Aakku kirjoitti:
Kumpi on kunnoltaan parempi?
200 tuhatta ajettu parissa vuodessa, vai 50 tuhatta kymmenessä vuodessa.
Kilometritkään ei vielä kerro kauheasti pelkkänä lukuna, paljon ajettu voi olla vaikka kytkimeltään vielä uudenveroinen verrattuna tuohon toiseen, riippuen miten, missä ja kuka ajanut (+ missä ja miten säilytetty), tulee mieleen vaikka suomalainen Volvo, jonka vaihdelaatikko saatiin tehtaalta takuuna 2 miljoonan kilometrin kohdalla, mutta siinä taisi olla ykkös/kakkos vaihteen käyttöaikamäärät aika pieniä verrattuna vaikka pääosin kaupunkiruuhkassa pyörineeseen autoon.
https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016051821585070Eikös monet CX Loadrunnerit olleet vähän samanlaisessa lehtienkuljetuksessa Ranska-Saksa välillä ja kerryttivät aika kunnioitettavia kilometrilukemia.
Jotkut kumi ja muovilaadut ei kestä aikaa, vaikka kulutusta kestäisivätkin, esimerkkinä vaikka kengänpohjapolyuretaani, mutta useimmat törmäämäni huonot kumit (ja muovit) ovat olleet huonoja jo heti uutena, eivät kestä esimerkiksi kylmää.