|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
catmatti
|
Viestin otsikko: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 12:18 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
|
Mitenkä se on kun pakkasella saunaa lämmitteässä tulee jano ja on -13 niin Pitääkö se odottaa että lämpeää sauna? Eikö ne englantin maalla juo lämmitettyä olutta?
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 12:37 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
Monet oluet joutuu ottamaan lämpenemään ennen juomista, oli kesä tai talvi. Vehnäoluet eivät ainakaan maistu juuri miltään liian kylmänä.
Englannissa lämmin olut perustuu käsittääkseni kyseisen maan loistavaan tekniikan tasoon eli ainut jäähdytyskeino on viedä tynnyri kellariin, joka ei jokaisessa pubissa välttämättä ihan kylmä ole.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 12:58 |
Viestit: 3158 Paikkakunta: Korpilahti
|
laakeri kirjoitti: Englannissa lämmin olut perustuu käsittääkseni kyseisen maan loistavaan tekniikan tasoon eli ainut jäähdytyskeino on viedä tynnyri kellariin, joka ei jokaisessa pubissa välttämättä ihan kylmä ole. Ei, vaan siitä että Lucas teki myös jääkaappeja...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 13:02 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
jasu kirjoitti: Ei, vaan siitä että Lucas teki myös jääkaappeja... Onneksi ei ollut kahvia suussa tuota lukiessa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 13:04 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 13:11 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tässä päivänä eräänä näin muuten Valeon laturin, jossa oli Lucaksen tarra. Ainakin toinen liukurengas oli joskus vaihdettu eli siinä yhteydessä eli liekö siinä vaiheessa Lucaksen tarra ilmestynyt sitten. Ja kyseisen laturin hankkinut henkilö oli vielä moisesta rahaakin maksanut 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 13:55 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
|
Mulla joskus on oli jaguaari -68 kyllä oli hieno kunnes savu tuli kojetaulun takaa, missä oli rättipäällystetyt johdot kaikki paloi yhteen nippuun vaikka ryntäsin autosta ulos ja otin akkukaapelin irti, Lucas oli silloin Enklannin paras sähkömies vissiin.
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 13:56 |
Viestit: 3158 Paikkakunta: Korpilahti
|
|
Ei ne Lucasin tuotteet nyt ihan niin huonoja ole mitä maine ja tarinat antaa ymmärtää. Joiden perusteella sitten muodostetaan omia mielikuvia, kuten esim. yllä... Ja jos ne olisi niin huonoja, niin olisiko niinkään kauaa pysynyt pystyssä koko firma..?
Tiedättekös mikä oleellinen ero on Bosch L-Jetronicin ja Lucas 4CU:n välillä..? Semmonen pikkuero, Jetronic on analogitekniikkaa ja Lucas sisältää tietämyskoneen. Anturit ja toimilaitteet on Boschilta, joihin on lätkitty Lucasin tarrat päälle. Tästä voisi jotain mielikuvia myös vääntää, jos haluaisi...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 17:10 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
onko se luukaksen firma vielä käynnissä 
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 17:19 |
Viestit: 3158 Paikkakunta: Korpilahti
|
catmatti kirjoitti: onko se luukaksen firma vielä käynnissä  Kaipa ne vielä jotain veistelee..? http://www.lucasee.com/en/shop/https://en.wikipedia.org/wiki/Lucas_IndustriesTuolla jotain tarinaa kuka kenetkin osti ja mihin yhtyi... Lucas Aerospace Systems...  Ja muutama pakollinen tähän..:  The Lucas motto: "Get home before dark." Lucas is the patent holder for the short circuit. Lucas - Inventor of the first intermittent wiper. Lucas - Inventor of the self-dimming headlamp. The three position Lucas switch - Dim, Flicker and Off. The Original Anti-Theft Device - Lucas Electrics. Lucas is an acronym for Loose Unsoldered Connections and Splices Tuskin ihan heti loppuu noista vitsien vääntäminen. Pimeyden Ruhtinaasta siis...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
hexa
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 18:20 |
Viestit: 33
|
|
Vanha sanonta on, että Lukas ( Lucas ) oli hyvä profeetta, mutta helevetin huono sähkömies!
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 18:35 |
Viestit: 5940 Paikkakunta: Lahti
|
|
Ei ollut onneksi nettiä eikä edes kameraa niinä aikoina kun Lucasta ropaamaan joutui, hyviä kuvia olisi kyllä saanut, sulakerasia josta kannen avauksen jälkeen näkyy vain iso vihreä möykky ja muuta vastaavaa, ei ne tarinat ihan tyhjästä ole syntyneet...
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 19:26 |
Viestit: 3158 Paikkakunta: Korpilahti
|
Kyllä niitä "hauskuuksia" on kaikissa. Mersulla biohajoavat moottorin johtosarjat, kaikilla katkeilee ovijohdot, hapettuvia liittimiä AMP, Bosch, Lucas -valmistajilta jne... Valeo made in Germany, ja sitten on löytynyt myös Bosch made in France, saa sitten valita haluaako "Ranskalaista kuraa vai Valeon p*skaa"... Vissiin noista Lucasin ruiskuosistakin tuli kerrassaan huonoja kun liimasivat tarrat Boschin palikoihin, vai mitenkä se menikään..? Tietysti näitä monenlaisia hauskuuksia tulee enemmän vastaan kun on ns. loppukäyttäjä näille, uusinkin liikkeelläoleva on yli 25 vuotias... Oikeasti mikään valmistaja ei etenkään nykyään enää tee ikuisia, eikä edes yritä, joka on kyllä sääli. Ennen ei osattu mutta yritettiin, nykyään osattais vaan ei haluta...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 19:35 |
Viestit: 1878
|
|
Mmm... kaljaa.
Ei se kalja saa kyllä liian kylmääkään olla. Jääkaapin "lämpimimmässäkin" kohdassa tulee minun makuun vähän turhan vilpoista, kellarin rapussa on parempi paikka. Toki vähän oluen tyypistäkin kiinni, mutta melkein kaikki on mielestäni parempia ennemmin liian lämpöisinä kuin (liian) kylminä.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
|
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 28.01.2018 20:25 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
Kylmää pitää olla saunan jälkeen, mutta kun on 13 miinusta auton alla kun vaihtaa öljyt niin ei onnistu 
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
|
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 29.01.2018 01:06 |
Viestit: 5158
|
jasu kirjoitti: ... Vissiin noista Lucasin ruiskuosistakin tuli kerrassaan huonoja kun liimasivat tarrat Boschin palikoihin, vai mitenkä se menikään..? ...
No tottakai, ja samanlaista saksalaista kuraa ne on sitten nykyään molemmat (Lucas päätyi Amerikan (TRW) kautta Saksaan (ZF osti TRW:n)) Molempia emoyrityksiä merkkeinä pidän mielikuvissa silti paremmalta kuulostavilta kuin Lucas merkkiä, mutta en osaa sanoa miksi, sitikoissa kun kallein vika oli minulla ZF:n automaattilaatikossa...
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 29.01.2018 17:47 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
Jonkun kerran olen kahvipöytäkeskusteluissa todennut, että Citikoista on yleensä helppo korjata sähköviat: etsii vain kaikki sähköosat, missä lukee Bosch ja vaihtaa ne, niin korjautuu yleensä sillä. Hajallisia Boschin komponentteja on nimittäin tullut Citikoissa jokunen vastaan. Silti valkkaisin esimerkiksi laturiksi ensisijaisesti Boschin. Toisaalta tuosta nykyisestä volkkarinkorvikkeestani kahdesta hajonneesta sähköjärjestelmän osasta molemmissa on lukenut Valeo... hylkivätköhän nuo PSA:t Boschia ja VAG:t Valeota?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 29.01.2018 18:35 |
Viestit: 5940 Paikkakunta: Lahti
|
Aikoinaan oli Lada Samara, huvittavinta oli kun lähes ainoa hajonnut sähköosa oli samalla auton uusin ja ainoa länsimainen, Boschin lisäpitkien rele 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 29.01.2018 20:12 |
Viestit: 1336 Paikkakunta: Järvenpää
|
laakeri kirjoitti: hylkivätköhän nuo PSA:t Boschia ja VAG:t Valeota? Kuka tekisi "O-"ryhmän sähkövermeitä?
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
catmatti
|
Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa? Lähetetty: 31.01.2018 09:46 |
Viestit: 718 Paikkakunta: Naantalista kotoisin
|
|
Katsooko kukaan enää kenen se tekele on? hinta on varmasti pääasia, kyllä kestää sen takuuajan ja sitten se poksahtaa kuitenkin
VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
|
|
|
|
 |
|
|