Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C3:sta
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=26942
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  ckolomonen [ 05.01.2018 22:09 ]
Viestin otsikko:  C3:sta

Moi. En tiedä tuliko oikeaan foorumiin mutta täällä uusi Citikka kuski kyselee vinkkejä. Onkohan kelläään antaa hyvää vinkkiä 2005 C3 1.4:n vikaan. Ostin jokin aika sitten kyseisen auton. Autossa paloi moottorin vikavalo ja auto kävi hiukan huonosti tyhjäkäyntiä. Ajattelin että kuitataan pois! Ajoin talliin ja vaihdoin öljyt ja suodattimet. Autosta oli akku irti monta päivää. Kun laitoin akun paikalle auto kävi vain tyhjäkäyntiä, mutta ei nostanut kierroksia. Hinattiin korjaamolle missä katsoivat Boschin laitteella vikakoodeja mutta ei saanut yhteyttä moottorinohjausyksikköön. Kaikkia muuta kyllä löytyi. Kun haettiin auto takasin ei enää lähtenyt käyntiin. Startilla pyörii kyllä hyvin. Hommasin itelle Delphin vikakoodilukijan ja sillä tutkailin citikan sielunelämää seuraavin tuloksin, kun virran laittaa päälle niin akun valo jää vikkumaan. Vikakoodit seuraavia:(BSI koritietokone ohjausyksikön tunnistin), (Engine control junit--tietoliikennevika), (ABS-moottorinohjainyksikön toiminta--jatkuva), (Ohjaustehostin--moottoritila virheellinen signaali -jatkuva), (Jäähdytinnesteen lämpötila- jatkuva), (Kierrosnopeus-jatkuva). Vikakoodit saa ikäänkuin kuitattua mutta kuitenki jäävät päälle? Kaikki sulakkeet on käyty läpi pariin otteeseen ja sulakerasiat sekä moottorinohjainyksikön liittimet kontaktispreillä. Liittimien pinnit oli kaikki siistejä. Uusin moottoritilan bsi sulakerasian mutta ei vaikutusta.
ONKO kellään hyviä vinkkejä? Haluttas ajella hyvä kyytisellä autolla.
T. Matti

Kirjoittaja:  ealab [ 06.01.2018 09:08 ]
Viestin otsikko:  Re: C3:sta

Akun jännite? Kunto? Akun ja maadoitusten liitosten kunto? Hämmingit näissä ei yleensä jää huomaamatta.

Kirjoittaja:  ckolomonen [ 06.01.2018 10:27 ]
Viestin otsikko:  Re: C3:sta

Akku kohtuu tuore ja ollut nyt välillä laturissa, maadotukset akulta moottoriin ja runkoon käyty läpi ja liitokset putsattu.

Kirjoittaja:  Jankos [ 06.01.2018 14:03 ]
Viestin otsikko:  Re: C3:sta

Ensimmäisenä tarkistit varmaan kaikki sulakkeet?

Mutta, kun se on noin sekaisin, niin tee kaikkien sääntöjen vastainen akkuresetti... Eli sähköt päälle avaimella, akun kenkä irti ja 10 sekunnin päästä takaisin. Avain pois virtalukosta ja koita käymään.

Tätä ei sitten kannata tehdä muuten kuin aivan sekaisin olevasta menopelistä...

Ja vikakoodithan ei nollaannu millään akkuresetillä vaan testerillä.

Kirjoittaja:  olli__o [ 06.01.2018 14:35 ]
Viestin otsikko:  Re: C3:sta

Eikös konetilan sulakerasia ole BSM ja sen voi vaihtaa toiseen samanlaiseen käytettyynkin.

BSI on sisätilan sulakerasia eikä sita voi vaihtaa kuin:
- tehdasuuteen yhden kerran, vaatii ohjelmoinnin merkkitesterillä
- käytettyyn vaihtaessa täytyy vaihtaa samasta autosta: BSI+ECU+avaimet (siru ja kaukosäädin), matkamittarin lukemat kopioituu mittariin ja BSI:n muistiin siitä kummassa on isompi
- gurun "uudelleen virginoima" käytetty kuten tehdasuusi tai kloonaama boksi täältäkin varmaan tavoittaa sen gurun jos tarvis

Tuollaisesta BSI-resetistä en ole kuullutkaan, kuulostaa kummalta, yleisempi on akun irroitusproseduuri:
http://www.bba-reman.com/gb/content/peu ... ot_process
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=14656.0

Yhdessä autossa on tullut koettua, että auto kehitti vaikka mitä vikoja jos heti akun kiinnittämisen jälkeen löi virrat päälle ja starttasi, hitaammalla rytmillä ei ikinä ongelmia.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/