Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ecu tuninki
ViestiLähetetty: 16.10.2019 21:15 

Viestit: 48
Onkos tästä osa-alueesta arvon patonkilaisilla kokemusta? Eilen illalla muuta rojua kiinasta katsellessani törmäsin MPPS ECU-ohjelmointisettiin ja siitä virisi ajatuksia että pitäisikö / uskaltaisiko kokeilla itse ecun säätämistä. Riskit on tiedossa ja elämä on kokemus mutta mielestäni nuo pajat jotka tuninkia tekevät ottavat tuosta työstä hieman turhan korkean korvauksen ottaen huomioon että riskiä moottoririkosta he eivät sitten kuitenkaan ota. Ecun vikafäshin saattavat korvata. Mielipiteitä? Kokemuksia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ecu tuninki
ViestiLähetetty: 16.10.2019 21:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Näin se menee MPPS:llä. Ei ainakaan V6-PSA:n ecuihin oikein löydy valmiita karttoja.

viewtopic.php?f=9&t=17996&hilit=bench



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ecu tuninki
ViestiLähetetty: 17.10.2019 13:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Säätämisestä kyllä on kokemuksia, mutta ei MPPS:stä tai sitikan ecuista.

Ihan mukavaa harrasteluahan tuo on. Suosittelen tutustumaan alan kirjallisuuteen ja foorumeihin, ja mielellään tuossa järjestyksessä. Netistä löytyy myös maksullisia efi/ecu tuning -kursseja, joista on silloin tällöin ilmaisia "makupaloja" tarjolla (esim. https://www.hpacademy.com).

Itse olen tehnyt säätöjä tohon väärämmerkkiseen sitä mukaa kun koneeseen on tullut hw-päivityksiä. Säätämisen olen tehnyt kadulla (motarin rampit on käteviä...), mutta sytkäkarttojahan ei saa ilman dynoa kuin korkeintaan vähän sinne päin, varsinkaan osakaasulle. Ja laajakaista-lambda on aika välttämätön varuste. Kone on omasta säätämisestä huolimatta pysynyt nipussa, ja dynossa käyntikin yllätti positiivisesti.

Kyllähän tuo säätäminen ottaa aikaa, että siinä mielessä säätöjä tekevien pajojen veloitukset on minusta ihan ymmärrettäviä. Ei ne dynotkaan ilmaisia ole. Siis kun ei puhuta noista pelkkiä purkkisoftia asentavista putiikeista...




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: