Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/4 [ 80 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 21:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3096
Paikkakunta: Tampere
Jos lakia tyyppihyväksynnöistä tiukasti tulkitaan, niin pallon vaihto vaatisi muutoskatsastuksen kuten madallussarjan asennus rautajousiseen? Vai kuinka.
Viistetty pallo olisi sitten verrastettavissa "tyyppihyväksymättömän alustakomponentin löytymiseen" vrt. rälläköity rautajousi.

Onneksi nykykatsureita ei moiset asiat kiinnosta. Rälläköidyt jouset ne kai seuloo pois sentään.



Ex Xantia V6 Break A -98 C5 V6 -01 ZX Volc -93 ZX 1.4 -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX 1.8 Brk -95 Cactus -14 Xsara VTS -00 ZX 2.0 SP3 -94 AX 10E -89 Xantia Brk -96 BX 16 -90 C5 HDi Tour -08 Xsara HDi Brk -03 ZX Brk -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 21:58 

Viestit: 1461
jasu kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
jasu kirjoitti:
Se prosenttiluku iskaritestisä ei kuvaa iskareiden hyvyyttä, eikä pehmeyttä...

Onneksi on valmistettu myös rautajousituksia, niitähän ei tunnetusti kukaan ole ikinä muokannut tehtaan jälkeen, eikä jousia katkeile, iskareita vikaannu, saati ikinä hylätä katsastuksessa vikojen takia. Eiku... :mrgreen:


Olen käsittänyt sen mittaavan jousituksen vaimennustehoa?

Ei kerro. Vai miten perustelet sen näyttävän isoja lukemia hyvin vajaapaineisilla palloilla,ja pieniä -jopa olemattomia lukemia uusillakin iskareilla ilmajousien kanssa? Se testausmenetelmä kertoo lähiknä vasemmanpuolen eroa oikeaan, ja sekin on koettu että.testerin saa näyttämään yli 100% lukemia kun iskarin jättää tyystin pois, ja lähelle nollaa uudella iskarilla. Niin, ja mm. Bemarilla on maahantuojalta ohjeistus olla mittaamatta ilmajousin varustettuja, kun tuolkset on epäloogisia...

betaromeo kirjoitti:
Jousia katkeilee, kuten palloja hajoilee, iskareitakin alkaa vuotamaan, kuten hydesylintereitä, ne iskarit ovat usein kuitenkin edullisempia hankkia ja vaihtaa verrattuna hydesylintereihin. Varmasti yksi yleisimpiä hylkäämis perusteita.

Kuitenkin hyde järjestelmä vaatii lukemattoman määrän kalliita putkia, venttiileitä ja pumpun, jotka todettu varsin alttiiksi vioille.

vika-alttius kasvoi huomattavastikun siirryttiin C-vitos aikakaudelle, vuotavat sylinterit oli perin harvinaisia ennen kuin sylinterien valmistus siirrettiin Sitikalta iskarivalmistajalle. Jännä yhteensattumus..?


Asemalla jolla ystävä on, mittaus näyttää yksinkertaisesti nollaa, jos iskari täysin tehoton, täysin riippumatta onko toinen puoli OK, vai myös täysin tehoton.
Sovimme juuri, että kokeilemme ensi viikolla, mitä esim. C5 näyttää lukemaksi täysin alas laskettuna? Varmasti jotain renkaasta johtuvasta joustosta?

Omilla ilmajousitetuilla ei ole ikinä ollut mitään epäjohdonmukaisuutta, ellei todella ole ollut vuotoa ja ehkä siirrymme aikanaan käsittelemään ilmajousitusta, kun saadaan tämä hyden erinomaisuus selvitettyä! ;)

Kuten usein olemme todenneet, niin asiat oli viime vuosituhannella paljon paremmin, jopa teiden suhteen suosien hydejousia, mutta olemme jo kerinneet kulkemaan tätä 2000 lukua jo tovin, niin pysyttäisikö kuitenkin tässä?

Tuo Huikon kommentti oli ihan mielenkiintoinen, joten kannattaisiko Trafille tehdä oikein kysymys asiasta? Olisihan se harmillista, jos sivustolla suorastaan yllytettäisiin laittomaan toimintaan. :D


Viimeksi muokannut betaromeo päivämäärä 28.12.2018 22:01, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:01 

Viestit: 130
betaromeo kirjoitti:
Koitin hiukan perehtyä asiaan ja iskaritesti ei anna pelkästään vertailulukuja, vaan mittaa myös iskarin tekemää matkaa. Jos samalla akselilla on esim. täysin kuolleet iskunvaimentimet, niin mittaustulos on 0.

BMW F10 korisen iskareiden teho täytyy olla yli 30%, tai se tulee hylätyksi, kuten myös silloin, kun toinen on 61% ja toinen 30%. Muita syitä heikkoon vaimennustehoon voi löytyä iskarin kiinnityksestä, tai jopa etukelkan puslien väljyyksistä.

Jasun edelliseen kommenttiin ei ole juurikaan lisättävää, mutta iskaritestillä etsitään juuri noita saman akselin suuria eroja. Katsuri löytää yleensä väljät puslat ja löysät kiinnitykset, jotka joutaakin löytää.

Iskaritestin luotettavuudesta kertoo sekin jotain, että mulla vuoti hieman toinen takaiskari E60 Bemussa monen vuoden ajan. Vuoto oli sellaista pientä tihkumista, joka ei koskaan päätynyt maahan asti ja katsurille iskari kelpasi, kun se oli puhdistettu ennen katsastukseen menoa. Kun käytin autoa viimeisen kerran katsastuksessa, niin vuotava iskari oli auton paras iskari.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3096
Paikkakunta: Tampere
"Tuo Huikon kommentti oli ihan mielenkiintoinen, joten kannattaisiko Trafille tehdä oikein kysymys asiasta? Olisihan se harmillista, jos sivustolla suorastaan yllytettäisiin laittomaan toimintaan. :D"

Älkää nyt perkele! Näin jo silmissäni Trafin pallonviistäjäpartion ja pallonviistäjäveljeskunnan salaisen nettiportaalin, josta voi tarkastaa missä suikkapäät väijyvät.



Ex Xantia V6 Break A -98 C5 V6 -01 ZX Volc -93 ZX 1.4 -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX 1.8 Brk -95 Cactus -14 Xsara VTS -00 ZX 2.0 SP3 -94 AX 10E -89 Xantia Brk -96 BX 16 -90 C5 HDi Tour -08 Xsara HDi Brk -03 ZX Brk -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:09 

Viestit: 1461
ovi kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Koitin hiukan perehtyä asiaan ja iskaritesti ei anna pelkästään vertailulukuja, vaan mittaa myös iskarin tekemää matkaa. Jos samalla akselilla on esim. täysin kuolleet iskunvaimentimet, niin mittaustulos on 0.

BMW F10 korisen iskareiden teho täytyy olla yli 30%, tai se tulee hylätyksi, kuten myös silloin, kun toinen on 61% ja toinen 30%. Muita syitä heikkoon vaimennustehoon voi löytyä iskarin kiinnityksestä, tai jopa etukelkan puslien väljyyksistä.

Jasun edelliseen kommenttiin ei ole juurikaan lisättävää, mutta iskaritestillä etsitään juuri noita saman akselin suuria eroja. Katsuri löytää yleensä väljät puslat ja löysät kiinnitykset, jotka joutaakin löytää.

Iskaritestin luotettavuudesta kertoo sekin jotain, että mulla vuoti hieman toinen takaiskari E60 Bemussa monen vuoden ajan. Vuoto oli sellaista pientä tihkumista, joka ei koskaan päätynyt maahan asti ja katsurille iskari kelpasi, kun se oli puhdistettu ennen katsastukseen menoa. Kun käytin autoa viimeisen kerran katsastuksessa, niin vuotava iskari oli auton paras iskari.


Sillä haetaan eroja, mutta mitataan erikseen jokaista pyörää omilla tuloksilla ja eikö kuitenkin ole yksinkertaista, jos vaimennusteho 29%, niin tehoton ja hylky, samoin kuin eron ollessa yli 30%. Olkoon sitten kyseessä Citroen, tai BMW.

Nythän olemmekin sitten päässeet siihen, että voimmekin epäillä testereiden luotettavuutta ja varmasti jopa niiden kalibrointia? Olemme saaneet totuuden testeihin sitruunapatongista ja auto on hyväksyttävä sillä perusteella? Kokeilkaa! :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3096
Paikkakunta: Tampere
Olen ollut läsnä kun leimasedälle on tungettu kouraan kauhea kasa ladafoorumilta printattua keskustelua siitä kuinka katsastetaan taas ihan väärin tätäkin autoa...ja se auttoi asiaan.



Ex Xantia V6 Break A -98 C5 V6 -01 ZX Volc -93 ZX 1.4 -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX 1.8 Brk -95 Cactus -14 Xsara VTS -00 ZX 2.0 SP3 -94 AX 10E -89 Xantia Brk -96 BX 16 -90 C5 HDi Tour -08 Xsara HDi Brk -03 ZX Brk -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:28 

Viestit: 551
[quote="betaromeo"][quote="jasu"][quote="betaromeo"][quote="jasu"]Se prosenttiluku iskaritestisä ei kuvaa iskareiden hyvyyttä, eikä pehmeyttä...


Omilla ilmajousitetuilla ei ole ikinä ollut mitään epäjohdonmukaisuutta, ellei todella ole ollut vuotoa ja ehkä siirrymme aikanaan käsittelemään ilmajousitusta, kun saadaan tämä hyden erinomaisuus selvitettyä! ;)

Missä autossa on ilmajousitus ?
Kaasunestejousitus on tutumpi .Hydrolastic ja hydrogas Austineissa, mutta eipä ilmajousitusta näissäkään.Oletan että tässä on kirotusvihe>>ilmanjousitusta 8-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:31 

Viestit: 1461
Huikko kirjoitti:
Olen ollut läsnä kun leimasedälle on tungettu kouraan kauhea kasa ladafoorumilta printattua keskustelua siitä kuinka katsastetaan taas ihan väärin tätäkin autoa...ja se auttoi asiaan.


Onhan noita, tämän asian tiimoilta, kun muutaman sanan katsurin kanssa vaihdoin, niin oli tänäänkin ollut kolme automaatti auton omistajaa, joilla ei ollut käsijarru toiminut, ei olisi kuulemma saanut hylätä, kun ei käytä sitä koskaan. :)

Joku päivä sitten oli tivattu alapallon välyksen tehdas arvoa, vaikka pallo oli meinannut tulla kupista ulos, niin ei siitä voi hylätä, jos olisikin tehtaan arvoissa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:35 

Viestit: 130
betaromeo kirjoitti:
Nythän olemmekin sitten päässeet siihen, että voimmekin epäillä testereiden luotettavuutta ja varmasti jopa niiden kalibrointia? Olemme saaneet totuuden testeihin sitruunapatongista ja auto on hyväksyttävä sillä perusteella? Kokeilkaa! :lol:

Käsittääkseni olet ainoa, joka on väittänyt, että autoja hyväksytään alle 30 %:n tuloksella, tai yli 30 %:n erolla ja olet myös ainoa, joka on epäillyt testereiden kalibrointia. Kyllä vain taas saatin totuus Patongista! :lol: :lol: Ainoa ja oikea Patongin totuus yhdestä suusta. :lol: :lol:

Eiköhän tämä riitä jo mulle. Saat nyt sanoa ne viimeiset sanat, mutta valitse ne harkiten.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:39 

Viestit: 1461
ovi kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Nythän olemmekin sitten päässeet siihen, että voimmekin epäillä testereiden luotettavuutta ja varmasti jopa niiden kalibrointia? Olemme saaneet totuuden testeihin sitruunapatongista ja auto on hyväksyttävä sillä perusteella? Kokeilkaa! :lol:

Käsittääkseni olet ainoa, joka on väittänyt, että autoja hyväksytään alle 30 %:n tuloksella, tai yli 30 %:n erolla ja olet myös ainoa, joka on epäillyt testereiden kalibrointia. Kyllä vain taas saatin totuus Patongista! :lol: :lol: Ainoa ja oikea Patongin totuus yhdestä suusta. :lol: :lol:

Eiköhän tämä riitä jo mulle. Saat nyt sanoa ne viimeiset sanat, mutta valitse ne harkiten.


Vaivaudu vielä sen verran, missä näin väitin? Harkitsin tätä kovin, jos yhtään lohduttaa? :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:44 

Viestit: 1461
jaakkovaakko, siinä ei ollut kirotusvirhettä! Antaudun jo tämän tietämättömyyden edessä, mutta googleta vaikka sana ilmajousitus, niin pääset hiukan jyvälle asiasta. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2774
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
jasu kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
jasu kirjoitti:
Se prosenttiluku iskaritestisä ei kuvaa iskareiden hyvyyttä, eikä pehmeyttä...


Omilla ilmajousitetuilla ei ole ikinä ollut mitään epäjohdonmukaisuutta, ellei todella ole ollut vuotoa ja ehkä siirrymme aikanaan käsittelemään ilmajousitusta, kun saadaan tämä hyden erinomaisuus selvitettyä! ;)

Missä autossa on ilmajousitus ?
Kaasunestejousitus on tutumpi .Hydrolastic ja hydrogas Austineissa, mutta eipä ilmajousitusta näissäkään.Oletan että tässä on kirotusvihe>>ilmanjousitusta 8-)

Ei ollut kirotusvihre...

Itsellä vain yhdessä, Range Rover P38. Ilmapussit, kompura ilmanpaineen tekoon, kasa magneettiventtiileitä, joka pyörällä oma korkeusanturi, tietokone ohjaamassa venttiilien toimintaa, neljä valittavaa ajokorkeutta ja halutessaan auto käyttää vielä kahta lisää...

Busseissa ja raskaassa kalustossa kovinkin yleinen ratkaisu...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1494
Paikkakunta: Pirkanmaa
Ei saa antautua! Minulle ei ole vielä selvinnyt mikä on tämä jousitus mistä niin kovasti kohkataan? Muistuttaa hieman joustavaa istumista sanakuvana, mutta siitä tuskin lienee kysymys. :shock:



__________________________________________________________________
C5 3.0 V6 HDi 240 Sedan Exclusive Automatique –13 || V60 D6 AWD Hybrid -14 || 96 V4 1980 || Ducati Monster 620ie -02 || 
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:59 

Viestit: 1461
En jasu ymmärtänyt sinun puhuvan ilmapusseilla olevista autoista, kun itse puhuin ilmajousitetuista raskaankaluston autoista ja lähinnä vielä Volvoista, ettei taas sotketa jotain? :P


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 22:59 

Viestit: 551
Sorry onhan näitä tietysti raskaassa kalustossa ja jopa henkilöautokalustossa mm. Grand Picasso >> aivopieru


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 23:02 

Viestit: 1461
jaakkovaakko kirjoitti:
Sorry onhan näitä tietysti raskaassa kalustossa ja jopa henkilöautokalustossa mm. Grand Picasso >> aivopieru


Ei, siinä Grand Picassossa on ilmapusseilla toteutettu jousitus, kuten jasu juuri kertoi. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 23:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2774
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
betaromeo kirjoitti:
En jasu ymmärtänyt sinun puhuvan ilmapusseilla olevista autoista, kun itse puhuin ilmajousitetuista raskaankaluston autoista ja lähinnä vielä Volvoista, ettei taas sotketa jotain? :P

Mitäs muuta eroa kuin koko, on mainitsemieni Rangen ja bussin ilmajousella..? :roll:

Jospa huomiseen mennessä selviäisi (kumpiakin on tullut näpelöityä, mutta toisillekin), meinasin unia seuraavaksi kokeilla...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 28.12.2018 23:40 

Viestit: 1461
jasu kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
En jasu ymmärtänyt sinun puhuvan ilmapusseilla olevista autoista, kun itse puhuin ilmajousitetuista raskaankaluston autoista ja lähinnä vielä Volvoista, ettei taas sotketa jotain? :P

Mitäs muuta eroa kuin koko, on mainitsemieni Rangen ja bussin ilmajousella..? :roll:

Jospa huomiseen mennessä selviäisi (kumpiakin on tullut näpelöityä, mutta toisillekin), meinasin unia seuraavaksi kokeilla...


Samoin täällä, kuullemma tämän illan netti-aika tullut käytettyä ja Larsen WSOP odottaa koneen sulkemista. :)
Itse en näistä mitään ymmärrä, mutta vierestä katsonut isoja poikia ja sillä Rangen kompuralla ei oikein Volvo meinannut nousta.
Iso kiitos taas osallistujille, nauttinut joka viestistä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 29.12.2018 00:09 

Viestit: 793
Paikkakunta: Jyväskylä
Metrossakin korkeudensäätö tapahtuu ilmajousilla ja kompuralla. Vanhimmassa metrojunassa (m100) ihan täysin mekaanisesti. M200:n toteutusta en muista.



Honda fr-v 2.2d -07, Suzuki Grand Vitara -98, Dodge Dart -73, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 29.12.2018 00:10 

Viestit: 793
Paikkakunta: Jyväskylä
Joskus ennenkin taisin tämän todeta, mutta otetaan vielä esille. Kun aikanaan Evasionin ostin, takapää heilahti töyssystä ajettaessa muutaman kerran ikävästi. Kuoppaisella mökkitiellä tai parkkipaikalla huojunta oli aivan posketonta. Käytin katsastuksessa ja iskarit oli kuulemma ok. Hylky tuli raidetangonpäästä.

Vaihdatin sen korjaamolla ja samalla vaihdatin kaikki iskarit. Meno muuttui aivan toisenlaiseksi. Ihan hirvittävä ero. Vein konttorille uusintanäyttöön ja pyysin, että testaisivat iskarit uusiksi, kun olin ne vaihtanut. Lopputulos oli se, että numeroiden valossa uudet iskarit oli huonommat.



Honda fr-v 2.2d -07, Suzuki Grand Vitara -98, Dodge Dart -73, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 29.12.2018 12:47 

Viestit: 3274
Paikkakunta: Lahti
Pallojen vaihdon kyttääminen saattaisi olla konttorille toivoton rasti, Beksin palloja ei saisi virallisesti vaihtaa Xantiaan kun kevyemmän auton jousitusosia ei saa käyttää, mistä ne sitten erottaa, vanhemman pitkät tietysti koostaan mut muutenhan nitä ei erota mistään, tarvikepallojen arvoja ei tiedä kuin valmistaja ja kuullun mukaan valikoimaa noissa vanhoissa on karsittu aika paljon.



Xantia Break 1.8 16V-99 BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 29.12.2018 12:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3096
Paikkakunta: Tampere
Xari kirjoitti:
Pallojen vaihdon kyttääminen saattaisi olla konttorille toivoton rasti, Beksin palloja ei saisi virallisesti vaihtaa Xantiaan kun kevyemmän auton jousitusosia ei saa käyttää, mistä ne sitten erottaa, vanhemman pitkät tietysti koostaan mut muutenhan nitä ei erota mistään, tarvikepallojen arvoja ei tiedä kuin valmistaja ja kuullun mukaan valikoimaa noissa vanhoissa on karsittu aika paljon.


Eihän trafi noin päin kyttää, vaan vaatii sinua todistamaan että pallot ovat autoon hyväksytyt. Siinähän etsit sitten dokumentteja.



Ex Xantia V6 Break A -98 C5 V6 -01 ZX Volc -93 ZX 1.4 -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX 1.8 Brk -95 Cactus -14 Xsara VTS -00 ZX 2.0 SP3 -94 AX 10E -89 Xantia Brk -96 BX 16 -90 C5 HDi Tour -08 Xsara HDi Brk -03 ZX Brk -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 29.12.2018 13:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1953
Paikkakunta: Koria
Huikko kirjoitti:
Eihän trafi noin päin kyttää,

Mutta ei sekään enää kovin kyttää, sillä Trafi jää historiaan ylihuomenna. Tai oikeastaan muuttaa muotoaan ja nimeään...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 29.12.2018 14:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2774
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
betaromeo kirjoitti:
Itse en näistä mitään ymmärrä, mutta vierestä katsonut isoja poikia ja sillä Rangen kompuralla ei oikein Volvo meinannut nousta.

Ei se Volvo tiedä millä se paineilma on sen jousiin tehty. Rangen kompura on kovin pienituottoinen, ainakin jos pitäisi esim kuorma-auton jousitus tyhjästä lähteä paineistamaan, mutta kyllä sekin enemmän tuottaa kuin pienet renkaantäyttöön tarkoitetut 12 volttiset kompurat. Tietenkin senkin pitää olla ehjä, kovin kuluneena saati rikkinäisenä ei sillä isonkaan auton kompuralla saa aikaan kuin ääntä...

Josta tulee Mieleen kaverin kertomat jutut, keikkabussin kuskinaolosta, väitti että himpun meinasi hävettää yön yli keikkareissuilla kun piti vanhaa Carrucsen korittamaa Volvoa alkaa aamusta paineistamaan. Yön aikana hävitti paineet, kompura vähän vanha ja väljä eli tuottoa ei isosti ollut, vaan taisi sitä vanhaa väljyyttä olla moottorissakin kun tienoo leijaili siniharmaana kun reipas kolme varttia piti antaa koneen käydä korotettua tyhjäkäyntiä ennenkuin paineita järjestelmässä oli sen vertaa että bussi oli yhtään jousillaan ja että seisontajarrun sai pois päältä...

Tietenkin tuosta jos tekisi tiettyyn tyyliin nopean yleistyksen, niin voisi väittää ettei Volvon kompuralla saa mitään aikaan, vai..? Kummasti tarina ohenee kun jättää ison osan faktoista huomioimatta, mutta eihän semmoista kukaan tee...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mukava = Pehmeä ?
ViestiLähetetty: 29.12.2018 14:39 

Viestit: 179
Noin 1000 km tuli ajettua varsin vaihtelevilla keleillä etelä -ja Länsi-suomen epätasaisia teitä joulun pyhinä.
Mukava kuljin tuo iso sämpylä C5 I on. Vakaa ajettava ja keinahtelee mukavan pehmeästi maantie ajossa.
Saksalaistyylistä jämäkkyyttä en kaipaa (eikä siihen ole varaakaan, vaan halvoilla ranskiksilla on menty). Talvella joka sepelin murenaa ei tarvitse tuntea pyörän alla. Sellaista tunnokkkuutta en kaipaa.
Kaupunki ajossa tuo pienellä koneella oleva ei ole mikään ajonautinto, mutta pärjää kyllä.

Eiköhän joka autossa ole ne huonot puolensa. Mersuistakaan en saanut mitään ahaa elämystä Isän paria yksilöä joskus pyöriteltyä.
Ja Isäkin palasi takaisin Citikkkaan Mersujen ja Land cruiserien jälkeen.
Halvalla hyvää kyytiä. Eiköhän se ollut se peruste Isälläkin.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 80 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: