Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lohkolämmittimen tarpeellisuus
ViestiLähetetty: 31.10.2018 10:06 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Kuten Dsharrastelijakin totesi, Volvossa näkyi hoonausjäljet 390tkm jälkeen. Kahdesta diesel-pösöstä olen rempannut kannen ja molemmissa oli kilometrejä +300tkm. Hoonausjäljet näkyi niissäkin. Kilometrien myötä autosta alkaa moottorin ympäriltä hajoilemaan apulaitteet, anturit, kytkin jne. Eli siis paikat, joiden kestoikää ei lohkolämppärin loimu jatka.

Entisellä työkaverilla ei C4:ssä ollut lohkolämmitintä lainkaan eikä ollut lämmintä tallia. Lopulta möi auton halvalla, kun alkoi olla jarruvikaa ja kaikkea muuta pientä. Ei kuitenkaan mitään lämmityksen puutteesta johtuvaa. Meillä tässä Honda FR-V:ssä ole lohkolämmitintä. Heti tietysti tuli mieleen, että sellainenhan laitetaan. Ja ehkä laitetaankin, mutta laitetaanko enemmän sen takia, että siinä ohessa saa pistorasian jalkatilaan, jolloin saa sisätilanlämmittimen kytkettyä.

Onko auton kestävyyden ja koko elinkaaren kustannusten takia turhaa käyttää lohkolämmitintä? Tai lämmitintä ylipäätään, mukaan luettuna säteilylämmitin öljypohjassa.



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimen tarpeellisuus
ViestiLähetetty: 31.10.2018 10:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7762
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Voi olla, mutta on kuitenkin mukavaa saada se auto käymään 30 asteen pakkasessa :)

Emännän 1.6 16V nelkussa ei vielä ole lämmitintä, mutta jotain siihen pitäisi keksiä. Mulla on hyllyssä pumputon Defan letkulämppäri, ja se sisätöpseli nyt ainakin pitäisi laittaa..

Omassa 2.2 HDi femmassakaan ei ollut mitään, siihen pistin pumpullisen letkulämmittimen ja sen kanssa kyllä aukeaa lasitkin aika äkkiä. Ehkä kuitenkin sen sisäpistokkeen voisi laittaa, töissä kun saa auton lämmitykseen niin on kiva lähteä saman tien liikkeelle.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimen tarpeellisuus
ViestiLähetetty: 31.10.2018 12:44 

Viestit: 1242
Työmatkaa on alle 20km, molemmilla iso, vanha auto. Aamulla on pimeää ja tie täynnä kouluun käveleviä koululaisia, lämmitän ikkunoiden vuoksi - turvallisuus. Bensaa menee talvikautena merkittävästi vähemman kun lämmittää. 806:ssa on jokin vaikee malli lämmityskierukassa, edellisessä ei ollut moottorinlämmitintä, pärjää ilmankin, mutta ne ikkunat!



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmittimen tarpeellisuus
ViestiLähetetty: 31.10.2018 14:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1598
Paikkakunta: Tampere
Taitaa nykyöljyt voidella sen verran hyvin pakkaskäynnistyksissä, ettei lämmittämisellä ole koneen kestävyyden kannalta juurikaan merkitystä. Laskisin lohkolämmittimen mukavuusvarusteeksi. Ja kai se vähän polttoainettakin säästää, kun ei tarvi pitää ryyppyä päällä niin pitkään.

Mä tuossa kyselin tarjouksia lohkolämppärin + sisäpistokkeen asentamisesta Miniin, mutta halvemmaksi tuli hommata Clio jossa noi varusteet jo on, ja pistää Mini talveksi seisontaan. :D




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: