Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Vti http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=29846 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Aapeli [ 01.12.2019 14:30 ] |
Viestin otsikko: | Vti |
Haulla ei löytynyt, niin aloitetaan alusta. Onko kokemuksia vti-koneesta. Onko inhottavia tyyppivikoja. Esim. tuollainen: https://m.nettiauto.com/citroen/c3/1079 ... 4&vifNav=Y |
Kirjoittaja: | Akseli [ 01.12.2019 16:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vti |
Tuo lienee käytännössä sama moottori kuin 1.6 VTi. Onhan noissa vähän kaikenlaista. Venttiilivarrenkumit lienee suurin remppa mitä näihin tarvitsee tehdä niin öljykulutus vähenee eikä välttämättä polta venttiilin reikää. Myöskin jakoketju on venyvää sorttia + mahdolliset VVT solenoidi ja venttiilinostosäätömoottoriongelmat. Joku täällä noita on vissiin peruskorjannut enemmänkin ja vissiin männänrenkaissakin on jotain ongelmaa? |
Kirjoittaja: | citrophoros [ 03.12.2019 23:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vti |
Unohtakaa VTi ja etenkin THP ("BMW") merkinnöillä varustetut PSA:n moottorit autoissanne. Mielenrauhanne ja uskollisuus automerkille säilyy, kun autossanne on PureTech-moottori. Täällä baguette au citronissa oltiin aivan oikeassa VTi-moottoreiden aloittavan polttaa öljyä 60 tkm jälkeen. Tästä syystä tuo C4 120 VTi Exclusive berline meni vaihtoon ennenaikaisesti. Maahantuoja, tai oikeastaan merkkihuolto pitää normaalina öljyhävikin olevan 1 l / 1000 km. Tuon kuultuani autokaupoille. Tuo ex-VTi-autoni oli myynnissä viime kuussa (marraskuu 2019). Kun siihen sitten syttyy varoitusvalo öljyn vähyydestä nykysellä omistajalla, palautuu tuo auto jälleen myyntiin. En muista enää, paljonko joutuu öljyä lisäämään, olikohan valonsyttymisen ilmaantuminen (korkeintaan) 10 tkm täydestä öljymäärästä. Käytettyjä C-malliston autoja kolmisylinterisillä turbobensapadoilla aka PureTech irtoaa edullisesti alle €10k hintaan. Koodi: PURETECH = D'ACCORD
VTi = Non, c'est merdeux THP = Non, c'est merdeux aussi |
Kirjoittaja: | sitikkaporo [ 03.12.2019 23:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vti |
Tutulla tuli kans uusikoriseen C4 vti koneeseen kivat rempat himpan yli 100 000 km, oli huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. En ostaisi vti-koneista peliä. Kertokaas wiisaammat, miten PureTech eroaa THP:stä?? |
Kirjoittaja: | huoltomies [ 04.12.2019 14:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vti |
Juu....en tiedä mitä tähänkin nätisti sanoisi. Kuluttajaa ajatellen on onni, että puretekeillä on tuo jatkotakuu. Ei ole siinä muutosta parempaan tapahtunut, juuri millään osa-alueella, jos kestävyydestä on puhe. Enempää en kommentoi. Koitamme vain parhaan taitomme mukaan pitää nuokin käynnissä... |
Kirjoittaja: | huoltomies [ 04.12.2019 14:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vti |
Tai niin senverran voin sanoa, että viimeisin toimiva bensakone on EW10A....sen jälkeen ei ole hurraamista, mutta siksi vuotta 2010 jälkeen tehty Citikka pitää olla dieseli. |
Kirjoittaja: | Akseli [ 04.12.2019 17:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vti |
sitikkaporo kirjoitti: Tutulla tuli kans uusikoriseen C4 vti koneeseen kivat rempat himpan yli 100 000 km, oli huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. En ostaisi vti-koneista peliä. Kertokaas wiisaammat, miten PureTech eroaa THP:stä?? Merkkihuollossa töissä oleva kaveri sanoi, että asentajat luuli THP:n olevan paskin moottori mitä ikinä tehty, mutta PureTech osoitti tämänkin väitteen vääräksi. VTi on siinä mielessä vähiten paska noista, koska ainakin vanhemmissa on imusarjaruiskutus ja eikä ole turboa sekoittamassa pakkaa. |
Kirjoittaja: | C5NSeppo [ 04.12.2019 18:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vti |
huoltomies kirjoitti: Juu....en tiedä mitä tähänkin nätisti sanoisi. Kuluttajaa ajatellen on onni, että puretekeillä on tuo jatkotakuu. Ei ole siinä muutosta parempaan tapahtunut, juuri millään osa-alueella, jos kestävyydestä on puhe. Enempää en kommentoi. Koitamme vain parhaan taitomme mukaan pitää nuokin käynnissä... Millainen tuo PureTech-moottoreiden jatkotakuu tarkemmin on? Joku kilometriraja, maksimi-ikä, vikatyyppi? Mitä rajataan jatkotakuun ulkopuolelle? |
Kirjoittaja: | Savitaipale [ 04.12.2019 23:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vti |
Ja mikä siinä PureTekissä sitten tarkalleen ottaen porsii? Vti:stä ja THP:stä on netti kauhutarinaa pullollaan, mutta Puresta ei löydy juuri mitään. Onks se vielä vaan niin uus, et ei oo mörkö paljastunut? |
Kirjoittaja: | powerage [ 04.12.2019 23:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vti |
Puretech moottorista on paljon kertomuksia esim Pösö foorumin puolella... |
Kirjoittaja: | Janne L [ 04.12.2019 23:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vti |
Ensin puretekit kärsivät ”sytytystulppaongelmista” joka paljastui polttoaineen laadun viaksi. Polttoaine karstoitti suuttimia joka ilmeni ”tulppavikoina”. Ongelma koski autoilijoita jotka olivat käyttäneet Nesteen bensaa. Neste myönsi ongelmat bensassaan ja maksoi viulut ainakin puretechien osalta. Case closed. Toinen ongelma on ollut öljykyvyssä uitettavan jakohihnan ennenaikainen mureneminen joka aiheuttanut moottoririkkoja. Hihnan laatua on kehitetty uudemmissa puretech moottoreissa, nyt kestää paremmin mutta kuinka pitkään? |
Kirjoittaja: | yason [ 04.12.2019 23:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Vti |
Savitaipale kirjoitti: Ja mikä siinä PureTekissä sitten tarkalleen ottaen porsii? Ne perinteiset. Jakopääongelmia, tukkoista imusarjaa... Ja käykin mokoma kolmella. Savitaipale kirjoitti: Vti:stä ja THP:stä on netti kauhutarinaa pullollaan, mutta Puresta ei löydy juuri mitään. Onks se vielä vaan niin uus, et ei oo mörkö paljastunut? Täällä ainakin muutama Puretech-ketju. Olen havainnut THP-ongelmien vatvomisen vaihtuneen Puretech-ongelmien vatvomiseen tässä viime vuoden aikana. Ehkä THP ei enää yllätä ketään, tai niillä ei enää foorumilaiset ajele, tai sitten ne on saatu kuntoon. https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=29079 https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=28645 https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=28311 https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=27692 |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |