Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 15.09.2018 19:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 633
Paikkakunta: Helsinki
"Ikkunoiden kromikehys nostaa uutuuden premium-mallien luokkaan. ... " kertoo Peugeotin mainos. :lol:

Olikohan jokunen aika sitten uutinen jossa PSA:n johtaja kertoi että Peugeot ja DS olisivat tästä eteenpäin Premium-merkkejä ja Citroën sekä Opel keskiluokkaa?

Oma pösö on kyllä sen verran vanha että Premiumia ei ole edes ovenkahvoissa. ;)



BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 15.09.2018 20:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Aika hyvin tiivistetty. Ei se premium tosiaan taida siitä kromilistasta syntyä, mutta jos se kromilista on kunnolla kiinni korissa niin... sitten asia onkin jo ihan toinen. 8-) Tässä suhteessa Opelilla saattaa olla vähän opetettavaa PSA:lle (Citroënille). :oops:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 15.09.2018 21:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 633
Paikkakunta: Helsinki
Hmmm. Siirtyisköhän premiumluokkaan... http://www.kiiltovaunu.com/kahvan-kromi ... -4076.html



BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 15.09.2018 21:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Tuokin on erikoinen muoti-ilmiö. Parikymmentä vuotta sitten esim. BMW:llä perusmallissa oli kiiltävät ikkunan karmit ja "shadowline" maksoi ekstraa. Nykyään on toisin päin. Katselin tänään kuplivia C5 muovitettuja karmeja ja kyllä siinä jostain kunnon materiaalista valmistettuja ikävä tulee. Toisaalta jos autossa jotain pitää ruostua niin olkoon sitten listojen sisäiset peltisuikaleet ennemmin kuin itse korirakenne.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 15.09.2018 21:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Takavuosien yleinen paremman varustelun mallimerkintähän oli GLS = gromilista sivussa. :mrgreen:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 15.09.2018 21:26 

Viestit: 1417
Paikkakunta: Porvoo
Joo,aika hauskaa oikeastaan seurata miten suuntaukset tulee ja menee..
Useille nuoremman sukupolven autoilijoille monet asiat ja suuntaukset ovat ihka uusia ja ihmeellisiä,vaikka ovat vain vanhan toistoa.
Joissakin asioissa tosin olisi toivonut ihan kehitystäkin.Esimerkkinä korien kestävyys.
Kun katsoo vaikka sitikoiden korien kestävyyttä parikymmentä vuotta taaksepäin,niin ainoa malli joka kestänyt ajan hammasta on C5..
Kaikki muut on ruostuneita,jotkut pahoinkin..Xsarat,Picassot,Berlingot,Xantiat,Xm..



"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 15.09.2018 21:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7831
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Northstar kirjoitti:
Kun katsoo vaikka sitikoiden korien kestävyyttä parikymmentä vuotta taaksepäin,niin ainoa malli joka kestänyt ajan hammasta on C5..
Kaikki muut on ruostuneita,jotkut pahoinkin..Xsarat,Picassot,Berlingot,Xantiat,Xm..

Niin no noista C5 on ainut 2000-luvulla esitelty ja siitä eteenpäin ei muissakaan uusissa malleissa ole tainnut olla pahemmin ruostevaivaa, joten eikö se toivomasi kehitysaskel otettu jo noin 17 vuotta sitten? ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 15.09.2018 21:40 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Teuski kirjoitti:
Niin no noista C5 on ainut 2000-luvulla esitelty ja siitä eteenpäin ei muissakaan uusissa malleissa ole tainnut olla pahemmin ruostevaivaa, joten eikö se toivomasi kehitysaskel otettu jo noin 17 vuotta sitten? ;)


Ei oo ruostevaivoista kuulunu, mutta Kaktuksissa kai ruostuu ovien alareunat, kun on maalattu huonosti.

Alkupään C5:ssa on kyllä hyvä sinkitys. Breakin takaluukun kahvan nakertaman maalinlohkeaman kohdalla ei oo vieläkään ruostetta, vaikka auto on 15 vuotias. Harmaata sinkittyä peltiä vaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 15.09.2018 21:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 633
Paikkakunta: Helsinki
Xantippa kirjoitti:
Takavuosien yleinen paremman varustelun mallimerkintähän oli GLS = gromilista sivussa. :mrgreen:


Kyllä se oli Galvanoitu lista sivussa.



BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 16.09.2018 08:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1942
Paikkakunta: Helsinki
No kyllähän tuo monessa kohtaa Citroën on siirtänyt tuon premium-tyylisen designinsa DS:n puolelle, josta syystä merkille itselleen jää siis enää se tavallisempi tyyli. Peugeotilla ei ole vastaavaa "ongelmaa" ja he voivat iskeä kaiken luovuutensa siihen ainokaiseen merkkiinsä. No lopputuloksena tuon huomaa esim. tulevat uusi Berlingo vs. Rifter - vaikka Berlingosta ei DS-versiota olekaan :lol:

https://preview.netcarshow.com/Citroen- ... 019-ig.jpg
https://preview.netcarshow.com/Peugeot- ... 019-ig.jpg



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 16.09.2018 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Joo kyllähän ulkonäöllisesti pösöllä on aivan eri sarjasta kaikki mallit verrattuna sitikan malleihin. DS hieman yrittää laittaa kampoihin. Itselle nykyinen C3 Aircross -mallin keula, jota sitikka taitaa viljellä moneen malliin, ei uppoa millään muotoa. Mutta makuasioitahan nää on.



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 16.09.2018 11:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 633
Paikkakunta: Helsinki
sitikkaporo kirjoitti:
Joo kyllähän ulkonäöllisesti pösöllä on aivan eri sarjasta kaikki mallit verrattuna sitikan malleihin. DS hieman yrittää laittaa kampoihin. Itselle nykyinen C3 Aircross -mallin keula, jota sitikka taitaa viljellä moneen malliin, ei uppoa millään muotoa. Mutta makuasioitahan nää on.


Näitäpä näitä. Miusta esim juurikin tuo uusi perslinko on paljon kivemman näköinen kuin vastaava pösö. Ja muutenkin meikän silmissä tuo sitikan kaksikerroksinen nykykeula päihittää kyllä pösön korealais-saksalaisen tyylin.



BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 20.09.2018 23:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 407
Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
Näin Herra CEO PSA tuumaili 2012-13:

CEO Philippe Varin says that "Citroën and Peugeot are too close", so he plans on positioning Citroën C-line models lower than Peugeot with DS models above Peugeot

https://en.wikipedia.org/wiki/Groupe_PSA



25 C5 X PureTech 225
21 C4 PureTech 130
19 C3 Aircross 110
15 C4 Aircross 1,6i
12 C4 VTi 120 Exclusive
05 C4 1,6i 16v VTR coupé
03 C5 2,0i 16v SX berline
98 Xsara 2,0i VTS coupé
95 ZX 1,9i Volcane berline
93 BX GTI berline
91 Visa 14 TRS berline
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 21.09.2018 06:24 

Viestit: 694
Gonzales kirjoitti:
Xantippa kirjoitti:
Takavuosien yleinen paremman varustelun mallimerkintähän oli GLS = gromilista sivussa. :mrgreen:


Kyllä se oli Galvanoitu lista sivussa.


Jep
LS= lista sivussa
GLS= galvanoitu lista sivussa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 21.09.2018 08:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1942
Paikkakunta: Helsinki
jaakkovaakko kirjoitti:
Jep
LS= lista sivussa
GLS= galvanoitu lista sivussa

Ja CLS se oli cromattu :D Taikka 4wd tarkoitti että vetää neljästä ovesta = talviautoksi tuosta ei siis ole :lol:



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 21.09.2018 17:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 633
Paikkakunta: Helsinki
citrophoros kirjoitti:
Näin Herra CEO PSA tuumaili 2012-13:

CEO Philippe Varin says that "Citroën and Peugeot are too close", so he plans on positioning Citroën C-line models lower than Peugeot with DS models above Peugeot

https://en.wikipedia.org/wiki/Groupe_PSA


Siis.
DS = Mersium
Pösö = Volkkarium
Citroën = Ladium

:roll:



BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 23.09.2018 18:01 

Viestit: 4007
Esim. VAG-konsernissa on ollut hyvin selvä arvojärjestys eri merkkien välillä jo vuosikymmeniä - tosi outoa, että PSA on vasta nyt sellaista rakentamassa.

DS meni jo alusta lähtien pieleen. Toyota ymmärsi aikoinaan, että ihan ekan Lexuksen (LS400) täytyy olla totaalisesti eri kamaa kuin perus-tojotan: eka DS kun tuli markkinoille niin eipä näkynyt veekasia, ilmajousitusta eikä saksalaisissa autokaupungeissa huolestunut kukaan.

Toyota ymmärsi, ettei ekalla mallilla tarvitse tehdä tiliä, aika myydä perusmerkin tekniikkaa kalliimmalla (Lexus 300 vs. Toyota Camry) logolla tulee vasta myöhemmin; ekaksi pitää luoda se hohto uuden merkin ympärille.

- Audin V8-mallilla oli vähän samanlainen rooli: ei sekään varmaankaan taloudellisesti tuottava ollut mutta se oli aivan oikeasti S-Mersun kanssa kilpaileva auto ja varsinainen tili tehtiin vasta myöhemmin A8-malliston avulla.

Talbotit (Lago jne.) olivat aikoinaan sikahienoja autoja, mutta sen loistomerkin imago tuhottiin ikuisesti Simca-klooneilla. Nyt kun DS on myös leimattu wannabe-premiumiksi niin taitaa PSA:n nimivarasto olla aika tyhjä, kun muutaman vuoden kuluttua tulee aika yrittää taas jotain vähän aidompaa premiumia kuin tämä DS. Toyotalla riitti lihaksia luoda uusi laatumerkki tyhjästä mutta en oikein usko, että PSA pystyy samaan.

- Rautajousinen nelisylinterinen auto ei ihan hevillä premiumsarjaan ketään nosta.

**************
Muistatteko ajan, jolloin keskiluokan autotehtaat kilvan himoitsivat Mersun markkinoille? Peugeot teki 604:n, Fiatin 130 oli sikahieno mutta aika pian nuo valmistajat palasivat omaan, tuttuun segmenttiinsä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Onko Pösö premium ja Sitikka keskiluokan auto?
ViestiLähetetty: 24.09.2018 18:44 

Viestit: 86
pvalila kirjoitti:
... taitaa PSA:n nimivarasto olla aika tyhjä...

Opel Diplomat?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: