|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Gonzales
|
Viestin otsikko: Filosofista pohdintaa Lähetetty: 03.11.2019 20:17 |
Viestit: 633 Paikkakunta: Helsinki
|
|
1. Minkä takia pyörät kevytmetallivanteilla ovat painavempia kuin pyörät teräsvanteilla?
2. Miksi Citroënin moottorin sammuessa keskellä Mannerheimintietä tulee vain antipollution mutta pissipojan liemen ollessa vähissä syttyy SERVICEvalo?
BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
|
|
|
|
 |
|
Gonzales
|
Viestin otsikko: Re: Filosofista pohdintaa Lähetetty: 03.11.2019 20:41 |
Viestit: 633 Paikkakunta: Helsinki
|
|
3. Miksi vikakoodit eivät kerro missä on vika vaan paras arvaus voittaa?
BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Filosofista pohdintaa Lähetetty: 03.11.2019 20:46 |
Viestit: 3158 Paikkakunta: Korpilahti
|
|
1. Kevytmetalli -nimikkeellä myydään varsin painaviakin alumiinisiä vanteita. Samannäköisiä, mutta magnesiumvalua olevat, osaa olla huomattavan kevyitä peltivanteisiinkin nähden, ja alumiinisiin uskomattoman paljon kevyempiä. Mutta magnesium -vanteet ovat "himpan" kalliimpia valmistaa (ja sitä kautta ostaakin) kuin alumiiniset, ehkä tämä selittää syyn miksei niitä kevyempiä ole kovin yleisesti käytössä..?
2. Jos auton pitää aiheuttaa hankaluuksia, niin tottakai se sellaista tekee huonossa paikassa tai ajassa. Harvemmin kotipihassa vikaantuu, on kyllä sitäkin sattunut. Mitä taas Service -tekstiin tulee, niin pisipojan täyttö on huoltoa, Antipöllöttimen hoivaaminen korjaamista. Filosofiselta kannalta pohdittuna siis...
3. Vikakoodit on valistuneita arvauksia, ei siellä ole jokaista vikakoodia varten omaa mittauspiiriä rakennettu. Oireiden perustella arvelee missä vika voisi olla, orjallisesti ei niitä koodeja voi noudattaa vikapaikkaa metsästäessä, mutta toisinaan oivallisia vinkkejä niistä saa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
Gonzales
|
Viestin otsikko: Re: Filosofista pohdintaa Lähetetty: 03.11.2019 20:59 |
Viestit: 633 Paikkakunta: Helsinki
|
jasu kirjoitti: toisinaan oivallisia vinkkejä niistä saa... Filosofinen painotus sanalle toisinaan. Miun mielestä antipöllö on "Tervetuloa toivottaa Citroën"  SERVICE syttyi kyllä moottorin käyntiropleeman yhteydessä C nelosessa, ei enää vitosessa. Ja se oranssi moottorin kuva, samanlainenhan paloi koko viime talven mersussa, kolkyttuhatta kilsaa meni ihan perusmeiningillä.
BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
|
|
|
|
 |
|
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Filosofista pohdintaa Lähetetty: 06.11.2019 09:11 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
|
Miksi Xsarassa pissapojan säiliön täyttöaukko on piilotettu konehuoneen suojamuovin alle, mutta paisuntasäiliön korkille on katsottu tarpeelliseksi tehdä siihen suojamuoviin aukko?
Meikäläisen käytössä taitaa jäähynesteiden vaihto kyllä tapahtua tiheämpään kuin pissapojan täyttö, mutta olen käsittänyt että jotkut tykkää ajaa rapasuihkussa ja käyttää pissapoikaa jatkuvasti.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
|
|