Öljyvuotoja kampiakselin molemmin puolin, öljypohjan tiiviste vuotaa.
Jos hydepumppu lataa tiuhaan voi päävaraajan pallon lisäksi vuotaa myös Diravi paluupuolelle.
Itsellä kävi niin, että päävaraajan pallon uusinnan jälkeen kaikki tuntui olevan ok, mutta muutaman kuukauden jälkeen latausväli palasi n. 1 minuutista 8 sekuntiin. Vaihdoin Diravin ja nyt latausvöli on yli 1min.
Kun ohjauksen käänsi vasemmalle, latausväli oli lähes 2 min. Keskiasennossa tai oikealle käännettynä se oli n 8 sekuntia.
Hydrauliputket takana on helppo vaihtaa, jarruventtiililtä lähtevät putket vaativat aikaa ja hermoja, eli osa pitkistä putkista.
Käsijarru on perseestä, mutta vivuston puslat uusimalla sen säädettyä kohtuullisen hyväksi.
Nyt kun Diravi on saatu muutaman tunnin testeillä ja säädöillä keskelle, auto on ihan mukava hieno, hiljainen kulkine, parempi kuin moni nykypeli. Ajan tällä mielelläni kohti seuraavia korkjauksia.
CX kulkee korjausten välit tosi upeasti.
En kadu ostostani.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX kriittiset paikat ?
ViestiLähetetty: 28.10.2017 20:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1335
Paikkakunta: Järvenpää
A-pilarin alapäät voi "ehjän" maalin alla olla aika haperot. Koko rakenne siihen konepellin saranan korville asti sellainen monikerrosrakenne johon vesi pääsee väliin. Jos kittaukset siinä halkeilleet voi olla aika lahoja kerroksia sisempänä..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX kriittiset paikat ?
ViestiLähetetty: 29.10.2017 01:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
Jos vaan jostain löydät vähäruosteisen cx:n (ei halpa) niin lyö heti kiinni, muulla ei ole väliä :)



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX kriittiset paikat ?
ViestiLähetetty: 29.10.2017 01:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Jep, osta isolla rahalla kallis valmis auto. Oikeasti, jos haluat nauttia CX:stä ilman turhaa tuskaa.

edit:Kommentti liittyen siis nimenomaan ruosteisiin. Katso mätäpaikat huolella. Ajaminen CX:llä on jotain.... Mmmmm.....



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX kriittiset paikat ?
ViestiLähetetty: 29.10.2017 22:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1724
Paikkakunta: Parainen
Ja kun näitä museoautostatuksen omaavia kulkimia on myynnissä, niin kannattaa selvittää etukäteen, miltä kyseisen vuosimallin tulisi
näyttää, päältä ja sisältä. Tuntuu menevän tarkastajilta läpi monenlaiset rakennelmat ja vuosimalli yhdistelmät. Jos bensaluukun ympärillä
kukkii, niin sitten kukkii monessa muussakin paikassa.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: