Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Miksi huonompi on usein parempi?
ViestiLähetetty: 19.12.2019 01:58 
Käyttäjän avatar

Minulla on nyt hallussani jonkinlainen, aika detaljitasoinenkin kokemus kahden eri generaation XJ-jaguaareista; tarkemmin sanoen 308 ja 350-sarjoista. Nyt on perseen alla Daimler Super 8 -99 ja aika pitkään on tullut ajeltua sillä vihreällä James Bond -autolla joka pääsi iltalehteenkin, heh heh:

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000000609587.html

Nyt kun rikos on vanhentunut, ei liene kenellekään epäselvää kuka tämä James Bond oli. Se olin minä.

No niin, eteenpäin.

Kaikissa järjellisesti ja objektiivisesti arvosteltavissa asioissa uudempi, 350-sarjan Jagge on parempi kuin tuo 308. Se on hiljaisempi. Hienostuneempi alusta. Syökin vähemmän. Laadukkaampi sisusta. Vaparina nopeampi kuin 308 kompuramalli. Parempi ja kestävämpi auto teknisesti. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon. Melko lailla saman näköisiäkin ovat, maallikko ei generaatiomuutosta edes heti hoksaa.

Siitä huolimatta nautin merkittävästi enemmän 308:lla ajelusta ja jos nuo kaksi ovat vierekkäin pihalla, lähes aina hakeutuu alle Daimler.

Miksi? Miksi huonompi onkin minulle parempi? Eihän tässä ole mitään järkeä.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

Viestin otsikko: Re: Miksi huonompi on usein parempi?
ViestiLähetetty: 19.12.2019 02:20 

Tämähän on sitikkapalsta, joten kyseisen käyttäytymiskuvion ei pitäisi olla yllätys. Parempaakin olisi, mutta...

Paperilla huonompi, perseen alla parempi.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2019 10:56 
Käyttäjän avatar

Syvämietteistä filosofiaa.

Kaikenlainen paremmuus ja huonommuus on yliarvostettua. Uutistapahtumia seuratessani olen huomaavinani että onneksi järki ei ole.

Citroënin vaihto vanhempaan Citroëniin on suositeltavaa. Vaikka oma motivaationi vaihtoon olikin emansipatoorinen, toi kyseinen tempaus mykkäkoulun lisäksi runsaasti jännitystä muuten arkiseen elämänmenoon.

BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2019 12:58 
Käyttäjän avatar

Kyllä itsekin ajaisin mieluummin sillä vanhemmalla, ja syyt on täysin kärryn ulkonäköön liittyviä. X308 on sulavalinjainen ja kaunis. X350 on vain iso. Jos sen näkee yksinään parkissa, sen kokoa ei edes heti tajua. Mittasuhteet hämää. Yhtä hyvin siinä voisi olla X-type. X308:n nähdessään tyhmempikin tajuaa heti, että tässä on nyt jotain muuta kuin naapurin insinöörin perheauto.

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ]