Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Korona-ajan hintataso
ViestiLähetetty: 03.04.2020 01:38 

Jekkeri tuolla aiemmin pohdiskeli koronan vaikutusta harrasteautojen hintatasoon. Minä päädyin testaamaan, mikä on käyttöautojen hintataso tällä hetkellä.

Mies laiskistuu vanhemmiten enkä jaksa enää omaa firmaa päätyön sivussa pyörittää. Firman auto pitäisi siis siirtää omiin nimiin ja pätevän myyntihinnan määrittämistä varten olisi hyvä saada muutama kirjallinen ostotarjous tunnetuilta alan yrityksiltä.

Mutta isot autoliikkeet eivät nyt osta suoralla kaupalla yhtään mitään.

Autoni on siis X7 farkku, 2009 HDI automaatti, 176 tkm takana. Nahkapallit sähkösäädöin, vetokoukku takamuksessa, huoltokirja Vantaan Autotaidosta (joka ei ole valtuutettu mutta pitkän linjan hydepaja kuitenkin). Remmi vaihdettu loppuvuodesta, leimattu viime perjantaina. Ihan ok auto.

Kamuxin "epätarjous" oli rehellisin. Eivät siis koronan takia tarjonneet senttiäkään (ostokielto päällä) mutta sanoivat, että jos ostaa saisi, niin autostani maksettaisiin 4500 egeä. Tuulilasiin liimattaisiin myyntitilanteessa luvut 7950.

Rintajoupilla on edelleen vähän ostovoimaakin, se olisi ihan oikeasti jopa ostanut autoni. Tarjous 2500 egeä.

Soitin myös OstetaanAutoja.fi -nimiseen firmaan, koska sen mainos tulee Kuukkelista ekana hakusanalla "ostetaan autoja".

He lupasivat suullisesti, että tarjous olisi 1500 - 2000 euroa. Kirjallista tarjousta en pyytänyt, koska se olisi maksanut 124 euroa (sis. alv).

Kävin vasta äsken sivustolla ja sivuston mukaan heiltä saa 99% tapauksista parhaan hinnan. Rohkenisin epäillä, että mun autoni osui tuohon yhteen prosenttiin? Toisaalta kaveri kyllä tajusi, että hain autolle vain hintaa eikä varmaankaan parasta tarjoustaan pöytään laittanut.

Tämän perusteella sanoisin, että nyt (ja varsinkin kohta) on tosiaan ostajan markkinat.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Korona-ajan hintataso
ViestiLähetetty: 03.04.2020 01:58 
Käyttäjän avatar

Itse olen tällä puolella lahtea havainnut, että autoliikkeissä hinnat ovat tippuneet ensimmäisinä, jo nyt. Esimerkiksi se kuuluisa Autojärelmaks24 ja Silberauto tiputtavat nyt päivittäin mittavan varastonsa hintoja - ovat heränneet siihen ettei kauppa käy tipan tippaa ja palkatkin pitäisi maksaa... Käyn kohta jommastakummasta hakemassa parilla tonnilla nipun vanhempia herkkuja. Olisko kohtuumetrinen C4 VTS ja Jagge 2006 X-Type 4x4 V6 farmari (ihan eri arvoinen kuin ne mondeo-sedanit) kahdella tonnilla yhteensä mitään?

Sen sijaan yksityiset elävät vielä kuplassaan, kuin strutsi pää peitossa hiekan alla. Olen kokeilumielellä heitellyt muutamalle himoittavan auton myyjälle (no siellä on pystykeulaista avosaabbia hienokuntoisena, V12 XJS:ssää jne) "korona-tarjouksia" eli 7000 autosta 3000 jne... ovat ottaneet vittuiluna ja meinanneet tulla sähköpostilankoja pitkin iholle agressiivisemmat. Eiköhän se siitä muutu se sävy kellossa kun on vouti ovella, ja kakarat karjuvat makaroonia. Silloin se tarjous onkin sitten tonni...

Kuulostaako törkeältä? Niinpä niin. Minä en todennäköisesti noin pitkälle mene, mutta jokaisen kriisin aikana putkahtelee käteisrahamiehiä piiloistaan jotka juuri noin tekevät. Ja nauttivat, nauttivat.... herkkuja pilahintaan...

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2020 10:33 

Onks se jagge 3 litranen ja mimmosilla kilsoilla? Ja mitä laitettavaa/repsottavaa siinä on?

Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2020 19:29 

pvalila kirjoitti:
Tämän perusteella sanoisin, että nyt (ja varsinkin kohta) on tosiaan ostajan markkinat.

Velka-Elvisten juhlat on ohi, ylivelkaisten lainansaanti loppuu kun 10% korkokatto kaataa kaikki pikavippifirmat :lol:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2020 21:00 
Käyttäjän avatar

pekka karvonen kirjoitti:
Onks se jagge 3 litranen ja mimmosilla kilsoilla? Ja mitä laitettavaa/repsottavaa siinä on?

No valitettavasti 2.5 V6 ja kauheat metrit. Miksi?

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2020 21:47 

Täydennyksenä mainittakoon, että nyt on Rinta-Jouppikin lopettanut tarjousten antamisen.

No, mä ehdin saada omani ja mullehan tosiaan riittää paperi, en minä autoa ole pois myymässä.

Poissa

ViestiLähetetty: 04.04.2020 21:16 

ds-jekkeri kirjoitti:
pekka karvonen kirjoitti:

No valitettavasti 2.5 V6 ja kauheat metrit. Miksi?

No lähinnä siksi että johonkinhan se halpa hinta perustuu. Ei sielläkään taideta priimaa myydä halavalla?

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]