|
Kirjoittaja |
Viesti |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: 110,136,A6 ja BMP Lähetetty: 15.10.2009 12:00 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Edelleen tässä hämmästelen mahdollisuutta löytää uuden karheaa PSA-tuotetta, jossa yhdistyisi joko 110 HDI ja BMP tai sitten 136 HDI ja Aisinin 6-pykäläinen automaagi. Tuo jälkimmäinen on saanut melkoisesti pyyhkeitä kuitenkin korkeasta kulutuksestaan, toisaalta käänteisesti elääkö 110 HDIn kanssa _oikeasti_ tien päällä ilomielin? Vai olisiko viisainta hakea 136-BMP-yhdistelmää (Grand Picassossa, siis)? 136 HDI-A6 yhdistelmä olisi taasen 06-07 C5:een istutettu tai sitten - yllätysyllätys - 307SW ... Vai onko suosiolla siirryttävä VAG-tuotteisiin? Kommentteja?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Ramsi
|
Viestin otsikko: Re: 110,136,A6 ja BMP Lähetetty: 15.10.2009 12:06 |
Viestit: 169 Paikkakunta: Sastamala
|
Eilen käytiin juurikin koeajamassa 110 HDi BMP C4 berline mallisena ja ihan mukava peli se oli. Vaihteisto vaatinee kyllä totuttelua, koska A asennossa kun polkasee tallan pohjaan, tulee aina vaihdossa semmoinen "tyhjä" hetki, ettei tapahdu mitään. Kaupunki ajossa ja rauhallisesti kaasua käytellen vaihtaa kyllä todella pehmeästi, ei huomannut muuta kuin kojetaulun numeroista, että nyt mennään isommalla/pienemmällä vaihteella. Kyllä se silti pirteämmin kiihtyi kuin turbotiisseli XM tai 1.6 C4  ja mukavan hiljainenkin se oli. Jos vain tuo lottojumala soisi muutaman ylimääräisen roposen (ehkä enemmän kuin se parin viikon takainen 3 € kuitenkin) niin tuommoinen meille kyllä tulisi.
|
|
|
|
 |
T.mupez
|
Viestin otsikko: Re: 110,136,A6 ja BMP Lähetetty: 15.10.2009 13:03 |
Viestit: 118 Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
|
Meillä kulutus on vaihtelevaisessa kaupunki-/moottoritieajossa kahdeksaisen tuntumassa, hieman yli. Jos oikein nätisti yrittää niin jonnekin seiska+ pintaan kulutus on tipahtanut. Automaatti valittiin robotin sijasta vaihtojen pehmeyden ja välittömyyden vuoksi. Vaihteiston Lisäksi kokemus automaatilla ajosta ryömimisineen painoi vaakakuppia aisinin suuntaan. Ei se robotti mahdoton ollut... Bensa-BMP on varsin kiva ajaa mutkaisella kestopäällystellä, diesel automaatti ei siellä säväytä. Uskon että vaikutelma johtuu sekä moottorin luonteesta että vaihteiston toiminnan terävyydestä. BMP'tä piti muistaakseni hämmentää käsin että tuohon viilikseen pääsi. Aikaa iloittelusta on tosin jo pari vuotta niin en ihan muista miten asia meni. Säväys vain jäi mieleen  Moottoriin ja vaihteistoon (ja autoon) olemme olleet toistaiseksi hyvin tyytyväisiä. Kulutus tuntuu tavallaan korkealta, mutta sen hyväksyy. Auto on riittävän suorituskykyinen mutta ei aiheuta minkäänlaista "wauta" esim ohituskiihtyvyydessä. - off-topic - Auton ikävin ominaisuus on Webaston ja automaatti-lämpöstöinnin haluttomuus yhteistyöhön. Sisätilan lämmönsäätökompuutteri ei osaa arpoa oikeaa ilman sekoitussuhdetta Webaston käytön jälkeen. Puheltaa haaleaa ilmaa vaikka sisällä olisi vielä pakkanen ja moottori olisikin jo lämmin. Johtuu Vehon mukaan siitä että auton automatiikka kalkuloi lämpötiloja eikä siinä ole sisätilan lämpöanturia ollenkaan. Oletan että laskenta perustuu ulkolämpötilaan ja mottorin lämpötilaan, mut en tiedä.
'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: 110,136,A6 ja BMP Lähetetty: 15.10.2009 14:06 |
Viestit: 5855 Paikkakunta: Lahti
|
Ennemmin vaikka PMMP-tyttöbändi kuin BMP, järkyttävä kyhäelmä. Joskus kokeilin 200hp diesel-Alfaa (159) tuolla Aisinilla, paketti pelaa yhteen kuin unelma, C5 isommalla dieselillä ja samalla??? laatikolla ei tuntunut ollenkaan yhtä hyvältä? VAG:n DSG:n kun sais Citikkaan. Huvittavin peli on Dodge variaattorilaatikolla, kone kiertää kuin Singer ja mitään ei tapahdu 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: 110,136,A6 ja BMP Lähetetty: 15.10.2009 16:35 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Xari kirjoitti: Joskus kokeilin 200hp diesel-Alfaa (159) tuolla Aisinilla, paketti pelaa yhteen kuin unelma ...mää hiukan pelkäsinkin, että tämä kaivetaan esille... ohessa otos lähikaupan tarjonnasta. On se kaunis! 3.2 Q4:n olen ajanut farkkuna ja onhan se huima, täytynee käydä tuota JTDm:ääkin katsomassa ihan akateemisesta mielenkiinnosta.
Liitteet: |

159.jpg [ 24.09 KiB | Katsottu 7026 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Suutari
|
Viestin otsikko: Re: 110,136,A6 ja BMP Lähetetty: 15.10.2009 17:09 |
Viestit: 66
|
2cvkimmo kirjoitti: Xari kirjoitti: Joskus kokeilin 200hp diesel-Alfaa (159) tuolla Aisinilla, paketti pelaa yhteen kuin unelma ...mää hiukan pelkäsinkin, että tämä kaivetaan esille... ohessa otos lähikaupan tarjonnasta. On se kaunis! 3.2 Q4:n olen ajanut farkkuna ja onhan se huima, täytynee käydä tuota JTDm:ääkin katsomassa ihan akateemisesta mielenkiinnosta. Pakko muistuttaa, että Tekniikan maalimassakin jo aijoin ihmeteltiin tollasta diesel Alfaa siitä, että jakopää on tehty remmillä ja tila on sen verran ahdas, että koko kone pitää nostaa nokalta pois, että saa jakoremmin vaihdettua. Merkkiliikkeessä remminvaihdolle töineen tuli ainakin sen jutun mukaan 2400€!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kannattaa ainakin kysästä tuota remmin vaihdon hintaa, jos on pienintäkään aijetta diesel Alfa ostaa ja varsinkin jos ajelee paljon ja joutuu usein remmiä vaihdattaan... Muuten Alfahan on aina ollut ainakin mun mielestä mahtava ajettava!
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: 110,136,A6 ja BMP Lähetetty: 18.10.2009 14:34 |
Viestit: 1999 Paikkakunta: JKL
|
Tuosta (HDI) + BMP:stä kommentoisin sen verran että paremmaksi se on osoittautunut kun alunperin kuvittelin. Eihän sillä välttämättä täyskaasukiihdytyksellä mikään hyvä lopputulos tule, mutta harvoin sitä itse ainakaan tule niin rivakasti lähdettyä. Jos nyt hakemalla hakee niitä negatiivisia asioita niin se pieni viive paikaltaan lähdettäessä. Eli jos risteyksessä on tilanne, että nyt tuosta äkkiä lähden tuohon väliin, niin tekniikka ei välttämättä pysy mukana. Esim. ympyrään tultaessa joutuu pysähtymään omaa vuoroaan odottamaan, niin sitten kun tulee lähdön aika, pitää kaasua painaa jo silloin, kun ympyrässä oleva auto on oman auton keulan edessä. Silloin pääsee heti k.o auton perään ympyrää kiertämään. BMP-kuskivat ymmärtävät asian, muut ymmärtänevät, mitä tarkoitan. Tuleehan siinä BMP:n mukana se KERS-nappi (Kinetic Energy Recovery System). Sitä kannattaa käyttää jos haluaa puolittaa vaihtoajan ja nostaa kierroksia vaihdon hetkellä. Heikommille yksilöille tosin aikaansaatu kiihtyvyys saattaa aiheuttaa hetkittäistä tajunnan menetystä, ns. black outin 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Tepi
|
Viestin otsikko: Re: 110,136,A6 ja BMP Lähetetty: 18.10.2009 16:11 |
Viestit: 142
|
2cvkimmo kirjoitti: 136 HDI-A6 yhdistelmä olisi taasen 06-07 C5:een istutettu
Kommentteja? Enpä osaa muuta sanoa kuin -08 mallisesta 136HDiA:sta, mutta ei sen kulutus ole lähellekkään niin paha kuin esite pelottelee (esim kaupunkiajossa tasan kymmentä litraa jne). Kaupungissa tuntuu menevän 7-8 litraa sataselle ja taloudellisempi kuski pääsisi varmasti vähemmälläkin. Maantiellä menee viiden litran hujakoille (etenkin nyt talvinopeusrajoituksilla), kesämoottoritienopeuksissa menovettä meneekin sitten reilu kuusi litraa. Nyt on puolessatoista viikossa tullut reilu 1300km ajeltua ja keskikulutus on ollut 6,2l/100km. Suorituskyvystä sen verran, että se ei loppujen lopuksi hirveänä poikkea perheen kesäajokista BX Sportista. 60-100km/h 1,2s ja 80-120km/h 1,4s hitaammin kuin kyseinen BX. Huonona puolena kiihtyvyys ei tunnu miltään tässä autossa ja jatkuvasti ajaa tahatonta ylinopeutta etenkin kaupungissa. Automaatin toiminnasta vielä sen verran, että ihastuin tähän tyyppiin ensimmäisen kerran, kun ajoin 407 Coupe V6 HDiA:ta. Aina oikea vaihde silmässä, kiitos dieselin kapean käyttöalueen ja suhteellisen tiheästi välitetyn kuuden pykälän. Uusien C5:n tullessa myyntiin kävin koeajamassa C5 136HDiA Exclusiven ja jo silloin jäi polte, että tälläinen sitten joskus pitää saada. Huomaamattomat vaihteenvaihdot eikä automaattilogiikka pahasti arvo vaihteita, kun oppii painamaan kaasua oikealla tavalla. Huonona puolena automaatti jarruttaa todella heikosti verrattuna manuaaliin ja jarruja joutuu käyttämään enemmän. 
|
|
|
|
 |
janteros
|
Viestin otsikko: Re: 110,136,A6 ja BMP Lähetetty: 19.10.2009 00:55 |
Viestit: 56
|
Ihan asiallisesti tuo hdi163+BMP liikuttaa Grand Picassoa, maantiellä heitän manuaalille niin saa vaihdettua halutun pykälän silmään jo ennen ohitusta. Kulutus ollut minun käytössä 6.6, polkemalla saa menemään 0.5l enemmän.
Hdi136 automaatilla olis ollu pirusti kalliimpi (toki parempikin, kokeilin) ja hdi110+BMP yhdistelmää en ole kokeillut.
DS4 Hdi165 -12
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: 110,136,A6 ja BMP Lähetetty: 19.10.2009 17:40 |
Viestit: 511
|
Ens viikolla maistiaiset C5 -06 automat hdi 136, kun saan haettua auton gothenburgista kotiin  . viikonloppu pyöritään siellä ja sitten kokeillaan maantiekulutusta Tukholmaan tullessa. joten eiköhän ensi viikon tiistaina jotain kerrottavaa ole 
|
|
|
|
 |
|
|