Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/3 [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tekee mieli C4:ää, kertokaa mulle lisää?
ViestiLähetetty: 01.01.2019 22:36 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ne ykköskorisen moottorit vielä:
1.4 bensa ja pre-faceliftin "1.6 16V" ovat TU-sukuisia, faceliftin "1.6 VTi" taas surullisenkuuluisan THP:n kanssa samaa sukua.

Alkupään malleissa 136hp 2.0 bensa on EW10J4 ja uudempi n. 2006 alkaen on 140hp EW10A jossa erona ainakin muuttuva venttiilinajoitus. Lisäksi VTSn tehomalli EW10J4RS.

Dieseleistä 2.0 16V 136hp HDi on isommista tuttu DW10 ja 1.6 taas mm. Fordissa ja Volvossakin nähty 16-venttiilinen DV-moottori joko 90hp tai 110hp versiona.

Automaattilaatikot bensoissa AL4, 2.0HDi:ssä Aisin AM6 ja 1.6HDi:ssä BMP6-robotti.

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C3 Picasso 1.6HDi 110 '09|C4 1.6 16V berline '06|Xsara 1.6i '99=-
Poissa

ViestiLähetetty: 01.01.2019 22:49 
Käyttäjän avatar

^
Mulla kuulemma ainakin vanhassa ja uudessa 1.6 Hdi koneet ovat keskenään erilaiset. 110 ja 112
Vanhemmassa suutinvuodot tyyppivikana. Uudemmassa ei kuulemma ole sitä murhetta, mutta suuttimet olivat ilmeisesti muuten susia, koska tehdas halusi ne vaihtaa takuuna.

Citroën C4 1,6 E-Hdi Exclusive BMP -11
Citroën C4 1,6 Hdi Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56
Citroën 2CV AZA -65
Poissa

ViestiLähetetty: 01.01.2019 22:56 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Aakku kirjoitti:
^
Mulla kuulemma ainakin vanhassa ja uudessa 1.6 Hdi koneet ovat keskenään erilaiset. 110 ja 112
Vanhemmassa suutinvuodot tyyppivikana. Uudemmassa ei kuulemma ole sitä murhetta, mutta suuttimet olivat ilmeisesti muuten susia, koska tehdas halusi ne vaihtaa takuuna.

Joo, se uudemman mallin on 8-venttiilinen DV6C.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.01.2019 23:22 

Kiitos! Ekaa kertaa on autokuume niin päin, että etsii jotain tiettyä autoa, tietyn väristä ja vieläpä ajokuntoisena! Yleensä se on toisin päin. Autoraasu etsii viimeistä kotiaan ja osun puolivahingossa paikalle.

Nyt alkaa selvitä muutama asia, mitä haluaisi välttää. Muuttuva venttiilien ajoitus? Kaksi Meganea on nähty eri naapurien pihassa kilisemässä kun VVT-jutska oli epäkunnossa. Onko vastaavissa Sitikoissa tällaista murhetta yleensä? "Surullisen kuuluisa" THP, Vti ... pitää kattoa, korreloiko asia hintoihin ja ajokilometreihin. Kummeli-ruutupaperilla. Ei nyt ihan. Myyjiä on onneksi kaikenlaisia, osa perheensä arkeen keskittyneitä siviilejä ja luulenpa ettei heistä ihan jokainen heti pysty sanomaan vaikkapa, onko auto etu- vai takavetoinen. Silloin (ja muutenkin) on minun homma tietää mitä myyjä myy. Kyllä se tästä. Ans kattoo.

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa

ViestiLähetetty: 02.01.2019 07:50 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Sitruunaseppä kirjoitti:
Kiitos! Ekaa kertaa on autokuume niin päin, että etsii jotain tiettyä autoa, tietyn väristä ja vieläpä ajokuntoisena! Yleensä se on toisin päin. Autoraasu etsii viimeistä kotiaan ja osun puolivahingossa paikalle.

Nyt alkaa selvitä muutama asia, mitä haluaisi välttää. Muuttuva venttiilien ajoitus? Kaksi Meganea on nähty eri naapurien pihassa kilisemässä kun VVT-jutska oli epäkunnossa. Onko vastaavissa Sitikoissa tällaista murhetta yleensä? "Surullisen kuuluisa" THP, Vti ... pitää kattoa, korreloiko asia hintoihin ja ajokilometreihin. Kummeli-ruutupaperilla. Ei nyt ihan. Myyjiä on onneksi kaikenlaisia, osa perheensä arkeen keskittyneitä siviilejä ja luulenpa ettei heistä ihan jokainen heti pysty sanomaan vaikkapa, onko auto etu- vai takavetoinen. Silloin (ja muutenkin) on minun homma tietää mitä myyjä myy. Kyllä se tästä. Ans kattoo.

En mä näe oikein mieltä ostaa C4 kaltaista autoa jollain 2-litraisella moottorilla, pl. VTS.
Vaimo on nyt ajellut vuoden verran 1.6 16V TU-koneisella 2006-mallisella. Muuta ei ole ollut kuin että kaikki etupään nivelet, jouset ja kääntölaakerit tuli vaihdettua kesällä. Kilsoja n. 180tkm.
Oikeastaan muuta moottoria en olisi kelpuuttanutkaan.

Sittemmin tuli oma I-koppainen C5 vaihdettua '09 C3 Picasoon 1.6 110HDi:llä kun parilla tonnilla sain :) Se on kyllä tiloiltaan ja mukavuudeltaan ylivoimainen C4 verrattuna, mutta niiden hinnat alkaa normaalisti neljästä tonnista...

Poissa

ViestiLähetetty: 07.01.2019 12:59 

Niin väärässä olin taas, kävin oikein kokeilemassa ja kyllä... robottivaihteistossa kytkeytyy vaihde päälle kun ajoneuvon sammuttaa. Kerroin tästä myös vaimolle, jotta muistaa jättää kulkimen vaihteen pykälään, eikä valitse N:ää ennen kuin on aika taas käynnistää.

Tämän talven eka käsijarrujäätyminen oli sitten nyt viikonloppuna. Olin saattanut itseni ajokelvottamaan tilaan ja tilasin emännän minut kotia hakemaan. Ei tullut, käsijarru jäässä. No kotia minut toimitettiin toisin voimin.

Kuva

Tuollaiselta näyttää takaosastolla koko talven. Samoilla lumilla mennään kun autolla ei ole lämmintä tallia eikä kauppakeskuksissa viihdytä, onneksi. Aina kun lämpöä on satuloilla sopivasti on siellä myös vettä jäädytettäväksi. Hauskasti ovat tuon käsijarruvaijerinkin saaneet loppupäästä pystyyn, jotta kaikki kosteus joka vaijerille päätyy, pyrkii sitä alaspäin valumaan.

Onnea vaan meille kaikille tänäkin vuonna, nyt mennään lopputalvi automaattikäsijarrun poiskytkennän suloääniä kuunnellen.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.01.2019 14:11 

Itsekin taistelin jarrujen jäätymisen kanssa. Lähdepä lumisesta parkista kun etupyörät ei pidä (että voisi kokeilla, napsahtaisiko takapyörät auki). Ja jos rengas pitää niin perä tulee kelkkana perässä, pyörät lukossa. Itse pidin kumipäistä vasaraa peräkontissa että sai tarvittaessa kopisteltua jäitä irti. Arvaa, v....tiko...

Ei tee enää mieli C4:ää :mrgreen:

...Se on nimittäin se pienimmän riesan tie. Toyota .
Poissa

ViestiLähetetty: 07.01.2019 21:34 

Tuo A-pilarin paikka on siinä kaulan kohdalla kun yrittää istua autoon. Tartteeko olla tollaine tönkkösuolattu (se C4 naapuri)? Mitä olet tehnyt tänään notkeutesi hyväksi (työterveyshoitaja)?

Sen vähän, mitä ehdin korjailla naapurin uutena ostettua C4:ää, se vaikutti ZX:n modernisoidulta versiolta. Ei paha, eikä kovin kallis auto. Mutta kiva, yhä kiva, kiva, mun mielestäni ja jatkan tämän haaveeni kanssa unelmointia.

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa

ViestiLähetetty: 08.01.2019 16:37 
Käyttäjän avatar

C4:n ostaminen kannattaa aina. Diesel robotilla ja bensa käsivaihteilla on ollut ja hirmu hienoja pelejä molemmat! Lisävalaistusta jälkimmäisestä: https://kymppitonnikatiskalla.wordpress ... atiskalla/

BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2019 15:33 

Gonzales kirjoitti:
C4:n ostaminen kannattaa aina.

Tästä samaa mieltä :D

Nyt menty neljä kuukautta ja huimat 6000 km -07:lla 2-litraisella HDi:llä. Nyt mittarissa 168500. Päivääkään en ole katunut, vaikka dieselin hintakin on välillä ollut syvältä.
Tuo kone ja 6-pykäläinen manuaali, voisin sanoa "puoliautomaatti".

Ainoa, mitä tähän mennessä on tehty: yksi vaihdettu ajovalopolttimon liitin. Oli hiukan sulanut ja hapertunut.
To-do-listalla:
-koiranluu apparin puolella, kolkutuksesta päätellen
-takalevyt ennen leimaa
-yllätys:kuskin penkinlämmitin

Plussat ja miinukset, vertailukohtana bensapelit: Xsara 2.0 exclusive man.(02) ja C5 2.0 break aut.(04)

-alusta kovahko, jopa Xsaraan verrattuna
-näkyvyys, etenkin vasemmalle etuviistoon.
-sivupeilit onnettomat
-"risk of ice"-piippaus, ainakaan vielä, en ole ajotietokoneen valikosta löytänyt kohtaa mistä saisi pois.

+kulutus minun ajossani ajotietokoneen mukaan, nyt 5.9l/sadalla. Xsara n.9l ja C5 10.2l
+kone- laatikko yhdistelmä
+etupenkit, ei mitkään sohvat, vaan jämäkät.
+vakkarin toiminta, eri planeetalta verrattuna edellisiin.

Siinäpä minun mielipiteeni. Makuasioita.

Citikat:

C4 HDi 2.0 VTRS-07

EX: Xsara 2.0i-16v-02, C5 2.0i-16v Break aut- 04
Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2019 17:59 

Ajatko lähes pelkästään kaupungissa vai miten noin tolkuton kulutus, oma meni aikoinaan helposti alle 4:n.

- 407c - 11B - 508 -ZX -
Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2019 21:20 
Käyttäjän avatar

Plagu kirjoitti:
Ajatko lähes pelkästään kaupungissa vai miten noin tolkuton kulutus, oma meni aikoinaan helposti alle 4:n.

Vau!

BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2019 21:33 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Gonzales kirjoitti:
Plagu kirjoitti:

Vau!

Plagu on katsos velho ;)
Kävin viime pyhänä herran pihassa kääntymässä ja paluumatkalla 1.6 HDi:n maantiekulutus näytti puoli litraa aikaisempaa pienempää (3,5l/100km 85km/h keskinopeudella) :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2019 21:40 
Käyttäjän avatar

Teuski kirjoitti:
Gonzales kirjoitti:
Plagu kirjoitti:

Vau!

Plagu on katsos velho ;)
Kävin viime pyhänä herran pihassa kääntymässä ja paluumatkalla 1.6 HDi:n maantiekulutus näytti puoli litraa aikaisempaa pienempää (3,5l/100km 85km/h keskinopeudella) :lol:

Uivitja Uivitja Uivitja! Mie läksin just Plagun pihalle! :arrow: :arrow: :arrow:

Poissa

ViestiLähetetty: 09.01.2019 22:06 
Käyttäjän avatar

Tuo C4:n tietokone on kyllä aika vekkuli.
Viime kesänä ajoin 10 tuhatta 3,8 keskikulutuksella tietsikan mukaan. Todellisuudessa meni kuitenkin mittauksen mukaan 4 L/100km

Citroën 2CV AZA -65
Poissa

ViestiLähetetty: 10.01.2019 00:13 
Käyttäjän avatar

Aakku kirjoitti:
Viime kesänä ajoin 10 tuhatta 3,8 keskikulutuksella tietsikan mukaan. Todellisuudessa meni kuitenkin mittauksen mukaan 4 L/100km

Voi veljet että menee pienellä! Berlingon keskikulutus viimeisimmät 4000 kilsaa on ollut 5,6 ja C3kin vei 4,6.

Poissa

ViestiLähetetty: 10.01.2019 00:36 

Aakku kirjoitti:

Diisuleissa ainakin oletuksena ei oteta huomioon polton aiheuttamaa kulutuslisää ajotieturiin, sen saa kyllä ainakin joissaim malleissa lexalla kliksuteltua näyttämään. Mutta heittääpä ne silti jonku verran ja nimenomaan alakanttiin.

- 407c - 11B - 508 -ZX -
Poissa

ViestiLähetetty: 10.01.2019 07:38 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Plagu kirjoitti:
Aakku kirjoitti:

Diisuleissa ainakin oletuksena ei oteta huomioon polton aiheuttamaa kulutuslisää ajotieturiin, sen saa kyllä ainakin joissaim malleissa lexalla kliksuteltua näyttämään. Mutta heittääpä ne silti jonku verran ja nimenomaan alakanttiin.

Kerran tolla Picassolla ajotietokonetta selaillessa huomasin hetkellisen kulutuksen tasaisella maantiellä olevan reilut 6l/100km ja siinä se pysyi tovin ennen kuin laski normaaliksi ilman mitään muutoksia tien profiilissa tai ajotavassa. Oletin, että poltto siinä oli menossa...

Poissa

ViestiLähetetty: 10.01.2019 08:49 

Siinä se C4:n liki ainut ilo onkin kulutuksessa. Ostin ja myin pisnesmielessä hetken aikaa sitten C4:n 1.6hdi:n ja voi veljet miten laaduttoman oloinen ja epämukava kaikilla aisteilla mitattuna se oli. Jos edellinen autoni olisi ollut Peugeot 309 niin olisin saattanut tykätä.
Mutta voihan sellaisellakin ajella, jos ei valitsemaan pääse.

VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break '05
Poissa

ViestiLähetetty: 10.01.2019 09:23 
Käyttäjän avatar

Janne L kirjoitti:
Siinä se C4:n liki ainut ilo onkin kulutuksessa. Ostin ja myin pisnesmielessä hetken aikaa sitten C4:n 1.6hdi:n ja voi veljet miten laaduttoman oloinen ja epämukava kaikilla aisteilla mitattuna se oli. Jos edellinen autoni olisi ollut Peugeot 309 niin olisin saattanut tykätä.
Se on juuri noin. Maun mukaan.
Meille C5 olisi aivan liian iso auto. Sen tähden C4 on paljon mukavamman tuntuinen. Uutena kun tehtiin jo normaalin kotelomassauksen lisäksi äänieristysmassaus, niin ei kolise, eikä pauku. Halpaa ajoa ja suhteellisen pehmeä ja hiljainen, kun on sopivat renkaat vielä alla.

Citroën 2CV AZA -65
Poissa

ViestiLähetetty: 10.01.2019 11:48 
Käyttäjän avatar

Janne L kirjoitti:

Miusta C4on tosi hieno auto. Tuolla kulutuspuolella en tosin ihan poskettomiin ennätyslukemiin päässyt. 1.6 diesel robotilla meni noin viidellä litralla satasella, aika samalla kun skodan 1.9 TDI.

Poissa

ViestiLähetetty: 10.01.2019 14:15 

Ihan hieno se on siihen asti kun hyppää sisälle ja alkaa opettelemaan mitä toimintoja on kätketty minkäkin säätimen alle ja mitä näyttöä pitää milloinkin tuijottaa. Mutta ei sekään käyttöarvoon vaikuta. Liian isoa autoa ei ole vielä tullut vastaan Ranskalaisten autojen parissa.

VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break '05
Poissa

ViestiLähetetty: 10.01.2019 14:26 

Lainaa:
Liian isoa autoa ei ole vielä tullut vastaan Ranskalaisten autojen parissa.

Xantiakin alkaa olla vähän turhan iso kaupunkiajossa.....

Xantia Break 1.8 16V-99 BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 10.01.2019 17:15 

Minkä maan kaupungeissa?

- 407c - 11B - 508 -ZX -
Poissa

ViestiLähetetty: 11.01.2019 01:06 

Plagu kirjoitti:
Minkä maan kaupungeissa?

Monenkin, sovinistien saksalaisten maassa tuli kerran vastaan parkkihalli jossa toisen puolen paikat oli todella pieniä ja ylhänä iso kyltti Ei naisautoilijoille :lol:

Xantia Break 1.8 16V-99 BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 51 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava