Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Puuttuvat varusteet?
ViestiLähetetty: 14.12.2018 00:43 

Tulipa tuossa "kuolattua" uutta Cadillac XT5 mallia youtubessa,hieno auto,ja nelivetoisena olisi erinomainen peli tänne Suomen talveen.
Varusteitahan tuossa ihan perusmallissakin vähintään riittävästi.Mutta eräs asia alkoi ihmetyttämään,miksi euro-autoista ei löydy esimerkiksi
Himmeneviä ulkopeilejä,Kauko-käynnistystä,Autotallin oven avaajaa,Kompassia..?Nuohan ovat tosi fiksuja varusteita.
Oma Eldokin on mukava käynnistää keittiön pöydän äärestä aamukahvia juodessa.

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

Viestin otsikko: Re: Puuttuvat varusteet?
ViestiLähetetty: 14.12.2018 11:45 

Mistä johtuu,että autoista tehdään nykyään(kuten tuossakin tapauksessa)pirun rumia?

Poissa

ViestiLähetetty: 14.12.2018 14:24 

:roll: :P :lol: :lol: Kaukokäynnistys keittiön pöydän ääressä ja vaihde päällä... Sinne meni.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.12.2018 14:31 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Monikan kuski kirjoitti:
:roll: :P :lol: :lol: Kaukokäynnistys keittiön pöydän ääressä ja vaihde päällä... Sinne meni.

Niissä kaukokäynnistysvermeissä on vaihteen tunnistus, vaihteen pitää olla manuaalissa vapaalla ja automaatissa P tai N. Taisi olla vielä siten että automaatissa jos on N:llä niin pitää seisontajarru olla kytkettynä...

Jälkiasenteisissa sitten kaikki on mahdollista...

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 14.12.2018 21:29 

jasu kirjoitti:
Monikan kuski kirjoitti:

Niissä kaukokäynnistysvermeissä on vaihteen tunnistus, vaihteen pitää olla manuaalissa vapaalla ja automaatissa P tai N. Taisi olla vielä siten että automaatissa jos on N:llä niin pitää seisontajarru olla kytkettynä...

Jälkiasenteisissa sitten kaikki on mahdollista...

Kyllä,juuri näin.
Enkä ole koskaan käsivaihteista autoa nähnyt ko.varusteella.

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 14.12.2018 22:14 
Käyttäjän avatar

Mulla on ollut Opel Vectra manuaali jälkiasenteisella kaukokäynnisyksellä. Se siitä.

Kompassia olen monesti kaivannut, kun siihen jenkkiautoaikana tottui.
Ainoita autoja joissa sen saa edes rastittaa "ei-jenkeistä" on Volvo, jolla se on kulunut varustelistaan vuodesta 1997 kun S90 lanseerattiin.

Minua on vuosikausia kiehtonut ajatus STS cadin hankkimisesta taas. Tällä kertaa takavetoisena 6,2 vortecilla.

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 14.12.2018 23:17 

Tieliilennelaki 10.8.2018/729, 55 pykälä pistää kaukokäynnistäjälle vipinää kinttuihin; käynnistyksen jälkeen on max. 120 sekuntia aikaa lähteä ajamalla liikkeelle. Myöskään maistissa tai kuumeessa ei pidä nappeja painella siellä pikkukeittiön baaripöydän ääressä, vaikkei aikoisikaan lähteä ajamaan. Menee kortti hyllylle, naapurit pitää huolta sinusta!

Cadillacin valmistaja on ostanut ensimmäisenä tehtaana suomalaiset turvatyynyjen anturit autoihinsa ja myöhemmin meni samaan yritysryppääseen Nokian Here, mikä on kompassia kätevämpi koje, paitsi seuraavassa Lapin Sodassa. Kompassi on kätevä rapakon takana, kun pakenee osavaltiosta toiseen luottokorttivelkojaan. Siihen se on tarkoitettu - passiivinen mollukka, jota sheriffi ei pysty peilaamaan. Niitä öisiä hiekkateitä kiitäviä kotimaan pakolaispoloisia on siellä kymmenen tuhatta kertaa enemmän kuin Suomessa. Jos heistä edes murto-osa on nostanut viimeisellä luotollaan Cadillacin käsirahaerän, kompassi on tuiki tarpeellinen ko. autossa ja retroinstrumentin suosio jatkuu vuosikymmenestä toiseen.

Cadillac-mies on ilmastonmuutoksen fariseus. Cadillac antaa meille, valkoisille eurooppalaisille megalomaanista syyllisyyden tunnetta hyväosaisuuden epäreilusta jakautumisesta hiljaa ostoskadun vip-paikalle lipuvan kromikeulan ja kaukomaan olkikaton riekaleiden alla kyyhöttävän likaisen lapsen välillä, napa-alueiden jään sulamisesta, energiavarojen tuhlauksesta, maailman kaikista ongelmista, joihin minä ja sinä ollaan opetettu olemaan sydänjuuria myöden syyllisiä.

Mun yhdellä kaverilla oli Cadillac. Iskettiin sillä naisia. Saisipa ne ajat takaisin! Tai no, okei, vaikka vaan sen Caddyn lainaksi yhdeksi viikonlopuksi...

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa

ViestiLähetetty: 14.12.2018 23:43 
Käyttäjän avatar

Mielestäni autossa ei tarvita kuin automaattivaihteet, cruise ja lämmityslaite. Kaikki muu on turhaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2018 00:06 
Käyttäjän avatar

Mustis kirjoitti:
Mielestäni autossa ei tarvita kuin automaattivaihteet, cruise ja lämmityslaite. Kaikki muu on turhaa.

Älä nyt höpsi! Tällä sivustolla ei kenelläkään pysy paikat hampaissa, tai selkä kestä, jos ei hydejousia comfort palloilla! :)

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2018 10:49 

Huikko kirjoitti:
Mulla on ollut Opel Vectra manuaali jälkiasenteisella kaukokäynnisyksellä. Se siitä.

Kompassia olen monesti kaivannut, kun siihen jenkkiautoaikana tottui.
Ainoita autoja joissa sen saa edes rastittaa "ei-jenkeistä" on Volvo, jolla se on kulunut varustelistaan vuodesta 1997 kun S90 lanseerattiin.

Minua on vuosikausia kiehtonut ajatus STS cadin hankkimisesta taas. Tällä kertaa takavetoisena 6,2 vortecilla.

Kyllähän kaukokäynnistyksen voi asentaa jälkikäteen vaikka mopoautoon.. :D
Itse asiassa,olen harkinnut sellaisen hankkimista myös veneeseeni,voisi käynnistää moottorin heti sataman parkkikselta.
Ajatus olisi myös vaihtaa autotallin ovet nosto-oviksi,jolloin saisi tuon HomeLinkin käyttöön.
Niin,Vortec on hieno..Mutta vielä hienompi on uusi Cadillac Blackwing moottori.

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2018 12:15 
Käyttäjän avatar

Miksi se moottori pitää voida käynnistää etänä?

ViestiLähetetty: 15.12.2018 13:59 

kaseva kirjoitti:
Miksi se moottori pitää voida käynnistää etänä?

Mua ainakin vituttaa kun Beksi on tontissa jo viikon seisonnan jälkeen, ryömi sinne sit sisälle, kaukokäynnistyksellä sen sais etänä ajokorkeuteen valmiiksi.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2018 14:15 
Käyttäjän avatar

Just tuo näissä nykysitikoissa on vikana, kun tönöttävät koko ajan varpaillaan kuin mitkäkin saksanseisojat. Aitoon Citroën-kokemukseen kuuluu se odottelu ennen liikkeelle pääsyä kun kuljin majesteetillisesti keräilee itsensä lentokorkeuteen.

Tässähän tuli oikein nostalginen olo kun mieleen tulvahti ajat CX 25 TRD TURBO II:n kanssa... ensin minuutti hehkua ja sitten toinen hydraulijärjestelmän heräilyä. Visa-mies sen taisi hyvin aikanaan tiivistää, "ei ole pankkiryöstäjän auto..." 8-)

ViestiLähetetty: 15.12.2018 14:28 
Käyttäjän avatar

Mustis kirjoitti:

Ja noistakin on automaattivaihteet ja cruise turhia.

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2018 16:19 

Kyllä tuo xm v6 24 ja manuaali on mulle sopiva,haluaa itse päättää miten mennään,ja kyllä sillä on mentykin,eikä ole muita herkkuja kuin tuo draivi,niin ja keskikonsoli moottorilla(tietysti),jousitus juuri sopiva,nokka nousee kuin lentoon lähtö,ja kyllä se lähtee,laitoin diiselin kytkin paketin,on ainekin vielä kestänyt,ens kesänä taas vauhtiin.

jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2018 17:40 

Tuossa Helsingin rautatieaseman kulmalla kun poksahtaa takaa jarrusylinteristä nesteet pihalle niin äkkiä tulee mieleen että jarrut olis mukava olla, kyllähän ilmankin ajaa mut olis se vähän helpompaa, tai kun olis edes toimiva käsijarru.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2018 20:19 
Käyttäjän avatar

Itsellä se "pyhä kolminaisuus" on ollut automaattivaihteisto, ilmastointi ja kauko-ohjattava keskuslukko. Opiskeluaikoina 15v sitten ja sen aikaisilla varoilla noihin yltäminen tuntui jo varsinaiselta luksukselta. Pikku hiljaa sitä hiipii valikoimiin yhä enemmän varusteita jotka käyttöautossa olisi hyvä olla.

Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2018 20:54 
Käyttäjän avatar

Varusteet joo, jos tuohon lähdetään niin unelma-autossani on:
- Kattoluukku
- Lämmitettävä tuulilasi
- Lämmitettävä ratti
- Kunnollinen multimediatoisto ja integroitu navigaattori isolla näytöllä
- Hyvä ajoasento
- Hyvät ajovalot

Käytännössä tulen toimeen kun autossa on:
- Hyvä ajoasento

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2018 21:11 

betaromeo kirjoitti:
Älä nyt höpsi! Tällä sivustolla ei kenelläkään pysy paikat hampaissa, tai selkä kestä, jos ei hydejousia comfort palloilla! :)

Kyllä niiden comfort-pallojen tulee olla rei'istään viistetyt, tai muuten kerätään taas amalgaameja polkimien välistä.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.12.2018 21:54 

kaseva kirjoitti:
Just tuo näissä nykysitikoissa on vikana, kun tönöttävät koko ajan varpaillaan kuin mitkäkin saksanseisojat. Aitoon Citroën-kokemukseen kuuluu se odottelu ennen liikkeelle pääsyä kun kuljin majesteetillisesti keräilee itsensä lentokorkeuteen.

Tässähän tuli oikein nostalginen olo kun mieleen tulvahti ajat CX 25 TRD TURBO II:n kanssa... ensin minuutti hehkua ja sitten toinen hydraulijärjestelmän heräilyä. Visa-mies sen taisi hyvin aikanaan tiivistää, "ei ole pankkiryöstäjän auto..." 8-)

Eikös tuo "kokemus"olisi vielä juhlallisempi jos sitä seuraisi kahvia juoden sieltä keittiön ikkunasta..? :D
Nykyään on muuten jälkiasennussarjoja,jotka mahdollistavat myös dieselin käynnistämisen..
Tunnistaa hehkuvalon sammumisen.
Jos asia kiinnostaa,niin löytyy haulla "Remote start" netistä..Ainakin amerikkalaiset toimii hyvin,kauko-idän tuotteista ei kokemuksia.
Ainakin laadukkaimmissa myös säädettävä kierrosluvun tunnistus,eli käynnistysmoottori pysähtyy kun moottori käynnistyy.
Lisäksi käyntiaikaa voi säätää,jolloin auto sammuu säädetyn ajan jälkeen.
Omassa Cadillacissa vielä lisämausteena lämpötilatunnistus,jolloin auto tarvittaessa käynnistyy tietyn lämpötilan alittuessa,ja auto aina lämmin. :D

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2018 13:53 
Käyttäjän avatar

Tästä minulla on jotain kokemusta ja näkemystä. Olen vuositolkulla viilannut eestaas pohjois-Euroopan vilkkaiten liikennöityä kaksikaistaista tietä eli via balticaa, ruuhkaisessa suurkaupungissa aina 10 km alkuun.

Ensin totean että käyttötarkoitus ja ajoympäristö määrittää varustetarpeet. Ei automaattia tai adaptiivista cruisea kaipaa maaseudun jantteri joka ajalee puolityhjillä teillä.

Lopullinen "varuste" tulee olemaan itse ajava auto jossa saa istua takapenkillä yksim kun auto ajelee pärnuun. Ennen sitä, nämä ovat ehdottomat,

- kaukokäynnistys TAI gsm-Webasto
- adaptiiviset ajovalot, ei tarvi läpsytellä 800 kertaa pitkiä päällepois illassa
- adaptiivinen vakkari stop-go automatiikalla
- rattilämmitys
- TOIMIVA istuinlämmitys
- sähkölämmitteinen tuulilasi
- hierova kuskinpenkki
- sadetunnistin
- kaistallapitoavustin eli auto ohjaa itseään pysyen kaistan keskellä

Tuossa on minimi käyttöautolle. Harrasteet asia erikseen...

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2018 14:13 

ds-jekkeri kirjoitti:
Ensin totean että käyttötarkoitus ja ajoympäristö määrittää varustetarpeet. Ei automaattia tai adaptiivista cruisea kaipaa maaseudun jantteri joka ajalee puolityhjillä teillä.
.

Juuri näin. Itse ajan taas paljon kaupungeissa ja pysäköin päivittäin parkkitalo(i)ssa, joten minulle tärkeitä ovat kaikki muusta liikenteestä varoittavat ja muiden huomaamiseen liittyvät ajoavut, mäkilähtöavustin, ilmastointi ja auton pienet ulkomitat sekä yleinen käytön näppäryys. Ajoympäristöstä johtuen hyvillä valoilla tai moottoritehoilla ei minulle ole tämän hetken ajoissa juurikaan merkitystä.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2018 14:17 
Käyttäjän avatar

Mulla oli aikoinaan kauko-ohjattavat pyyhkijät.
Se ominaisuus tuli vahingossa, kun räpelsin autoon kauko-ohjattavaa lukitusta ja murtohälytintä. Hieman oli kauko-ohjaimessa potkua, kun räpsyttelin auton laitteita 1,5 km päästä. Taisi olla joku laiton Tanskan kautta tullut lisävarustepaketti.
Ne pyyhkijät oli kyllä koomiset. Niillä olisi voinut härnätä lappuliisaa.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2018 15:55 

Lauri kirjoitti:
huomaamiseen liittyvät ajoavut, mäkilähtöavustin

Mitä hyötyä tuosta on?

Automaatilla voi vaan siirtää jalan jarrulta kaasupolkimelle ja menoks. Ei siinä mitään avusteita tarvita.

Manuaalilla tarvitaan pientä herkkyyttä kytkinjalalla, että saadaan kytkin ottamaan vain sen verran, ettei auto lähde taaksepäin. Mutta jos ei sitä osaa, niin ei osaa manuaalivaihteista ajaa muutenkaan. Mulla oli autokoulussa "ajoavustin", kun jollain ensimmäisillä tunneilla opettaja päätti oma-aloitteisesti vähän jeesata rookieta mäkilähdössä antamalla jarrua samalla, kun lähdin liikkeelle. No enkös stumpannut kouluauton siihen. Normaalisti lähtiessä ei mitään ongelmaa.

Subarussa on kans joku hill holder. Joskus sitä kokeilin ja se laittoi automaattisesti käsijarrun päälle, jos pysähtyi tarpeeksi jyrkkään mäkeen. Eikös siinäkin kestäny hetki, ennen kuin se vapautui ja sekoitti vain kytkimen käyttöä, kun välillä jarru piti ja sitten taas itsekseen lakkasi pitämästä... Eli ensin ei menny mihinkään ja kierrokset alkoivat laskea tai sitten auto ampaisi eteenpäin... Yks hell holder koko paska, onneks ei ole oletusarvoisesti päällä.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2018 16:31 

yason kirjoitti:
Lauri kirjoitti:
huomaamiseen liittyvät ajoavut, mäkilähtöavustin

Mitä hyötyä tuosta on?

Automaatilla voi vaan siirtää jalan jarrulta kaasupolkimelle ja menoks. Ei siinä mitään avusteita tarvita.

Manuaalilla tarvitaan pientä herkkyyttä kytkinjalalla, että saadaan kytkin ottamaan vain sen verran, ettei auto lähde taaksepäin. Mutta jos ei sitä osaa, niin ei osaa manuaalivaihteista ajaa muutenkaan. Mulla oli autokoulussa "ajoavustin", kun jollain ensimmäisillä tunneilla opettaja päätti oma-aloitteisesti vähän jeesata rookieta mäkilähdössä antamalla jarrua samalla, kun lähdin liikkeelle. No enkös stumpannut kouluauton siihen. Normaalisti lähtiessä ei mitään ongelmaa.

Subarussa on kans joku hill holder. Joskus sitä kokeilin ja se laittoi automaattisesti käsijarrun päälle, jos pysähtyi tarpeeksi jyrkkään mäkeen. Eikös siinäkin kestäny hetki, ennen kuin se vapautui ja sekoitti vain kytkimen käyttöä, kun välillä jarru piti ja sitten taas itsekseen lakkasi pitämästä... Eli ensin ei menny mihinkään ja kierrokset alkoivat laskea tai sitten auto ampaisi eteenpäin... Yks hell holder koko paska, onneks ei ole oletusarvoisesti päällä.

Siitä on se hyöty, ettei auto valu eteen-/taaksepäin kun jalan nostaa jarrulta. Esim. ylämäkeen taskupysäköinnissä aika kätevä. :D Se on hyvä varuste meille, "jotka ei muutenkaan osata manuaalivaihteisella ajaa". Subarulla en ole ajanut, joten voi olla ettei siinä Hill Holder toimi yhtä hyvin kuin niissä autoissa, joilla minä olen ajanut. Vai kommentoidaanko tässä nyt jotain kymmenen vuoden takaista kehitysversiota ko. varusteesta ajatellen, että uusissa autoissa toiminta on edelleen samanlaista kulmikasta?

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava