Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/4 [ 81 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tauti pahenee - kuinka eräs BX tuli taloon
ViestiLähetetty: 16.10.2009 19:17 
Käyttäjän avatar

Terve!

Ostin juuri bexin. Ajettu n. 300tkm, ei lähtenyt käyntiin, vuotaa hydesäiliön tyhjäksi 25 km matkalla, kilvet on juuri palautettu katsastuskonttorille.

Mutta peli on taivaan sininen, 16TRS :mrgreen:

Tauti pahenee?

Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa

Viestin otsikko: Re: Tauti pahenee
ViestiLähetetty: 16.10.2009 19:18 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
dieselflosse kirjoitti:
Tauti pahenee?

Pientähän tuo vielä :mrgreen:

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 16.10.2009 19:22 
Käyttäjän avatar

niko kirjoitti:
Pientähän tuo vielä :mrgreen:

Juu, mutta trendi se on, mikä huolestuttaa... :lol:

Terveisin
Poissa

ViestiLähetetty: 16.10.2009 20:03 
Käyttäjän avatar

dieselflosse kirjoitti:
Ostin juuri bexin. Tauti pahenee?

Oliko isokin pullapussi? Pahalta kuulostaa ...

(toisaalta itse seisoessani alkuviikolla maatuvan 50-vuotiaan 2CV:n vieressä illan pimetessä, koin ihan vastaavia "tämän mää haluan heti"-ajatuksia...) :D

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 16.10.2009 20:11 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
dieselflosse kirjoitti:
Juu, mutta trendi se on, mikä huolestuttaa... :lol:

Oothan sä kyllä aika vauhdilla joutunu tohon akuuttivaiheeseen :mrgreen:

Tosin (ilolla 8-) ) olen havainnut, että tällä palstalla on paljon muitakin, joilla mopo on ihan tässä vuoden sisään karannut :)

2cvkimmo kirjoitti:
(toisaalta itse seisoessani alkuviikolla maatuvan 50-vuotiaan 2CV:n vieressä illan pimetessä, koin ihan vastaavia "tämän mää haluan heti"-ajatuksia...) :D

No tietysti! Kukapa ei tuntisi ;)

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 16.10.2009 20:58 
Käyttäjän avatar

Täytyy myöntää, että hintana oli lupaus koittaa saattaa bexi liikenteeseen. Voipi olla, ettei ihan pullakaffehinta riitä. :mrgreen:

Lähiaikona tuon biilin kohtalo selviää. Ensin pitää laittaa kilpiin (tai tarroille) ja apuakulla käyntiin ja sitten ajella kotiin (6km). Eiköhän hydesäiliön täyttö riitä tuohon matkaan.

Terveisin
Poissa

ViestiLähetetty: 16.10.2009 21:20 
Käyttäjän avatar

täh ? eikös se beksi osaa kulkea tuommosta matkaa ihan ilman joutavia pellin läpysköitä tai tarroja. tai hinaa jollakin ja pykälä , vaikka nelonen silmään ja kytkin ylös vedettäessä niin pumppu pyörii ja lataa painetta jarruille ja jousille + tehostimelle. tai houkuttele käyntiin ja paineet ylös ja narun jatkoksi, hullua maksaa valtiolle kun ne vonkaa koko ajan muutenkin. säästö se on pienikin. :evil:

Poissa

ViestiLähetetty: 16.10.2009 21:46 
Käyttäjän avatar

Hienoa, että päätit kuitenkin ottaa vielä yhden projektin lisää, näin on taas yks Beksi pelastettu :D .

Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2009 01:33 
Käyttäjän avatar

"Täytyy myöntää, että hintana oli lupaus koittaa saattaa bexi liikenteeseen."

Hölömö! Ja te muut kanssa, älkää nyt ruokkiko tuotakaan miespoloa enempää. Itse olen tullut liki siihen pisteeseen että minut saa taluttaa "sairaalalle lepareihin" jos pihaani Bäksä tulee ja mun nimiin. (leparit ovat siis lepositeet totaalisen maaniselle potilaalle)

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2009 03:15 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
Hölömö! Ja te muut kanssa, älkää nyt ruokkiko tuotakaan miespoloa enempää. Itse olen tullut liki siihen pisteeseen että minut saa taluttaa "sairaalalle lepareihin" jos pihaani Bäksä tulee ja mun nimiin. (leparit ovat siis lepositeet totaalisen maaniselle potilaalle)

Aijai,tässähän jätettiin selvästi takaportteja :lol: Ovelaa ;)

Minua kiinnostaisi tämän ketjun bexin väri?Nyt aloittajan täytyy laittaa kuva!En muista koskaan nähneeni taivaansinistä serie2 bexiä......

Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2009 08:11 

Cikatti kirjoitti:
Hölömö! Ja te muut kanssa, älkää nyt ruokkiko tuotakaan miespoloa enempää. Itse olen tullut liki siihen pisteeseen että minut saa taluttaa "sairaalalle lepareihin" jos pihaani Bäksä tulee ja mun nimiin.

Kuva

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 17.10.2009 09:19 
Cikatti kirjoitti:

Hölömö! :!:

ViestiLähetetty: 18.10.2009 19:44 
Käyttäjän avatar

Terve taasen!

Nyt on bexi kotiutettu, narun jatkona. Olisi se ilamankin kulkenut, mutten viitsinyt ottaa riskiä sinivuokoista.

Jonkinmoisen sahauksen tuo vaati, jotta heräsi. Oli bensat haihtuneet putkesta. Konemuovin avatessani havaitsin mahdollisen syyn kanttorin kertomille käyntihäiriöille. Oli paikallinen poskorjaamo jättänyt kaasarin kylkeen parin sentin johdonpätkän (ilmeisesti tullut vaihtokaasarin mukana) ehjän johdon sijaan. Ehjä johto makoili kaasarin alapuolella... Sellainen sininen amp-liitin. Jälkikäynnin estosysteemiksi jo eräs veikkaili.

Aika röpöttävää oli tyhjäkäynti silti ja sinistäkin pukkasi. Mutta eihän tuolla ole puoleen vuoteen ajeltukaan. Ja ilmanputsarille lähtevän letkun kaasarin puoleinen pääkin oli irti...

Hydeongelmaa lähestyin käymällä hakureissulla ensin pönikän löpöä. Sitä sitten lorottelin hydesäiliön täyteen. Terhakkaasti bexi pompsahti ajoasentoon aika äkkiä startin onnistuttua, vaikka oli uinaillut sen puoli vuotta. Hydepumpun suunnalta tulee sellainen pieni vikinä aina pumpun aktivoiduttua, mutta ääni saattaa tulla hihnasta.

Kotona sitten tutkin, mistä vuotaa. Hydesäiliön alla oli kovasti märkää. Lähempi tutkiskelu kertoi yhden paluuletkun olevan murtunut jatkokappaleen kupeesta. Niksnaks sentti pois letkusta ja letku takaisin jatkokappaleeseen. Korjaus oli siinä.

Huomenna marssin katsastusasemalle kilpiä kinuamaan. Onko jollakulla kokemusta, poikkeaako tällainen "Ajoneuvo poistettu liikennekäytöstä" muuten "Tilapäisestä liikenteestä poistosta" kuin vain kilpiensä osalta? Kilvet joutuu tietysti uusimaan, mutta poikkeaako tuo liikenteeseen palautus muutoin tilapäisestä poistosta? Autossa olisi vielä vanhaa katsastusta kuukausi jäljellä, jona aikana ehdin herkistellä vehkeen ennen seuraavaa katsastusta, mikäli liikenteeseen palautus onnistuu heittämällä..

Pirssi on siis metallisininen. Mielestäni taivaansininen kuvaa väriä parhaiten. Otan kuvia, kunhan kerkeän.

Terveisin
Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2009 19:47 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kukas pelastais mun pihasta yhden beksin? :P

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2009 19:50 
Käyttäjän avatar

Jeth kirjoitti:
Kukas pelastais mun pihasta yhden beksin? :P

Kyllä sen joku ottaa, kun samaan rahaan lupaat, mitä minä tästä sinisestä maksoin :mrgreen:

Terveisin
Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2009 19:52 

dieselflosse kirjoitti:
Huomenna marssin katsastusasemalle kilpiä kinuamaan. Onko jollakulla kokemusta, poikkeaako tällainen "Ajoneuvo poistettu liikennekäytöstä" muuten "Tilapäisestä liikenteestä poistosta" kuin vain kilpiensä osalta? Kilvet joutuu tietysti uusimaan, mutta poikkeaako tuo liikenteeseen palautus muutoin tilapäisestä poistosta? Autossa olisi vielä vanhaa katsastusta kuukausi jäljellä, jona aikana ehdin herkistellä vehkeen ennen seuraavaa katsastusta, mikäli liikenteeseen palautus onnistuu heittämällä..

Mitä tarkoitat noilla: "Ajoneuvo poistettu liikennekäytöstä" ja "Tilapäinen liikenteestä poisto"? Ovatko ne jotenkin eri asia ja jos niin miten?

Lainaa:
Kilvet joutuu tietysti uusimaan ...

Miksi?

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2009 19:55 
Käyttäjän avatar

Tilapäisessä liikenteestä poistossa ei jätetä kilpiä konttorille.

Korvasi siis käytännössä vanhan "seisontavakuutuksen".

Liinenteestä poistossa kilvet menee uusiksi, jos ei jää odottelemaan tilaustavarana toimitettavia kilpiä. Ne orkkiskilvet on jo romutettu.

Terveisin
Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2009 20:27 

dieselflosse kirjoitti:
Tilapäisessä liikenteestä poistossa ei jätetä kilpiä konttorille.

Korvasi siis käytännössä vanhan "seisontavakuutuksen".

Liikennekäytöstä poiston voi tehdä kahdella tapaa. Joko jättää kilvet autoon, tai ei. Jos jättää kilvet autoon, jää vakuutus osittain voimaan. Noin kertoo AKE.
Seisontavakuutusaikana ajoneuvovero perittiin, liikennekäytöstä poisto katkaisee veronmaksun, vaikka autossa olisi kilvet paikalla.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2009 20:41 
Käyttäjän avatar

Kuullostaa siltä, että reilu kymppi tiskiin ja auto palaa liikenteeseen. Lisäksi 16€ uusista kilvistä. Vai tulikohan omistajan vaihdoksesta jotain lisäkuluja...

Terveisin
Poissa

ViestiLähetetty: 18.10.2009 20:52 

dieselflosse kirjoitti:
Vai tulikohan omistajan vaihdoksesta jotain lisäkuluja...

Eiköhän se siihen samaan rahaan samalla kerralla tehdä rekisteröinnin kanssa.
Lainaa:
Terhakkaasti bexi pompsahti ajoasentoon aika äkkiä startin onnistuttua, vaikka oli uinaillut sen puoli vuotta.

Silloin ainakin varaajapallo saattaa olla tyhjä.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.10.2009 10:13 
Käyttäjän avatar

Huomenta!

Nyt on Bexi rekisteröity. Ei siinä ollut mitään ihmeellistä. Liikenteeseen palautus/omistajan vaihdos 10,20€ ja uudet kilvet 12€. Nyt on ajoaikaa ensikuun loppuun. Kovaa ajoa vain, niin paikat notkistuu. Kaasaria joutunee hieman ruuvailemaan, kun ovat koittaneet saada tyhjäkäyntiä aikaan ilman sitä jälkikäynnin estojohtoa.

Terveisin
Poissa

ViestiLähetetty: 19.10.2009 10:20 
dieselflosse kirjoitti:
Huomenta!
...uudet kilvet 12€...

Ja minulta kiskottiin 16 euroa, kun vaihdoin vanhat kuluneet ja ruostetahraiset kilvet uusiin :evil:

ViestiLähetetty: 19.10.2009 10:30 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Ja minulta kiskottiin 16 euroa, kun vaihdoin vanhat kuluneet ja ruostetahraiset kilvet uusiin :evil:

Se onkin erikoistilaus. Olemassa olevien kilpien uusinta maksaa tuon 16€. Liukuhihnalta otetut uudet kilvet 12€.

Saman 16€ maksoivat amin mustapohjaisetkin.

Terveisin
Poissa

ViestiLähetetty: 19.10.2009 12:08 
Käyttäjän avatar

Ei kuullosta ollenkaan pahalta tuo uushankintasi :)

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 19.10.2009 17:12 

Oma hankintani oli saman hintainen ostaessa eli nostetaan Leader pyörilleen mutta nyt kun se on kunnossa niin kuittinippu on jo mukavan paksuinen ja bx:ä ei ole enää halpa itsellekään. :D

Citroen C4 Cactus -14
Citroen Berlingo XTR -08
Harley-Davidson Softail Heritage -99
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/4 [ 81 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava