Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Kolmannen sukupolven Berlingo http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=27126 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | Andre [ 15.02.2018 14:40 ] |
Viestin otsikko: | Kolmannen sukupolven Berlingo |
Uusi Berlingo on lanseerattu tänään: https://monamicitroen.blog/2018/02/15/b ... -esitelty/ Suomeen autot saadaan ilmeisesti huhti- toukokuun vaihteessa. |
Kirjoittaja: | Xari [ 15.02.2018 14:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Tuo olis nykymalleista ensimmäinen jonka voisi oikeasti ostaakin, ja viimeinkin oikealla automaatilla. |
Kirjoittaja: | Lauri [ 15.02.2018 18:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Xari kirjoitti: Tuo olis nykymalleista ensimmäinen jonka voisi oikeasti ostaakin, ja viimeinkin oikealla automaatilla. Täysin samaa mieltä. Berlingo on aina "salaa ollut" käyttöominaisuuksiltaan malliston paras Sitikka. |
Kirjoittaja: | Aapeli [ 15.02.2018 19:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Eikös tuo ala jo liukua perinteisen tila-auton muottiin? Eikös Citroenilla ole jo joku 7-paikkainen, josta saa penkkejä pois? Joku Grande Picasso? |
Kirjoittaja: | HiTec [ 15.02.2018 21:11 ] | |||
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo | |||
Aapeli kirjoitti: Eikös Citroenilla ole jo joku 7-paikkainen, josta saa penkkejä pois? Joku Grande Picasso? Yep, C4 Picasso 5-paikkaisena, josta on myös Grand-versio 7-paikkaisena. Ja itse asiassa juuri se oli malli jossa tuota uutta keulailmettäkin käytettiin nykymallistossa ekan kerran, jonka nyt myös Berlingo on siis perinyt ![]()
|
Kirjoittaja: | Aapeli [ 15.02.2018 23:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Jääkö C4 Grande Picasso pois mallistosta ja Berlingo korvaa sen? Jos ei, niin mikä nuo kaksi mallia erottaa? |
Kirjoittaja: | Teuski [ 15.02.2018 23:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
No onhan ne nyt aika erityylisiä tila-autoja, onhan sitä ennenkin ollut 5-paikkaista (ehkä myös 7p?) berlingoa, bussi-jumpya, c8, ja xsara picassoa samaan aikaan, ja vielä 7- ja 8-paikkaisiakin farkkufemmoja... Enemmän ihmettelen miksi on cactus ja c3 aircross... |
Kirjoittaja: | Lauri [ 15.02.2018 23:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Teuski kirjoitti: No onhan ne nyt aika erityylisiä tila-autoja, onhan sitä ennenkin ollut 5-paikkaista (ehkä myös 7p?) berlingoa, bussi-jumpya, c8, ja xsara picassoa samaan aikaan, ja vielä 7- ja 8-paikkaisiakin farkkufemmoja... Enemmän ihmettelen miksi on cactus ja c3 aircross... Uusi Cactus korvaa mallistossa poistuvan C4:n sekä vanhan Cactuksen. C3 Aircross korvaa poistuvan C3 Picasson ja on samalla Citroënin vastine euroopassa hämmentävän suositulle Renault Capturille ja muille sen autoluokan kilpailijoille. Nykyiset eri valmistajien käyttämät "pohjalevyt" ovat ilmeisesti niin "helposti" muunneltavia, ettei eri automallien työntäminen markkinoille ole niin iso juttu kuin aiemmin. Samaa pohjalevyä muuntelemalla saa hyvinkin erinäköisiä malleja kaupattavaksi. Noista luultavasti sitten karsiutuu ajan myötä heikommin menestyvät mallit pois. Ps. C3 Aircross on bensa-automaatilla ja kattoluukulla aika hyväntuulinen auto ajella. Etenkin Shine-varustelun vaalealla sisustalla se oli hieno. Tosin pitää sillä reilulla 30000€:lla kyllä ollakin. ![]() |
