Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Lohkolämmittimen tarpeellisuus http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=28211 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Aapeli [ 31.10.2018 10:06 ] |
Viestin otsikko: | Lohkolämmittimen tarpeellisuus |
Kuten Dsharrastelijakin totesi, Volvossa näkyi hoonausjäljet 390tkm jälkeen. Kahdesta diesel-pösöstä olen rempannut kannen ja molemmissa oli kilometrejä +300tkm. Hoonausjäljet näkyi niissäkin. Kilometrien myötä autosta alkaa moottorin ympäriltä hajoilemaan apulaitteet, anturit, kytkin jne. Eli siis paikat, joiden kestoikää ei lohkolämppärin loimu jatka. Entisellä työkaverilla ei C4:ssä ollut lohkolämmitintä lainkaan eikä ollut lämmintä tallia. Lopulta möi auton halvalla, kun alkoi olla jarruvikaa ja kaikkea muuta pientä. Ei kuitenkaan mitään lämmityksen puutteesta johtuvaa. Meillä tässä Honda FR-V:ssä ole lohkolämmitintä. Heti tietysti tuli mieleen, että sellainenhan laitetaan. Ja ehkä laitetaankin, mutta laitetaanko enemmän sen takia, että siinä ohessa saa pistorasian jalkatilaan, jolloin saa sisätilanlämmittimen kytkettyä. Onko auton kestävyyden ja koko elinkaaren kustannusten takia turhaa käyttää lohkolämmitintä? Tai lämmitintä ylipäätään, mukaan luettuna säteilylämmitin öljypohjassa. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 31.10.2018 10:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Lohkolämmittimen tarpeellisuus |
Voi olla, mutta on kuitenkin mukavaa saada se auto käymään 30 asteen pakkasessa ![]() Emännän 1.6 16V nelkussa ei vielä ole lämmitintä, mutta jotain siihen pitäisi keksiä. Mulla on hyllyssä pumputon Defan letkulämppäri, ja se sisätöpseli nyt ainakin pitäisi laittaa.. Omassa 2.2 HDi femmassakaan ei ollut mitään, siihen pistin pumpullisen letkulämmittimen ja sen kanssa kyllä aukeaa lasitkin aika äkkiä. Ehkä kuitenkin sen sisäpistokkeen voisi laittaa, töissä kun saa auton lämmitykseen niin on kiva lähteä saman tien liikkeelle. |
Kirjoittaja: | Sitruunaseppä [ 31.10.2018 12:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Lohkolämmittimen tarpeellisuus |
Työmatkaa on alle 20km, molemmilla iso, vanha auto. Aamulla on pimeää ja tie täynnä kouluun käveleviä koululaisia, lämmitän ikkunoiden vuoksi - turvallisuus. Bensaa menee talvikautena merkittävästi vähemman kun lämmittää. 806:ssa on jokin vaikee malli lämmityskierukassa, edellisessä ei ollut moottorinlämmitintä, pärjää ilmankin, mutta ne ikkunat! |
Kirjoittaja: | Igor [ 31.10.2018 14:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Lohkolämmittimen tarpeellisuus |
Taitaa nykyöljyt voidella sen verran hyvin pakkaskäynnistyksissä, ettei lämmittämisellä ole koneen kestävyyden kannalta juurikaan merkitystä. Laskisin lohkolämmittimen mukavuusvarusteeksi. Ja kai se vähän polttoainettakin säästää, kun ei tarvi pitää ryyppyä päällä niin pitkään. Mä tuossa kyselin tarjouksia lohkolämppärin + sisäpistokkeen asentamisesta Miniin, mutta halvemmaksi tuli hommata Clio jossa noi varusteet jo on, ja pistää Mini talveksi seisontaan. ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |