|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
xs2jammu
|
Viestin otsikko: CX kriittiset paikat ? Lähetetty: 28.10.2017 14:19 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
|
Jos ja kun lähtee ostamaan CX:ää niin mitkä on ne "must" paikat ja jutut jotka pitää tutkia kunnolla ? Lisäksi onko näissä tutkittavissa paikoissa eroja peltipuskurimallien ja uudempien välillä ? On vaan alkanut itää ajatus CX:stä ja en haluaisi iskeä kättäni kovin syvään ....
Pena
|
|
|
|
 |
|
Xmveku
|
Viestin otsikko: Re: CX kriittiset paikat ? Lähetetty: 28.10.2017 19:02 |
Viestit: 113 Paikkakunta: Lempäälä
|
|
Niin... Laittelin tossa viime talvena muutamalla tonnilla "hyvin pidetyn" -87 CX:n asianmukaiseen kuntoon ja jotain havaintoja tarttui muistiin. Ruosteita löytyy todennäköisesti etujalkatiloista, (kolmenkertaista peltiä osittain päällekkäin) helmojen sisäpinnoista, takapenkin selkänojan juuresta, takakelkan kiinnityksen läheltä ( voi ehkä havaita takapyöränkotelosta), etupyörän edestä, muovikotelo peittää altapäin, mutta voi havaita konehuoneen puolelta. Öljyvuotoja kampiakselin molemmin puolin, öljypohjan tiiviste vuotaa. Jos hydepumppu lataa tiuhaan voi päävaraajan pallon lisäksi vuotaa myös Diravi paluupuolelle. Itsellä kävi niin, että päävaraajan pallon uusinnan jälkeen kaikki tuntui olevan ok, mutta muutaman kuukauden jälkeen latausväli palasi n. 1 minuutista 8 sekuntiin. Vaihdoin Diravin ja nyt latausvöli on yli 1min. Kun ohjauksen käänsi vasemmalle, latausväli oli lähes 2 min. Keskiasennossa tai oikealle käännettynä se oli n 8 sekuntia. Hydrauliputket takana on helppo vaihtaa, jarruventtiililtä lähtevät putket vaativat aikaa ja hermoja, eli osa pitkistä putkista. Käsijarru on perseestä, mutta vivuston puslat uusimalla sen säädettyä kohtuullisen hyväksi. Nyt kun Diravi on saatu muutaman tunnin testeillä ja säädöillä keskelle, auto on ihan mukava hieno, hiljainen kulkine, parempi kuin moni nykypeli. Ajan tällä mielelläni kohti seuraavia korkjauksia. CX kulkee korjausten välit tosi upeasti. En kadu ostostani.
|
|
|
|
 |
|
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: CX kriittiset paikat ? Lähetetty: 28.10.2017 20:16 |
Viestit: 1335 Paikkakunta: Järvenpää
|
|
A-pilarin alapäät voi "ehjän" maalin alla olla aika haperot. Koko rakenne siihen konepellin saranan korville asti sellainen monikerrosrakenne johon vesi pääsee väliin. Jos kittaukset siinä halkeilleet voi olla aika lahoja kerroksia sisempänä..
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
citrique
|
Viestin otsikko: Re: CX kriittiset paikat ? Lähetetty: 29.10.2017 01:08 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Jos vaan jostain löydät vähäruosteisen cx:n (ei halpa) niin lyö heti kiinni, muulla ei ole väliä 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
|
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: CX kriittiset paikat ? Lähetetty: 29.10.2017 01:18 |
Viestit: 1878
|
|
Jep, osta isolla rahalla kallis valmis auto. Oikeasti, jos haluat nauttia CX:stä ilman turhaa tuskaa.
edit:Kommentti liittyen siis nimenomaan ruosteisiin. Katso mätäpaikat huolella. Ajaminen CX:llä on jotain.... Mmmmm.....
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
|
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: CX kriittiset paikat ? Lähetetty: 29.10.2017 22:03 |
Viestit: 1724 Paikkakunta: Parainen
|
|
Ja kun näitä museoautostatuksen omaavia kulkimia on myynnissä, niin kannattaa selvittää etukäteen, miltä kyseisen vuosimallin tulisi näyttää, päältä ja sisältä. Tuntuu menevän tarkastajilta läpi monenlaiset rakennelmat ja vuosimalli yhdistelmät. Jos bensaluukun ympärillä kukkii, niin sitten kukkii monessa muussakin paikassa.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
|