Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 72 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 01.05.2016 19:08 

Viestit: 199
Pientä mietintää Wapun kunniaksi ja sen jälkeenkin...

Onko C6:ssa mitään järkeä käyttöautona? Siis ihan jokapäiväiseen ajoon tuulessa ja tuiskussa.
Vai onko siitä kuitenkin vain harrasteautoksi?
Monenlaisia kauhutarinoita on löydettävissä netin syövereistä. Kalliita remontteja, arvokkaita huoltoja
ja jatkuvaa ongelmien kanssa painimista, sitäkö se C6-autoilu olisi?
Samoja osakokonaisuuksia kai muillakin...
Onko liikaa heikkoja kohtia vai liian hienoa tekniikkaa tänne lumen ja jään maahan?
Nyt on sana vapaa, haukkukaa, kehukaa, kannustakaa. Kaikki mielipiteet on sallittuja ja suotavia, perusteluineen tietenkin.
Kaivaisinko vain verta nenästä ja tuohta loputtomasti lompakon pohjilta?
Taitaa vaan käydä niin, että hyvät XM:t loppuu aikanaan tai ainakin osat niihin. Mitäpä sitten tilalle?
Kaikki eivät sytytä, toiset eivät vakuuta ja joihinkin ei riitä rohkeus vieläkään...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 01.05.2016 23:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
mitään järkisyitä c6:lla ajeluun ei löydy. C6 on harrasteauto jolla käyttöautoilu kyllä onnistuu kun on pari tonnia varalla laittaa milloin vain autoon kiinni. Näitä sattuu keskimäärin 1-2 kertaa vuodessa, joskus huonolla tuurilla useamminkin. Samoja osia kuin C5/407 löytyy monesta paikasta, joita voisi periaatteessa itse laitella, sitten on niitä kalliita vain c6:sta löytyviä...joita vain spesialistit osaa korjata. Kaiken toimiessa autolla liikkuminen on ylevää, ja sehän tekee tällaisesta harrastekäyttöautoilusta lopulta mielekästä 8-)



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 00:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
En tiedä kuinka vakituinen foorumin käyttäjä olet, mutta tältä foorumilta löytyy ehkäpä maailman parimmat arviot siitä millainen C6 on ajaa ja miten se vertautuu muihin saman luokan autoihin. Jos luet esimerkiksi C6Owners.org:ia, et saa kokonaiskuvaa. Sitruunapatongissa saat.

Arvioisin tällä hetkellä olevani tämän foorumin C6-auktoriteetti. Olen omistanut niitä (valitettavasti) kolme tähän mennessä ja ajanut kymmeniä. Yksi omistamistani oli lähes uusi auto, ostaessani 39.000 ajettu 2010-vuosimalli 3.0 HDI Exclusive, toiset kaksi enemmänkin käytettyjä. Ajamisen ja omistamisen lisäksi olen myös itse diagnosoinut (Diagboxilla ja deduktiivisilla menetelmillä) ja korjannut näitä "prinsessoja", en vain katsonut vierestä kun Veho korjaa. Vehollekin olen toki kantanut rahaa yli kymppitonnin näiden mekaanisiin korjauksiin.

Vastaan tässä alkuun kysymykseesi: C6:ssa ei ole mitään järkeä käyttöautona eikä oikein edes harrasteautona. V6-Activat, 24V-ketjukone-XM:t, CX Turbo 2:set ja SM:t ovat paljon palkitsevampia ja halvempia harrastaa. Kyllä, myös SM on halvempi harrastaa kuin C6. Olen omistanut sellaisenkin (ensimmäinen Suomeen uustuotu, toin 2002), ja vaikka sen korjaus maksoikin, se kuitenkin pysyi nipussa paljon paremmin kuin C6.

Aloitetaan perusteista. Mikä menee vikaan kaikissa C6:ssa kun kilometrejä kertyy.

hyry66 kysyi C6:sta:"Mitä murheita on odotettavissa, kysyn teiltä jotka asiasta paremmin tiedätte?"

Ja minähän vastasin:

Koko etutuenta jousisylintereineen (korjauskulut 2xjousisylinteri+kuluvat nivelet ja osat noin 3500 eur yhteensä), etukallistuksenvaimennin kuluu väljäksi päittäissuunnassa, takapään AMVAR-venttiilit jos joku suostuu ne erikseen vaihtamaan, kaikki pallot todennäköisesti jo 10-15% vajaat jos ei koskaan vaihdettu, automaatin kontrolliblokki aika pian jos vanhoilla öljyillä temppuili tai jynksytteli vähänkään vaihdoissa, laturi, jatkuva arvailu onko jousitus jäykkä vai ei, pyöräkohtaisten korkeusanturien nivelien rasvailua ja auton korkeudensäätelyä kerrasta toiseen (kun se on liian jäykkä "jotenkin", ks kommenttini H3+ ongelmat-threadissa), kaistanvahtikameroiden temppuilua, kuskin istuinlämmittimen toimimattomuus (korjaus maksaa 2800 euroa jos vika ei ole aivan istuimen takaosan avonaisissa johdoissa, useimmiten ei ole :)), mittariblokin pimeneminen&vilkkuminen (osa 1800 euroa alennuksineen+vaihtotyöt), lisääntyvä tärinä ja kalina varsinkin tuolla 2.7-diisselillä joka osittain korjaantuu koneen kumityynyjä vaihtamalla (se kallis aktiivinen tyyny ensimmäisenä tietysti), kondessiveden kerääntyminen kaikkien valoumpioiden sisään niin edessä kuin takana, ovien ikkunansulkumekanismin säädön "liukuminen" ja siitä seuraava ovien raskaammaksi ja raskaammaksi muuttuva avaaminen kun ikkunat painavat ovia salpoja vasten voimalla, keskikonsolissa sijaitsevan takapenkkiläisten puhaltimen kitinä (osa + työ 850 euroa), jos hydr.säiliötä ei ole vaihdettu niin säiliön räjähtäminen auto ylä-asennosta alas laskettaessa, ja lisäksi tuossa 2.7-koneessa tuhoton määrä jäähdytysnestevuotoja erilaisista muovisista koteloista ja saumoista. Egr-ongelmista on monta threadia erikseen esim C6 owners-foorumissa, en lähde sitä tähän listaamaan.

Muiden vikojen kanssa aika hyvin pärjää jos rahapussi kestää mutta tuon jousituksen kanssa tulet arvailemaan monta kertaa, että "oliko se eilen näin jäykkä", "miksi se takapää nyt noin keinuu, ei se ennen kai..." jne jne loputtomiin. Siellä on myös vikapaikkoja jotka ovat erittäin vaikeita diagnosoida, itsellä oli alle 40.000 ajetussa 3.0HDI:ssä takapään keskihydrauliikkablokin oikea puoli mekaanisesti jumissa ja auto todella kummallisella, satunnaisella tavalla "jäykkä" vaikka mitään vikakoodeja ei tullut. Ihan harrastuksen vuoksi tällä hetkellä entisöin hiljalleen vajaa 300.000 ajettua bifuel-c6:sta ja siinä aika hyvin näkyy miten alamittaisesti monet tuennan osat on mitoitettu auton painoon nähden.

Näiden lisäksi luonnollisesti kaikki tavalliset vika- ja huoltokohteet joita 10 vuoden ikäisessä paljon ajetussa uutena lähes 80.000 euron hintaisessa luksusautossa on.

Yleisesti totean että C6 on huonoiten kilometrejä kestävä iso sitikka ainakin Traction Avantin jälkeen. Monet yksilöt ovat 150.000 km ajettuna aivan lopussa, kolisevat, lotisevat ja tärisevät holtittomasti.

Ja loppukommentiksi: minä siis ilman muuta kannatan C6:ten ostamista, harrastamista, ajamista ja roplaamista, ei pidä ymmärtää kommenttejani negatiivisena. Kuka tahansa joka ostaa käytetyn C6:den on todella rohkea mies! (tietojeni mukaan yksikään nainen ei ole koskaan missään ostanut käytettyä C6:sta omin voimin, mitä ei tohdi kyllä ihmetellä).



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 00:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Ja sitten nämä aikaisemmat ketjut joita kannattaa lueskella, noin alkuun:

viewtopic.php?f=12&t=19303
(tuon threadin sivulta 5 lyötyy myös C6-tarinan lisäksi omakohtaiseen ajo- ja omistuskokemukseen perustuvaa suoraa vertailua muihin saman luokan autoihin, toki proosallisessa muodossa)

viewtopic.php?f=17&t=23323
(tässä juttua viimeisestä. Vaikka se bifuel-erikoiserikoismalli onkin, niin tuo bifuel-systeemi on ainoa osa joka on tähän mennessä toiminut kunnolla)

https://youtu.be/nWDxuaKfHX4
(tällaista odotettavissa taajaan. Huom, tällä päästiin vielä kotipihaan 2 km päähän ennenkuin jousitus oli ala-asennossaan ja kaput)

Lisään vielä hapantuneeksi kirsikaksi paskanmakuisen kakun päälle, että C6:n jousitus on kunnossakin ollessaan hyvä vain hienokuntoisella asvalttitiellä. Tästäkin on pidempäänkin keskusteltu muissa ketjuissa, minun arvioni on että koska tämän C5:teen perustuvat alustan joustovarat ovat niin lyhyet, joutuvat ne jousituksen kaksi keskenään sekoilevaa tietokonetta (AMVAR/CSS ja BHI) jäykistämään jousitusta arvaamattoman paljon vähänkään laajempikuoppaisella tiellä. Esimerkiksi routaheittoinen maalais-asvalttitie jonka CX tai Activa menee täysin eleettömästi aiheuttaa C6:ssa sellaista jynkytystä ja keinumista sekä sivu - että pitkittäissuunnassa että siinä meinaa tulla merisairaaksi.


Viimeksi muokannut ds-jekkeri päivämäärä 02.05.2016 00:15, muokattu yhteensä 1 kerran


Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 00:11 

Viestit: 93
No mulla on C6 käyttöautona. Kokemusta on tosin vasta puolen vuoden ja 18 000 km osalta...

Akku on kovin pieni, yli 20 asteen pakkasilla sieltä ei vaan mitenkään löydy riittävästi virtaa. Ratkaisin asian talvipaketilla, johon kuuluu pieni sähköpatteri ja laturi, jotka olivat jatkojohdolla sisätilalämmittimen pistorasiassa. Talvipaketin asentamisen jälkeen ongelmia toosi kylmässä käynnistämisessä ei ollut. Edellinen omistaja oli asentanut akun lämmittimen, joten ongelmia on aikaisemminkin ollut. Niin, se akku on siellä peräkontissa.

Etupyörän laakeriremontti on tullut vastaan. Muita tekniikkamurheita ei ole vielä ollut.

Käyttöautona tuossa ei ihan hirveästi ole mieltä, kalliit osat. Mutta kun nyt on se muutama tonni varaa laittaa siihen vuodessa, niin mikäpä siinä. Ei täältä mitään mukaan kuitenkaan saa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 08:24 

Viestit: 50
Olisiko karvalakkiversiosta - 2.2 HDI manuaalilootalla – käyttöautoksi yhtään paremmin? Siinähän kai on yksinkertaisempi jousituksen ohjauskin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 11:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
ds-jekkeri kirjoitti:
...Kyllä, myös SM on halvempi harrastaa kuin C6. Olen omistanut sellaisenkin (ensimmäinen Suomeen uustuotu, toin 2002)...


Paljon asiaa, mutta valitettavasti myös asian vierestä. Tuo eka uustuontiväite ei pidä paikkaansa. Siinä pioneerityön ja puunauksen teki Kivis-Julkkus-parivaljakko ja tämä tapahtui jo 90-luvun puolella. Siitä heille iso kiitos, ottaen huomioon nykyisen SM-kannan laajuuden.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 12:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Akaile kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
...Kyllä, myös SM on halvempi harrastaa kuin C6. Olen omistanut sellaisenkin (ensimmäinen Suomeen uustuotu, toin 2002)...


Paljon asiaa, mutta valitettavasti myös asian vierestä. Tuo eka uustuontiväite ei pidä paikkaansa. Siinä pioneerityön ja puunauksen teki Kivis-Julkkus-parivaljakko ja tämä tapahtui jo 90-luvun puolella. Siitä heille iso kiitos, ottaen huomioon nykyisen SM-kannan laajuuden.

Niin, ja entäs "pallotuolisuunnittelijan" jo -76 muuttoautona tuoma valkoinen ruisku-SM, se jota on monesti luultu siksi "Suomen toiseksi" yksilöksi..?

Tuohon SM:n "edullisuuteen" on kyllä pakko myöntyä, mutta vain sellaisessa tapauksessa ettei kaikkia huolto- saati korjaustöitä teetä ulkopuolisella. Itse askarrellen elämä tuommoisen kanssa on ihan järkevissä kustannuksissa pitäytyvää...

Ja tämä siis mitenkään väheksymättä Jekkerin SM:n maahantuontia ja hankintaa yleensäkään, monelta olisi silloin jänyt moinen suorittamatta..!



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 15:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Kiitän oikaisusta ja otan opikseni! Kun rekisteröin SM:n silloin 2002 Suomen kilpiin (muuten hirmuiset verot maksaen, autoveroa tuli muistaakseni noin 3000-5500 euroa, pari vuotta myöhemmin niitä tuotiin satojen eurojen veroilla), katsasviranomaistoimimies minulle sanoi että se on kolmas Suomen kilvissä oleva. Tiesin niitä kaksi olevan, Lauri Kivisen oma joka muistaakseni Mobilistissakin esiteltiin 90/00-luvun taitteessa, ja sitten "se toinen Suomi-yksilö" - olin uskossa että nämä olivat ne kaksi alkuperäistä 70-luvulla Suomeen tuotua. Tulli ei myöskään löytänyt uustuotujen verotustietoja muille yksilöille - minun piti oleman ainoa "uustuotu".

Yleisesti kai uustuotu-käsitteellä tarkoitetaan näitä 85-2016 -maahantuotuja yksilöitä, joten pallotuolimies joka toi omansa ilmeisesti uutena, vaikea sanoa onko se nyt sitten "uustuotu". Tuo pallotuoli on muuten sellainen höyrysauna ja hengitysilmaloukku yli 2 minuuttia istuessa että vaikea kuvitella ergonomisesti huonompaa tuolia.

Tämä menee nyt tämän ketjun aiheen vierestä, mutta voisiko esimerkiksi Jasu tai Aikaile avata miten se SM:ien Suomi-historia sitten meni? Mikäs yksilö se Viru-hotellin suomalaisen pääarkkitehdin auto oli, oliko se toinen noista kahdesta? Onko Julkusella ollut uustuotu SM kilvissä jo 90-luvulla noiden kahden lisäksi - eurokeulainen?

Kerrotaan vielä hauska tarina johon liittyy toinenkin patonkilainen 2000-luvun alusta, taisi olla kesä 2003. Ajelin Oulun ohitustietä tuollaista letkeää 130-160 km/h kruisailuvauhtia SM:llä firmasta kotiin sinne Oulunlahden rantapusikkoon. Näin että CX Turbo liimautui perään ja pysyi sitkeästi kannassa vaikka siinä hieman kiihdyttelinkin, tosiaan tuossa puolentoistasadan hujakoissa. Koin ymmärtää että siellä on joku enthusiasti kannassa, SM oli Suomessa silloin mahdottoman harvinainen auto ja monet sitikkamiehet sitä tuijottivat. Yksi BX-ajelija oli ajaa talvella 2002-2003 lumipenkkaan haukiputaan moottoritiellä kun näki toisella puolella vastaan tulevan SM:n - talvipakkasella. Luuli kai näkevänsä unta. Samaten kun ostattelin Oulussa yhtä remonttikuntoista D Super 5:sta (ja ostinkin sen sitten), menin autoa katsomaan SM:llä. D Super-myyjän naama oli monella mutrulla ja näytti että hänellä oli samaan aikaa hätä ja hyvä mieli.

No, tuo CX seurasi minua rohkeasti kotipihaan asti vaikka ajelin ripeästi, eleettömästi ja vilkuttelematta kuten pelimiehelle sopii. Juusohan sieltä autosta putkahti tyttöineen, saatiin heti mukava keskustelu asiasta aikaan. En nyt muista joko silloin käytiin koeajolla, joka tapauksessa Juuso toikin sitten aika pian oman Jenkkikeula-SM:nsä maahan. Ja niinpä sitten loppujen lopuksi tuo minun eurokeulani parin vuoden jälkeen, joskus 2005, siirtyi Juuson omistukseen jossa se vieläkin. Yksilöhän on Jasullekin tuttu koneen puolesta.


Viimeksi muokannut ds-jekkeri päivämäärä 02.05.2016 15:46, muokattu yhteensä 1 kerran


Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 15:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Jone2 kirjoitti:
Olisiko karvalakkiversiosta - 2.2 HDI manuaalilootalla – käyttöautoksi yhtään paremmin? Siinähän kai on yksinkertaisempi jousituksen ohjauskin?


Tämä on puntaroinnin arvoinen kysymys. Enteellistä on, että esimerkiksi Liettuassa ja Latviassa 2.2:set ovat jo halutumpia ja kalliimpia jälkimarkkinassa kuin 2.7:kat. Mitäs sähköjä siitä puuttuu, mietitäänpä. No ainakin AMVAR/CSS, automaattilootan ecu, muistipenkkiecu, HUD, kääntyvät bi-xenonit(puutuvatko?). Lisäksi kone on paljonkin luotettavampi kuin se jäähdytysnesteruisku-kalinapesä-2.7. Jousitus on täysin vastaava kuin C5 II:sen paremmissa malleissa, joten se siitä mukavuudesta hyvilläkään teillä.

Harrastusautoksi tietysti nuo kaikki diisselit ovat omituisia valintoja. Minusta pikku ajeluun sunnuntaisin sopii ainoastaan bensa-V6 juuri hienostuneisuutensa vuoksi. Edes se 3.0HDI ei ole tarpeeksi tärinätön ja hiljainen siellä tyhjäkäynnin tuntumassa.

Bensakoneisenahan C6:sia tehtiin kaiken kaikkiaan alle 3000 kipaletta, joten ne ovat valitettavan kortilla.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 16:22 

Viestit: 5065
ds-jekkeri kirjoitti:
...Tämä menee nyt tämän ketjun aiheen vierestä, mutta voisiko esimerkiksi Jasu tai Aikaile avata miten se SM:ien Suomi-historia sitten meni? Mikäs yksilö se Viru-hotellin suomalaisen pääarkkitehdin auto oli, oliko se toinen noista kahdesta? Onko Julkusella ollut uustuotu SM kilvissä jo 90-luvulla noiden kahden lisäksi - eurokeulainen?
...

Tuolta löytyy kirjoitettua dokumentaatiota noista kolmesta, numero kakkonen taitaisi kaivata päivityksen statukseen, mutta se lienee se joka liittyi Viru-hotelliin ja sen putki/LVI urakoitsijaan, mutta kun sen Suomeen paluusta puhutaan "Näin ollen voimme odotella autoa nähtäväksi tapahtumiin mahdollisesti vielä tämän vuoden aikana.", niin mikäs se olikaan tilanne tänä vuonna (2016)
http://www.citroenkerho.fi/sm/
http://www.citroenkerho.fi/sm/suomiautot.htm


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 16:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
ds-jekkeri kirjoitti:
Harrastusautoksi tietysti nuo kaikki diisselit ovat omituisia valintoja.
Bensaversio olisi kieltämättä parempi harrasteautona, sillä valtio rankaisee vielä erikseen harrasteautoilusta dieselillä käyttövoimaveron muodossa.
Diesel on työkone eikä huviajoneuvo. Piste. ;)

Jos taas meinaa ajaa C6 HDi:llä verojen kuittaamiseksi sen n. 20 000 km vuodessa, niin taitaa rahanmeno vain lisääntyä?
Toisaalta harrastushan ei ole vakavaa, jos siihen ei mene kaikki rahat. Elämä on valintoja.

PS. C6 on kuitenkin sopii vielä useimpien kukkarolle. Sattui viikonloppuna silmiin tieto, että Bugatti Veyronin vuotuiseen ylläpitoon ja vakuutuksiin menee USA:ssa keskimäärin $300 000, mutta sehän on kallista vain köyhälle. Juttua englanniksi: http://www.autoblog.com/2010/01/17/buga ... a-private/
"None of this is particularly unexpected so long as you remember the Veyron is more a roadgoing Space Shuttle than a car."



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 16:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
olli__o kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
...Tämä menee nyt tämän ketjun aiheen vierestä, mutta voisiko esimerkiksi Jasu tai Aikaile avata miten se SM:ien Suomi-historia sitten meni? Mikäs yksilö se Viru-hotellin suomalaisen pääarkkitehdin auto oli, oliko se toinen noista kahdesta? Onko Julkusella ollut uustuotu SM kilvissä jo 90-luvulla noiden kahden lisäksi - eurokeulainen?
...

Tuolta löytyy kirjoitettua dokumentaatiota noista kolmesta, numero kakkonen taitaisi kaivata päivityksen statukseen, mutta se lienee se joka liittyi Viru-hotelliin ja sen putki/LVI urakoitsijaan, mutta kun sen Suomeen paluusta puhutaan "Näin ollen voimme odotella autoa nähtäväksi tapahtumiin mahdollisesti vielä tämän vuoden aikana.", niin mikäs se olikaan tilanne tänä vuonna (2016)
http://www.citroenkerho.fi/sm/
http://www.citroenkerho.fi/sm/suomiautot.htm


Tuon tarinan perusteella siis SM:iä olisi ollut rekisterissä 2002 ennen minun autoani ainakin tuo MAP-27, sekä tuo valkoinen Aarnion 70-luvulla tuoma - ja tietysti Lauri Kivisen vihreä Mobilistissakin esitelty laitos, joka lienee siis 90-luvulla tuotu? Kuitenkin katsastusaseman päällikkö tietokannasta katsoessaan yksiselitteisesti totesi minulle 2002, että tätä ennen on vain kaksi Suomen kilvissä. Kummallista - onkohan mahdollista että tuo Pekka Pirttiniemen Aarnio-auto ei olisi ollut kilvissä 2002.

Edelleen kaipaisin valaisua välillä 85-2002 tuoduista SM:stä. Onko Julkunenkin tuonut omansa silloin ja oliko se kilvissä 2002? Eurokeula? Onko muitakin?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 17:25 
Paljon on joutavaa, huomiohakuista provosointia jekkerin toimesta täällä, mutta kaikesta huolimatta C6 on kalliihko ylläpidettävä.
Autoa ei ole tarkoitettu kansanautoksi!
Audi A6/ A8 ym. vastaavat ovat aivan onnettomia laitteita, mutta niiden omistajat maksavat tolkuttomat korjauslaskunsa mukisematta ja pitävät turpansa kiinni.
Jos Citroënista puhkeaa kumi, huudetaan suureen ääneen, kuinka paska auto se on.


   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 17:34 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Ne trafin kannat on melko stetsonista siellä on voi sama auto olla 10:llä eri nimikkeellä tyyliin Citroën sm, citroen sm
Citroen sm v6 jne... Sukulainen kun taannoin toi volvo 780:n niin konttorilla väittivät ettei niitä ollu vielä ainuttakaan suomessa, vaikka ainakin toistakymmentä oli.

http://www.ajoneuvotiedot.fi/citroen
Tuoltahan noita nimeämis nerouksia voi päivitellä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 18:09 

Viestit: 54
Täälläkin C6 2.7 HDI ihan käyttöautona, Saksasta tuotu reilu 4 vuotta ja vajaa 80000 km sitten. Isoimpina vikoina ehkä on olleet nuo jäähdytysjärjestelmän pari muovi kotelon ja webaston putken vaihto sekä etupään laakerien, toisen tukivarren ja pallonivelten vaihto. Molemmat EGR:t on myös vaihdettu. Jousisylinterit on vielä alkuperäisiä, eivätkä vuoda. Kilometrejä autolla takana n. 210 tkm ja kyyti on kyllä mukavaa.
Mielestäni tuo HDI-kone ei kalise sen enempää kuin muillakaan merkeillä diisselit ääntää, vääntö taas peittoaa bensakoneen selvästi.

Ilmaistahan ei tällaisella autolla ajo ole, mutta ei minulla kyllä läheskään kaikkia noita Jekkerillä olleita ongelmiakaan ole ollut. Jos on autotalli ja työkaluja, perushuoltoja ja osien vaihtoja pystyy hyvin tekemään itsekin. Osatkaan (ainakaan kaikki) ei ole kalliita, jos käyttää ulkomaisia nettikauppoja.

Kyllä C6 ajettavaksi on tehty :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 18:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Natero kirjoitti:
Paljon on joutavaa, huomiohakuista provosointia jekkerin toimesta täällä


Tähän kai pitää puuttua. Kerrotko mikä osa C6-kommentoinnistani ei ole totta / provosointia. Joutavaa? Kenen kannalta? Eikö näistä suunnitteluvioista ja alimitoituksista saisi ääneen puhua, eikö saisi sanoa että C6 on paskin iso sitikka koskaan? Harrastajapiirien suuri puute on juuri se että omaa peliä kehutaan estottomasti ja ne huonot puolet "unohdetaan" sopivasti. Sinäkin puhut parinkymmenen euron etutukivarsien puslista mielellään, mutta vähemmän vedät huomiota jo 120.000 km kohdalla C6:stasi lauenneeseen 2000 eur mittaripaneeliin, saati siihen että näitä ilmestyy sähkövikojen vuoksi palaneina markkinoille jatkuvasti. Miksi?

Viestissäsi kyllä on asiaakin. Audit, Jaguaarit, isommat Bemarit - niiden omistajat eivät kalliista sähköisen käsijarrun ongelmistaan huutele. Miksi meidän pitäisi olla samanlaisia peittelijöitä? Perkele, minä olen sitä mieltä että keskustellaan avoimesti näistä vioista ja ominaisuuksista. Itse koen velvollisuudekseni myös valaista ihmisiä aiheesta miten C6 vertautuu muihin saman hintaluokan (käytettynä) luksusautoihin, esimerkiksi ilmajousitettuun XJ-Jaggeen. Se on kokemusta jota saa harvemmin lukea.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 18:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
ds-jekkeri kirjoitti:
olli__o kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
...Tämä menee nyt tämän ketjun aiheen vierestä, mutta voisiko esimerkiksi Jasu tai Aikaile avata miten se SM:ien Suomi-historia sitten meni? Mikäs yksilö se Viru-hotellin suomalaisen pääarkkitehdin auto oli, oliko se toinen noista kahdesta? Onko Julkusella ollut uustuotu SM kilvissä jo 90-luvulla noiden kahden lisäksi - eurokeulainen?
...

Tuolta löytyy kirjoitettua dokumentaatiota noista kolmesta, numero kakkonen taitaisi kaivata päivityksen statukseen, mutta se lienee se joka liittyi Viru-hotelliin ja sen putki/LVI urakoitsijaan, mutta kun sen Suomeen paluusta puhutaan "Näin ollen voimme odotella autoa nähtäväksi tapahtumiin mahdollisesti vielä tämän vuoden aikana.", niin mikäs se olikaan tilanne tänä vuonna (2016)
http://www.citroenkerho.fi/sm/
http://www.citroenkerho.fi/sm/suomiautot.htm


Tuon tarinan perusteella siis SM:iä olisi ollut rekisterissä 2002 ennen minun autoani ainakin tuo MAP-27, sekä tuo valkoinen Aarnion 70-luvulla tuoma - ja tietysti Lauri Kivisen vihreä Mobilistissakin esitelty laitos, joka lienee siis 90-luvulla tuotu? Kuitenkin katsastusaseman päällikkö tietokannasta katsoessaan yksiselitteisesti totesi minulle 2002, että tätä ennen on vain kaksi Suomen kilvissä. Kummallista - onkohan mahdollista että tuo Pekka Pirttiniemen Aarnio-auto ei olisi ollut kilvissä 2002.

Se "numero kakkonen" on alkuperäisellä tunnuksellaan rekisterissä, oli vaan pikku tauon poistettuna. -76 varastettu kuten tarina kertoo, sittemmin viimeisen kymmenen vuoden sisään palasi Suomeen, kunnostuksen jälkeen uudelleenrekisteröitiin alkuperäiselle tunnukselle. Tarina autolla on hieno, ja mitä varmimmin pitää hyvin suurelta osin paikkansa...

Ja joo, sinnekin moottoriin on tullut nähtyä, tosin vain nokkien ajoituksen tarkistuksen ja säädön osalta. Vaan mitäpä sitä tehdaskorjattua konetta sen enempää aukomaan, etenkin kun "pimeiden vuosiensa" aikaan venttiilitkin tulivat päivittyneeksi kestävämmiksi...

Tilanne ko. auton kohdalla on semmoinen että sehän bongattiin vappuliikenteestä Vehviksen toimesta. Uudelleenmaalattu alkuperäiseen väriin, käytännössä kaikki tarvittava ja vähän enemmänkin on läpi käyty, ilmastointi odottaa vielä kohtaloaan...

Pirttiniemen auto, siis se Aarnion muuttoautona vähän käytettynä maahantuoma valkoinen ruisku, on tietääkseni ollut koko Suomessaolonsa ajan rekiserissä. Vaikkakin oli pari vuotta pois liikenteestä, lievän moottoritilan palon ansiosta...

Käsittääkseni Julkunen on kuviossa mukana Kivisen auton yhteydessä, hän mm. maalasi kyseisen auton. Taisi muutakin kunnostusta silloin tehdä, en enää tarkemmin muista. Omansa, jenkkikeulaisen yksilön, hän toi maahan noin kymmenisen vuotta takaperin, ja tämä yksilö sittemmin poistui savuna ilmaan korjaamon palon yhteydessä...




Tosiaan, muutamaan moottoriinkin on tullut sisälle nähtyä, vaikka mallin kanssa on tullut painittua vasta vuodesta -09 lähtien. Mutta kun tuota kummallista mielenkiintoa on koneita ja laitteita kohtaan, niin siitä sitten saattaa johtua tämä kummallisiin yhteyksiin päätyminen. Yksi MerakSS -moottori kunnostettiin samaan aikaan kuin omani, tästä edelleen Halonhakkaajalle iso kiitos että sain viettää sujuvasti yhden talven vapaa-ajat hänen tallissaan. Siinä sitä sitten opittiin monenlaista näistä, ja sittemmin hänkin tuli kunnostaneeksi yhden 3-litraisen moottorin joka tosin ei Sm:ään mene mutta kuitenkin semmoiseen ajopeliin jossa on sekä hydrauliikkaa että kojelautaa moottorin lisäksi Sm:stä. Hauska sitäkin projektia on ollut seurata, ja satunnaisesti osallistua. Ja tähän jossain määrin liittyen, yhtä pätkän pohjoisemmassa etenevää Merak -projektiakin on tullut käytyä muutamaan kertaan katsomassa, jotain tietoa on moottoriin liittyen tullut sinne toimitettua, ja taitaa siitäkin olla kone jo kasassa...

Siihen Juuson, eli Jekkerin entiseen, piti vaan päästä osia hypistelemään, kun kuultiin siitä toisen sylinterikannen olevan irti. Niitä käväistiin katsomassa, vähän mittailemassakin sekä kuvaamassa, jotta päästiin vertailemaan itsellemme kertyneeseen kuvamateriaaliin sekä mittatietoihin ko. moottorin sisältöä. Ja jos taas joku kysyy että miksi, osaisinkohan sitä edes itselleni selkeästi selittää..?

Mutta niille, jotka vielä painii ajatuksensa kanssa, Sm:n hankkimisen suhteen, niin (taas kerran) alkaa olla viimeinen aika semmoinen hankkia. Eikä sen tekniikkaa tarvitse pelätä, kivan selkeätä ja yksinkertaista se on. Aivan toista näihin uusiin verrattuna, jota tämäkin aihe käsittelee, ja taas lisää sitä tunnetta etten halua C-kutosta ihan helpolla omistaa. Kyyti olisi kyllä käytävä kokemassa joskus, mutta ainakaan vielä en ole valmis hyppäämään semmoisen omistajaksi...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 19:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 47
Paikkakunta: Tampere
Mullakin on C6 käyttöautona ja olen viime syksyn jälkeen ajanut sillä noin 18000. Kyllähän siihen on jonkinverran kulunut rahaa, eniten tietysti webaston asennukseen ja jakohihnaremonttiin, talvirenkaisiin ja ne huomioin jo auton hintaa tingatessani.
Onhan siihen sitten jotain muutakin kuluvaa joutunut laittamaan mm. etummaisen egr:än, yhden jousisylinterin, 3 jarrusatulaa (kaksi oli ajettu ennen ostoani jo sököksi jotka tiesin myös) ja niin vaihdettiin siihen käsijarruvaijerisarjakin ja jotain muuta pientä. Kyllä siinä noita alkukuluja on vajaalle vuodelle kohtalaisen paljon...
...mutta kyllä niitä kuluja on ollut tuossa Xm breakissakin, viimeksi siitä hajosi polttoainepumppu ja tehtiin jakohihnaremontti, sillä tosin olenkin jo ajanut yli 220t kilometriä itse ja kokonaisuudessaan on kilometrejä siinä jo 413t, onhan se sitten hyvässä kunnossakin. Kyllä sekin useita tonnia vuodessa kuluttaa osiin ja huoltoihin. Itsellä kuitenkin periaate, että auton pitää olla kunnossa, rikkinäisellä en viitsi ajaa. Joku muu ei ehkä huollattaisi autoaan ihan samalla tavalla.
Mutta kyllä C6 on juhlavan tuntuinen tuon XM:n rinnalla ajaa, melkein odottaa että taas pääsisi ajamaan... ;)



C3 PureTech 82 Feel, ex C6 2.7 HDI Pallas 2007, exC4 VTR 2.0 2005, ex Citroen XM 2.5 TD break -99, XM 2.0 Pallas -98, ex BX 1.9 TRS Break -87,
ex Visa 1.1 RE -82, ex BX 1.9 GT -85, ex BX 1.6 TRS -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 21:10 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
anmae kirjoitti:
Täälläkin C6 2.7 HDI ihan käyttöautona, Saksasta tuotu reilu 4 vuotta ja vajaa 80000 km sitten. Isoimpina vikoina ehkä on olleet nuo jäähdytysjärjestelmän pari muovi kotelon ja webaston putken vaihto sekä etupään laakerien, toisen tukivarren ja pallonivelten vaihto. Molemmat EGR:t on myös vaihdettu. Jousisylinterit on vielä alkuperäisiä, eivätkä vuoda. Kilometrejä autolla takana n. 210 tkm ja kyyti on kyllä mukavaa.
Mielestäni tuo HDI-kone ei kalise sen enempää kuin muillakaan merkeillä diisselit ääntää, vääntö taas peittoaa bensakoneen selvästi.

Ilmaistahan ei tällaisella autolla ajo ole, mutta ei minulla kyllä läheskään kaikkia noita Jekkerillä olleita ongelmiakaan ole ollut. Jos on autotalli ja työkaluja, perushuoltoja ja osien vaihtoja pystyy hyvin tekemään itsekin. Osatkaan (ainakaan kaikki) ei ole kalliita, jos käyttää ulkomaisia nettikauppoja.

Kyllä C6 ajettavaksi on tehty :)


Jekkeri tykkää pelotella ja maalailla piruja. Mulla tuo armoton kalinapesä 407:n nokalla. Totta termarikotelo hajoaa 200tkm välein, vaihto vei 30min ja osa maksoi 60eur. Egr:t poistin heti kun auton sain. Apulaitehihnan ohjurirullan olen joutunut vaihtamaan. Muuten moottoriin en ole koskenut perushuoltoja enempää.

Auto olluta taloudessa 5v ja 100tkm (120-220)

ds-jekkeri kirjoitti:
C6:stasi lauenneeseen 2000 eur mittaripaneeliin, saati siihen että näitä ilmestyy sähkövikojen vuoksi palaneina markkinoille jatkuvasti. Miksi?



tämänkin vian voi korjata parilla lantilla, sieltähän hajoaa se el näytön virtalähteestä mos ( http://www.codecard.lt/electronics/tran ... _2321.html ), ja jos ei pysy kolvi kädessä joku sen kyllä korjaa esim: http://www.ecu-auto.com/home/3-citroen- ... epair.html

Tietenkin jos autoharrastus koostuu lähinnä kehumisesta kuinka paljon on onnistunut käyttämään autoihinsa rahaa,

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 23:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Joka paikassa tuo "jonkin verran kulunut rahaa" No ihan siis sairaasti kulunut rahaa.

Täytyy kyllä nyt sanoa että olen tässä kohta 6 vuotta käyttöautona pitänyt uutena, 580 000 mk maksanutta, 20-vuotiasta "Ranskatarta" niin vaihtoon on mennyt 2 kpl koiranluita ja etu- ja takajarrupalat. Ainiin ja kaksi puolaa ja pari satsia renkaita. Varaosakustannukset kuudessa vuodessa ovat olleet noin 1000 euroa. Anteeksi ja pahoittelut. Oletan että pirssi tod näk räjähtää tuhannen paskaksi kuin Blues Brothers -elokuvassa päähenkilöiden kaikkensa antanut kärry.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 02.05.2016 23:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Täytyy vielä valaista sen verran tuota edesmenneen Laten SM-tapausta, että syy tähän esillenostoon on käsien määrä, jotka nousevat pystyyn kysyttäessä "Moniko nykyinen SM-omistaja on ajanut tai ollut kyydissä juurikin tuossa kyseisessä vihreässä MAN-yksilössä, ja/tai lukenut Mobilistin SM-artikkelin puhki?". Moni lukija saattaisi hämmästyä tästä määrästä, joka on joko tiedostettua tai tiedostamatonta käyttäytymistä. Oli miten oli, Late teki tämän työn osittain aikaa ennen internettiä ja omaan vaatimattomaan tyyliinsä tukeutuen.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 03.05.2016 02:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Plagu kirjoitti:

Jekkeri tykkää pelotella ja maalailla piruja... Mulla tuo armoton kalinapesä 407:n nokalla. Totta termarikotelo hajoaa 200tkm välein, vaihto vei 30min ja osa maksoi 60eur. Egr:t poistin heti kun auton sain. Apulaitehihnan ohjurirullan olen joutunut vaihtamaan...


No onko se nyt varsinaisesti pelottelua, en tunnusta sitä niin. Sanotaan ennemminkin sillä lailla, että pyrin mahdollisimman realistisesti (joidenkin mielestä ehkä pessimistisesti) listaamaan asioita joita näiden kanssa menee vikaan, noin keskimäärin minun kokemukseni mukaan. Onko minulle aina sattunut kaikkein paskimmat yksilöt? Voihan olla niinkin. C6:t ovat suuressa määrin yksilöitä, kuten isot kissat ennenkin. Eihän se nyt tarkoita että jokainen listaamani vika jokaiseen C6:seen heti tulisi, se vain tarkoittaa että noiden vikojen riski tulla jo alle 200.000 km ajettuun autoon on suuri.

Voisin helposti kirjoittaa samanlaisen, täysin totuudellisen kauhukertomuksen Jaguar XJ:n kardaanivärinöistä (tyyppivika), takatuennoista joihin ei voi vaihtaa kuin koko 1600 euron tukivarren aina kerrallaan (tyyppivika ja näitä on siellä 4 kpl), alle 100.000km hajoavasta automaattilaatikosta (lifetime öljyillä tietenkin), hapettuvista alumiiniosista maalauksen alla, jne. Ne eivät tällä foorumille kuitenkaan kuulu, ja Jaguar-foorumilla en esiinny. Minua ei ehkä siellä siedettäisi tämänkään vertaa?

Yleensä kaikkien merkkifoorumien viesteissä katsotaan sitä omaa merkkiä hieman vaaleanpunaisten silmälasien läpi ja liioitellaan auton hyvyyttä. Monesti se on siitäkin kiinni, että foorumeilla roikkujat eivät omista laajaa, erimerkkistä autokokemusta ja niinpä se oma Bemari on bmw-foorumilla maailman paras auto ja kaikki muut tyrmätään kuulopuheen perusteella.

Samaten omien autojen hintatasoa liioitellaan järkiään. Sehän on ymmärrettävää, tietysti tekisi mieli uskoa että se oma kymmenen vuotta vanha C6-sitikka on kymppitonnin auto, kun todellisuus on jotain muuta.

Minä olen jo vuosikymmenen ja ylikin koittanut löytää keskitien. Moitin rehellisesti omatkin autoni niiltä osin kuin moittimista on, kiitän myös. C6:ssa kiittämistä on valitettavan vähän.

Kyllä kai se C6 jonkun kulahtaneen XM:n tai C5:n jälkeen tuntuu ylimykselliseltä. Sehän on sama kuin hyppäisi 90-luvun passatista phaetoniin. Mutta entäs jos kävisi koeajamassa avoimin silmin käytettynä samanhintaisia autoja esimerkiksi tältä listalta:

1) Lincoln Town Car
2) Mercedes-Benz S500 4-matic
3) Cadillac BTS
4) Jaguar XJ (X350)
5) BMW 730-750
6) VW Phaeton W12 (tai pienempikoneinen jos pelottaa, tosin niin pienitehoista kuin C6 ei taida konevalikoimassa ollakaan)
7) MB CLS 350-500
8) Lexus LS420 (ei mene rikki "koskaan", luulen että maailman paras auto siinä mielessä. Ja kulutusosat halpoja ja hyviä)
9) Maserati Quattroporte (no hieman venyy hintaskaala, ei kuitenkaan paljon ainakaan tällä puolella rapakkoa)
10) Renault Vel Satis 3.5 bensakoneella
11) Lancia Thesis V6 (tuntematon, kiinnostava ja yllättävän hyvä ja hiljainen)

Tuon koeajolistan jälkeen kannattaa istahtaa taas C6:n kyytiin, katsella niitä 308-peugeotin ikkunanappeja ja C5:n keskikonsolia sekä puhallekondomirattia, ja miettiä onko C6 mistä kohtaa parempi tai tyylikkäämpi kuin nuo listan autot. Jousitus kunnossa ollessaan erinomaisen hyväkuntoisella asvalttitiellä on paras, se on totta. Jos se sattuu olemaan kunnossa eikä yhdessä niistä näkymättömistä fall-back moodeissaan, eikä hydr.nesteessä ole ilmaa, eikä... eikä... no miksi jatkaa.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 03.05.2016 02:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
ds-jekkeri kirjoitti:
Jousitus kunnossa ollessaan erinomaisen hyväkuntoisella asvalttitiellä on paras, se on totta

Ja tämähän oikeastaan siis jo riittääkin syyksi hankkia C6 :)



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6 ajettavaksi tehty, vai?
ViestiLähetetty: 03.05.2016 02:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
citrique kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
Jousitus kunnossa ollessaan erinomaisen hyväkuntoisella asvalttitiellä on paras, se on totta

Ja tämähän oikeastaan siis jo riittääkin syyksi hankkia C6 :)


Ilman muuta. Jos olisi vielä 5 senttiä isommat joustovarat sisään ja ulos, noita muita vikoja voisi sietää vielä paremmin. Samaten voisi muuttaa "erinomaisen hyväkuntoisella asvalttitiellä" muotoon "asvalttitiellä".

Toinen syy hankintaan on aina ollut se että aateluus velvoittaa - on vaikea harrastaa mitä tahansa automerkkiä perinpohjin jos ei omista viimeistä huippumallia referenssiksi, vaikkei se kyseisen merkin paras saavutus olisikaan.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 72 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: