Paras ja sopivin lienee tehtaan oma työkalu, mutta sovitinta (laite/sähköistä osaa) ei kai oikein saa virallisena versiona, kiinalaisia piraatteja on halavalla ulkomailla, mutta laatu on vähintäänkin vaihtelevaa, useampaankin on törmätty, jossa ei saa kuitenkaan yhteyttä kaikkiin väyliin/prokolliin. Ohjelmisto-osan (Diagbox/Lexia) saa ostaa myös aikapohjaisella käyttöoikeudella service.citroen.com:ista, mutta piraattien mukana tulee yleensä joku laiton crackätty ohjelmistokopio, jonka asennus (ja usein käyttökin) on vähintäänkin ärsyttävää ja yleensä vaatii oman kannettavan tietokoneensa tuohon käyttöön/virtuaalikoneen. Sillä pääsee käpistelemään kaikkea mitä huollossakin (edellyttäen että on avainkoodit tallessa ja laillinen versio, laittomalla ei pääse tekemään ainakaan mitään joka vaatisi etäyhteyttä, esimerkiksi boksien/laitteiden ohjelmistojen päivittäminen)
Halvin on joku universaali OBD-lukija ja ohjelmisto joko läppäriin tai kännykkään, tuolla pääsee lukemaan yleiset standardit vikakoodit moottorinohjauksesta, ja nollaamaan ne, mutta ei juuri muuta, (joissain pääsee lukemaan hieman jotain muitakin, mutta yleisesti ottaen ei esimerkiksi koritietokone, airbag, peruutustutka, ABS/ESP, ilmastointi, radio... vikakoodeja eikä ainakaan asetuksia)
Sitten on muiden valmistajien Citroen(/PSA) käyttöön suunniteltuja muiden valmistajien merkkikohtaisia yleislukijoita, ja niitä on nykyään jo monenlaisia, ne tunnistavat myös valmistajakohtaiset koodit ja osaavat tulkita ne kyseisen mallin mukaisesti, useilla voi myös lukea paljon muita laitteita ja osalla saa tehtyä niihin myös asetuksia, esimerkkejä vaikka tuolta:
https://www.elekma.com/tuotehaku?s=citroeniCarsoftia ovat jotkut käyttäneet, siitäkin erilaisia malleja ja eroja mitä niillä saa tehtyä
Hinnasta voi joskus päätellä kuinka monipuolisia ovat, mutta yleisemmin pitäisi katsoa tarkkaat että ovatko auton ECUt tuettujen listalla, joitain harvinaisempia ECUja voi (erikoinen moottori/automaattivaihteisto/ilmastointi tms.) puuttua tai niiden asetusten säätö ainakin.
Minusta Motonetin tarjonta näytti olevan tuota ensimmäisen listan mukaista, eli lukevat(/nollaavat) vain moottorin vikakoodeja ja ainoa, jossa pikaisesti katsoen oli maininta Citroenista oli Quicklynks T79, mutta sekin lukee vain moottorin ECUa, ja saattaa? tulkita/selittää sen valmistajakohtaiset vikakoodit oikein? Eli jos hakee vaikka tietoa mikä airbageistä aiheuttaa vian tai mikä peruutustutkan antureista on rikki, sitä ei näillä saa ulos, sen sijaan vaikka moottoriin liittyvät viat yleensä löytyy ja selitettykin usein oikein ja google saattaa auttaa valmistajakohtaisissa vioissa perille pääsyssä (eri merkeillä ja moottorin ECUilla sama valmistajakohtainen koodi voi tarkoittaa ihan eri asiaa)