Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 11.02.2010 22:03 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Niin se maailma muuttuu...
Muistan kun muutamia vuosia sitten palstalla tekniikka puolen tekniikkaongelmista suurin osa oli Beksejä koskevia ja Xantut oli vähemmistöä.
Pari vuotta kului ja Beksit alkoi olla vähemmistöä ja Xantut pääasia. Ceeviitosia korjailtiin harvoin.
Nyt näyttää tämän talven myötä nousseen esiin Ceeviitoset ja Beksejä koskevat kysymykset ovat vähentyneet huomattavasti. Xantut enemistönä.
Myös XMien harrastus näyttää lisääntyneen.
... :o tällaisia tuli tässä pähkäiltyä :shock: ... hullua ajanviettoa... :lol:



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 11.02.2010 22:13 

Viestit: 130
Paikkakunta: Joensuu
Voishan se aika mennä turhuuteenkin jos ei patongin sivuilla surfaile. :lol:



Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 11.02.2010 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ceevitonen on helppo ymmärtää kun katsoo hintalappuja. Ainoa rajoite ostaa joku tuommoinen http://www.nettiauto.com/citroen/c5/3026072 on pelko siitä kuinka kalliiksi omistaminen tulee kun jotain tilttaa :? Jopa Alfamer on huomannut C5sen, kohta tulee korjausopas suomeksi.
XMn ymmärrän hyvin, kuudessa vuodessa hinta on romahtanut. Eli hinta/laatu-suhde on todella kohdallaan!



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 12.02.2010 11:06 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Jep näinhän se on.
Nyt on XM:t niissä hinnoissa mitä sai maksaa Bekseistä n. 6 vuotta sitten.
Vastaavasti C5:ia saa samalla hintaa mitä tuolloin maksoi suurin osa Xantioista... tuolloin C5:t olivat vielä niin tuoreita. Nyt ne alkavat olla harrastajien hintatasolla.
Tosin hieman pelottaisi siirtyä C5:een, koska siinä on tuo sähköpuoli vielä monimutkaisempaa kuin (lue oikkuilevampaa), kuin Xantioissa... huh...
...ehkä joskus...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 12.02.2010 13:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Hienoa että joku muukin aprikoi ceefemmaa, nyt puolustajat liikkeelle!

Ja se oli 2003 syksyllä kun hain (nykyisin vaimolla olevan) auton Germaaniasta, kakkosvaihtoehtona silloin oli XM. Onneksi en ostanut XMää tuolloin, lompakon mielestä. Silloin XM tulleineen olisi ollut ainakin tuplahintainen verrattuna siihen mitä ostin. Nyt tuon tehdyn ostoksen arvo on toisinpäin tupla XMään nähden...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 17.02.2010 01:18 

Viestit: 215
minkäs sitten kävit?



C5 break 2.0AT -05
ex xantia ´99 exclusive break
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 17.02.2010 02:27 

Viestit: 329
Paikkakunta: Kotka
Jos puhutaan korjauskustannuksista niin tuntuu että toi tekniikka menee kokoajan takapakkia, beksit oli hyviä ja edullisia korjata, Xantiat hiukan kehittyneempiä, mutta myös kalliimpia korjata, etenkin abseilla varustetut...C5, kai sekin on parempi kuin Xantia? ainakin niiden mielestä jotka sellaisen omistaa, mutta korjauskustannukset on kyllä jo huomattavasti korkeammat.Uusimmissa sitikoissa tekniikka on jo ti miehelle todella haastavaa ja turhien varusteiden takia myös todella kallista!



Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 17.02.2010 08:29 

Viestit: 2699
KKA kirjoitti:
Uusimmissa sitikoissa tekniikka on jo ti miehelle todella haastavaa ja turhien varusteiden takia myös todella kallista!

Jaa'ah, mutta kun kuluttajat ovat valmiita maksamaan niistä helyistä ja turhista varusteista. Siinä sitä sitten ollaan puhtaan paidan kanssa. Ei teollisuus tee, jos ei kuluttaja osta. Ja mikä hassuinta, ollaan valmiita ostamaan vaikka aina ei oikein olisi varaakaan.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 18.02.2010 13:47 

Viestit: 108
Missä vaiheessa niitä vikoja alkaa Xanttuun tulemaan. Olisin utelias tietämään, koska omassa ei niitä vielä ole ilmaantunut. Tosin on vasta toinen nokkaremmin vaihtaminen edessä nyt keväällä. Se ei kuitenkaan liene viaksi luettava. Meinaan täytyy ennen niiden runsaiden ja kalliiden vikojen ilmestymistä vaihtaa auto pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 18.02.2010 14:08 

Viestit: 832
Paikkakunta: Imatra
Miulla ei ole xanttua, mutta eiks tossa 406 Pösössä ole muuten sama tekniikka, paitsi tietenkin jousitus. Tänä aamuna syttyi sitten ABS valo palamaan, vm 97 ajettu 165 tuhatta 1.8 16v



Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 18.02.2010 14:31 

Viestit: 329
Paikkakunta: Kotka
Ei kukaan puhunut että niitä vikoja olisi runsaasti.Omassa Xantiassa kalleimpia vikoja ovat olleet abs:ien anturien hajoamiset 3kpl, sekä moottorin puolapaketti on hajonnut kerran.Etenkin noi abs jarrut ovat mielestäni täysin turha varuste autossa, joskus liukkaissa paikoissa niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.



Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 18.02.2010 19:51 

Viestit: 54
Minulle tuli C5 2.0 hdi farkku suoraan BX 1.9D kauden jälkeen. Kyllä tämä on selvästi hiljaisempi etenkin moottorin äänien suhteen verrattuna BX:ään. Moottorissa on enemmän voimaa ja venyvyyttä mutta lisääntynyt paino leikkaa osan tästä ilosta. Polttoaineen kulutusta en ole tarkkaan mitannut mutta jos C5:n ajotietokone pitää paikkaansa niin BX kulkee pienemmällä.

Lievästi viritetty BX:n jousitus on herkempi kuin C5 vakio. C5:ssä on lisää sähköroinaa joten kaikennäköiset varoitusvalot etenkin pakkasella vilkuttelevat osin aiheetta.
Ehkä kaikista typerin monimutkaisesta tekniikasta on automaattinen ilmastointi/lämmityslaite joka automaattisesti puhaltelee kylmää kesät talvet vaikkapa 24 asteeseen säädettynä. Jos haluaa autoon lämmintä on säädettävä lämpö täysille ja puhaltimella hienosäädetään loput.
Kaikista eniten muuten kaikin puolin mukavassa autossa harmittaa todella raskas ohjaus joten on ainainen vaara että aurausmerkit hakkaavat lokasuojiin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 18.02.2010 23:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
KKA kirjoitti:
Jos puhutaan korjauskustannuksista niin tuntuu että toi tekniikka menee kokoajan takapakkia, beksit oli hyviä ja edullisia korjata, Xantiat hiukan kehittyneempiä, mutta myös kalliimpia korjata, etenkin abseilla varustetut...
Eivät beksin absien taka-anturitkaan ihan ilmaisia ole :x



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 18.02.2010 23:33 

Viestit: 54
Kun BX kaudella oli autoja pihassa kymmenkunta niin varaosien luovuttajia riitti jopa myytäväksi asti.
Mikä estää myös C5:n kohdalla käyttämästä samaa politiikkaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 18.02.2010 23:35 

Viestit: 292
ensin tuli xsantia td break .seuraavaksi bx 1.4 bx1.6 trs noilla oppi tuon mukavuuven etenkin kesä ja 1.6 trs ja mutkainen asfalttitie a,vot xsantiasta seuraava c5 hdibreak tilaa on ajettavuuteen vaihdettu takaakseliston puslat eteen 2kpl +isot palat akseliston päältä loppui renkaan kuluminen takana tuohon .sähkövika ainoa ilmamassamittari hapettui piloille laturin hiilet kului loppuun jo420 tkm ajettuna +etupyörän laakerit kuluvia osia .katsastustilastoja rumennettu leima kerrasta tyyliin .nyt talon toisena c5,na hdi automaatti sedan käytettynä hinta kohdillaan .niin ja kolmas on tuo xsara 1.9 td joka menee nyt säilöön ja aikanaan kun poika saa kortin ajakoon sitten tuolla vasta sisään ajettu 260 tkm


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 19.02.2010 00:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Lainaa:
KKA kirjoitti:
Uusimmissa sitikoissa tekniikka on jo ti miehelle todella haastavaa ja turhien varusteiden takia myös todella kallista!

Ranu kirjoitti:
Jaa'ah, mutta kun kuluttajat ovat valmiita maksamaan niistä helyistä ja turhista varusteista. Siinä sitä sitten ollaan puhtaan paidan kanssa. Ei teollisuus tee, jos ei kuluttaja osta. Ja mikä hassuinta, ollaan valmiita ostamaan vaikka aina ei oikein olisi varaakaan.



Mikä on turha varuste tai hely c5:ssa :shock:


ABS-jarrut, Airbag, ESP ajovakaudenhallinta, Luistonesto, Hydractive 3+ -jousitus, Alustan korkeudensäätö automaattisesti ja manuaalisesti, Xsenon valot, Ohjaustehostin, Keskuslukitus kaukosäädöllä, automaattinen lukitus vahinkopainalluksessa, Ajotietokone, Ohjelmoitava ylinopeusvaroitin, Vakionopeudensäädin, Automaattivaihteisto, Kahdet renkaat kevytmetallivantein, Huoltokirja, Polttoainekäyttöinen lisälämmitin ohjelmoitavalla ajastimella, Sisätilanpistoke, Lohkolämmitin, Vetokoukku, Raitisilmasuodatin siitepöly- ja hiukkassuodattimella, Istuinlämmittimet edessä, Kuljettajan ja matkustajan istuimen korkeussäätö, Takaistuin, kahdessa osassa taittuva, 2/3-1/3, 2 x renkaat, Turvatyyny kuljettajalle, Turvatyyny matkustajalle, Smart3, poiskytkettävä, Verhoturvatyynyt, etu- ja takamatkustajia suojaavat, Ilmastointilaite, täysautomaattinen, Jäähdytetty hansikaslokero, Hätäjarrutustehostin, Ajotietokone, Sähkölaseissa kertapainallustoiminto, Sähkötoimiset lasit edessä, Sähkötoimiset lasit takana, Sivupeilit, sähkösäätöiset- ja lämmitteiset, Automaattisesti sammuvat sisävalot, Ohjauspyörän korkeuden- ja syvyyden säätö, Nahkainen ohjauspyörä, Kojelaudan ja mittariston Black panel -toiminto, Ovien hätälukitustoiminto kojelaudassa, Lapsilukkojen ilmaisin mittaristossa, Monitoiminäyttö, Huoltoilmaisin, Aurinkoverho takaikkunaan, Sivulasit, sateella automaattisesti sulkeutuvat, Tuulilasinpyyhkimet sadetunnistimella, automaattiset, Tummennetut lasit, 1 levyn cd-radio, Radion säätimet viiksessä ratin vieressä, Automaattisesti säätyvä radion voimakkuus, Kaiuttimet, 6 kplStereo, Automaattisesti tummuva peruutuspeili, Tavaratilasta säädettävä perän korkeus, Avattava takalasi, 12v ulosotto tavaratilasta, Mattosarja, Koiraverkko, Moottorinohjauslaitteiden toiminnan merkkivalo, Alijännitteen merkkiääni :roll:

Nuohan ovat kaikki tarpeellisia laitteita, ainoastaan tuo moottorinohjauslaitteiden vikavalo on mielestäni melko turha :x
Antipollution fault palaa turhan herkästi

C5 :D :D :D :D



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 19.02.2010 08:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
eskere kirjoitti:
Mikä on turha varuste tai hely c5:ssa :shock:
eskere kirjoitti:
ESP ajovakaudenhallinta, Luistonesto, Ajotietokone, Ohjelmoitava ylinopeusvaroitin, Huoltokirja, Takaistuin, kahdessa osassa taittuva, 2/3-1/3, Smart3, poiskytkettävä, Verhoturvatyynyt, (etu- ja) takamatkustajia suojaavat, Hätäjarrutustehostin, Ajotietokone, Sähkötoimiset lasit takana, Ovien hätälukitustoiminto kojelaudassa, Lapsilukkojen ilmaisin mittaristossa, Monitoiminäyttö, Huoltoilmaisin, Aurinkoverho takaikkunaan, Alijännitteen merkkiääni
Nuo ainakin voisi minun puoleestani jättää pois turhina. Verhoturvatyynyt siis saisivat jäädä eteen, mutta turhaan ne takana tavaroiden kylkiä pehmustavat. Mikähän tuo Smart3:kin edes on?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 19.02.2010 09:01 

Viestit: 2699
eskere kirjoitti:
Nuohan ovat kaikki tarpeellisia laitteita...

Siinäpä se. Harvassa me, jotka olemme eri mieltä. Kuva



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 19.02.2010 09:30 

Viestit: 1496
Pisti tuosta tarpeellisten varusteiden luettelosta silmään nahkainen ohjauspyörä. Minulla on toisessa Xantiassa nahkainen sompa ja kyllä se on aina yhtä tuskaa kun joutuu sitä nahkatonta pyörittelemään. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 19.02.2010 10:06 

Viestit: 400
Lainaa:
Mikähän tuo Smart3:kin edes on?


Se on se varakärry C5 tavaratilassa, kaupunkiajeluihin :lol:

Scrat


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
ViestiLähetetty: 19.02.2010 11:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Scrat kirjoitti:
Lainaa:
Mikähän tuo Smart3:kin edes on?


Se on se varakärry C5 tavaratilassa, kaupunkiajeluihin :lol:

Scrat


joo...useimmista käytetyistä C5:sta se kyllä tuntuu puuttuvan, tuppaa varmaan "unohtumaan" ekan omistajan autotalliin, siksi tätä vakiovarustetta ei kai niin tunnetakaan... :P



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: