Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4 cactus
ViestiLähetetty: 13.05.2018 20:42 

Viestit: 206
Onko kukaan käynyt tyypittämässä uusinta versiota?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 13.05.2018 21:28 

Viestit: 598
Paikkakunta: Helsinki
biätare kirjoitti:
Onko kukaan käynyt tyypittämässä uusinta versiota?


Istumassa kävin, en koeajolla. Ajolenkki on jossain vaiheessa tehtävä.

Tilat edessä riittävät juuri ja juuri tällaiselle vajaalle (heh) parimetriselle. Takana olemattomat, mutta niinhän ne tämän kokoisessa aina. Katossa outo matala kohta juuri oman pään tienoilla, kun taas korotettu pääntila jää silmien eteen. Pitäisi ostaa panoraamakatolla tai kattoikkunalla, ettei pää kolise kattoon tai vaihtoehtoisesti laittaa istuin alimpaan asentoon. Alle 190-senttisillä ei mitään ongelmaa tämän suhteen.

Penkit hyvät ja leveät, mukautuvat, joskin sen etusohvan olisivat saaneet pitää mukana. Voisin kuvitella istuvani tunteja putkeen pitkällä matkalla.

Laatuvaikutelma Cactus-I:stä parempi. Ulkonäöstä on valitettavasti sanottava, että on se sittenkin tyylikkäämpi kuin ykköskorimalli. Hieman tylsempi ja enempi valtavirtaa, mutta linjat on vedetty kauniisti ja harmonisesti ja livenä sen huomaa hyvin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 11.06.2018 15:49 

Viestit: 206
Kävin tänään koeajamassa 110 shine at. version. Sisätilat mukavat, näytöt selkeät, jousitus yllättävän mukava vieterijousiksi. Rengasmelu sisälle yllätti (alla G-Year renkaat). Ulkonäkö muuten hyvä, mutta cactukseen kuuluu mielestäni kattokaiteet ( saa lisävarusteena). En vaihtaisi hydecitikkaa tähän, mutta C4 voisi vaihtua.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 11.06.2018 16:16 
Ihan normi pikkuauto, niin hyvässä kuin pahassakin. Napakka ajettava, varusteita saa riittävästi, jousitus ihan ok. pl. taka-akselin pauke hidastetöyssyissä reippaammin ajettaessa. Rengasmelu hirmuinen jo kaupunkinopeuksissa. Eiköhän työ hintansa väärti ole ja pirun paljon edeltäjäänsä paremman näköinen.


   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 12.06.2018 20:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1519
Paikkakunta: Pirkanmaa
Auoin päätäni tuolla jossain toisessa ketjussa, copy-pastetan koeajomietteet tähän niin ei tarvi käydä kahlaamassa aiheen vierestä.

C–P alkaa:

"Kävin tänään koeajamassa uuden C4 Cactuksen CAC-jousituksella ja -istuimilla. PureTech 110 Shine 16" aluvanteilla. Rengaskokoa en huomannut katsoa.

+nöyrä moottori taajama-ajossa
+huomaamaton jousitus taajama-ajossa
+oikea automaattivaihteisto
+Apple Car Play
+aikaviiveet äänentoistossa (solistin sai yllättävän hyvin paikalleen)
+miellyttävän kevyt ohjaus

–täysin hengetön moottori maantieajossa
–pomppiva jousitus maantieajossa
–ajo-ominaisuudet
–korkea ajomelu
–äänentoiston äänenlaatu
–väkisin tehdyn oloinen / kompromissin makuinen
-aika laimea ulkonäkö luonnossa nähtynä

Vähän jäi ristiriitainen maku. 11-vuotias Saab tuntui aika hyvältä — eritoten mukavammalta (!) — kun Veholta lähdin kotio ajelemaan. :shock: :? :roll:

edit: Unohtui mainita; Ohjauspyörä oli muutaman asteen vasemmalle kallellaan kun ajettiin suoraan. Ohjauspyörä vaaterissa auto kaarsi oikealle. Ei vedellyt mihinkään suuntaan tosin, onneksi. 1000 km ajettu auto. :("

C–P päättyy.



__________________________________________________________________
C5 3.0 V6 HDi 240 Sedan Exclusive Automatique –13 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid -14 || 96 V4 1980 || Ducati Monster 620ie -02 || 
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 12.06.2018 23:18 

Viestit: 659
Paikkakunta: Kouvola
Eilen ajoin kalliin koeajon Drive Now:n BMW X1:llä ja heti tajusi että Cactus oli huomattavasti kokonaisvaltaisesti mukavampi. Bemari tuntui aivan järkyttävän kovalta. Sisäilman puhalluskin vinkui ihmeellisesti.



VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break '05
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 14.06.2018 17:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 905
Paikkakunta: Järvenpää
Cactus varattu Nizzan kentältä. Illalla näkee mikä "or similar" siellä odottaa! Onko edes perustellusti similaareja? Eiks tuo ole aika uniikki?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 15.06.2018 00:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 905
Paikkakunta: Järvenpää
Juu ei oo kaktuksia täällä...



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 06.08.2018 20:05 

Viestit: 1355
Tänään uusi Shine-varusteltu Cactus on ollut perusteellisessa yön yli koeajossa.

PHC-jousitus ja pehmeät istuimet olivat yllättävän kivat. Autoista vähemmän kiinnostunut tuskin kiinnittää jousitukseen huomiota, mutta istuimiin kylläkin. Yhdessä kuusivaihteisen automaattilaatikon kanssa auto on aika rentouttava lilluttelija. Minun ajotyylille 1.2 bensaturbo on riittävän suorituskykyinen. En kaivannut lisätehoa missään vaiheessa. Rengasmelu on mielestäni tavanomainen "kansanautoluokassa". Esim. kymppitonnin kalliimpi Hyundai Ioniq on melusävyltään pahempi.

Suuri yllätys oli, että lasikatollisessa versiossa on paremmin pääntilaa kuin peltikattomallissa. Takana pääntila ei riitä pitkälle matkustajalle. Kattolasin eteen ei ole verhoa, joten arska saattaa jossain tilanteessa häiritsevästi mollottaa kabiiniin. Etumatkustajalla on hyvin jalkatilaa, koska turvatyyny on katossa, ei hanskalokeron luona. Em. syystä pitkäkin matkustaja voi pitää istuimen lähempänä tuulilasia, jolloin taaksekin mahtuu aikuinen. Olen 196cm pitkä ja molemmilla etuistuimilla istui ihan mielikseen. Tavaratila on muuten hyvän kokoinen, mutta valitettavasti Cactucsessakin on monien nykyautojen tapaan huima kuormauskynnys. Elukoiden usuttaminen kyytiin ei käy kovin kätevästi.

Puheohjaus toimi vähän viiveellä. Englantia sönkötin, suomenkielellä en yrittänyt. Puhumalla sain hallittua ainakin puhelinta, navigointia ja ilmastointia. Mirrorlink löytyy, mutta se jäi kokematta, koska oma Motorola ei sitä tue.

Korityössä huomaa auton edullisuuden (Suomessahan tämä ei hirveästi ole kilpailijoitaan halvempi). Ei Cactus mitenkään huonosti tehdyn oloinen ole, mutta pohjamaali paistaa sellaisissa paikoissa, mihin ei normaali ihminen katsele. :-) Myös osa auton mallimerkinnöistä on tehty teippauksin, ei muovikirjaimin kuten monessa muussa autossa. Alustassa ja moottoritilassa muovipaneeleja on huomiota herättävän vähän. Etuovien alareunassa on vain yksi tiiviste. Taas on siis säästetty. Sisustuksessa edulliset ratkaisut on saatu kekseliäästi piilotettua "designiksi". Esim. takamatkustajille on leveyssuunnassa käsitilaa, koska takaovien lasit eivät laskeudu oven sisään, vaan ovat Berlingon tyyliin saranoidut. Ajon aikana avatusta ikkunasta tuulen suhina tulee vähemmän häiritsevästi sisälle kuin alaspäin liikkuvasta lasista. Koeajoautossa oli ohjauspylväässä virtalukko, ei erillistä käynnistyspainiketta, kuten monessa kilpailijassa. Säästöä varmaan tässäkin, kuten vain yhdessä kauko-ohjainavaimessa. Esim. Renault antaa auton mukaan kahdet kauko-ohjattavat avaimet.

Aiempaa Cactusta en ole ajanut, joten en osaa verrata mikä on ulkonäön lisäksi muuttunut, mutta tämä uusi oli minun ajotyyliin mukava auto. Miellyttävämpi kuin C3 Aircross.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 06.08.2018 22:20 

Viestit: 58
Ei polta aurinko päälakea vaikkei suojaverhoa ole kattoon, myöskään pakkasella lasi ei jäähdytä autoa. Kokemusten perusteella näin, ainakin vanhemmassa mallissa ei moitittavaa 80tkm ja liki 3v kokemuksen perusteella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 07.08.2018 11:16 

Viestit: 1355
Jr- kirjoitti:
Ei polta aurinko päälakea vaikkei suojaverhoa ole kattoon, myöskään pakkasella lasi ei jäähdytä autoa.


Tarkoitin häikäisyä, mutta varmaankin pohdintani oli turhaa teoreettista nillitystä :-). Mutta hyvä tietää, että lämpötilan hallinta on kattoikkunan osalta kunnossa.

Lopputulemana Cactusesta jäi erittäin positiivinen kuva. Mielestäni kyseessä on ehdottomasti "aito sitikka": mukavuutta kohtuullisella hinnalla ja muutamilla valtavirrasta poikkeavilla ratkaisuilla. Ajettavuutta osa varmaankin moittii ja loput ei välitä moitteista. "Vaappuu joka suuntaan ja ohjauksessa ei ole mitään tuntoa". Eikö tuo kuultu jo 1. C5:n kohdalla? Ja nyt tulee se, mistä saan ensin haukut ja sitten potkut Sitruunapatongista: PHC-jousitus on poikittaissaumoissa ja nopeissa iskuissa mukavampi kuin Xantia Hydractivella. :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 07.08.2018 11:28 

Viestit: 598
Paikkakunta: Helsinki
Lauri kirjoitti:
potkut Sitruunapatongista: PHC-jousitus on poikittaissaumoissa ja nopeissa iskuissa mukavampi kuin Xantia Hydractivella. :o


Siihen ei paljoa vaadita, että poikittaissaumat ylittyvät paremmin kuin Xantialla --tai C5:lla :-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 07.08.2018 12:14 

Viestit: 1355
yason kirjoitti:
Lauri kirjoitti:
potkut Sitruunapatongista: PHC-jousitus on poikittaissaumoissa ja nopeissa iskuissa mukavampi kuin Xantia Hydractivella. :o


Siihen ei paljoa vaadita, että poikittaissaumat ylittyvät paremmin kuin Xantialla --tai C5:lla :-)


Kohta sinutkin häädetään täältä pois, jos annat tukea minun kerettiläiselle lausunnolleni kaasunestejousituksen mukavuuspuutteista. Uusi tekniikkahan ei voi autoissa olla koskaan vanhaa parempaa. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 07.08.2018 15:05 

Viestit: 3303
Paikkakunta: Lahti
Lauri kirjoitti:
Uusi tekniikkahan ei voi autoissa olla koskaan vanhaa parempaa. :lol:


Pari vuotta ja sen uuden tekniikan voi ostaa vaikka Skoda Octaviaan :lol:



Xantia Break 1.8 16V-99 BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 07.08.2018 17:54 

Viestit: 388
Paikkakunta: Porvoo
Xari kirjoitti:
Lauri kirjoitti:
Uusi tekniikkahan ei voi autoissa olla koskaan vanhaa parempaa. :lol:


Pari vuotta ja sen uuden tekniikan voi ostaa vaikka Skoda Octaviaan :lol:

Tsot,tsot!Ei Skodaan..Skoda on VAG merkeistä "vanhoillisin"..Siksikin ehkä toimivin tuon konsernin tuotteista.
Toinen syy voi olla että se on ainoa konsernin tuotteista joka on kasattu maan kantaväestön toimesta.. :D



"Give jesus a try..If no,the devil will always take you back"
Redneck Yachtclub
I prefer dangerous Freedom to peaceful slavery.
Jefferson
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 12.08.2018 09:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 376
Paikkakunta: Helsinki
yason kirjoitti:
biätare kirjoitti:
Onko kukaan käynyt tyypittämässä uusinta versiota?

Tilat edessä riittävät juuri ja juuri tällaiselle vajaalle (heh) parimetriselle. Takana olemattomat, mutta niinhän ne tämän kokoisessa aina.


Näin neuvolassapunnittavana (30 grammaa alle 120 kg) tietysti hieman tekisi mieli tarkennusta tuohon "tämän kokoisessa aina".
Tarkoititko siis
a) olemattomat takatilat aina autoissa joissa on olemattomat takatilat?
b) olemattomat takatilat aina "alemman keskiluokan" sitikoissa?
c) olemattomat takatilat aina "alemman keskiluokan" PSA-autoissa?
d) olemattomat takatilat aina "alemman keskiluokan" autoissa?

Nimimerkillä "Pösö 308 SW:ssä sairaan väljää takana" :D



BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 12.08.2018 18:06 

Viestit: 598
Paikkakunta: Helsinki
Gonzales kirjoitti:
yason kirjoitti:
biätare kirjoitti:
Onko kukaan käynyt tyypittämässä uusinta versiota?

Tilat edessä riittävät juuri ja juuri tällaiselle vajaalle (heh) parimetriselle. Takana olemattomat, mutta niinhän ne tämän kokoisessa aina.


Näin neuvolassapunnittavana (30 grammaa alle 120 kg) tietysti hieman tekisi mieli tarkennusta tuohon "tämän kokoisessa aina".


e) lähes aina olemattomat takatilat autoissa, jotka eivät ole vähintään isoja perheautoja, ja niissä isoissa perheautoissakin usein liian vähän

En jostain C3-C4 -kokoluokasta olettaisikaan löytäväni sellaisia takapenkkejä, joissa polvet eivät ottaisi etupenkkeihin kiinni ja penkki olisi ihan liian lyhyt tai matala.

Positiivisia poikkeuksia toki aina on tietyissä malleissa, monellakin merkillä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 08.11.2018 20:13 

Viestit: 1355
Tuosta vielä kesäinen video uuden Cactusen ääniohjauksesta:
https://youtu.be/dchEZ9hz3Sg
(Ranskalaisauto ääntää käyttäjäänsä paremmin :lol: )


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 10.11.2018 23:37 

Viestit: 285
Koeajoin tämön Auto 2018-tapahtumassa. Koeajolenkki on rauhallista ajoa tasaisilla teillä, edes mukulakivikatua ei ole joten paljon ei voi sanoa auton käytöstä eri olosuhteissa. Mitään silkinpehmeää kyytiä tällä ei saa, kaikki epätasaisuudet kyllä huomaa mutta luulenpa että kyyti on suhteessa sitä parempaa mitä huonompi tie. Näkyvyys ulos on vähän huonon tuntuinen, eritoten peruutuspeili tuntuu isolta ja liian lähellä olevalta. Liekö vaihteisto kaksoiskytkinmallia vai muuten vain tiukalla ja joka vaihteella lukkiutuvalla turbiinilla kun vaihdot huomaa ihan selvästi. Momentinmuunninautomaatilta odottaisi huomaamattomampia vaihtoja. Ei tämä nyt mitenkään häiritsevästi nyi, ja kai tarkoitus on vähentää luistoa ja siten kulutusta. Rengasmelu saattaa asvaltilla olla aika kova jos sattuu huono tie alle tai nastarenkaat. Kojelauta selkeän tuntuinen, ei mikään nappulaviidakko. Odotin tältä vähän enemmän, toisaalta odotin sen olevan jonkin verran kalliimpikin.

Joku tässä suhtautui takatilojen ahtauteen ymmärryksellä, mutta kun itse olen matkustanut aika paljon C1:n takapenkillä jossa oli niukat mutta aivan riittävät tilat keskimittaiselle niin kyllä paria numeroa isommalta autolta odottaisi enemmän.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 07.01.2019 16:52 

Viestit: 1355
Tuli toisaalla täällä foorumilla käynnissä olevasta C4-keskustelusta yksi Citroen-inhottavuus mieleen: jäätyvät takajarrut. Onko tuota vaivaa Cactusessa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 cactus
ViestiLähetetty: 07.01.2019 19:30 

Viestit: 67
Älä ole Lauri murheellinen jarrujen jäätymisestä.Ensimmäinen auto jossa oli jokakelin jarrut oli pösö 404 ja levyjarru autoista 504-vm 68. Nykyinen c5 -14 jossa ei ongelmia.Kokemusta melkein kaikista Eurooppalaisista ja joku jenkki tullut ajettua.Rikkinäiset vaijerit suurin pulma. Aamulla hinattiin naapurin Nissania,sitten annettiin lämpöä ja matka jatkui.Wolkkareilla ajettiin 5.5 milj.km samat vaivat kunnes huomattiin vaihtaa vaijereita.Volvon jarrujen suojaus myös hyvä ( ei pikku Volvot) Veden ominaisuus jäätyä ahtaissa paikoissa pakkasella,joten suojaus on tärkeä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: