Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

CX kriittiset paikat ?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=26582
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  xs2jammu [ 28.10.2017 14:19 ]
Viestin otsikko:  CX kriittiset paikat ?

Jos ja kun lähtee ostamaan CX:ää niin mitkä on ne "must" paikat ja jutut jotka pitää tutkia kunnolla ? Lisäksi onko näissä tutkittavissa paikoissa eroja peltipuskurimallien ja uudempien välillä ?
On vaan alkanut itää ajatus CX:stä ja en haluaisi iskeä kättäni kovin syvään ....

Pena

Kirjoittaja:  Xmveku [ 28.10.2017 19:02 ]
Viestin otsikko:  Re: CX kriittiset paikat ?

Niin... Laittelin tossa viime talvena muutamalla tonnilla "hyvin pidetyn" -87 CX:n asianmukaiseen kuntoon ja jotain havaintoja tarttui muistiin.
Ruosteita löytyy todennäköisesti etujalkatiloista, (kolmenkertaista peltiä osittain päällekkäin) helmojen sisäpinnoista, takapenkin selkänojan juuresta, takakelkan kiinnityksen läheltä ( voi ehkä havaita takapyöränkotelosta), etupyörän edestä, muovikotelo peittää altapäin, mutta voi havaita konehuoneen puolelta.
Öljyvuotoja kampiakselin molemmin puolin, öljypohjan tiiviste vuotaa.
Jos hydepumppu lataa tiuhaan voi päävaraajan pallon lisäksi vuotaa myös Diravi paluupuolelle.
Itsellä kävi niin, että päävaraajan pallon uusinnan jälkeen kaikki tuntui olevan ok, mutta muutaman kuukauden jälkeen latausväli palasi n. 1 minuutista 8 sekuntiin. Vaihdoin Diravin ja nyt latausvöli on yli 1min.
Kun ohjauksen käänsi vasemmalle, latausväli oli lähes 2 min. Keskiasennossa tai oikealle käännettynä se oli n 8 sekuntia.
Hydrauliputket takana on helppo vaihtaa, jarruventtiililtä lähtevät putket vaativat aikaa ja hermoja, eli osa pitkistä putkista.
Käsijarru on perseestä, mutta vivuston puslat uusimalla sen säädettyä kohtuullisen hyväksi.
Nyt kun Diravi on saatu muutaman tunnin testeillä ja säädöillä keskelle, auto on ihan mukava hieno, hiljainen kulkine, parempi kuin moni nykypeli. Ajan tällä mielelläni kohti seuraavia korkjauksia.
CX kulkee korjausten välit tosi upeasti.
En kadu ostostani.

Kirjoittaja:  Wesa [ 28.10.2017 20:16 ]
Viestin otsikko:  Re: CX kriittiset paikat ?

A-pilarin alapäät voi "ehjän" maalin alla olla aika haperot. Koko rakenne siihen konepellin saranan korville asti sellainen monikerrosrakenne johon vesi pääsee väliin. Jos kittaukset siinä halkeilleet voi olla aika lahoja kerroksia sisempänä..

Kirjoittaja:  citrique [ 29.10.2017 01:08 ]
Viestin otsikko:  Re: CX kriittiset paikat ?

Jos vaan jostain löydät vähäruosteisen cx:n (ei halpa) niin lyö heti kiinni, muulla ei ole väliä :)

Kirjoittaja:  kaseva [ 29.10.2017 01:18 ]
Viestin otsikko:  Re: CX kriittiset paikat ?

Jep, osta isolla rahalla kallis valmis auto. Oikeasti, jos haluat nauttia CX:stä ilman turhaa tuskaa.

edit:Kommentti liittyen siis nimenomaan ruosteisiin. Katso mätäpaikat huolella. Ajaminen CX:llä on jotain.... Mmmmm.....

Kirjoittaja:  jptcool [ 29.10.2017 22:03 ]
Viestin otsikko:  Re: CX kriittiset paikat ?

Ja kun näitä museoautostatuksen omaavia kulkimia on myynnissä, niin kannattaa selvittää etukäteen, miltä kyseisen vuosimallin tulisi
näyttää, päältä ja sisältä. Tuntuu menevän tarkastajilta läpi monenlaiset rakennelmat ja vuosimalli yhdistelmät. Jos bensaluukun ympärillä
kukkii, niin sitten kukkii monessa muussakin paikassa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/