Kirjoittaja: | HiTec [ 16.02.2018 09:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Aapeli kirjoitti: Jääkö C4 Grande Picasso pois mallistosta ja Berlingo korvaa sen? Jos ei, niin mikä nuo kaksi mallia erottaa? Picasso on tila-auto kun Berlingo on paku - siis noin niin kuin karkeasti jaoteltuna ja näin niillä on myös erilaiset ostajakuntansa, toisten arvostaessa muotoilua, toisten käytännön tiloja (ja samalla myös tila-autoa edullisempaa hintaa?) ![]() |
Kirjoittaja: | Aapeli [ 16.02.2018 12:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
HiTec kirjoitti: Aapeli kirjoitti: Jääkö C4 Grande Picasso pois mallistosta ja Berlingo korvaa sen? Jos ei, niin mikä nuo kaksi mallia erottaa? Picasso on tila-auto kun Berlingo on paku - siis noin niin kuin karkeasti jaoteltuna ja näin niillä on myös erilaiset ostajakuntansa, toisten arvostaessa muotoilua, toisten käytännön tiloja (ja samalla myös tila-autoa edullisempaa hintaa?) ![]() No joo, tuo on varmasti ihan totta. En ole oikeastaan yhtään perehtynyt uusiin autoihin, minkään merkin. Minulle kelpaisi tuollainen Berlingo. Harmi että nyt markkinoille tullessaan menee vuosia, että noita saa käytettynä sopuhintaan. |
Kirjoittaja: | HiTec [ 16.02.2018 13:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Itse tässä pengon infoa ja bongailen muutoksia/eroavuuksia nykymalliin vrt. ja onhan niitä, jotkut parannuksia, mutta toki joukossa myös selkeitä heikennyksiäkin, kuten kojelaudan päällisistä lokeroista luopuminen, 2. rivin keskipaikan vyö on yhä katossa, mutta nyt tavaratilan yläkulmassa, ylipäätään säilytystilojen määrä on selkeästi vähentynyt... Niin tahi näin, veikkaan kuitenkin löytäväni itseni Citroën-liikkestä tuota uutta kylmätyyppäämässä ja tutstumassa miten nuo nippelit oikeasti on nyt aseteltuina. Ja varsinkin tuo jatkettu malli on se tarkemman tutstumiseni kohde, vaikkakin se seuraava autovaihto on vielä kaukana, vuosien päässä tulevaisuudessa, vaan minkäs sitä utaleelle luonteelleen tekee ![]() |
Kirjoittaja: | HiTec [ 16.02.2018 13:40 ] | |||
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo | |||
Tulikohan tuosta nyt sitten se vimonen nou nou tälle ajatukselle, sillä kaikissa muissa PSA:n malleissa juuri tuo cruisen alaviiksi on tehnyt autostani itselle mahdottoman ajaa, polven tökkiessä tuota cruisen viikseä jatkuvasti ja muutenkin viiksen painaessa polvea ikävästi ![]()
|
Kirjoittaja: | Teuski [ 16.02.2018 14:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Onko niissä vieläkin toi sama viiksi? Radiolleko myös? Aikamoinen tuulahdus menneisyydestä. Sääli, ettei kiinteäkeskiöinen ratti tullut jäädäkseen sitikoihin, se on ihan kiva erottuva yksityiskohta ![]() |
Kirjoittaja: | HiTec [ 16.02.2018 15:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Teuski kirjoitti: Onko niissä vieläkin toi sama viiksi? Radiolleko myös? Aikamoinen tuulahdus menneisyydestä. Ei, radio on piilotettu tuonne keskikonsolin kosketusnäytön syövereihin ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 16.02.2018 17:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Teuski kirjoitti: Sääli, ettei kiinteäkeskiöinen ratti tullut jäädäkseen sitikoihin, se on ihan kiva erottuva yksityiskohta ![]() Sääli tosiaan, ja yhden sähköviiksen siirtäminen toiseen paikkaan tuskin on ylivoimainen tehtävä edes merkkihuollolle ![]() |
Kirjoittaja: | Lauri [ 05.01.2019 15:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Uusi Berlingo koettu. Ajo-ominaisuuksissa yllättävän vähän muutosta edelliseen malliin. Ehkä vähän meluttomampi ja pehmeämpi. Lisävarusteita on nyt saatavilla paljon enemmän kuin aiemmin. Bensa-automaatit tulevat vasta kesällä, jolloin ajomukavuus kasvanee merkittävästi. Koeajoauton diesel-manuaali tuntui turhan arkiselle. Edelleen tämä on järkiauto, niin hyvässä ja pahassa. Yhteenvetona uudessa mallissa kaikki on parempaa kuin poistuvassa. Minun mielestä jopa ulkonäkö on hauskempi. Tosin takaosa on lähes sama kuin vanhassa. Hyvä peli. |
Kirjoittaja: | apixrv750 [ 05.01.2019 22:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Uusi Berlingo on turhan kallis. Omassa Berlingossa (2016) on etu- ja takatutkat, kattoikkunat, tummennetut lasit ja verhot, avattava takaikkuna jne. Ja hinta taisi olla 23 - 24 000 välissä. Noilla varusteilla uusi olisi turhan kallis. Cruisen viiksi ei ole osunut polveen. Ilmesti olen liian lyhyt - vain 184 cm. Uuden Berlingon keula on täysin käsittämätön. En voisi ostaa autoa, jonka konepellin sovitus on noin huono. Keskeltä alhaalla ja irvistää reunoilta. Harmi. Onneksi vanha pelaa hyvin eikä vaihtotarvetta vielä ole. ![]() |
Kirjoittaja: | HiTec [ 06.01.2019 10:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
apixrv750 kirjoitti: Uuden Berlingon keula on täysin käsittämätön. Itsekään en todellakaan ole mikään tuon uuden Citroën keulailmeen ystävä, mutta Peugeot sen sijaan kyllä toimii. Samaten sisustassa Rifterin sisäilme kuskin paikalla on monta askelta sisaruksiaan (Berlingo ja Combo) edellä ![]() |
Kirjoittaja: | yason [ 06.01.2019 13:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Käytiin pojan kanssa kylmätyypeillä, lähinnä Rellua, Pösöä ja Sitikkaa... Muutamia muitakin. Vanha tuttu jalkatilan puute vaivasi useimpia malleja valmistajasta riippumatta. Poikakin tuosta valitteli, kun sattuu olemaan liki samaa mittapuuta kuin isänsä. Cactus on toki edelleen hyvä, vaikka autona muuten pieni. Hyvän asennon siinä saa ja mukavasti keinuu penkit ja jousitus. Mutta tuo Perslinko oli kaikkein käytännöllisimmän oloinen ja siinä oli vähintään yhtä leppoisa fiilis. Tyhjä tila etupenkkien välissä oli mahtavaa luksusta! |
Kirjoittaja: | Xari [ 06.01.2019 13:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Hintahan tuossa karkaa kun ottaa mieleiset varusteet ja koneen, tosin jos vertaa vaikka vastaavaan Volkkariin joka on ankea ja karu puolet kalliimmalla loppuhinnallakin. Mikä tuo 1.5 diesel sitten on koneena? Puretecht ei ainakaan turboversiona oikein vakuuta, onhan se vuoden moottori mut kun ajattelin ajaa seuraavalla taas vähintään 10 vuotta, vuoden moottoreita menis sit kymmenen ![]() |
Kirjoittaja: | Gonzales [ 08.01.2019 16:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Teuski kirjoitti: Onko niissä vieläkin toi sama viiksi? Radiolleko myös? Aikamoinen tuulahdus menneisyydestä. Sääli, ettei kiinteäkeskiöinen ratti tullut jäädäkseen sitikoihin, se on ihan kiva erottuva yksityiskohta ![]() Jepulis. Samanlainen vakkarisateliitti on miulla ollut ekassa C vitosessa, C kolmosen ensimmäisessä ja uudemmassa mallissa, pösö 308:ssa ja nykyisessä Berlingossa. Kaikissa muissa paitsi ensimmäisessä C5:ssä ihan toimiva ratkaisu kun on myös digitaalinen vakkarin nopeusnäyttö. Ilman tätä numeronäyttöä (C5) ehkä surkein vakkari ikinä. C4:n kiinteä keskiö vakkarinappuloilla ja keskellä kauempana olleella superselkeällä numeromittarilla on ollut paras. Mersun mehupilli, skoda/vw vipstaaki vilkkuviiksessä, huyndain rattinappulat, joista vakkari piti laittaa päälle aina uudelleen käynnistyksen jälkeen sekä fiatin jämerämpi viiksi kaikki ihan ok, mutta ei vakkarin nopeusnäyttöä. |
Kirjoittaja: | TeeKoo [ 08.01.2019 19:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Saako tuohon hydeiskarit vai miksi niitä pitäis kutsua? |
Kirjoittaja: | Teuski [ 09.01.2019 08:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
Gonzales kirjoitti: Teuski kirjoitti: Onko niissä vieläkin toi sama viiksi? Radiolleko myös? Aikamoinen tuulahdus menneisyydestä. Sääli, ettei kiinteäkeskiöinen ratti tullut jäädäkseen sitikoihin, se on ihan kiva erottuva yksityiskohta ![]() Jepulis. Samanlainen vakkarisateliitti on miulla ollut ekassa C vitosessa, C kolmosen ensimmäisessä ja uudemmassa mallissa, pösö 308:ssa ja nykyisessä Berlingossa. Kaikissa muissa paitsi ensimmäisessä C5:ssä ihan toimiva ratkaisu kun on myös digitaalinen vakkarin nopeusnäyttö. Ilman tätä numeronäyttöä (C5) ehkä surkein vakkari ikinä. C4:n kiinteä keskiö vakkarinappuloilla ja keskellä kauempana olleella superselkeällä numeromittarilla on ollut paras. Mersun mehupilli, skoda/vw vipstaaki vilkkuviiksessä, huyndain rattinappulat, joista vakkari piti laittaa päälle aina uudelleen käynnistyksen jälkeen sekä fiatin jämerämpi viiksi kaikki ihan ok, mutta ei vakkarin nopeusnäyttöä. Nojoo, asiaan tuli hankittua omaakin näkokulmaa kun ostin tuon C3 Picasson. Samat vermeethän siinä käytännössä on kuin ykköskoppaisessa femmassa. Tosiaan se ykköskoppaisen vakkari on aika epälooginen, suurimpana outoutena uudempiin verrattuna on se, että "pause"-nappi ei palauta asetettua nopeutta. Muutenkin samannäköisistä vipstaakeista huolimatta toiminta voi olla erilaista, kuten sadetunnistimen kytkentä uudempien ja vanhempien välillä. Vaimolla on vanhakorinen C4 ja mitä nyt sillä on tullut ajeltua niin en niitä keskiön nappeja heti viiksiä paremmaksi nostaisi. C4:n nopeusmittari on Xsara Picasson tapaan liikaa oikealla, C3 Picassossa on jotenkin paljon luontevammassa paikassa vähän vasemmalla ja ylempänä. Sen kanssa olenkin saanut hiukan korjata mielipiteitäni noista keskellä olevista mittareista ![]() C4:ssä ärsyttää ratin keskellä hämäryydessä killittävä pitkien merkkivalo, C3 Picassossa taas se on liikaa oikealla ja sekoittuu siniseen kylmän moottorin merkkivaloon. Useasti tuli alkuun räpsittyä muka pitkiä pois päältä vastaantulijan kohdalle sattuessa kun taulussa killitti sininen valo. Täytyy muuten kehua tuota C3 Picasso Exclusiven 2-alueilmastoinnin hallintapaneelia, siinä on käytettävyys saatu kohdilleen estetiikkaa unohtamatta ![]() Joo, aika kauas mentiin kolmannen sukupolven Berlingosta... ![]() |
Kirjoittaja: | Lauri [ 09.01.2019 14:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kolmannen sukupolven Berlingo |
TeeKoo kirjoitti: Saako tuohon hydeiskarit vai miksi niitä pitäis kutsua? Uutta C4 Cactusessa esiteltyä PHC-jousitusta ei saa Berlingoon, mutta pehmeä kyyti tuossa oli ilman niitäkin. Ehkäpä pehmeämpi kuin missään aiemmassa Berlingo-mallissa. Auto oli liikkeissään aika rauhallinen ja tuntui painavalle ja suurelle. Osa tykkää sellaisesta tuntumasta ja osa ei. Auton ulkonäöstä vielä. Minusta Berlingoon kuuluu tietynlainen hauskuus ja humoristisuus. Peugeotin sisarmalli on aina ollut turhan tärkeilevä. Vähän kuin huumorintajuton ihminen: hoitaa hommansa, muttei sellaisen seurassa ole kivaa. |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |