Tuo korkki vaihdetaan kampanjana tehtaan piikkiin.
Aakku
Viestin otsikko: Re: Tyhmä AdBlue-kysymys...
Lähetetty: 18.09.2019 12:33
Viestit: 1063
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Tuo korkki vaihdetaan kampanjana tehtaan piikkiin.
No täytyypi katsoa, jos vaikka olisi jo huollossa vaihdettu.
Citroën 2CV AZ Berline -56 Citroën 2CV AZA -65
Sitikkapuoskari
Viestin otsikko: Re: Tyhmä AdBlue-kysymys...
Lähetetty: 18.09.2019 12:42
Viestit: 1194 Paikkakunta: Ilmajoki
Aakku kirjoitti:
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Tuo korkki vaihdetaan kampanjana tehtaan piikkiin.
No täytyypi katsoa, jos vaikka olisi jo huollossa vaihdettu.
Heitä yv:llä rekkari niin katson.
Kaasukake
Viestin otsikko: Re: Tyhmä AdBlue-kysymys...
Lähetetty: 02.06.2020 00:31
Viestit: 12 Paikkakunta: Helsinki
Herätellään tätäkin aihetta henkiin. Oma kottero (C5 vm 2016) käyttäytyy tismalleen samoin kuin nimimerkin Huikko kuvaama potilas. Vikakoodi osattiin lukea ja nollata Vantaalaisessa sitikkakorjaamossa mutta ei se siitä edennyt. Painetta puuttuu. Itse täytin säiliön mutta valo syttyi pian uudestaan ja urea valo palaa.
Onko todella niin ettei pumppua voi vaihtaa? Ja jos ei voi vaihtaa niin eikö sen voisi korjata? Onko kukaan korjannut? Aivan posketon ajatus vaihtaa (ja maksaa!) koko tankki pumppuineen päivineen. Onko kenelläkään kokemuksia tästä (muita kuin takuukorjauksien muodossa)?
Korkki oli ok, eikä siellä mitään alipainetta ilmennyt. Näytti olevan hengittävää mallia jos kuvista oikein ymmärsin.
Kake
C1 & C5
Huikko
Viestin otsikko: Re: Tyhmä AdBlue-kysymys...
Lähetetty: 05.06.2020 15:30
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
Ei voi vaihtaa eikä korjata. Se on yhtä muovivalua koko toosa. Juuri niin halvalla tehty kuin miltä kuulostaakin.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01ZX Vlc -93ZX -94C5 Brk -02C5 HDi -10ZX -95Cact -14Xs VTS -00ZX SP3 94AX 10E -89Xa Bk -96BX -90C5 -08Xsa HDi -03ZX Br -97
Kaasukake
Viestin otsikko: Re: Tyhmä AdBlue-kysymys...
Lähetetty: 06.06.2020 12:24
Viestit: 12 Paikkakunta: Helsinki
Onko jollain kuvia tai ohjeita kuinka tankki irtoaa.
Ja vahingoittaako ajaminen ilman toimivaa pakokaasujen kusetusta jotenkin koko systeemiä? Uuden tankin tilaaminen edullisesti vie ilmeisesti aikaa, kilsoja kertyy muutamia tuhansia odotellessa. Vikavalot saa nollailtua ja ilmeisesti noi uhkaillut starttaamisen estämisestä siinä ohessa.
C1 & C5
Huikko
Viestin otsikko: Re: Tyhmä AdBlue-kysymys...
Lähetetty: 14.06.2020 20:54
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
Käsittääkseni se ei enää oikeasti starttaa sen km-määrän jälkeen, vaikka puukottaa. Selvittelin tätä kun olisin poistanut koko paskan sieltä. Poistinkin lopulta, mutta meni koko auto prosessissa mukana.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01ZX Vlc -93ZX -94C5 Brk -02C5 HDi -10ZX -95Cact -14Xs VTS -00ZX SP3 94AX 10E -89Xa Bk -96BX -90C5 -08Xsa HDi -03ZX Br -97
HiTec
Viestin otsikko: Re: Tyhmä AdBlue-kysymys...
Lähetetty: 15.06.2020 08:25
Viestit: 1777 Paikkakunta: Helsinki
Isot pojat kertoo että raskaaseen liikenteeseen olisi saatavissa näihin kusettimia s.e. tuo laite huijaa auton älyä olevinaan mukamas AdBlue pumppu + pinta-anturi ja ilmoittelee autolle kaiken olevan kunnossa, vaikka oikeasti ei putkeen pisaraakaan kusta ruiskutella
Isot pojat on myös itkeneet kovasti kun raskaankaluston vehkeistä on viety kilpiä modattujen laitteiden takia... Sakkoa tonneja, vain valmistajan todistuksella hyväksytään konttorilla laitteisto toimivaksi. Se taas tarkoittaa että merkkihuollossa kaikki laitteistoon liittyvät osat uusiksi. Kokonaissummana kuulemma 20 tonniakin...
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.