Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 05.09.2021 19:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Tulin hankkineeksi jokin aika sitten C3 Plurielin. Ihan kiva laite. Kesällä huomasin, että kanssa autoilijoita ei juurikaan tullut ajoreiteilleni. Siksi lähdinkin kyselemään, että minkälaisen harvinaisuuden tulin hankkineeksi.

Omani on Suomi-auto eli maahantuojan kautta virallista reittiä tullut. Onko kenelläkään tietoa paljonko näitä on aikoinaan maahan tullut? Lisäksi kiinnostaa minkälaisilla varusteilla näitä on myyty. Jos joltain löytyisi vielä suomenkieliset esitteet, vaikka skannatutkin, niin ottaisin mielleläni vastaan.

Omani on 1.6 SensoDrive vm. 2003. Saksa- ja ruotsalaisia kanssasisaria katsoessa huomasin, että lähes kaikissa vastaavissa on automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin ja radion painikkeet rattipylväässä lisäksi joissain on vielä nahkaverhoilut. Omastani ei löydy mitään näistä, ei edes manuaalista ilmastointilaitetta. Ainoa ilmastointi on tuulenvire kun ajelee katto auki.



C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 07.09.2021 10:25 

Viestit: 3954
croma_ies kirjoitti:
Tulin hankkineeksi jokin aika sitten C3 Plurielin. Ihan kiva laite. Kesällä huomasin, että kanssa autoilijoita ei juurikaan tullut ajoreiteilleni. Siksi lähdinkin kyselemään, että minkälaisen harvinaisuuden tulin hankkineeksi.

Omani on Suomi-auto eli maahantuojan kautta virallista reittiä tullut. Onko kenelläkään tietoa paljonko näitä on aikoinaan maahan tullut? Lisäksi kiinnostaa minkälaisilla varusteilla näitä on myyty. Jos joltain löytyisi vielä suomenkieliset esitteet, vaikka skannatutkin, niin ottaisin mielleläni vastaan.

Omani on 1.6 SensoDrive vm. 2003. Saksa- ja ruotsalaisia kanssasisaria katsoessa huomasin, että lähes kaikissa vastaavissa on automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin ja radion painikkeet rattipylväässä lisäksi joissain on vielä nahkaverhoilut. Omastani ei löydy mitään näistä, ei edes manuaalista ilmastointilaitetta. Ainoa ilmastointi on tuulenvire kun ajelee katto auki.


Onnittelut persoonallisen autovalinnan johdosta! Noita puuttuvia lisävarusteita voit sitten harrastuksenomaisesti autoosi jälkikäteen lisäillä, esimerkiksi vakkarin viiksi parantaa auton käytettävyyttä mutta ei paljoa maksa. Diagbox pitää olla, jotta nuo saa koodattua toimimaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 07.09.2021 18:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Täytyykin harkita noita ainakin tuo vakkari on lähes Plug And Play -tyyppiä. Meneekö samalla tyylillä myös tuo radion viiksi? Ellen sitten heivaa tuota alkuperäistä radiota kokonaan pellolle ja pistä toista tilalle. Onko tuo alkuperäinen mankka muuten helppo irroittaa?



C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 09.09.2021 07:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Ne radion napit on minulla pyyhkijän viiksen päässä, mutta uudemmissa näyttäisi YouTuben mukaan olevan eri viiksessä.



C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 09.09.2021 09:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Vanhemmissa vakkarin napit on ratissa, en osaa sanoa sopiiko se perusviiksi sellaiseen...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 25.09.2021 10:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Onko netissä mitään mistä näkisi varaosanumeroita?

FIATien kanssa kun aikaisemmin touhuilin, niin niihin löytyy useita Online ePereitä



C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 25.09.2021 10:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
http://www.catcar.info/en/

Tuolta löytyy aika kattavasti Servicen kuvia.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 04.10.2021 08:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Kokeilin eilen vaihtaa parempaa mankkaa origineelin tilalle. Alkuperäisen mankan takana oli ISO-liittimet, joten helppoa siihen saakka. Mutta sitten heitti ekomoodin päälle ja mankasta katosi virrat ja samalla kaikki asetukset. On muut saaneet C2/C3 mankan vaihdettua, siten että ei tarvitse 'pelätää tuota ekomoodia?

Olisi myös tiedossa vakkarikytkimlllä oleva C2/C3 ratti. Onko ratin vaihto helppo homma? Voiko airbägi laueta jos rattia alkaa irroittelemaan? Tiedättekö onko C2/C3 rattipylväässä liittimet valmiina vakkarille?



C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 04.10.2021 08:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Se siis katkaisee herätevirran radiolle, kaiva sille tarvikemankalle jostain jatkuva 12V herätteeksi.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 04.10.2021 08:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Airbägin irroitukseen akusta kenkä irti ja käy kahvilla (15min) ja bägi irti. Jokainen tietty tekee omalla vastuulla. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 07.10.2021 20:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Kokeilin taas tänään tuota soittimen vaihtoa. Mittailin yleismittarilla, että isoliittimen pinneille 2 ("Pinni 2 on valinnainen; käytetään radion hiljentämiseen esim. autopuhelimelta tulevalla signaalilla ja navigoinnilla varustetuissa Becker-radioissa peruutussignaaliin." - Wikipedia) ja 3 ("Pinni 3 on valinnainen; käytetään Blaupunkt-soittimissa vahvistimen ohjaamiseen ja Becker-radioissa hiljentämiseen." - tulee suora virta koko ajan. Pinneille 4 ("Pinni 4 Jatkuva +12v virta (akulta) - Wikipedia) ja 7 ("Pinni 7 Sytytysvirtaohjaus" - Wikipedia) tulee virta n. 2 minuuttia sammuttamisen jälkeen ja kun jostain kuuluu naksautus (ikäänkuin rele?) niin virta häviää.

Löytyisikö joltain kytkentäkaaviota mistä selviäisi noiden pinnien järjestys autossa? Mankan päässä (Sony) ei ole kuin kolme johtoa jatkuva virta, herätevirta ja maa.

Varma ratkaisu olisi kun vetäisi suoraan virtajohdon akulta, mutta se on liian suuritöinen homma.



C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 22.10.2021 16:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Eiko kenelläkään ole kytkentäkaavioita?



C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 22.10.2021 16:57 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
tarvike mankan punanen ja keltanen ristiin, jonka jälkeen huomaat että mankka sammuu vasta hetken kuluttua kun auton on sammuttanut (bsi sammuu) sen saa korjattua ottamalla heräte virran vaikka tupakansytyttimen takaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 23.10.2021 12:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Sonyn mankoissa ainakin ysärilä piti kytkeä plagun ehdottamalla tavalla virtalukko- ja jatkuva ristiin Citroënissa, jotta toimi oikein.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 24.04.2022 17:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Nyt kun kelit alkaa taas olla paremmat ja otin Plurielin taas liikenteesen, niin palaan tähän mankka-asiaan.

Eli punainen ja keltainen kytketään ristiin.

Kummasta tupakkisytkästä otan herätevirran vasemmasta vai oikeasta?

Kumpaan johtoon johtoon kytken herätevirran, keltainen-->punainen vai punainen-->keltainen. ISO-liittimet on vasemmalla.


Liitteet:
IMG_20220424_163300_10.jpg
IMG_20220424_163300_10.jpg [ 40.6 KiB | Katsottu 8741 kertaa ]
IMG_20220424_163204_10.jpg
IMG_20220424_163204_10.jpg [ 68.95 KiB | Katsottu 8741 kertaa ]

C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 26.04.2022 18:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Pitäisikö tupakkisytkille tulla jatkuva virta?



C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 27.04.2022 06:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
croma_ies kirjoitti:
Pitäisikö tupakkisytkille tulla jatkuva virta?

Ei välttämättä, tai sitten vaan toiselle. Voi olla myös valittavissa sulakkeen paikkaa muuttamalla.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 27.04.2022 11:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Sillä kysyin, koska ainakin kännykkälaturi sammui molemmissa töpseleissä heti kun käänsi virrat pois.

Eikös se kuitenkin ole niin, että tuonne pitää tulla jatkuva virta tuolle herätevirralle.



C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 27.04.2022 16:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Herätteelle pätkitty ja jatkuvalle sähkölle jatkuva.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 27.04.2022 18:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Kaapelimies kirjoitti:
Herätteelle pätkitty ja jatkuvalle sähkölle jatkuva.


Elikkäs tupakkisytkältä saa sen herätteen, mutta mistäs olette sen jatkuvan virran napanneet?

Kumpaankos tuo heräte sitten kytketään ISO-liittimeltä tulevaan punaiseen joka vaihtuu keltaiseksi vai ISO-liittimeltä tulevaan keltaiseen joka vaihtuu punaiseksi?



C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 27.04.2022 19:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
croma_ies kirjoitti:
Kaapelimies kirjoitti:
Herätteelle pätkitty ja jatkuvalle sähkölle jatkuva.


Elikkäs tupakkisytkältä saa sen herätteen, mutta mistäs olette sen jatkuvan virran napanneet?

Kumpaankos tuo heräte sitten kytketään ISO-liittimeltä tulevaan punaiseen joka vaihtuu keltaiseksi vai ISO-liittimeltä tulevaan keltaiseen joka vaihtuu punaiseksi?

Se jatkuva pitäisi tulla ISO-liittimelle suoraan, eli johtojen ollessa ristissä autoradion puoleiseen keltaiseen johtoon pitäisi tulla auton päästä punainen johto kiinni.

Sen tupakansytyttimeltä ryöstetyn katkotun jännitteen kytket siihen autoradion punaiseen johtoon.



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 04.05.2022 19:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Bumper kirjoitti:
Sen tupakansytyttimeltä ryöstetyn katkotun jännitteen kytket siihen autoradion punaiseen johtoon.

Otitko herätteen vasemmasta vaiko oikeasta? Kumpaankin tulee kolme johtoa, mistä noista se heräte pitää ottaa?


Liitteet:
oikea_tupakkisytkä.jpg
oikea_tupakkisytkä.jpg [ 42.75 KiB | Katsottu 7719 kertaa ]
vasen_tupakkisytkä.jpg
vasen_tupakkisytkä.jpg [ 32.03 KiB | Katsottu 7719 kertaa ]

C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 05.05.2022 00:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
croma_ies kirjoitti:
Otitko herätteen vasemmasta vaiko oikeasta? Kumpaankin tulee kolme johtoa, mistä noista se heräte pitää ottaa?

Ei mulla ole Plurielia itsellä, joten en ole ottanut kummastakaan. :D

Kyllä se melkein mittausta vaatii, että varmasti tietää minne jännite tulee. Jos pitäisi arvata, niin keltavihreä luultavasti menee maihin, paksumpi piuha on pistokkeen syöttö ja ohut piuha valolle. Jos autossa on päivisinkin mittari-/yms. valot päällä, niin sen herätteen voinee varmiten siltä ryöstää?

Joku viisaampi voi vahvistaa tai kumota nämä arvailuni. :)



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 05.05.2022 11:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 27
Bumper kirjoitti:
Ei mulla ole Plurielia itsellä, joten en ole ottanut kummastakaan. :D

No onneksi en vielä sinun kirjoituksien mukaan lähtenyt piuhoja vetämään.

Onko oikeasti saanut C3:n mankan vaihdettua? Jos on, niin mistä on piuhat vedetty (muualta kuin suoraan akusta)?



C3 Pluriel 1.6 SensoDrive 2003
Grand C4 Picasso BlueHDI 120 Ecxlusive Business 2016

Exät:
C5 HDI 163 Exclusive Tourer 2012
C5 HDI 110 Dynamique Business Tourer 2010

+
FIAT Croma 2.0 i.e.S 1990
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C3 Pluriel
ViestiLähetetty: 05.05.2022 15:47 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Suosittelen yleismittarin hankintaa, eikä mullakaan ole plurielia, mutta samalla tavoin nuo näissä kaikissa psa roskissa on kytketty.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: