Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kaasukonversiosta
ViestiLähetetty: 13.11.2019 22:40 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Onkos joku tehnyt itse? Gasumin sivuilla mainitaan: ”Kaasujärjestelmiä saavat asentaa ainoastaan tehtävään koulutetut ja asennustutkinnon suorittaneet henkilöt.” Trafin sivuilla liittyen 1keur muutostukeen ei moista mainintaa. Taitavat pitää itsestään selvänä ettei näitä kukaan itse asentele :shock:
Ilmeisesti tuen voi saada vanhempaankin autoon? Gasumin yhden vuoden kaasut 65 eur/kk saanee vain 2010 tai uudempaan autoon tehtyyn muutokseen.

Kiinnostais noin muutenkin kuulla kaasuilijoiden kokemuksia aiheesta. Asemia tietty vähän ja kaikki etelässä...



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaasukonversiosta
ViestiLähetetty: 14.11.2019 23:58 

Viestit: 20
Ei ole kokemusta konversion tekemisestä, mutta käytettynä ostetusta ja aiemmin muutetusta autosta on hieman. Ihan kivaa ja halpaa ajoa ilman kuukausihintaakin. Maakaasulla ja biokaasulla on jonkinmoinen hintaero siellä missä molempia myydään. Kaasulaitteistoja huoltaa nuo samat asennuspaikat, ja niitä ei ole pilvin pimein. Jonkin verran on myös jonoa niillä, useat kun ovat pieniä pajoja.

Että suosittelisinko kaasuautoilua ja jotain tiettyä asennuspaikkaa? En nyt vielä... Sopivaa asennetta tämä ainakin vaatii. Mutta kaasuautoilu on oikeasti ekologinen vaihtoehto, varsinkin biokaasulla ja vanhempaan autoon asennettuna.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kaasukonversiosta
ViestiLähetetty: 15.11.2019 08:36 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
quala kirjoitti:
Että suosittelisinko kaasuautoilua ja jotain tiettyä asennuspaikkaa? En nyt vielä... Sopivaa asennetta tämä ainakin vaatii. Mutta kaasuautoilu on oikeasti ekologinen vaihtoehto, varsinkin biokaasulla ja vanhempaan autoon asennettuna.


No tuostahan päättelis helposti että sitikat ja kaasulla ajo suorastaan kuuluu kimppaan :D
Gasumin diilissä ikäraja olikin -03 tai uudempi, sääli että kampanja loppuu tähän vuoteen. Aika jännää että vain muutama sata on tarttunut tähän valtion konversio-tuki diiliin?

Sähköautot ei oikein innosta jo hintojenkin takia. Ja kaasuautolla nyrkit pysyy sentään savessa vanhaan malliin. Kaasussa kiinnostaa myös viri-potentiaali, pitäis vaan saada ”dynaamisesti” nostettua puristuksia aina kaasukäytöllä.



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: