betaromeo kirjoitti:
Sillä haetaan eroja, mutta mitataan erikseen jokaista pyörää omilla tuloksilla ja eikö kuitenkin ole yksinkertaista, jos vaimennusteho 29%, niin tehoton ja hylky, samoin kuin eron ollessa yli 30%. Olkoon sitten kyseessä Citroen, tai BMW.
Minä olen useammalta katsurilta kuullut ihan suoraan, että niistä arvoista ei voi päätellä juuri yhtään mitään jousituksen toimivuudesta ja siksi hylätäkin voi vain liian suuresta erosta samalla akselilla.
Lukema tulee käsittääkseni siitä, kuinka monta prosenttia testaus ajasta rengas on kiinni tärinälevyssä. Koska tärinälevyn taajuus vaihtelee testin aikana, keskiverto jousi+iskari altistuu sekä sellaisille taajuusalueille, joissa rengas pysyyy levyssä kiinni sekä sellaisille, joissa se ei pysy.
Jokin kallis mukautuvat iskunvaimennus varmaan pystyy adaptoitumaan eri taajuuksille ja pääsemään 100% lukemiin.