Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 12:18 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Mitenkä se on kun pakkasella saunaa lämmitteässä tulee jano ja on -13 niin Pitääkö se odottaa että lämpeää sauna? Eikö ne englantin maalla juo lämmitettyä olutta?



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 12:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Monet oluet joutuu ottamaan lämpenemään ennen juomista, oli kesä tai talvi. Vehnäoluet eivät ainakaan maistu juuri miltään liian kylmänä.

Englannissa lämmin olut perustuu käsittääkseni kyseisen maan loistavaan tekniikan tasoon eli ainut jäähdytyskeino on viedä tynnyri kellariin, joka ei jokaisessa pubissa välttämättä ihan kylmä ole.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 12:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3158
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
Englannissa lämmin olut perustuu käsittääkseni kyseisen maan loistavaan tekniikan tasoon eli ainut jäähdytyskeino on viedä tynnyri kellariin, joka ei jokaisessa pubissa välttämättä ihan kylmä ole.

Ei, vaan siitä että Lucas teki myös jääkaappeja...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 13:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jasu kirjoitti:
Ei, vaan siitä että Lucas teki myös jääkaappeja...
:lol:
Onneksi ei ollut kahvia suussa tuota lukiessa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 13:04 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
:lol: :lol: Tuo oli paha Lucas joka keksi pimeyden :lol:



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 13:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tässä päivänä eräänä näin muuten Valeon laturin, jossa oli Lucaksen tarra. Ainakin toinen liukurengas oli joskus vaihdettu eli siinä yhteydessä eli liekö siinä vaiheessa Lucaksen tarra ilmestynyt sitten. Ja kyseisen laturin hankkinut henkilö oli vielä moisesta rahaakin maksanut :?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 13:55 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Mulla joskus on oli jaguaari -68 kyllä oli hieno kunnes savu tuli kojetaulun takaa, missä oli rättipäällystetyt johdot kaikki paloi yhteen nippuun vaikka ryntäsin autosta ulos ja otin akkukaapelin irti, Lucas oli silloin Enklannin paras sähkömies vissiin.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 13:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3158
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ei ne Lucasin tuotteet nyt ihan niin huonoja ole mitä maine ja tarinat antaa ymmärtää. Joiden perusteella sitten muodostetaan omia mielikuvia, kuten esim. yllä... Ja jos ne olisi niin huonoja, niin olisiko niinkään kauaa pysynyt pystyssä koko firma..?

Tiedättekös mikä oleellinen ero on Bosch L-Jetronicin ja Lucas 4CU:n välillä..? Semmonen pikkuero, Jetronic on analogitekniikkaa ja Lucas sisältää tietämyskoneen. Anturit ja toimilaitteet on Boschilta, joihin on lätkitty Lucasin tarrat päälle. Tästä voisi jotain mielikuvia myös vääntää, jos haluaisi...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 17:10 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
onko se luukaksen firma vielä käynnissä :o



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 17:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3158
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
catmatti kirjoitti:
onko se luukaksen firma vielä käynnissä :o

Kaipa ne vielä jotain veistelee..?

http://www.lucasee.com/en/shop/

https://en.wikipedia.org/wiki/Lucas_Industries
Tuolla jotain tarinaa kuka kenetkin osti ja mihin yhtyi...

Lucas Aerospace Systems... :roll:


Ja muutama pakollinen tähän..:

Kuva
The Lucas motto: "Get home before dark."
Lucas is the patent holder for the short circuit.
Lucas - Inventor of the first intermittent wiper.
Lucas - Inventor of the self-dimming headlamp.
The three position Lucas switch - Dim, Flicker and Off.
The Original Anti-Theft Device - Lucas Electrics.
Lucas is an acronym for Loose Unsoldered Connections and Splices

Tuskin ihan heti loppuu noista vitsien vääntäminen. Pimeyden Ruhtinaasta siis...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 18:20 

Viestit: 33
Vanha sanonta on, että Lukas ( Lucas ) oli hyvä profeetta, mutta helevetin huono sähkömies!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 18:35 

Viestit: 5940
Paikkakunta: Lahti
Ei ollut onneksi nettiä eikä edes kameraa niinä aikoina kun Lucasta ropaamaan joutui, hyviä kuvia olisi kyllä saanut, sulakerasia josta kannen avauksen jälkeen näkyy vain iso vihreä möykky ja muuta vastaavaa, ei ne tarinat ihan tyhjästä ole syntyneet...



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 19:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3158
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kyllä niitä "hauskuuksia" on kaikissa. Mersulla biohajoavat moottorin johtosarjat, kaikilla katkeilee ovijohdot, hapettuvia liittimiä AMP, Bosch, Lucas -valmistajilta jne... Valeo made in Germany, ja sitten on löytynyt myös Bosch made in France, saa sitten valita haluaako "Ranskalaista kuraa vai Valeon p*skaa"...

Vissiin noista Lucasin ruiskuosistakin tuli kerrassaan huonoja kun liimasivat tarrat Boschin palikoihin, vai mitenkä se menikään..?

Tietysti näitä monenlaisia hauskuuksia tulee enemmän vastaan kun on ns. loppukäyttäjä näille, uusinkin liikkeelläoleva on yli 25 vuotias... :roll:

Oikeasti mikään valmistaja ei etenkään nykyään enää tee ikuisia, eikä edes yritä, joka on kyllä sääli. Ennen ei osattu mutta yritettiin, nykyään osattais vaan ei haluta...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 19:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Mmm... kaljaa.

Ei se kalja saa kyllä liian kylmääkään olla. Jääkaapin "lämpimimmässäkin" kohdassa tulee minun makuun vähän turhan vilpoista, kellarin rapussa on parempi paikka. Toki vähän oluen tyypistäkin kiinni, mutta melkein kaikki on mielestäni parempia ennemmin liian lämpöisinä kuin (liian) kylminä.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 28.01.2018 20:25 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Kylmää pitää olla saunan jälkeen, mutta kun on 13 miinusta auton alla kun vaihtaa öljyt niin ei onnistu :lol:



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 29.01.2018 01:06 

Viestit: 5158
jasu kirjoitti:
...
Vissiin noista Lucasin ruiskuosistakin tuli kerrassaan huonoja kun liimasivat tarrat Boschin palikoihin, vai mitenkä se menikään..?
...

No tottakai, ja samanlaista saksalaista kuraa ne on sitten nykyään molemmat (Lucas päätyi Amerikan (TRW) kautta Saksaan (ZF osti TRW:n))

Molempia emoyrityksiä merkkeinä pidän mielikuvissa silti paremmalta kuulostavilta kuin Lucas merkkiä, mutta en osaa sanoa miksi, sitikoissa kun kallein vika oli minulla ZF:n automaattilaatikossa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 29.01.2018 17:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Jonkun kerran olen kahvipöytäkeskusteluissa todennut, että Citikoista on yleensä helppo korjata sähköviat: etsii vain kaikki sähköosat, missä lukee Bosch ja vaihtaa ne, niin korjautuu yleensä sillä. Hajallisia Boschin komponentteja on nimittäin tullut Citikoissa jokunen vastaan. Silti valkkaisin esimerkiksi laturiksi ensisijaisesti Boschin. Toisaalta tuosta nykyisestä volkkarinkorvikkeestani kahdesta hajonneesta sähköjärjestelmän osasta molemmissa on lukenut Valeo... hylkivätköhän nuo PSA:t Boschia ja VAG:t Valeota?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 29.01.2018 18:35 

Viestit: 5940
Paikkakunta: Lahti
Aikoinaan oli Lada Samara, huvittavinta oli kun lähes ainoa hajonnut sähköosa oli samalla auton uusin ja ainoa länsimainen, Boschin lisäpitkien rele :lol:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 29.01.2018 20:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1336
Paikkakunta: Järvenpää
laakeri kirjoitti:
hylkivätköhän nuo PSA:t Boschia ja VAG:t Valeota?


Kuka tekisi "O-"ryhmän sähkövermeitä?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kylmää kaljaa?
ViestiLähetetty: 31.01.2018 09:46 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Katsooko kukaan enää kenen se tekele on? hinta on varmasti pääasia, kyllä kestää sen takuuajan ja sitten se poksahtaa kuitenkin



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: